Aangestaard worden
maandag 24 september 2012 om 21:08
Ik word bijna dagelijks aangestaard en nagestaard. Zelfs uitgebreid besproken in m'n gezicht,alsof ik een plaatje in een tijdschrift ben.Mensen stoten elkaar aan, of houden op met praten als ik voorbij loop. Ik ben niet "dik" maar heb maat 38 en ben 180 lang. ik heb een eigen stijl kwa kleding,haar en makeup. Niet eens super extreem, maar vaak draag ik zwart, heb zwart haar en maak me op. ook draag ik dagelijks hakken. Blijkbaar is het voor mensen erg moeilijk te accepteren wanneer je een eigen stijl hebt. Ik krijg ook positieve opmerkingen, maar wanneer je in de winkel tot 2 x toe wordt uitgescholden voor spook, en heks, gewoon door mensen met kinderen, gaat dat je niet in de koude kleren zitten. en dat is maar een vb, want ik heb verhalen genoeg. ik kan het niet loslaten en word er heel verdrietig van, al zeggen mensen om me heen dat het jaloezie is van mensen. ik begrijp niet dat mensen zo zij. ik heb ook mijn mening over dingen maar die uit ik niet in iemands gezicht. hoe ouder ik word hoe meer ik teleurgesteld ben in mensen.
maandag 24 september 2012 om 21:15
laat je niet zo gek maken joh! Wees blij met jezelf en laat al die anderen lekker zeiken.
ik heb ook maar 38, ben 1,79, is heel normaal toch? Vroeger had ik blauw of groen of zwart of rood, of geel of roze of paars haar. En toen keken mensen ook, en riepen ze ook. Ja, als zij dat nodig vinden moeten ze dat doen, zou mij aan mijn derrière oxideren. Echt! tis toch jouw keuze hoe je je kleed en hoe je er bij loopt? En als jij iets mooi vind, dan is het toch goed? Jij moet er mee lopen en zij niet. Dus probeer je er over heen te zetten, echt. Teleurstelling wordt niemand blij van!
ik heb ook maar 38, ben 1,79, is heel normaal toch? Vroeger had ik blauw of groen of zwart of rood, of geel of roze of paars haar. En toen keken mensen ook, en riepen ze ook. Ja, als zij dat nodig vinden moeten ze dat doen, zou mij aan mijn derrière oxideren. Echt! tis toch jouw keuze hoe je je kleed en hoe je er bij loopt? En als jij iets mooi vind, dan is het toch goed? Jij moet er mee lopen en zij niet. Dus probeer je er over heen te zetten, echt. Teleurstelling wordt niemand blij van!
maandag 24 september 2012 om 21:15
maandag 24 september 2012 om 21:20
maandag 24 september 2012 om 21:21
Wat Saartje84 zegt! Ik had vroeger ook blauw haar en later knalroze. En heb mijn gothic-periode gehad inclusief lange, zwarte jurken met kistjes. Ook had ik een vest met gekleurde strepen en kreeg naar mijn hoofd dat ik een clown was. Tja, jammer dan. Ik vond het leuk en daar gaat het om.
Qua kleding ging het mij destijds ook wel een beetje om het anders zijn. Je weet dan al dat je aangestaard gaat worden, maar daar trok ik me niks van aan. En nog niet. Ben lekker jezelf en maak je niet te druk. Dat is zonde van je energie, die kan je wel beter gebruiken
Qua kleding ging het mij destijds ook wel een beetje om het anders zijn. Je weet dan al dat je aangestaard gaat worden, maar daar trok ik me niks van aan. En nog niet. Ben lekker jezelf en maak je niet te druk. Dat is zonde van je energie, die kan je wel beter gebruiken
maandag 24 september 2012 om 21:22
maandag 24 september 2012 om 21:22
quote:quattro35 schreef op 24 september 2012 @ 21:15:
Blijkbaar zie je er uit als een zeer lelijke goth.
Wil je anders behandeld worden? Verander je uiterlijk. Zo te lezen kun je er alleen maar op vooruit gaan, jouw keuze om er zo uit te blijven zien.
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?
Seriously? Wat een bijzonder onaardige opmerking....
TO: niets van aantrekken, mensen moeten schijnbaar altijd wat te zeiken hebben, zie het gequote commentaar bijvoorbeeld.
Doe wat je zelf mooi vind en laat iedereen in zijn sop gaarkoken.
Wil je anders behandeld worden? Verander je uiterlijk. Zo te lezen kun je er alleen maar op vooruit gaan, jouw keuze om er zo uit te blijven zien.
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?
Seriously? Wat een bijzonder onaardige opmerking....
TO: niets van aantrekken, mensen moeten schijnbaar altijd wat te zeiken hebben, zie het gequote commentaar bijvoorbeeld.
Doe wat je zelf mooi vind en laat iedereen in zijn sop gaarkoken.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 24 september 2012 om 21:23
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?Spoor je wel?
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?Spoor je wel?
maandag 24 september 2012 om 21:25
Tuurlijk joh, als mensen rottig tegen je doen moet jij je maar aanpassen want jij hebt een probleem en zij niet . Gadver, wat heb ik een hekel aan die redenering.
Ik zeg: kleed je lekker zoals jij wil. Saaie grijze muizen zijn er al genoeg. Helaas is het inderdaad zo dat sommige mensen het blijkbaar zó erg vinden dat iemand er niet zo uitziet als zij dat ze daar hun mond niet over kunnen houden. Dat is dan maar zo. Als je er echt mee zit, leer dan wat weerbaarder te worden. Zorg dat je een paar oneliners achter de hand hebt waarmee je eventueel scherpt kunt reageren. En laat mensen lekker verder kletsen, hoe moeilijk dat ook is.
Ik zeg: kleed je lekker zoals jij wil. Saaie grijze muizen zijn er al genoeg. Helaas is het inderdaad zo dat sommige mensen het blijkbaar zó erg vinden dat iemand er niet zo uitziet als zij dat ze daar hun mond niet over kunnen houden. Dat is dan maar zo. Als je er echt mee zit, leer dan wat weerbaarder te worden. Zorg dat je een paar oneliners achter de hand hebt waarmee je eventueel scherpt kunt reageren. En laat mensen lekker verder kletsen, hoe moeilijk dat ook is.
maandag 24 september 2012 om 21:25
Ik heb mijn haar turquoise gehad, paars, blauw, roze en brandweerwagen rood.
Ik vond het geweldig! Maar hoe opvallend ik erbij liep, op een enkeling na heb ik nooit een lelijke reactie gehad of reageerden ze op de manier zoals bij TO.
Ik kan voor mijn gevoel nu ook niet zomaar roepen dat TO zich nergens iets van moet anatrekken, en dan met name vanwege de hoeveelheid negatieve! reacties en de manier hoe zij zich dan voelt.
Ik vond het geweldig! Maar hoe opvallend ik erbij liep, op een enkeling na heb ik nooit een lelijke reactie gehad of reageerden ze op de manier zoals bij TO.
Ik kan voor mijn gevoel nu ook niet zomaar roepen dat TO zich nergens iets van moet anatrekken, en dan met name vanwege de hoeveelheid negatieve! reacties en de manier hoe zij zich dan voelt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
maandag 24 september 2012 om 21:26
Op de middelbare school was ik ook heel wit (soms nog steeds) en toen werd ik eens 'uitgescholden' voor Sensation White. Ik vond het eigenlijk wel komisch. Ik ben vaak ook wel heel zelfbewust door mijn grote borsten, want ik weet dat mensen daar meteen naar kijken (dat doe ik ook bij mensen met grote borsten). De een is alleen wat subtieler dan de ander. Leuk is het niet nee, maar tja wat doe je eraan? Misschien heb jij per ongeluk ook wel iemand aangegaapt om iets waar je je niet van bewust bent. Ook elkaar aanstoten en fluisteren is vaak een stuk minder subtiel dan men verwacht. En ja doe ik ook wel eens.
Probeer het je niet aan te trekken, zo heeft iedereen wat om aangestaard te worden of over te fluisteren. Is het niet een dikke kont dan is het wel omdat iemand heel erg knap is, of juist heel flets, of heel lang, of heel klein, of heel normaal. Tja.
Probeer het je niet aan te trekken, zo heeft iedereen wat om aangestaard te worden of over te fluisteren. Is het niet een dikke kont dan is het wel omdat iemand heel erg knap is, of juist heel flets, of heel lang, of heel klein, of heel normaal. Tja.
maandag 24 september 2012 om 21:27
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?Nog steeds niet aan de vrouw blijkbaar...die Quattro35.
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?Nog steeds niet aan de vrouw blijkbaar...die Quattro35.
maandag 24 september 2012 om 21:27
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?En wat nou als ze een bloedmooie goth is?
Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?En wat nou als ze een bloedmooie goth is?