knoflook bewaren

25-06-2009 13:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
via google en via de index heb ik hierover niks op de pijler kunnen vinden, dus ik hoop dat ik niks dubbels vraag!

Ik koop knoflook per 2 bolletjes in de supermarkt en gebruik het dan in pasta gerechten, als het een keer in een recept staat of in de kruidenboter. Dat is niet zo heel vaak dus. Mijn knoflook is dan ook altijd tegen de tijd dat ik het weer nodig heb uitgedroogd of aan het spruiten. Nu heb ik het in een zakje gedaan, maar dan wordt het juist weer heel erg vochtig. Kortom: ik weet het niet meer!

Wie helpt mij aan de ultieme knoflook-bewaar-tip?
Ik weet dat mijn surinaamse, kookgekke, buurvrouw ze ook eerst pelt rn dan in de vriezer doet!
Als ik teveel knoflook heb liggen en zie dat de bollen uit beginnen te lopen, pof ik ze vaak in de oven: de bollen wat uit elkaar trekken, instrijken met olijfolie, oven op 190 graden, 20 minuten erin.

Dan de tenen (nog in de schil) mengen met rauwe spinazie, daaroverheen wat druppels citroensap en olijfolie, zout en peper en geroosterde pijnboompitten of geroosterde boekweit. Eventueel nog wat Parmezaanse kaas erover.

Echt een superlekkere salade!
ik wist niet dat die schillen eetbaar waren. Hm.

Ik probeer me je recept voor te stellen Whympysinger, maar het lukt me niet. Rauwe spinazie met knoflookschillen?
it's a big club and you ain't in it
ik zit ook met een pas gekocht netje knoflookbollen die vermoedelijk uitgedroogd zijn tegen de tijd dat ik ze ooit wil gebruiken. Vijftig cent kostte het maar.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven