Hoe nu verder

25-09-2012 03:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, waar ik 7 jaar mee samen ben geweest, heeft me bedrogen en ik weet niet hoe ik ermee verder moet. Het begon in april al, hij ging in het weekend steeds weg en ik kwam erachter dat hij bij een ander meisje was. Hij ontkende dat hij iets met haar had en bleef doordeweeks bij mij. Ik schrok me dood, maar wilde koste wat het kost onze relatie redden.

In juni gingen we een weekendje weg, dat ging goed, maar na dit weekend ging hij bij haar wonen. Een tijdje zag ik hem niet, maar na een paar weken nam hij steeds meer contact op. Hij verklaarde dat hij heel erg verward was en dat hij wel weer terug kwam, nog steeds in de ontkenning dat er iets tussen hun was. Ik wist natuurlijk best dat het zo was, maar die ontkenning begon te wennen, ik wilde graag geloven dat hij de waarheid sprak.

Een al in de winter geboekte vakantie eind augustus ging door, we gingen samen 11 dagen weg. Eindelijk was hij weer bij me, ik wilde er niet teveel over praten om de sfeer gezellig te houden. Het was best een leuke tijd. De avond dat we terugkwamen was hij alweer zoek, ik kwam erachter dat hij gewoon weer terug bij haar was. Hij had beloofd te blijven, dus ik was ontzettend boos. Ik heb toen hele erge dingen tegen hem gezegd.

Vorige week dinsdag heb ik hem nog gezien, na die ruzie, hij deed heel lief tegen me en had weer allerlei beloftes. De dag daarna was hij weer zoek, ik hoorde 3 dagen niks meer en zag ineens een foto van hem met dat meisje op internet staan. Nu was het officieel, een soort bevestiging. Pas gister sprak ik hem weer op whatsapp, hij ontkende het niet meer en zei dat het allemaal aan mij lag. Van de week zou hij langskomen om te praten. Een verklaring waarom hij dinsdag nog zo lief deed kwam er niet uit, hij kwam behoorlijk verward over.

Het is verschrikkelijk om op te schrijven, iedereen zal denken dat ik echt heel stom ben geweest en nog steeds ben. Hij was gewoon mijn alles, iemand die ik blindelings vertrouwde en waar ik 7 jaar lang alles mee deelde. Ik kan niet geloven dat hij zoiets gedaan heeft, en dan nog steeds contact met me zoekt en me beloftes maakt zodat ik op hem blijf wachten of iets dergelijks.

En dat doe ik dus nog steeds, ik heb hem zelfs verteld dat ik hem mis en dat ik graag wil dat hij terugkomt. Ondanks de pijn die hij me heeft gedaan en doet. Toen zei hij: dat zien we nog wel...

Ik moet nu maar afwachten tot hij op komt dagen, dat hij eens zin heeft om langs te komen. Ik weet niet meer wat ik ermee moet.

Ik voel me heel erg eenzaam zonder hem, en daarom val ik steeds op hem terug. Misschien klinkt het stom, maar ik zou niet willen dat hij uit mijn leven verdwijnt. Alleen weet ik ook niet meer hoe ik er het beste van kan maken. Alles wat ik doe werkt averechts en drijft hem weg. Wat kan ik nog doen?

Vertel me aub niet dat ik verder moet gaan en hem dood moet laten vallen. Dat is makkelijk gezegd, maar lukt me toch niet. En het is ook niet wat ik wil, ik wil de situatie oplossen, een manier vinden hoe ik tot hem door kan dringen en met hem kan praten... Meer van, wat moet ik zeggen als hij inderdaad langskomt?
quote:babs88 schreef op 25 september 2012 @ 03:52:

ik wil de situatie oplossen, een manier vinden hoe ik tot hem door kan dringen en met hem kan praten... Meer van, wat moet ik zeggen als hij inderdaad langskomt?

Jij wilt toveren. Een soort magische formule uitspreken tegen hem, zodat hij het weer goed maakt.

Dat gaat niet werken, hoe jammer ik het ook voor je vind. Ga langs een therapeut en verzin samen een plan van aanpak. Heeft mij ook geholpen.
quote:Mieomij schreef op 25 september 2012 @ 04:45:

Je moet beginnen met werken aan je zelfrespect.

Kernachtig geantwoord en schot in de roos!

Kom op zeg ts, get a grip!

Die vent gaat jou emotioneel ten gronde richten! Hij houdt jou aan het lijntje en jij laat dat toe! Waar is jouw zelfrespect?
quote:miladila schreef op 25 september 2012 @ 10:47:

Hoe nu verder?

-Zorg dat je je minder eenzaam voelt zonder ex.

-Zoek (nieuwe) vriendinnen op.

-Zoek afleiding (hobby, werk, reis) op.

-Zoek geen contact met ex.

En dan komt vanzelf een keer het besef dat je meer waard bent dan de achtervang spelen.

Sterkte.

Dit is een goed advies. Afleiding zoeken in de vorm van andere mensen. Niet in je eentje gaan zitten simmen. Daar wordt je heel zwak van en labiel, en maakt dat je de verkeerde beslissing neemt.

Maar goed, dat antwoord zal de ts niet willen horen.

zij wil horen hoe wij een oplossing krijgen voor zijn gedrag. En die oplossing bestaat niet. Je kunt een mens niet veranderen.

Een al in de winter geboekte vakantie eind augustus ging door, we gingen samen 11 dagen weg. Eindelijk was hij weer bij me, ik wilde er niet teveel over praten om de sfeer gezellig te houden. Het was best een leuke tijd. De avond dat we terugkwamen was hij alweer zoek, ik kwam erachter dat hij gewoon weer terug bij haar was. Hij had beloofd te blijven, dus ik was ontzettend boos. Ik heb toen hele erge dingen tegen hem gezegd.

Ik vind dit zo bizar. Hij zit eerst al weekenden bij haar, daarna gaat hij bij haar WONEN, komt even later alweer terug en jullie gaan gezellig op vakantie. En dan vooral er niet over praten, want 'laten we het gezellig houden'. En dat in een tijdsbestek van een paar maanden.

Dat is toch geen relatie? Ik vind het zelfs geheel ongeloofwaardig. Hoe kan je nou weken met iemand op vakantie zijn en doen of er niets aan de hand is?
quote:MEFunny schreef op 25 september 2012 @ 09:47:

Ik ben bang dat TO zich zo vasthoud aan vroeger dat ze voorlopig er niet klaar voor is om voor zichzelf op te komen.

Hoever kan hij nog over je heen lopen? Wanneer ben je Rock Bodem, om hem de deur te wijzen? Wanneer is het voor jou genoeg...?

+1

Als een aantal keer "verdwijnen" + vreemdgaan niet genoeg is om hem de deur te wijzen dan weet ik het ook niet... Je verdient beter, al denk ik dat je dat zelf nog niet inziet. Hij behandelt je slecht, maar jij laat je ook zo behandelen als je hem keer op keer terug neemt.

Mijn vriend, waar ik 7 jaar mee samen ben geweestHet is je EX, geen vriend.....
Ben je er nog TO?
Nog een antwoord jouw vraag:

ik wil de situatie oplossen, een manier vinden hoe ik tot hem door kan dringen en met hem kan praten... Meer van, wat moet ik zeggen als hij inderdaad langskomt?

Huilen, drammen, brief schrijven waarin je vertelt hoe gek je wel niet op hem bent en hem alles vergeeft, zeggen en uitstralen dat je leven zonder hem waardeloos is en altijd zal blijven, je beklag doen bij z'n ouders...

Nou ja, je kunt van alles doen. Hopelijk zie je zelf in dat je je niet zo moet verlagen en dat het resultaat NUL zal zijn.
Ik ga je gewoon vertellen wat je niet wilt: je moet verder gaan en hem dood laten vallen. Je laat echt ontiegelijk met je sollen.
Jouw gedrein is op dit moment gewoon een itempje op zijn to-do list hoor. Of misschien meer de 'to-manage' list.

Het is een bizarre vorm van grootheidswaan die je laat zien. Hitler wou ook Roemenië heroveren toen de Russen al op zijn deurmat stonden. Bij wijze van.

Take some time off. Ga even met jezelf op vakantie. Hier kunnen we je ook niet echt helpen volgens mij.

Oh, and by the way...
Jij krijgt bij deze de titel Deurmat van de Maand, gefeliciteerd!
quote:DeKenau schreef op 25 september 2012 @ 13:44:

Jij krijgt bij deze de titel Deurmat van de Maand, gefeliciteerd!Nederlandsk eller norsk?
Beste Babsachtentachtig,

Reageer je niet meer omdat de reacties niet zijn wat je verwacht? Of had je het topic gewoon geopend voor de lol? Gewoon even benieuwd...
Babs88 is vertrokken met haar vriend.

Dit komt zelfs in het meest vreemde boek nog niet voor.
quote:rob_uit_zeist schreef op 25 september 2012 @ 15:28:

Babs88 is vertrokken met haar vriend.

Dit komt zelfs in het meest vreemde boek nog niet voor.Ah, ik ben dol op sprookjes die gelukkig eindigen
Ik ben er nog, lees nu alle reacties. Ik geloof best dat het waar is wat jullie zeggen, ik verdring de waarheid misschien, maar ik weet dat het zo is. Ik snap alleen niet hoe hij zoiets kan doen, elk mens heeft gevoel, ik zou het zelf iig niet kunnen.
Wat ik mij nou afvraag is ´wat voor mens accepteert dit gedrag, praat er niet over en gaat samen op vakantie´. Jij heb toch ook gevoelens en eigenwaarde, of ben je net zo raar als hij?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:koekie1980 schreef op 25 september 2012 @ 12:30:

[...]

+1

Als een aantal keer "verdwijnen" + vreemdgaan niet genoeg is om hem de deur te wijzen dan weet ik het ook niet... Dan denk ik niet dat hij ooit iets kan doen om hem uberhaupt de deur te wijzen....
quote:babs88 schreef op 25 september 2012 @ 19:00:

Ik ben er nog, lees nu alle reacties. Ik geloof best dat het waar is wat jullie zeggen, ik verdring de waarheid misschien, maar ik weet dat het zo is. Ik snap alleen niet hoe hij zoiets kan doen, elk mens heeft gevoel, ik zou het zelf iig niet kunnen.

Jouw verstand is dus wel oke, maar je gevoel wil er niet aan.

En jij luistert naar je gevoel. MAar dat zal geen langdurig rendement opleveren. Luisteren naar je verstand wel.

Jij kiest voor het korte termijn geluk wat je op langere termijn heel ongelukkig gaat maken.

Om later gelukkig te worden zul je nu gevoelsmatig een offer moeten brengen, en daar voel je je te zwak voor.

Niet toegeven aan je gevoel want dat geeft je niet de juiste informatie.
Ah goed dat je er nog bent, welkom terug. Wat iones zegt, je gevoel bedriegt je. Je bent verslaafd aan deze man en je laat alles toe, hij gebruikt je als voetveeg. Heb je familie en vrienden aan wie je je verhaal kwijt kan? Je moet echt weg uit deze situatie hoor, en dat gevoel/die verslaving maakt je alleen maar verdrietig, anders zou je hier niet berichten over je problemen. Probeer sterk te zijn en je zelfrespect terug te vinden!
Je bent meer waard dan een vent die van 2 walletjes eet. Hoe kan je nou van iemand houden die zo weinig van jou houdt, als ie wel van je hield dan zou hij je niet zo behandelen.

Laat hem los en ga aan je eigen leven werken, hij wordt nooit meer van jou en als ie belt neem je niet meer op, als hij voor de deur staat doe je niet meer open (tenzij om zijn koffer met kleren naar buiten te gooien, mochten die nog bij jou liggen)

Iets anders kan ik er niet van maken, sorry, geen enkele kans op herstel
Die vakantie wilde ik gewoon niet verpesten, dan had het een week met ruzie geworden. En het had toch geen zin gehad om erover te praten, denk ik. Hij zoekt me nu weer heel erg op ( sinds vandaag ) en ontkent de hele zooi weer. 'Nee ik was boos, ik wil jou' en daarom lukt het dus niet om hem los te laten, omdat hij steeds zo doet. Ik zie net ook een ander topic over een ex die steeds contact zoekt, het maakt het alleen maar moeilijker.
En verder gaan heeft wel zin denk je?
Wat ik er wel bij kan vermelden is dat hij niet helemaal in orde is, hij heeft in zijn jeugd in een kliniek gezeten en is voor zijn leeftijd erg kinderlijk ( hij is bijna 30 en woonde tot voor kort nog bij zn moeder die alles voor hem deed en ging om met mensen ver onder de 20) daarom vind ik het dus ook wel enigszins een aandoenlijk persoon...
Hij kan zich ook niet echt binden denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven