Aangestaard worden

24-09-2012 21:08 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word bijna dagelijks aangestaard en nagestaard. Zelfs uitgebreid besproken in m'n gezicht,alsof ik een plaatje in een tijdschrift ben.Mensen stoten elkaar aan, of houden op met praten als ik voorbij loop. Ik ben niet "dik" maar heb maat 38 en ben 180 lang. ik heb een eigen stijl kwa kleding,haar en makeup. Niet eens super extreem, maar vaak draag ik zwart, heb zwart haar en maak me op. ook draag ik dagelijks hakken. Blijkbaar is het voor mensen erg moeilijk te accepteren wanneer je een eigen stijl hebt. Ik krijg ook positieve opmerkingen, maar wanneer je in de winkel tot 2 x toe wordt uitgescholden voor spook, en heks, gewoon door mensen met kinderen, gaat dat je niet in de koude kleren zitten. en dat is maar een vb, want ik heb verhalen genoeg. ik kan het niet loslaten en word er heel verdrietig van, al zeggen mensen om me heen dat het jaloezie is van mensen. ik begrijp niet dat mensen zo zij. ik heb ook mijn mening over dingen maar die uit ik niet in iemands gezicht. hoe ouder ik word hoe meer ik teleurgesteld ben in mensen.
Nee joh gewoon legging met strak jurkje of zo, wat je zo vaak ziet.

krijg ook veel positieve reaktie's maar negatieve blijven helaas hangen hè.
quote:quattro35 schreef op 24 september 2012 @ 21:15:

Blijkbaar zie je er uit als een zeer lelijke goth.

Wil je anders behandeld worden? Verander je uiterlijk. Zo te lezen kun je er alleen maar op vooruit gaan, jouw keuze om er zo uit te blijven zien.

Waarom blijf je er in volharden, zijn mensen nog niet duidelijk genoeg?

Really, dus je moet je maar conformeren aan mensen die zo onfatsoenlijk zijn om je uitgebreid aan te gaan zitten staren of zelfs te schelden tegen iemand met een 'afwijkend' uiterlijk? Omgekeerde wereld vind ik.

Ik kreeg vroeger ook starende blikken of wijzende vingertjes, ik trok me er eigenlijk niets van aan, vond die mensen alleen erg onbeleefd. Ik ben eens langs een terrasje gelopen en zag twee vrouwen opvallend wijzen naar en lachen om mijn schoenen (mega plateauzolen en blokhakken). Ben naar ze toegelopen en heb gezegd dat ik ze zag lachen en heb heel beleefd gevraagd of ze mijn laarzen even van dichtbij wilden bekijken zodat ze wat gespreksstof hadden de rest v/d avond. Heb wat poses gedaan en die dames daarna een prettige avond gewenst en ben doorgelopen. Vond het een erg stoere actie van mezelf, ik zie nog die gezichten voor me.
Het is mij nog steeds een raadsel waarom mensen over je lullen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
En ik verzin dit niet, want dan zou dat een beetje triest zijn. Mijn man en moeder zijn 'gelukkig' getuigen, want velem beloven mij niet dat mensen zo kunnen zijn.
In mijn gothic-periode werd ik ook geregeld voor van alles uitgemaakt, soms positief, vaak gezeik. Ach ja,als puber vond ik dat wel stoer
maar wat is nu precies die eigen stijl?

Legging en jurkje is behoorlijk mainstream.
quote:Ster_ schreef op 24 september 2012 @ 21:42:

@Star: zo eentje uit Engeland.

@TO: Als jij gewoon draagt wat je mooi vindt, dan is er ook geen reden om daar onzeker over te zijn. Als je eigenlijk gewoon altijd maar hetzelfde draagt, dan kun je je misschien afvragen of het tijd is voor wat anders.

Maar zo niet, laat het dan lekker van je af glijden. Men vond Marilyn Monroe vroeger een sekssymbool, maar tegenwoordig ben je met maatje 42 al gauw 'dik'. 't Kan verkeren, bedoel ik maar; en over smaak valt niet te twisten.
quote:Star schreef op 24 september 2012 @ 21:40:

Wat is een overseas broek? Een broek met wijde pijpen. Je zag alleen nog maar de punten van mijn schoenen.
Mensen zijn gewoon bang voor mensen die niet met de meute meelopen of er niet als gemiddeld uitzien. Want dat is vreemd, eng, raar. En als uiting gaan ze dan schelden, om hun eigen angst of kortzichtigheid te maskeren. Sneu hoor.

Zegt heel veel over henzelf, niks over jou.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Je bent juist stoer!

Al die mensen die zo kijken en zelfs iets zeggen zijn raar....! En niks gewend... Wat een watjes!

Verscheidenheid is juist leuk en goed...gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en zien we er niet allemaal hetzelfde uit!

Blijf alsjeblieft jezelf en je zo kleden zoals je doet...jij geeft het leven kleur. Saaiheid en grijze muizen zijn er al genoeg!

Zoiets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien reageren die a-sociale figuren niet zozeer op je stijl, maar meer op je uitstraling? (als in: makkelijk doelwit voor de eigen frustraties zonder consequenties?).

Hoe reageer je als dat soort figuren je uitmaakt voor 'heks'?
Dankjewel!

Als het me weer overkomt, probeer ik aan deze dingen te denken. Ik ga er zo vandoor . 5 uur gaat de wekker weer.

en Saartje, ik weet ook niet waarom men dat doet, daarom plaatste ik dit berichtje.Ik reageerde op een eerdere discussie over dikke mensen die worden aangestaard, maar blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan en een nieuw onderwerp gestart . Ben nieuw hier.Maar nogmaals dank allen.

??
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2012 @ 21:53:

[afbeelding]

Zoiets?Mooi!
Mooie foto! Maar nee, zo zie ik er niet uit.

Hoe ik reageer. soms zeg ik wat terug, maar soms ben ik met stomheid geslagen?!
link

Wat voor make up draag jij ?
Veel mascara, zwarte eyeliner , poeder en rosé lippengloss
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2012 @ 21:59:

link

Wat voor make up draag jij ?Foto van je eigen?
Ik blijf het heel bizar vinden dat mensen zo op je reageren.

En ja, het is wat anderen ook zeggen, of je zorgt dat je een dikkere huid kweekt of je zorgt dat je wat minder 'heks' 'spook' eruit ziet.

En -just for the record- ik vind Morticia Adams prachtig! Van mij zouden er meer mensen zo bij mogen lopen. (ik race alvast wat op de zaken vooruit omdat ze me nog steeds niet duidelijk zijn)
Als jij echt dagelijks word bekeken, nagestaard, besproken en soms zelfs uitgescholden, dan zal er toch echt iets vreemd of in je uiterlijk zijn. Begrijp me niet verkeerd, maar dat kan bijna niet anders. Zeker als je in de grote stad woont zijn mensen toch echt wel wat gewend.
Zo ben ik ook al een aantal keer genoemd! Haha
quote:saaaaar81 schreef op 24 september 2012 @ 22:03:

Ik blijf het heel bizar vinden dat mensen zo op je reageren.

En ja, het is wat anderen ook zeggen, of je zorgt dat je een dikkere huid kweekt of je zorgt dat je wat minder 'heks' 'spook' eruit ziet.

En -just for the record- ik vind Morticia Adams prachtig! Van mij zouden er meer mensen zo bij mogen lopen. (ik race alvast wat op de zaken vooruit omdat ze me nog steeds niet duidelijk zijn)Jaaaa, Morticia was mijn stijlicoon!
quote:poedelin schreef op 24 september 2012 @ 22:03:

[...]

Foto van je eigen?Kommie ook uit Rotterdam ?
Wat asociaal!

Ik kleed me al vanaf mijn 16de uitsluitend in het zwart. Ben nu 43

En ik heb heel licht blond rossig haar (tot op de billen) en een spierwitte huid met sproeten.

Mensen snappen dat zwart ook niet altijd. Maar dat is dan jammer, ik voel me er heel prettig in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven