Gezondheid alle pijlers

Griep, wanneer weer werken?

25-09-2012 13:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben momenteel ziek thuis met, ik denk, de griep. Begon met rillingen, overal pijn, daarna koorts.

Ik ben er ontzettend van aan het balen, ook al helpt dat niet, omdat ik het zo druk heb op het werk dat ik eigenlijk niet weg kan blijven.

Vandaag ben ik toch thuis gebleven, omdat ik gisteren nog verhoging had. Nu heb ik geen koorts meer, maar ik voel me nog wel slecht. Zweetaanvallen, duizelig, pijn in de spieren. Ben dus blij dat ik niet ben gaan werken.

Maar eigenlijk had ik altijd een soort van standaard regel: 1 dag geen koorts, de dag erna werken. Dus dan zou ik morgen dus weer moeten werken, maar gelukkig ben ik dan sowieso vrij. Maar ik vind het lastig om te weten wanneer je weer voldoende bent aangesterkt om te werken. Ik wil weer zo snel mogelijk, maar wil het wel aankunnen. En niet straks het nog erger terugkrijgen.

Hoe weten jullie of je weer kunt gaan werken?
Mijn stelregel is: als ik echt mijn bed niet uit kan (ook niet na slikken paracetamol), ben ik ziek.

Als ik thuis kan scharrelen, kan ik werken. Ik doe niet aan uitzieken.
Het is lang geleden dat ik écht griep heb gehad. Koorts, hoofdpijn, keelpijn en zulke spierpijn, ik kon nauwelijks een kopje optillen of naar het toilet lopen. Na een kleine week werd ik door mijn (toenmalige) werkgever gebeld. Er was onderbezetting, of ik ajb weer kon komen werken. Dat heb ik gedaan met als gevolg dat ik nog minstens 3 weken doodmoe en verkouden bleef.

Als ik jou was, zou ik het morgenochtend even bekijken. Proberen kun je het altijd, maar luister dan wel goed naar je eigen lichaam.
Dat dit geengriep is zal duidelijk zijn. Dan ben je al niet in staat tot reageren op een forum. Maar mensen noemen alles snel griep. Maar je zal best ziek zijn, ga pas werken als je j e echt goed voelt, niemand is onmisbaar.
Als je je goed voelt gaan werken, ik zou ff rust nemen als je je niet lekker voelt

En extreem druk op je werk kan dit een reken zijn dat je ff moet rusten.

Kijk het morgen aan.

Sterkte
quote:lammy schreef op 25 september 2012 @ 18:35:

niemand is onmisbaar.Nou IK wel, anders konden ze me ontslaan. Het bedrijf zal niet failliet gaan, als ik er een middag niet ben, maar op dit moment ben ik wel onmisbaar.
Nog even over dat 'je het wel kunt gaan proberen, als het niet gaat kun je altijd nog naar huis.'.

In de eerste winter dat ik hier werkte heb ik een keer een flinke en langdurige buikgriep gehad. Omdat ik er nog niet zo lang werkte ben ik (te) snel weer aan het werk gegaan. Diezelfde middag begon ik weer met overgeven en ben ik weer ziek naar huis gegaan. En die week daarna nog een keer. Feitelijk heb in totaal drie werkdagen gemist (twee dagen en twee middagen). Tijdens mijn fuctioneringsgesprek begon mijn baas erover dat ik toch wel buitensporig veel ziek was omdat ze in korte tijd drie ziekmeldingen van me had. Op dat moment ben ik echt boos geworden. Ik had beter een dag of vier thuis kunnen blijven, dan was het maar één ziekmelding geweest. Als ik nu buikgriep heb (helaas is dat wel een zwakke plek bij mij, minimaal twee keer per jaar) ziek ik nog een dagje uit.
Ik heb juist dat werken me dan door de dag heentrekt. Ben wel doodmoe daarna en alles komt nog even fijn weer terug na het werk en dan iets erger, maar als ik daadwerkelijk aan het werk ben, lijk ik me minder ziek te voelen.

Nu is het zo dat ik wel onmisbaar ben ( eigen winkel, als ik er niet ben is de winkel niet open, kan financieel niet uit ) en dat is een sterke drijfveer om hoe dan ook, ziek of niet ziek wel te gaan werken.

Met echte griep, ooit 1 keer in mijn leven gehad ( had toen gelukkig nog geen winkel ), zou mijn winkel dicht zijn. Ik kon niet eens opstaan, zo ziek was ik....

Beterschap
Ik hoor de laatste tijd veel dat mensen thuisblijven met een verkoudheid. Vind ik wel ver gaan.

Als je echt koorts hebt of buikgriep (overgeven) dan kun je beter wel thuisblijven. Maar dan ook in bed blijven.
quote:giuliettacapuletti schreef op 25 september 2012 @ 13:55:

Gewoon proberen. Als het niet gaat ben je zo weer thuis.Heb ik eens gedaan, werden ze kwaad op me.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:fruittypje schreef op 26 september 2012 @ 14:39:

Ik hoor de laatste tijd veel dat mensen thuisblijven met een verkoudheid. Vind ik wel ver gaan.

Als je echt koorts hebt of buikgriep (overgeven) dan kun je beter wel thuisblijven. Maar dan ook in bed blijven.

Maak je geen zorgen. Ik ben juist iemand die wil werken ipv thuis zijn. Sterk schuldgevoel geloof ik, dus als ik niet echt iets heb wil ik ook niet thuis zijn. Maar soms voel ik me onterecht schuldig. En daardoor ga ik dan te snel aan het werk. Ik vind het soms lastig inschatten.

En niemand is onmisbaar....ja natuurlijk is er op termijn vast wat te regelen. Maar als ik niet ga, dan vervangt niemand mij en worden mijn afspraken gewoon verschoven. En als ik de komende weken al vol zit met afspraken, dan betekent dat dat de mensen die afgebeld zijn heel lang moeten wachten. En daar heb ik last van als ik ziek ben. Dus echt onmisbaar nee, maar mijn werk ligt wel helemaal stil.

Maar ik voel me inmiddels alweer een stuk beter. Blijf vandaag nog

op de bank en ga morgen weer weer werken.

Stom hè, als ik ziek ben kan ik me soms niet meer voorstellen dat het over een paar dagen echt weer beter gaat.

Net als wanneer ik buikgriep heb, dan kan ik me ook niet voorstellen dat ik eten ooit weer lekker ga vinden .

Beterschap voor alle andere zieken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven