Mode & Beauty alle pijlers

Tenue de Soiree

24-09-2012 17:45 50 berichten
Hallo allemaal!

Even wat hulp nodig. Heb een uitnodiging voor een bruiloft ontvangen, dresscode Tenue de Soiree. Voor vriend komt er een smoking. Voor mezelf weet ik het nog niet zo goed. Ik heb het volgende in gedachten nu:

Kan dit of sla ik nu de plank volledig mis? Ik ben niet zo enorm thuis in dresscodes, dus kan wel wat advies gebruiken. Het is een bruiloft eind november, dus kan qua weer best koud worden. Qua panty weet ik niet zo goed wat ik het beste voor kleur kan nemen. Ik heb zelf een vrij bleke huid en donker, halflang haar en draag een donkere bril. Ik moet alles nog aanschaffen, dus kan alle kanten nog op eigenlijk. Ik heb maat 46 overigens...

Help?
Ik google-de nog even op "tenue de soiree" en toen kreeg ik dit naar voren:

Lijkt me een heel ander genre "soiree" hahaha!
Das nachtkleding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee keer een gelegenheid gehad waar men vroeg om tenue de soirée op de uitnodiging, en beide keren ging het inderdaad om rokkostuum voor de heren en een lange galajurk voor de dames.

Ik vind overigens de lange groene jurk die Waarbij neerzette ontzettend mooi!
quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 18:25:

Das nachtkleding Oftewel tenue de nuit
quote:robo schreef op 24 september 2012 @ 18:26:

[...]

Oftewel tenue de nuit

hahahahhha precies.

Die groene jurk komt bij een winkel uit amsterdam vandaan, geen idee wat ie kost.
Op mijn droombruiloft zou de gom in jacquet zijn en de gasten in gala. Maar goed, dat was aan mijn schoonfamilie niet besteed geweest.
quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 18:26:

[...]

hahahahhha precies.

Die groene jurk komt bij een winkel uit amsterdam vandaan, geen idee wat ie kost.

Heb geprobeerd om op de site te komen van de jurk, maar site is uit de lucht geloof ik. Ik kwam elders deze tegen:

In meerdere kleuren verkrijgbaar. Zou zoiets kunnen of is dit ook niet geschikt?
Ja hoor, kan heel goed. Ook erg mooi.

http://www.promdresses.eu/

site doet het gewoon?
quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 18:40:

Ja hoor, kan heel goed. Ook erg mooi.

http://www.promdresses.eu/

site doet het gewoon?Hey wat gek. Dan zal ik wel iets verkeerd hebben gedaan. Hij doet het inderdaad, als ik jouw link volg.
Daar staat ie bij , staat alleen geen prijs bij. Je zou ook op ebay.com kunnen kijken
Ik zag hem ertussen inderdaad. Hij is wel echt heel gaaf! En de kleur kan ik ook wel hebben op zich. Hmmm.... dagje Amsterdam dan maar

Ik ga nog even verder speuren. Bedankt nogmaals voor de adviezen. Ik zal t.z.t. laten weten welke jurk het geworden is!
Ik weet niet waar je woont, maar in Zeist bij Hokus Pokus verhuren ze smokings e.d. En ernaast zit een winkel met de mooiste avondjurken.
Vanmorgen naar Rotterdam afgereisd. Gepast, gepast en nog eens gepast en geslaagd. Dit zal 'm worden:

Even een up, omdat ik stiekem toch benieuwd ben naar jullie mening
Mooi! Hiermee ben je zeker niet underdressed.
quote:borderwalk schreef op 25 september 2012 @ 17:59:

Mooi! Hiermee ben je zeker niet underdressed.Dank je! Ook niet overdressed toch? Ik vond 'm echt heel erg mooi gelijk. Voelde me net een prinses
Geweldige jurk heb je uitgekozen! Veel plezier op het feest!
Nee ook niet overdressend, naast een man in rokkostuum ben je niet gauw overdressed.
Wow, wat een mooie jurk! Gezien de dresscode zal je vast niet overdressed zijn. De bruid en bruidegom zullen het vast kunnen waarderen dat jullie zo je best doen om je aan de dresscode te houden, daar is niet iedereen toe bereid in het kader van de 'Hollandse nuchterheid'. Terwijl het juist zo'n goede reden is om eens lekker uit te pakken!

Alvast veel plezier en geniet van het feest en van je mooie jurk!!
Dank voor de leuke reacties allemaal!
Prachtige jurk TO die je hebt gekozen.

Heb je al schoenen ook erbij?

Ik vind het wel wat hebben hoor, zo'n gala bruiloft.
Ik vind de jurk die je hebt gekozen echt prachtig!
quote:Hangmat schreef op 24 september 2012 @ 18:00:

Leuk zeg! Ik zou ook voor iets formereler en sjieker gaan voor zo'n feest.

Op mijn bruiloft zat zwager met grote bruine fleecetrui waar beren op stonden... toen had ik een beetje spijt dat er geen dresscode op onze uitnodiging stond.Haha, ik vond de hoerenlaarzen van mijn exschoonzus al verschrikkelijk, maar jouw zwager spant wel de kroon :D
quote:Dibbes1 schreef op 25 september 2012 @ 19:06:

Prachtige jurk TO die je hebt gekozen.

Heb je al schoenen ook erbij?

Ik vind het wel wat hebben hoor, zo'n gala bruiloft.Ja, schoenen en sieraden heb ik ook al. De schoenen lijken wel een beetje op de schoenen uit mijn OP, maar dan in de kleur van de jurk uiteraard.
Waanzinnige jurk TO! Ik hoop dat de bruiloft net zo waanzinnig wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven