Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Lekker nachtje wel gehad. 22:30 - 05:30 - 09:30

8 dec. is voor mij ook goed. Ik zal voor de zekerheid nog even het reisschema van vriend vragen.

Wat hebben jullie de mini's allemaal ingepakt?! En als het straks nog kouder gaat worden dan??
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Juut, met de baan! Fijn dat je iig weer tijdelijk iets hebt!
nou ze hebben net t abces losgesneden.. foeiwat een pijn zeg.. zal jullie de details besparen.. maar t staat nu op kweek en dan krijg ikdaar een andere kuur voorvolgende week...

2 dec kan ik ook! Ga nu slapen..... Xx
Oei toet, dat klinkt echt niet fijn. Hier een huilbaby, zal m in de draagdoek doen en was ophangen
@liz: ja leuk ge die opas en omas! vrijdag op het feest van mn ouders kwam mn vader ieder kwartier even mini bekijken. Echt lief mijn oudrrs zien we helaas niet zo vaak, merk dat ik nu met mini wel meer behoefte heb om hun te zien.

@maat: gewoon een kruik of slaapzak toevoegen

@toet: dat klinkt erg pijnlijk gaan de klachten die je had nu wel helemaal weg door het wegsnijden? Hopen dat de kweek goed is!!
Auuwww toet!! : hug:

Ben ff druk aan de sop en de herinrichting!! Lang leven de draagdoek!!

Laterssss
De 8e staat Rijst op liever niet, maar geen echte nee. Op de 2e staat een ja!

Misschien is in dat opzicht de 2e idd beter. Daar staan 2 op onbekend. Op de 8e staat 2x onbekend en 1x liever niet....

We zullen wel de knoop moeten doorhakken... Er zijn ook nog een aantal die niets hebben laten weten... Ik denk dat we voor vrijdag de datum moeten vastleggen! Dus iedereen met een mening/voorkeur laat deze horen!!! Mensen die het nog niet hebben ingevuld: Laat het weten, dan kunnen we het meenemen in de beslissing!!!
Oi Toet!! Hoop toch echt dat t nu voorbij is dan zeg!!!

Pfieuw, uurtje gelopen, hakt er wel in , wel lekker dan op zich, die wind. Zo dame van de peuter halen, leuk joh; ze vind t super!! Ik vind t minder, wat een vreselijke miep-toestanden daaro. Moeders die gerust een kwartier plakken blijven en spelletjes doen met hun kind (lees; kom je daar, zitten er 6 kids plus 6 moeders aan tafel spelletje te doen), bij ophalen voor de ramen gaan staan/lopen zodat die kinderen over de zeik gaan ('zie je wel, ze vindt t moeilijk bij mama weg te zijn ') Djiez, en dan zeggen ze bij de intake 'maak het afscheid niet te lang, dan wordt t moeilijker". Ze maken t zo juist lastig, plus dat ik me zowat lullig voel tov mijn kind dat ik dr gewoon over de drempel zet (bij wijze van he). maar ff wat van zeggen zo.

hier zelfde kleding protocol als bubb, in winter slaapzak erbij.
Zet 2 dec maar vast, dan is er niemand met een nee of liever niet. Lijkt me fair wat in principe kan iedereen dan. Als we nu weer gaan wikken en wegen wordt het niets. Knoop doorhakken en 2 dec vast zetten. Dan mail ik dat restaurant voor de kosten en kun jij een mail rond doen juut.

Straks meer nu druk!
Ik meld me weer even! Heb wel meegelezen maar had even geen puf voor schrijven.

Beppe wat balen van de negatieve test..

Toet dat klinkt naar zeg, sterkte meid!!

Chryssa, gefeliciteerd met jullie huis! Ik heb het net bekeken en het ziet er tof uit.

@ datum: ik schik me nog steeds naar jullie hoor!

Juut wat lekker dat je qua werk weer een tijdje onder de pannen bent! Gefeliciteerd

Maat, het echte aftellen is nu begonnen he? Fijn!

Ik ben heel veel vergeten van wat ik heb gelezen, sorry!

Onze mini slaapt in romper lange mouwen, bakerzak (twee lagen), lakentje en enkel dekentje. Hij komt er lekker warm uit, dus we gaan hem nu nog niet warmer inpakken.

Helaas is het bij ons afgelopen met de doorslaapnachten. De kleine komt nu een keer om een voeding en gaat dan weer netjes slapen. Dat is nog steeds keurig natuurlijk, maar voor papa en mama een beetje wennen!

Ik had gisteren een huildag, niet normaal. Met mini was niks aan de hand, maar bij mij bleven de tranen maar stromen, ik bleef maar janken! Vriend is naar huis gekomen en heeft me opgepept. Heel fijn! Gistermiddag eindafspraak bij VK gehad. Alles goed, mijn HB is stukken beter en mijn knip is mooi genezen. En ik vloei niet meer (eindelijk!! ik heb de 6 weken vol gemaakt) dus ik kon gisteravond lekker met de uk in bad.
De 2e heb ik inprincipe een sint feest in friesland bij pake en beppe maar ik heb er nog niks over gehoord dus anders gaat vent er heen met de jongens en kom ik naar jullie.. En anders reis ik met de andere dames uut frieslân mee
Dan wordt het gewoon 2 december! Ik ga de mail versturen!!!
Oh ja, ik heb nog twee tips!

Wij gebruiken de app Baby connect om alle voedingen, luiers en slaap bij te houden. Super handig! Hij staat bij ons op slimme foons en ipads en de app synchroniseert alle info.

En bij vastzittende poop werkt een thermometer met zeep soms goed. Bij onze uk was dat de truc in de eerste week. Mijn moeder deed dat bij mij ook toen ik klein was.
Getver..... ben niet vooruit te branden vandaag!! En ik wil nog een aantal dingen doen voor vriend thuis komt!

Gelukkig komt mn moeder zo helpen, zet ik haar ff aan het werk

Nog 3 nachtjes!!!

Donderdag lekker indische hapjes maken voor vrijdag en dan heb ik ook een paar foto's afgedrukt.

Wat zal hij opkijken hoe zn ventje gegroeid is!!

@ kroos, verlate kraamtranen?? Wat lief dat ke vriend naar huis kwam.

Vervelend he als het doorslapen over is.... was ik ook niet echt blij mee, veel te verwend de eerste 4 weken!
@maat: yeah bijna zover!! lekker welkomstfeestje houden jullie!

@kroos: dat lijkt me omschakelen als de nachten nu gebroken worden.

Vanmiddag komt schoonmoeder nog even langs kan ik ff boodschappen doen.

2 december vind ik prima. Als ik dan moet werken regel ik wel om te ruilen.
@Toet, Beppe en Kroos

2 december ben ik er bij

8 december liever niet in verband met de reistijd, gna gna

Ben nog niet in the mood om te posten. Ben begonnen aan mijn to do List en daar horen ook dingetjes die met werk te maken ook bij. Het heeft niets met jullie te maken. Ik lees wel
Ik mag over 2wk spiraal laten zetten. In princcipe mag het 6wk na de bevalling maar mijn ha vind 8 of 9 wk beter aangezien je dan zeker weet dat je baarmoeder tot rust is gekomen.

Nog maar even condooms inslaan dus...
Rijst rustig aan he wij redden ons wel, al is het natuurlijk veel gezelliger als je hier bent
Ff snel: BV dames! Welke fles drinkt jullie kindje uit?? Rammeltje weigert zowel fopspeen als fles dus ik zoek inspiratie.. Avent, medela calma, geen succes! We proberen vandaag de fles die in de kruidvat tas zat... De simpelste die er is..
Goedemiddag,

Beppe, voor jou.

Trip trapp kunnen ze in met de newbornset. Met babyset nog niet, moeten ze kunnen zitten.

Opa & Oma, heel bijzonder idd om te zien wat het met je ouders doet. Heel bijzonder. Zo trots!

Interactie is leuk om te zien. Geniet er echt van dat ze dingen gaat volgen.

Chryss, gefeliciteerd met jullie huis. Inrichten nu, toch ook wel weer leuk toch?

Kroos, fijn dat man naar huis kwam. Heb je dan echt even nodig,

Maat, idd even navragen kan nooit kwaad.

Meisje was hier gister ontroostbaar. Alleen rondlopen hielp. Of het mijn shoarma is geweest of iets anders ik weet het niet, maar het ging mij echt aan het hart.

Ik maak me nu beetje ongerust. Ze spuugt veel terug. Iemand ervaring mee? Er komen echt golfjes melk naar buiten.

Rammel, er is ook een nieuw typ van avent. maybe?

2e is prima.
Voordeel van de tripp trApp is dat ze minder snel onder uit glijden dan bij de neppers zeg maar. De babyset is in vergelijking met andere stoelen klein is. Nee Born set kunnen ze amper 6 maanden in dat is zonde geld vind ik. Kind mort zelfstandig kinnen zitten voor ze in de tripp trApp kunnen btw

Zo spiraal is besteld. Ik heb n schimmel eerst die kuur ff doen en dan bellen om te plaatsen. Over 1 a 2 weken dus.

Ze heeft even gekeken en baarmoeder m is nog mooi wijd oid plaatsen zou op t eerste gezicht vrij makkelijk moeten gaan.

Nu bij de internist, later meer
Goh Rammel, da's lastig. Ik heb een kind dat alles pikt (borst, fles, speen, pink, hij zuigt overal op ), dus ik kan je niet adviseren. Misschien dat Anne tips heeft, zij heeft al een aardige collectie flessen geprobeerd volgens mij.

Naar he, Myself, als ze zo ontroostbaar zijn. Bij ons helpt de buikdrager dan vaak ook goed. De eerste minuut in de buikdrager is het meestal nog totale crisis, maar daarna wordt hij heel rustig.

Rustig aan Rijst, bij mij hangt het ook van mijn dag af of ik hier actief ben.

Maat, zouden het bij mij idd verlate kraamtranen geweest zijn? Misschien heb je wel gelijk. Vandaag gaat het iig stukken beter. Ben jij al een beetje gewend aan je gebroken nachten? Jouw uk slaapt in de ochtend nog wel lekker lang door he? Die van ons wordt standaard om 7:00 wakker. Vriend moet dan ook opstaan, dus zo erg is dat niet, maar als ik jouw 9:30 zie dan denk ik goh, da's best lekker!

Het werk van mijn vriend wilde graag weten wat voor kado we zouden willen voor onze mini. Wel tof dat ze dat vragen, zodat we niet iets krijgen wat we al hebben of waar we niet op zitten te wachten. Ik wil wat dingen vragen in verschillende prijscategorieën, want ik heb geen idee wat het budget is. Hebben jullie leuke tips? Leuk babyspeelgoed of iets leuks handigs?
O Ziev hier begon ze ook over chlamydia. Maar ik hoef niet, vond ze in mijn geval overbodig. Moet van de fabrikant overigens.
De difrax kleine speen misschien proberen? Of een zogenaamde borst fles, die lijkt het meest op sdr tiet
@myself: ik houd mini na de voeding een half uur rechtop. Je kunt ook tijdens het voeden een paar keer opnieuw aanleggen zodat ze rustig blijft drinken als ze te gulzig is. Ik leg mini ook nooit op haar rug omdat ze zich dan erg kan verslikken als ze moet spugen of spuug loopt in dr oor.

Deze trucjes werken niet altijd maar hier is het spugen al wel verminderd, missvhien ook een fase.

@kroos: dat is leuk dat ze het vragen! Wij kregen van vriends wrrk een ¤50kadobon, kleertjes en schoenen. Misschien kun je een speelmat vragen of iets voor in de box?

@ann: succes bij de internist. Gewoon controle? Wat balen dat jje weer een schimmel hebt. Vieze ellende vind ik dat altijd...

@rammel: ik moet nog beginnen met de fles dus nog geen ervaring...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven