dagen geen menselijk contract

26-09-2012 19:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
*oeps foutje ik bedoel natuurlijk contact.

Werkloos en daardoor zeer depressief! Soms spreek ik dagen niemand ook niet telefonisch..en dan denk ik goh ik heb al drie dagen niemand gesproken. Kan je hierdoor een geestelijke stoornis krijgen of een soort spraakgebrek?
Nou geen spraakgebrek, maar erg gezellig lijkt het me niet. En banen komen ook niet vanzelf aan je voordeur kloppen, daarvoor zal je toch de deur uit moeten en met mensen praten.
Zeg maar Spijker.
Ja
misschien toch de verkeerde studie gedaan?
it's a big club and you ain't in it
@rionyriony

Weet jij dan wat voor studie ik heb gedaan? En mocht ik inderdaad de verkeerde studie hebben gedaan wat kan ik er nu nog aan doen? Een andere studie is door deze overheid onbetaalbaar geworden.
Ga sporten, ga naar buiten, doe vrijwillerswerk. Er zijn zoveel mogelijkheden naast solliciteren.

Ik snap het wel, ben zelf ook werkeloos en mis mensen om me heen. Maar het helpt mij om structuur in de dagen te brengen door 3 keer per week te gaan sporten, 1,5 dag te besteden aan solliciteren en 1,5 dag aan studie.

Je hebt 2 keuzes, op de bank blijven zitten in een slachtofferrol en daar word je depressief van of er wat van maken. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk.

Zo, het orakel heeft gesproken
Ga vrijwilligerswerk doen. Geeft structuur en aanspraak.
Nee hoor. Je komt toch nog wel eens buiten voor een boodschapje? Spreek je nooit familie of vrienden?

Vrijwilligerswerk? En er zijn zoveel bejaardentehuizen met bewoners die wel houden van een kletspraatje.
Maak een wandeling met een leenhond! Heb je zo aanspraak. Of in de bieb een computer bezetten en open staan voor een gesprek?
Hele dagen thuis zitten wordt elk mens gek van. Zorg dat je voldoende buiten bent, sport en mensen ziet. Idd vrijwilligerswerk, een sportclub, dat soort dingen.
Als zelfstandige ben ik soms ook hele dagen thuis. Dan ga ik soms naar een cafe om te werken, veel gezelliger! Dat doe ik ook weleens in mijn vrije tijd met een boek trouwens
Structuur.. Hup eruit.. Wandelen boodschappen solliciteren.. Gas erop geluk klopt niet aan je deur..
Ja naar de bieb of cafe helpt ook
Je doet je naam niet echt eer aan.. Zo te horen weinig fantasia..?
Dit klinkt mij best eenzaam in de oren, fantasia. Dit zou mij ook benauwen als ik in je situatie zat.

Heb je weinig vrienden, familie en kennissen of is iedereen druk aan het werk en wil je ze niet lastig vallen?

Wat zou je zelf leuk vinden om naast je toekomstige baan (die komt er echt wel) te doen? Heb je hobby's waar je mensen mee kunt ontmoeten of je bij een club o.i.d. kunt aansluiten?

Soms heeft een mens even een zetje nodig, en ik hoop dat je wat uit de antwoorden kan halen.
Ik herken het wel. Ik belde op een gegeven moment met de energiemaatschappij (bijv) met een domme vraag

Maar ben je depressief omdat je werkeloos bent, of omdat je niet je huis uitgaat? Of ga je je huis inmiddels niet meer uit omdat je depressief bentdenkt te zijn?

Zoals hierboven al gezegd: ga eruit! Ga naar de bieb of de website van je gemeente en zoek door de vrijwilligersvacaturebank. Veel beter!
Lijkt mij heerlijk geen contact hebben met mensen. Maar nu heb je toch wel contact zo via het viva forum.
Wat heb je al gedaan met de tips die je in je vorige topic kreeg?
Nou een spraakgebrek dat zal best meevallen maar :

dagen geen menselijk contRact?
Als je zeer depressief bent moet je even langs de dokter.
quote:fantasia87 schreef op 26 september 2012 @ 19:38:

*oeps foutje ik bedoel natuurlijk contact.

Werkloos en daardoor zeer depressief! Soms spreek ik dagen niemand ook niet telefonisch..en dan denk ik goh ik heb al drie dagen niemand gesproken. Kan je hierdoor een geestelijke stoornis krijgen of een soort spraakgebrek?

Spraakgebrek zal wel meevallen, maar gezellig is het inderdaad niet.

Waar woon je? stad/dorp?
Goed dat je het hebt aangepast. Maakte me meer zorgen om je schrijfstijl dan een eventueel spraakgebrek .

Vrijwilligerswerk is een veel genoemde optie. Ik kan me voorstellen dat je wereldje erg klein wordt als je werkeloos bent.

Uit je bericht maak ik op dat je naast je werk niet zo heel veel contact had. Workaholic?

Vervelende tijd hoor. Sterkte en probeer een doel te vinden en structuur aan te houden.
Ow, heerlijk. Drie dagen geen menselijk contact. Ik zou helemaal tot rust komen.

Maar goed, je houdt er niks aan over. Wel is uit onderzoek bekend dat het ontstressend werkt om sociale contacten te hebben. Dus bel je iemand en maak je een lunchafspraak.

Vrijwilligswerk is al genoemd zie ik. Daarnaast zou ik even langs de huisarts gaan als je de depri voelt. Zorgen voor voldoende zonlicht en beweging ( wandelen, fietsen) en sociale contacten werken beschermend tegen depressies.
quote:fantasia87 schreef op 26 september 2012 @ 19:56:

@rionyriony

Weet jij dan wat voor studie ik heb gedaan? En mocht ik inderdaad de verkeerde studie hebben gedaan wat kan ik er nu nog aan doen? Een andere studie is door deze overheid onbetaalbaar geworden.

nee, weet ik niet; jammer dat de overheid niet heeft voorzien welke studies tot werk zouden kunnen leiden in de toekomst. Dan had ze dat kunnen sturen door middel van quota.

Erg vervelend dat je zolang hebt gestudeerd schijnbaar om nu thuis te moeten zitten. Hoop dat het toch een leuke tijd was. Doet me een beetje denken aan de nadagen van de Sowjet Unie toen afgestudeerde celbiologen trambestuurder moesten worden om brood op de plank te krijgen.
it's a big club and you ain't in it
Als jij al 3 dagen niemand hebt gesproken dan word het toch tijd dat je even iemand gaat bellen. Het maakt niet eens echt uit wie dat is en waar het over gaat als je het maar doet. Ik heb wel eens gewoon mijn moeder op gebeld om te vragen wat ze aan het koken was. Toen des tijds vond ze dat heel dom om alleen voor zoiets te gaan bellen maar tegenwoordig is ze het wel gewend. t Is gewoon even ene kwestie van door de zure appel heen bijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven