Aangestaard worden
maandag 24 september 2012 om 21:08
Ik word bijna dagelijks aangestaard en nagestaard. Zelfs uitgebreid besproken in m'n gezicht,alsof ik een plaatje in een tijdschrift ben.Mensen stoten elkaar aan, of houden op met praten als ik voorbij loop. Ik ben niet "dik" maar heb maat 38 en ben 180 lang. ik heb een eigen stijl kwa kleding,haar en makeup. Niet eens super extreem, maar vaak draag ik zwart, heb zwart haar en maak me op. ook draag ik dagelijks hakken. Blijkbaar is het voor mensen erg moeilijk te accepteren wanneer je een eigen stijl hebt. Ik krijg ook positieve opmerkingen, maar wanneer je in de winkel tot 2 x toe wordt uitgescholden voor spook, en heks, gewoon door mensen met kinderen, gaat dat je niet in de koude kleren zitten. en dat is maar een vb, want ik heb verhalen genoeg. ik kan het niet loslaten en word er heel verdrietig van, al zeggen mensen om me heen dat het jaloezie is van mensen. ik begrijp niet dat mensen zo zij. ik heb ook mijn mening over dingen maar die uit ik niet in iemands gezicht. hoe ouder ik word hoe meer ik teleurgesteld ben in mensen.
maandag 24 september 2012 om 22:24
Je uitstraling is ook het eerste waar ik aan dacht. Dat kan wel eens veel belangrijker zijn dat je uiterlijk an sich.
Ik ken mensen die er ook opvallend bij lopen, maar zelfden negatieve reacties krijgen (of: die makkelijker van zich af laten glijden en sneller vergeten!). Maar ik heb ook mensen gezien die zich duidelijk ongemakkelijk en onzeker voelden in hun uitdossing. Die kregen echt meer negatieve reacties: sommige mensen voelen dat ze te raken zijn, en maken daar misbruik van.
Als jij op straat loopt en met een glimlach uitstraalt dat je lak hebt aan ieders mening, dan krijg je minder negatieve reacties dan als je een afstandelijke, onzekere houding hebt.
En dat geldt ook als je er níet apart uit ziet.
Ik ken mensen die er ook opvallend bij lopen, maar zelfden negatieve reacties krijgen (of: die makkelijker van zich af laten glijden en sneller vergeten!). Maar ik heb ook mensen gezien die zich duidelijk ongemakkelijk en onzeker voelden in hun uitdossing. Die kregen echt meer negatieve reacties: sommige mensen voelen dat ze te raken zijn, en maken daar misbruik van.
Als jij op straat loopt en met een glimlach uitstraalt dat je lak hebt aan ieders mening, dan krijg je minder negatieve reacties dan als je een afstandelijke, onzekere houding hebt.
En dat geldt ook als je er níet apart uit ziet.
maandag 24 september 2012 om 22:35
quote:nosferstu schreef op 24 september 2012 @ 22:16:
Denhaag.
Nee, liever geen foto.
Niet iedereen die ik ken hoeft te weten waar ik mee kamp zeg maar. wilde gewoon mijn ei kwijt.
Ik ga zo stoppen.
Ga even alle reaktie's verwerken
Oh, vandaar.
Gewoon laten lullen en vooral niet persoonlijk aantrekken.
Denhaag.
Nee, liever geen foto.
Niet iedereen die ik ken hoeft te weten waar ik mee kamp zeg maar. wilde gewoon mijn ei kwijt.
Ik ga zo stoppen.
Ga even alle reaktie's verwerken
Oh, vandaar.
Gewoon laten lullen en vooral niet persoonlijk aantrekken.
dinsdag 25 september 2012 om 01:10
quote:ninon schreef op 24 september 2012 @ 21:44:
[...]
Really, dus je moet je maar conformeren aan mensen die zo onfatsoenlijk zijn om je uitgebreid aan te gaan zitten staren of zelfs te schelden tegen iemand met een 'afwijkend' uiterlijk? Omgekeerde wereld vind ik.
Als kinderen gillend wegrennen wanneer TO een supermarkt binnengaat dan wordt het idd tijd voor een stevige verandering van outfit ja
Conformeren hoeft niet hoor, maar dan moet ze ook niet klagen. Is haar keuze om er als zo'n lelijke idd vaak heksachtige goth uit te zien.
[...]
Really, dus je moet je maar conformeren aan mensen die zo onfatsoenlijk zijn om je uitgebreid aan te gaan zitten staren of zelfs te schelden tegen iemand met een 'afwijkend' uiterlijk? Omgekeerde wereld vind ik.
Als kinderen gillend wegrennen wanneer TO een supermarkt binnengaat dan wordt het idd tijd voor een stevige verandering van outfit ja
Conformeren hoeft niet hoor, maar dan moet ze ook niet klagen. Is haar keuze om er als zo'n lelijke idd vaak heksachtige goth uit te zien.
dinsdag 25 september 2012 om 08:25
quote:quattro35 schreef op 25 september 2012 @ 01:10:
[...]
Conformeren hoeft niet hoor, maar dan moet ze ook niet klagen. Is haar keuze om er als zo'n lelijke idd vaak heksachtige goth uit te zien.Jij weet ook hoe je vrienden moet maken, of niet?
[...]
Conformeren hoeft niet hoor, maar dan moet ze ook niet klagen. Is haar keuze om er als zo'n lelijke idd vaak heksachtige goth uit te zien.Jij weet ook hoe je vrienden moet maken, of niet?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 25 september 2012 om 09:54
Dat mensen naar je kijken, dat kan je ze moeilijk verbieden. In die zin ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je dat over je afroept als je je apart kleedt. Maar schelden en roepen is van een heel andere orde. Dat is asociaal gedrag en daarvoor is geen excuus. Ik denk ook wel eens: sjeezus, wat ziet díé eruit, maar dat roep ik niet door een winkel. Gewoon omdat dat onbeschoft is.
Maar goed, dat kan ik wel vinden, maar er zijn mensen die daar kennelijk anders over denken. Ik ben ook hopeloos bevooroordeeld omdat ik zelf ook een aparte kledingstijl heb en daar ook wel eens opmerkingen over krijg. Wat mij helpt is bedenken dat ik me goed voel in deze kleding en dat de mening van andere mensen er niet toe doet. Als mensen toch de onbedwingbare neiging hebben hun mening met me te delen, dan heb ik een aantal standaard reacties bij de hand:
- "Dank je voor je mening. Gelukkig hoef jij het niet aan."
- 'Het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde mooi vinden, anders werd de wereld heel saai."
- "Bedankt! Voel je je nu beter?"
- "Ik vind jouw outfit wél prachtig."
Op die manier laat je zien dat je niet gekwetst bent en tegen een stootje kan. Je gaat je beter voelen en dat zal je ook uitstralen, waardoor mensen minder heftig zullen reageren. Sinds ik me zekerder over mezelf voel krijg ik een stuk minder opmerkingen naar mijn hoofd. Dat vage ding wat uitstraling heet telt dus wel degelijk.
Maar goed, dat kan ik wel vinden, maar er zijn mensen die daar kennelijk anders over denken. Ik ben ook hopeloos bevooroordeeld omdat ik zelf ook een aparte kledingstijl heb en daar ook wel eens opmerkingen over krijg. Wat mij helpt is bedenken dat ik me goed voel in deze kleding en dat de mening van andere mensen er niet toe doet. Als mensen toch de onbedwingbare neiging hebben hun mening met me te delen, dan heb ik een aantal standaard reacties bij de hand:
- "Dank je voor je mening. Gelukkig hoef jij het niet aan."
- 'Het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde mooi vinden, anders werd de wereld heel saai."
- "Bedankt! Voel je je nu beter?"
- "Ik vind jouw outfit wél prachtig."
Op die manier laat je zien dat je niet gekwetst bent en tegen een stootje kan. Je gaat je beter voelen en dat zal je ook uitstralen, waardoor mensen minder heftig zullen reageren. Sinds ik me zekerder over mezelf voel krijg ik een stuk minder opmerkingen naar mijn hoofd. Dat vage ding wat uitstraling heet telt dus wel degelijk.
dinsdag 25 september 2012 om 10:24
Mensen zijn helaas kuddedieren. Misschien ben ik totaal mostturd, maar woon je in een dorp of in een grote stad? Woon zelf in Amsterdam en daar kan bijna alles qua kleding (we hebben hier zelfs een man die in een string over straat skate en nog meer malloten), maar in kleinere steden of dorpen word je al snel aangestaard als je er een beetje afwijkend uit ziet. Helaas zo werkt dat nu eenmaal.
Je bent een lange dame die vaak hakken draagt, dus als je er dan ook nog een beetje gothic uitziet, dan val je zeker erg op. Misschien kijken anderen ook wel uit bewondering?
Je bent een lange dame die vaak hakken draagt, dus als je er dan ook nog een beetje gothic uitziet, dan val je zeker erg op. Misschien kijken anderen ook wel uit bewondering?
dinsdag 25 september 2012 om 10:50
Mensen met een eigen stijl vind ik geweldig. Het is wel begrijpelijk dat er sommige mensen zijn die je slecht willen laten voelen. Komt door jaloezie, dat zij niet durven of dat zij simpelweg geen stijl hebben.
Je moet het zo zien, kijk eens naar al die mensen die er saai bij lopen. We zijn toch geen mieren?
Je moet het zo zien, kijk eens naar al die mensen die er saai bij lopen. We zijn toch geen mieren?
dinsdag 25 september 2012 om 19:12
Ik denk altijd dat er iets mis is met mensen die zo'n problemen hebben met een afwijkende stijl van anderen. Ze worden er misschien onzeker van dat zij NIET zichzelf durven zijn en jij wel. Waarschijnlijk zijn ze zich daarvan niet bewust en daarom schelden ze in plaats van dat ze zich eens afvragen wat er met zichzelf aan de hand is dat ze zich ergeren aan hoe een ander er uitziet.
dinsdag 25 september 2012 om 19:16