Gezondheid alle pijlers

cvs/me

23-09-2012 23:30 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ws cvs en zoek contact met mensen die dit ook hebben en ben benieuwd wat hun helpt en hoe hun leven eruit ziet..feel welcome
Vind het zelf best moeilijk te accepteren en wil steeds mijn oude leven terug.. Terwijl dit eigenlijk al jaren niet lukt
Hi Lilyrose!

Vervelend is het hè?

Ik heb er ook last van (door een andere aandoening, dat wel) en eigenlijk helpt bij mij alleen het over me heen laten komen. Je moet er rekening mee houden, maar ook weer niet. hoe minder je gaat doen omdat je moe bent, hoe minder je op een gegeven moment nog aankunt.

In een revalidatietraject kreeg ik ooit de tip om op te zoeken wat mijn 0-lijn is. Dus uitvinden wat je kunt op een slechte dag qua sporten en huishouden etc. zonder dat je daar extra last van krijgt. Op een goede dag kun je dan gewoon opbouwen en uitbouwen en op een slechte dag val je weer terug op je 0-lijn.

Nou moet ik zeggen dat het mij niet altijd lukt hoor, om toch iets te gaan doen. Wel heb ik daarna er altijd spijt van, dat ik niks heb gedaan
Hoi sjors wat heb jij precies? Nou mijn nullijn is dan van bed naar bank en dat is t..probeer zoveel mogelijk te doen wat ik kan, maar die balans en grenzen zijn heel moeilijk en zwaar ..

Moet binnenkort naar radboud voor behandelinf..
Weet t eigenlijk al jaren.. Maar de erkenning en diagnose gaan me toch zwaar vallen ben ik bang
Ik ben geboren met het hypermobiliteitssyndroom en daardoor heb ik o.a. cvs en fibromyalgie ontwikkeld. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd.

Die hypermobiliteit word ik ook moe van, maar dat valt op te vangen door spieren te kweken, zeg maar Tegen de moeheid van cvs valt af en toe niet op te boksen.

bij mij is het gevaar altijd dat ik op een goede dag teveel doe waardoor ik weer een eind in z'n achteruit ga. Op dit moment is mijn dag nogal kort, ook omdat het weer kouder wordt. Dus op tijd naar bed, maar wel laat pas wakker schrikken, aankleden, naar de bank waggelen en daar wakker worden. Daarna MOET ik naar buiten met mijn hondjes en dat is dan soms een groot rondje en soms alleen het blok om.

Hoe lang heb je er al zoveel last van? Dat lastig accepteren herken ik wel.
Alles bij elkaar 10 jaar maar wilde er nooit aan dacht steeds dat t aan iets anders lag.. Burnout toen agorafobie en dit als klap op de vuurpijl..
Heb toxoplasmose en pfeiffer gehad daarna is ellende begonnen
Waar ben je onder behandeling?
Oh, ja, ik heb inderdaad ook pfeiffer gehad. Weinig van gemerkt omdat ik toch al altijd moe was, maar daarna is het gebleven ofzo.

Ik ben bij Heliomare in Wijk aan Zee geweest. Zonder dramatisch te willen zijn, dat heeft mijn leven gered. Toen ik daar kwam kon ik mezelf niet meer afdrogen na douchen en moest ik 's avonds vaak gevoerd worden omdat ik gewoon te moe was mijn armen op te tillen.
Ja, dat snap ik wel. Je wil natuurlijk sowieso niks onder de leden hebben met 'chronisch' in de naam.
Vriendin zei straks: ze kunnen je alleen maar beter maken.. Nu leef je er ook iedere dag mee.. Of je t erkent of niet.. T is daar.. Zal er mee moeten leven denk wel dat diagnose geruststelling us en iets om tegen amderen te zeggen..
Dat je 'iets' hebt is inderdaad ook duidelijk voor anderen. Dan heb je echt iets en dan is het niet zo simpel als 'iedereen is weleens moe'. Al hoor ik dat nog regelmatig hoor.

Wanneer moet je en wat ga je precies doen?

Mijn oom is overigens pas op intake gesprek geweest bij het ME/CVS centrum in Almere.
Ik ben doorverwezen naar t radboud cvs kenniscentrum in nijmegen. Jaren geleden eigenlijk al maar wilde er nog niet aan nu blijft t als laatste over..
Voel me behoorlijk wanhopig over de toekomst..
quote:lilyrose2012 schreef op 24 september 2012 @ 00:55:

Voel me behoorlijk wanhopig over de toekomst..

Dat snap ik heel goed. Heb ik ook regelmatig. Mag ik vragen hoe oud je bent? gewoon, interesse?
Begin 30 jij?
Werk jij wel erbij?
Sjors, ik denk dat je het Vermoeidheidscentrum in Lelystad bedoelt?

Lilyrose, mag ik je de tip geven om naast een intake bij het Radboud, ook een intake te doen bij een ander centrum (bijv. Lelystad of Amsterdam). Er is nl. nogal een verschil qua behandeling tussen de verschillende centra omdat ze het anders benaderen. Je kan dan daarna kijken waar jij je het prettigst bij voelt. Sterkte!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Hoi lilyrose,

Ik heb ook ME/CVS. Afgelopen jaar geprobeerd wat op te knappen mbv het Vermoeidheidcentrum Lelystad, maar dat is vies tegengevallen.
@ olijfje ja idd lelystad! Sorry, brainfog xD

Lilyrose, ik ben 21. Ik werk niet, dat zou ik wel willen maar niemand wil me hebben voor tien uur in de week, die ik niet altijd kan volmaken. Jij werkt wel?
Ok thankz voor de tip.. Wat viel er tegen? Was behandeling wel goed?
Nee kan t niet volhouden.. Wel steeds geprobeerd inmiddels 2 banen kwijt erdoor.. Nu geen idee hoe verder
quote:lilyrose2012 schreef op 24 september 2012 @ 01:15:

Ok thankz voor de tip.. Wat viel er tegen? Was behandeling wel goed?

Behandeling is op zich goed. Zij werken met 5 disciplines:

Ergotherapie-Fysiotherapie-Ontspanningstherapie-Psycholoog-Diëtist

Zij behandelen je 1-2 jaar volgens voorschrift van het centrum. Verder krijg je meestal voedingssupplementen, o.a. Vit. B12.

Het nadeel voor mij was de afstand. Ik kan niet daar naartoe, dus moest ik in mijn eigen omgeving behandelaars zoeken. Dat duurde al maanden. Verder lukt het mij niet iedereen tegelijkertijd te zien en dus loopt niet alles door terwijl dat wel zou moeten.

Ik ga binnenkort vragen of ik de internist nog eens kan spreken en dan kijken hoe verder.
Zorgen dat je een manier vind om ten eerste te accepteren wat je wel en niet kan. Ik kreeg cognitieve gedragstherapie in combinatie met een revalidatietraject en dat was knetterzwaar. Het was het waard maar het probleem is dat je het zelf bij moet houden daarna. Dat vind ik lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven