Reis naar amerika
zondag 23 september 2012 om 19:32
Lieve viva-meiden!
Mijn vriend en ik willen graag een reis gaan maken naar Amerika.
We zouden niet weten welke staat het mooiste is om heen te reizen, en met welk budget we een beetje rekening moeten houden?
We willen ongeveer 2 weken gaan, dus geen hele roadtrip!
We willen volgend jaar ongeveer rond September gaan!
Zijn jullie al eens in amerika geweest? zoja, viel het mee of tegen? En waar zijn jullie geweest? En wat waren jullie zo'n beetje kwijt voor de gehele reis?
Als iemand tips, of verhalen heeft hoor ik ze graag!
Liefs, Wished
Mijn vriend en ik willen graag een reis gaan maken naar Amerika.
We zouden niet weten welke staat het mooiste is om heen te reizen, en met welk budget we een beetje rekening moeten houden?
We willen ongeveer 2 weken gaan, dus geen hele roadtrip!
We willen volgend jaar ongeveer rond September gaan!
Zijn jullie al eens in amerika geweest? zoja, viel het mee of tegen? En waar zijn jullie geweest? En wat waren jullie zo'n beetje kwijt voor de gehele reis?
Als iemand tips, of verhalen heeft hoor ik ze graag!
Liefs, Wished
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zondag 23 september 2012 om 21:10
De reis was 1500 dollar voor twee weken twee personen, dit was zonder vliegreis, die heeft de baas betaald.
Een vriend van mij heeft yellowstone zonder auto gedaanen dat doet ie nooit weer, was echt een ramp. Hij moest een dag wachten op een shuttle omdat die vol zat.
Als je al zover vliegt ga je toch niet 2 weken op de zelfde plek zitten, dat is zonde van je geld.
Autorijden is een eitje, de wegen zijn breed en de parkeerplaatsen zijn mega.
Een vriend van mij heeft yellowstone zonder auto gedaanen dat doet ie nooit weer, was echt een ramp. Hij moest een dag wachten op een shuttle omdat die vol zat.
Als je al zover vliegt ga je toch niet 2 weken op de zelfde plek zitten, dat is zonde van je geld.
Autorijden is een eitje, de wegen zijn breed en de parkeerplaatsen zijn mega.
zondag 23 september 2012 om 21:11
@ Lexie
Okee, hahaha! Ja snap ik..
Nee oke, lijkt mij inderdaad echt ontzettend gaaf om te doen.. Dus jij boekt alleen de vlucht + huurauto, en verder orienteer je een beetje op hoe je rijd enz.. en dan neem je daar gewoon de hotels?
Lijkt me echt ontzettend gaaf.. en hoeveel was jij voor zo'n reis kwijt (als ik dat vragen mag!)
Okee, hahaha! Ja snap ik..
Nee oke, lijkt mij inderdaad echt ontzettend gaaf om te doen.. Dus jij boekt alleen de vlucht + huurauto, en verder orienteer je een beetje op hoe je rijd enz.. en dan neem je daar gewoon de hotels?
Lijkt me echt ontzettend gaaf.. en hoeveel was jij voor zo'n reis kwijt (als ik dat vragen mag!)
zondag 23 september 2012 om 21:13
zondag 23 september 2012 om 21:17
zondag 23 september 2012 om 21:17
Ik boek meestal wel al een hotel voor de eerste nacht. Dat is wel fijn na zo'n lange reis.
Verder heb ik de route wel een beetje in m'n hoofd, maar ik wijk er ook zo vanaf als dat onderweg handig of leuk blijkt.
En even denken hoor, ik denk dat mijn vorige reis zo'n 2000 euro was. Niet meer, in ieder geval. En dat was twee weken naar Californië met een huurauto en redelijk nette maar niet al te luxe hotels.
Trouwens, laat je geen grote auto aanpraten als je dat niet wilt! Ik neem altijd de goedkoopste klasse. En die auto's zijn prima. Het enige dat echt belangrijk is, vind ik dan, is dat jullie koffers in de kofferbak passen. Zodat je van buiten niet kunt zien dat er bagage in de auto zit. Veel medewerkers van autoverhuurbedrijven doen zo ongeveer alsof je gek bent als je met zo'n comfort-ding een road trip wilt maken, maar dat is gewoon 't cultuurverschil
Tenzij je natuurlijk graag in een enorme Amerikaanse bak wilt rijden, dan moet je dat natuurlijk vooral doen
Verder heb ik de route wel een beetje in m'n hoofd, maar ik wijk er ook zo vanaf als dat onderweg handig of leuk blijkt.
En even denken hoor, ik denk dat mijn vorige reis zo'n 2000 euro was. Niet meer, in ieder geval. En dat was twee weken naar Californië met een huurauto en redelijk nette maar niet al te luxe hotels.
Trouwens, laat je geen grote auto aanpraten als je dat niet wilt! Ik neem altijd de goedkoopste klasse. En die auto's zijn prima. Het enige dat echt belangrijk is, vind ik dan, is dat jullie koffers in de kofferbak passen. Zodat je van buiten niet kunt zien dat er bagage in de auto zit. Veel medewerkers van autoverhuurbedrijven doen zo ongeveer alsof je gek bent als je met zo'n comfort-ding een road trip wilt maken, maar dat is gewoon 't cultuurverschil
Tenzij je natuurlijk graag in een enorme Amerikaanse bak wilt rijden, dan moet je dat natuurlijk vooral doen
zondag 23 september 2012 om 21:21
@ Pompedom, oke ik zal is kijken op die site voor een huurauto, Bedankt!
@ Qupida, Oke maar jullie hebben daar een eigen huis dan? Nee , lijkt mij ook wel leuk op een plek, maar met de auto is denk ik net iets meer voor ons, houden wel van een uitdaging!
@ Lexie , Oke 2000 voor alles is een mooi bedrag, Super bedankt voor al je informatie! En nee, ik zal me geen grote bak laten aanpraten hahaha! Vind een standaard auto inderdaad gewoon goed genoeg.
Super voor al jullie reacties, heb er een hoop aan gehad!
@ Qupida, Oke maar jullie hebben daar een eigen huis dan? Nee , lijkt mij ook wel leuk op een plek, maar met de auto is denk ik net iets meer voor ons, houden wel van een uitdaging!
@ Lexie , Oke 2000 voor alles is een mooi bedrag, Super bedankt voor al je informatie! En nee, ik zal me geen grote bak laten aanpraten hahaha! Vind een standaard auto inderdaad gewoon goed genoeg.
Super voor al jullie reacties, heb er een hoop aan gehad!
zondag 23 september 2012 om 21:31
@ Pompedom, Ja haha dat klopt!
@ Qupida, Wauw! Een huis daar hebben Lijkt me ook echt helemaal geweldig, maar dat kunnen wij niet betalen haha!
Vriend en ik gaan nog even goed rondkijken, waar we de auto huren en hoe of wat. Maar heb zeker wat aan jullie tips gehad, andere tips/verhalen zijn nog welkom.
Maar reageer pas weer morgenavond, moet morgen hele dag werken!
Fijne avond Viva meiden
@ Qupida, Wauw! Een huis daar hebben Lijkt me ook echt helemaal geweldig, maar dat kunnen wij niet betalen haha!
Vriend en ik gaan nog even goed rondkijken, waar we de auto huren en hoe of wat. Maar heb zeker wat aan jullie tips gehad, andere tips/verhalen zijn nog welkom.
Maar reageer pas weer morgenavond, moet morgen hele dag werken!
Fijne avond Viva meiden
zondag 23 september 2012 om 21:35
Californië! Daar kun je in 2 weken heel wat zien. Of je nu kiest voor ruige natuur, zoals Yosemite (of Emigrant Wilderness, ligt ernaast, net zo mooi en minder toerisme), het geweldige San Francisco of woestijn. Spookstad Bodie is ook echt een aanrader, net als de Redwoods in het noorden of het ancient Bristle Cone Pine Forest in de White Mountains. Hangt ervanaf of je trouwens ook een natuurliefhebber bent. Wij hebben per dag echt wel veel gereden, vaak wel zes uur ofzo. Het wordt inderdaad veel rijden, maar dat heb je in de VS sowieso denk ik...alles ligt meteen al ver uiteen, aangezien Alleen Californië al zo groot is als Frankrijk...Maar het rijden is ook interessanter want het uitzicht is meestal interessanter dan op onze wegen...Het is eigenlijk zonde om het niet te doen.
Een auto huren bij een van de bekende organisaties, en die dan ophalen bij het vliegveld is geen probleem, wij hebben dit ook al twee keer gedaan en konden m gewoon meteen meenemen hoor.Hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer je aankomt, en of je dan nog zin hebt die dag te gaan rijden. Een auto huren is daar relatief veel goedkoper dan in Europa, en zo zie je idd het meeste. Ik zou alleen niet weten of het voordeliger is vlucht en auto los te boeken of via een fly- en -drive. Wij hadden o nooit een probleem met het boeken van motels, vooraf boeken deden we alleen eerste nacht en de laatste. en ik vond kamperen daar ook altijd erg leuk. Hier moet je een hotel of weekendje weg zo ver van te voren vastleggen, in Amerika hoeft dat niet, ik vond dat juist erg relaxed. (Wij zijn zelf twee keer een maand in september geweest, nooit problemen gehad met dat soort dingen) Ik vind ze alleen bij de doane op het vliegveld enorm vervelend. Het duurt lang en ik voelde me echt zo'n 'verdachte' omdat ze ook vingerafdrukken en irisscans doen. Verder een geweldig land, wel van extremen, veel vriendelijke mensen ontmoet en ondanks dat veel mensen zeggen dat ze Amerikanen oppervlakkig vinden omdat ze vaak zo'n praatje over niets beginnen heb ik dat liever dan contactgestoorde figuren die oogcontact vermijden als je ze wilt groeten in een winkel of op straat ofzo. Veel plezier!
Een auto huren bij een van de bekende organisaties, en die dan ophalen bij het vliegveld is geen probleem, wij hebben dit ook al twee keer gedaan en konden m gewoon meteen meenemen hoor.Hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer je aankomt, en of je dan nog zin hebt die dag te gaan rijden. Een auto huren is daar relatief veel goedkoper dan in Europa, en zo zie je idd het meeste. Ik zou alleen niet weten of het voordeliger is vlucht en auto los te boeken of via een fly- en -drive. Wij hadden o nooit een probleem met het boeken van motels, vooraf boeken deden we alleen eerste nacht en de laatste. en ik vond kamperen daar ook altijd erg leuk. Hier moet je een hotel of weekendje weg zo ver van te voren vastleggen, in Amerika hoeft dat niet, ik vond dat juist erg relaxed. (Wij zijn zelf twee keer een maand in september geweest, nooit problemen gehad met dat soort dingen) Ik vind ze alleen bij de doane op het vliegveld enorm vervelend. Het duurt lang en ik voelde me echt zo'n 'verdachte' omdat ze ook vingerafdrukken en irisscans doen. Verder een geweldig land, wel van extremen, veel vriendelijke mensen ontmoet en ondanks dat veel mensen zeggen dat ze Amerikanen oppervlakkig vinden omdat ze vaak zo'n praatje over niets beginnen heb ik dat liever dan contactgestoorde figuren die oogcontact vermijden als je ze wilt groeten in een winkel of op straat ofzo. Veel plezier!
zondag 23 september 2012 om 21:41
quote:Hou er ook rekening mee dat je in Amerika eerst een nacht moet overnachten voor je een auto of camper mee krijgt. Dat gaat, naast je reisdag, ook nog eens van je 2 weken af.
Alleen bij 'n camper, met 'n auto rij je zo weg.
Begin september is het nog prachtig in omgeving Yellowstone, wat later zou je wellicht beter voor het zuidwesten kiezen.
Persoonlijk hou ik niet van kamperen en kies voor lodges, hotels/motels en b&b's.
Het is er geweldig!!!
Alleen bij 'n camper, met 'n auto rij je zo weg.
Begin september is het nog prachtig in omgeving Yellowstone, wat later zou je wellicht beter voor het zuidwesten kiezen.
Persoonlijk hou ik niet van kamperen en kies voor lodges, hotels/motels en b&b's.
Het is er geweldig!!!
zondag 23 september 2012 om 21:42
quote:misslexie schreef op 23 september 2012 @ 20:53:
Vanuit LA kun je hooguit San Diego, Las Vegas, Death Valley, Yosemite Park en San Francisco. Zo ongeveer dan. En dat haal je al niet in twee weken.
Zelf vind ik het niet erg om veel in de auto te zitten. Maar af en toe een paar dagen op één plek is ook wel fijn.
Ik boek daarom nooit hotels van te voren. Ik zie dan onderweg wel of ik alweer door wil of nog niet. Ideaal
Wel hoor.
De allereerste keer dat ik naar Amerika ben geweest hebben we die trip gedaan. Oke, we hebben Death Valley overgeslagen, maar de rest wel allemaal. In 2 weken...
We hebben toen een aantal dagen in LA vertoefd, een aantal dagen in Las Vegas, en een aantal dagen in San Francisco. De rest hebben we onderweg gedaan.
Meestal slapen we in hotelketens als Best Western, Travelodge, Holiday Inn.
We hebben ook wel eens in een Hilton geslapen en in een La Quinta.
Mijn vriend regelt het altijd. Die boekt een avond van te voren in een volgende stad een hotel.
Als je die trip doet is de omgeving bij Mammoth Lake ook erg mooi.
Tweede keer was een week Orlando (pretparken) en een week Las Vegas.
Derde keer zijn we ook aan de oostkust geweest, New York richting Canada en zo. Ook erg mooi.
Laatste keer hebben we een trip gemaakt waarin Chicago, Indianapolis, Washington D.C. verwerkt waren.
Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur. Ik vind alles mooi. Alleen LA viel me wat tegen. Ik had me er veel meer van voorgesteld, maar dat werd een beetje een desillusie.
Wat je écht móet bezoeken als je naar LA gaat is Randy's Donuts.
Vanuit LA kun je hooguit San Diego, Las Vegas, Death Valley, Yosemite Park en San Francisco. Zo ongeveer dan. En dat haal je al niet in twee weken.
Zelf vind ik het niet erg om veel in de auto te zitten. Maar af en toe een paar dagen op één plek is ook wel fijn.
Ik boek daarom nooit hotels van te voren. Ik zie dan onderweg wel of ik alweer door wil of nog niet. Ideaal
Wel hoor.
De allereerste keer dat ik naar Amerika ben geweest hebben we die trip gedaan. Oke, we hebben Death Valley overgeslagen, maar de rest wel allemaal. In 2 weken...
We hebben toen een aantal dagen in LA vertoefd, een aantal dagen in Las Vegas, en een aantal dagen in San Francisco. De rest hebben we onderweg gedaan.
Meestal slapen we in hotelketens als Best Western, Travelodge, Holiday Inn.
We hebben ook wel eens in een Hilton geslapen en in een La Quinta.
Mijn vriend regelt het altijd. Die boekt een avond van te voren in een volgende stad een hotel.
Als je die trip doet is de omgeving bij Mammoth Lake ook erg mooi.
Tweede keer was een week Orlando (pretparken) en een week Las Vegas.
Derde keer zijn we ook aan de oostkust geweest, New York richting Canada en zo. Ook erg mooi.
Laatste keer hebben we een trip gemaakt waarin Chicago, Indianapolis, Washington D.C. verwerkt waren.
Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur. Ik vind alles mooi. Alleen LA viel me wat tegen. Ik had me er veel meer van voorgesteld, maar dat werd een beetje een desillusie.
Wat je écht móet bezoeken als je naar LA gaat is Randy's Donuts.
zondag 23 september 2012 om 22:00
Ik zou als ik jullie was naar het westen gaan. Rondje LA, SF (San Fransisco) en LV(Las Vegas) met wat mooie natuurparken.
Neem eens een kijkje op het forum van www.allesamerika.com
Neem eens een kijkje op het forum van www.allesamerika.com
maandag 24 september 2012 om 10:03
Wij hebben 2 jaar geleden een reis gemaakt 3 dagen new york, 3 dagen san francisco, daarna auto gehuurd en richting LA gereden, auto daar ingeleverd en 3 dagen daar gebleven, met vliegtuig naar orlando, daar 3 dagen met huurauto.Naar Miami gereden, daar 3 dagen, auto ingeleverd op vliegveld en naar huis.We waren met 3 personen en waren voor de reis, hotels en huurauto 1600 euro pp kwijt. Voor overig zoals eten en drinken entree universal studios, disney, hop on hopoff bussen benzine en andere uitgaven pp 700. Euro. Dus 2300 pp voor 19 dagen echt alles.Geboekt bij Exit reizen. Daar kun je uitleggen wat je wilt of een bestaande reis van ze gebruiken en krijg je keurig een offerte.Alles klopte ook de binnenlandse vluchten en huurauto stonden keurig klaar.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
maandag 24 september 2012 om 11:19
Wij zijn afgelopen jaar naar Las Vegas en Hawaii geweest,ook geboekt bij Exit reizen waar marcellav het over heeft.
Eerst van Brussel naar Chicago gevlogen,4 uur wachten en toen door naar las Vegas waar we 4 nachten waren en toen door naar Hawaii met een overstap in San Fransisco.Eerst een week op Oahu(Waikiki) geweest en toen een week naar Maui.
Vanaf Maui via San Fransisco en Washington weer naar huis.
Reis kostte 1899¤ pp zonder eten etc
Eerst van Brussel naar Chicago gevlogen,4 uur wachten en toen door naar las Vegas waar we 4 nachten waren en toen door naar Hawaii met een overstap in San Fransisco.Eerst een week op Oahu(Waikiki) geweest en toen een week naar Maui.
Vanaf Maui via San Fransisco en Washington weer naar huis.
Reis kostte 1899¤ pp zonder eten etc
maandag 24 september 2012 om 12:21
Hoi Wished
Ik las net al dat je nu niet wilt gaan rondreizen, maar in de toekomst misschien wel en ik weet zeker dat er genoeg lezers zijn die binnenkort wel al willen gaan rondreizen door Amerika. Zelf ben ik al een aantal keer in Amerika gaan rondreizen met een camper en ik vind het geweldig!
De voorbereiding is wel altijd veel werk. Een website die mij erg geholpen heeft is www.camper-reizen.nl , maar vooral de uitgebreidere Engelse versie hiervan www.rv-trips.com . Op deze website staan verschillende routes en beschrijvingen van steden, bezienswaardigheden, nationale parken en nog veel meer. Ook handige tips als je voor het eerst gaat.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!
Ik las net al dat je nu niet wilt gaan rondreizen, maar in de toekomst misschien wel en ik weet zeker dat er genoeg lezers zijn die binnenkort wel al willen gaan rondreizen door Amerika. Zelf ben ik al een aantal keer in Amerika gaan rondreizen met een camper en ik vind het geweldig!
De voorbereiding is wel altijd veel werk. Een website die mij erg geholpen heeft is www.camper-reizen.nl , maar vooral de uitgebreidere Engelse versie hiervan www.rv-trips.com . Op deze website staan verschillende routes en beschrijvingen van steden, bezienswaardigheden, nationale parken en nog veel meer. Ook handige tips als je voor het eerst gaat.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!
maandag 24 september 2012 om 15:42
Hoi Amerika is een schitterend land.
Twee weken is leuk om een rondje San Francisco -Los Angeles te maken.
De eerste en twee dagen op het eind ben je kwijt met reizen.
Met je vliegticket kom je op de terugweg altijd een dag later meestal in de ochtend uren terug in Amsterdam.
Een groot voordeel van vliegen op de ene stad en vertrekken via de andere is dat je een mooi rondje kan maken.
Na San Francisco kan je naar Yosemite en vanuit daar door Arizona en Utah naar Las Vegas.
En via Palm springs terug naar Los Angeles.
Dan kan je de Grand Canyon en Zion en Bryce meenemen in je reis.
Dat zijn wel de hoogtepunten in deze reis.
Wij proberen elk jaar verschillende staten te doen maar dit was ook ons beginrondje in combinatie met New york.
Maar je kan beter twee weken in die omgeving doorbrengen.
Yellowstone en omgeving zijn ook mooi maar daar kan je in september al sneeuw verwachten en kan het park
al gedeeltelijk afgesloten zijn.
Kijk eens op alles amerikaforum hier kan je veel tips vinden .
Tip stel het zelf samen en niet een voorgekauwde reis.
Hier heb je meestal overal heel weinig tijd en te grote afstanden.
Zit je buiten de nationale parken terwijl het juist zo mooi is om daar te overnachten.
Kosten tja je kan het zo gek maken als je wilt.
Een ticket is in September niet zo duur als in het hoogseizoen.
Hotels kan je zo duur boeken als je wilt.
Eten en bezine zijn redelijk goedkoop.
Maar reken wel op een 2500 per persoon.
Begin vroeg met je ticket zoeken meestal wordt het daarna alleen maar duurder.
330 dagen van te voren kan je gaan zoeken.
Twee weken is leuk om een rondje San Francisco -Los Angeles te maken.
De eerste en twee dagen op het eind ben je kwijt met reizen.
Met je vliegticket kom je op de terugweg altijd een dag later meestal in de ochtend uren terug in Amsterdam.
Een groot voordeel van vliegen op de ene stad en vertrekken via de andere is dat je een mooi rondje kan maken.
Na San Francisco kan je naar Yosemite en vanuit daar door Arizona en Utah naar Las Vegas.
En via Palm springs terug naar Los Angeles.
Dan kan je de Grand Canyon en Zion en Bryce meenemen in je reis.
Dat zijn wel de hoogtepunten in deze reis.
Wij proberen elk jaar verschillende staten te doen maar dit was ook ons beginrondje in combinatie met New york.
Maar je kan beter twee weken in die omgeving doorbrengen.
Yellowstone en omgeving zijn ook mooi maar daar kan je in september al sneeuw verwachten en kan het park
al gedeeltelijk afgesloten zijn.
Kijk eens op alles amerikaforum hier kan je veel tips vinden .
Tip stel het zelf samen en niet een voorgekauwde reis.
Hier heb je meestal overal heel weinig tijd en te grote afstanden.
Zit je buiten de nationale parken terwijl het juist zo mooi is om daar te overnachten.
Kosten tja je kan het zo gek maken als je wilt.
Een ticket is in September niet zo duur als in het hoogseizoen.
Hotels kan je zo duur boeken als je wilt.
Eten en bezine zijn redelijk goedkoop.
Maar reken wel op een 2500 per persoon.
Begin vroeg met je ticket zoeken meestal wordt het daarna alleen maar duurder.
330 dagen van te voren kan je gaan zoeken.
maandag 24 september 2012 om 15:56
Mocht je in Californie willen blijven het noorden is ook prachtig.
Dit jaar zijn we in Redding geweest en die omgeving is zo mooi.
Shasta mountain...grote meren en diepe bossen.
Ook zijn we vanuit Anaheim naar Huntington beach gegaan een lief klein plaatsje met een schitterend strand.
In alleen Californie kan je dus al makkelijk twee weken zoet xijn.
Zelf vindt ik van te voren vastleggen heel prettig omdat je dan niet daar op zoek hoeft naar een hotel.
Nadeel je zit een beetje vast.
Maar goed je kan je inlezen in recenties en als jezelf boekt kan je altijd nog tot dezelfde dag een uur kosteloos annuleren.
Mocht je in een Np overnachten moet je dit juist wel zo snel mogelijk reserveren.
Ook geldt dit als je in Death valley mocht overnachten hier is niet veel plek.
De auto krijg je op het vliegveld gewoon meteen mee hoor.
Een fly drive bij Exitreizen kan veel voordeliger uitpakken dan los zelf boeken.
Juist het rondreizen in de auto vindt ik zo facisinerend.
En het plannen is juist zo leuk.
Dit jaar zijn we in Redding geweest en die omgeving is zo mooi.
Shasta mountain...grote meren en diepe bossen.
Ook zijn we vanuit Anaheim naar Huntington beach gegaan een lief klein plaatsje met een schitterend strand.
In alleen Californie kan je dus al makkelijk twee weken zoet xijn.
Zelf vindt ik van te voren vastleggen heel prettig omdat je dan niet daar op zoek hoeft naar een hotel.
Nadeel je zit een beetje vast.
Maar goed je kan je inlezen in recenties en als jezelf boekt kan je altijd nog tot dezelfde dag een uur kosteloos annuleren.
Mocht je in een Np overnachten moet je dit juist wel zo snel mogelijk reserveren.
Ook geldt dit als je in Death valley mocht overnachten hier is niet veel plek.
De auto krijg je op het vliegveld gewoon meteen mee hoor.
Een fly drive bij Exitreizen kan veel voordeliger uitpakken dan los zelf boeken.
Juist het rondreizen in de auto vindt ik zo facisinerend.
En het plannen is juist zo leuk.