buitenechtelijk kind

27-09-2012 20:20 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nog niet officieel gescheiden, maar aankomende week? moet zijn nieuwe vriendin bevallen van hun kind. Ik heb begrepen dat hij het bastaardje niet zomaar kan erkennen. Officieel woont hij niet bij haar (wat ze wel doen) om de draagkracht te verlagen naar mij toe, hoeft hij minder te gaan betalen. Dus van huwelijksachtige relatie is officieel geen sprake van. Ik begrijp dat hij het dan bij de rechter zou moeten aanvragen. Als hij gewoon aan me had gevraagd of ik wilde meewerken dan had het een ander verhaal geweest, nu gniffel ik dat dankzij al zijn tegenwerkingen met de scheiding hij nu zelf in de knoei komt. Dus ook voor de alimentatieberekening hahahahahaha KARMAAAAAA

Wie weet hoe het erkennen in zijn werk gaat? zie door de bomen t bos niet meer op google.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:supermam74 schreef op 27 september 2012 @ 20:41:

Ik werk gewoon om voor mijn kind te zorgen, ik hoef alleen maar waar ik recht op heb. Hij heeft ten tijde van ons huwelijk zichzelf verrijkt op mijn kosten en toen hij eenmaal succesvol werd kreeg hij de kolder in zijn kop. Ook logisch dat ik wil waar ik recht op heb, zeker ten gunste van mijn kind. .

@Armand: Lees hierboven wat TO schreef.

En dan:

Mama werkt, papa werkt, centjes moeten verdeeld.

Meerdere kinderen meerdere mama's, één papa dus nog meer centjes die er moeten worden verdeeld. Wat wil je nou?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2012 @ 00:20:

[...]

Hang jij de slingers op?

Zal ik ballonnen opblazen?Armand zal vast nog wel wat rubbers hebben die we kunnen opblazen, die gebruikt hij toch niet meen ik me te herinneren.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Omdat ik niet gezellig samen kan menstrueren, betekent dat niet dat ik niet een mening en een houding heb ten aanzien van de verzorging van kinderen na een scheiding hoor.

Je zou bijna denken dat de her-verdeling van de verzorging van kinderen in de kleine lettertjes in het emancipatie-contract van De Nederlandsche Vrouw uitgesloten is.

Eg nie.
Jij hebt geen mening, jij hebt een steigerend stokpaard.

En hoe ik jou heb zien schrijven over je kinderen, je exen, afspraken die je niet na komt. En dan durf je het te hebben over goed ouderschap. Laat me niet lachen.
quote:Enn schreef op 28 september 2012 @ 00:21:

[...]

Meerdere kinderen meerdere mama's, één papa dus nog meer centjes die er moeten worden verdeeld. Wat wil je nou?Volgens mij ging het erover, dat elk kind recht heeft op ondersteuning door beide ouders.
quote:amand1969 schreef op 28 september 2012 @ 00:27:

[...]

Volgens mij ging het erover, dat elk kind recht heeft op ondersteuning door beide ouders.quote:amand1969 schreef op 28 september 2012 @ 00:17:

FYI: bezoekregeling is uiteraard 'omgangsregeling', en zolang de trema-normen de niet-verzorgende ouder nog steeds tot de laatste cent uitmelken aangaande kinderalmentatie, staan er de modale, niet-verzorgende ouder (de vader) weinig opties anders dan full-time werken open, om nog te kunnen eten naast het betalen de kinderalimentatie en de huur (in die volgorde).

Zolang part-time werken voor mannen maatschappelijk nog steeds minder geaccepteerd is dan voor vrouwen en de rechtspraak slechts bij gratie van ranzige advocaten-tarieven bereid is om naar andere opties dan weekend-regelingen te kijken, zullen vrouwen hun ex-mannen die zich de kolere moeten werken om de kinderalimentatie te kunnen betalen, lamzakken kunnen blijven noemen.Nee hoor jij had het over wat anders al weer. Kinderalimentatie. Zie je wel? Het staat hierboven? Zie je het?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:saaaaar81 schreef op 28 september 2012 @ 00:26:

Jij hebt geen mening, jij hebt een steigerend stokpaard.

En hoe ik jou heb zien schrijven over je kinderen, je exen, afspraken die je niet na komt. En dan durf je het te hebben over goed ouderschap. Laat me niet lachen."..."
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2012 09:08
Reden: Op de man spelen
% gewijzigd
Dames, niet te hard van stapel lopen. Je kan de rechter niet vragen om je kind aan je ex toe te wijzen. Dat moet hij zelf doen. Je krijgt een kind alleen toegewezen als je daarom vraagt. Raar maar waar!

Wat er gebeurt als je zelf ook niet om toewijzing vraagt, weet ik niet. Stel: je ex vraagt om een bezoekregeling van eens in de 2 weken en jij vraagt niks. Zou je kind dan de rest van de tijd in een weeshuis worden geplaatst? Of in een pleeggezin? Ik vraag me af of dat wel eens gebeurd is.
Ga in therapie!
quote:amand1969 schreef op 28 september 2012 @ 00:28:

[...]

Ik dacht dat je gestopt was met drinken, maar helaas... Je verzint dingen om je eigen frustraties te voeden. Zoek toch eens een goede therapeut! Je kinderen verdienen het!Zo dan..............
quote:amand1969 schreef op 28 september 2012 @ 00:28:

[...]

Ik dacht dat je gestopt was met drinken, maar helaas... Je verzint dingen om je eigen frustraties te voeden. Zoek toch eens een goede therapeut! Je kinderen verdienen het!

Dingen verzinnen? Zoals kinderen meenemen naar een zwembad terwijl de andere ouder het nog niet wilt. Je dochters vagina een doos noemen die je uit moet baggeren. Niet voor je zoon opkomen als hij op straat gepest wordt.

In en in triest.
quote:dubiootje schreef op 28 september 2012 @ 00:28:

Dames, niet te hard van stapel lopen. Je kan de rechter niet vragen om je kind aan je ex toe te wijzen. Dat moet hij zelf doen. Je krijgt een kind alleen toegewezen als je daarom vraagt. Raar maar waar!

Wat er gebeurt als je zelf ook niet om toewijzing vraagt, weet ik niet. Stel: je ex vraagt om een bezoekregeling van eens in de 2 weken en jij vraagt niks. Zou je kind dan de rest van de tijd in een weeshuis worden geplaatst? Of in een pleeggezin? Ik vraag me af of dat wel eens gebeurd is.Zou je als niet gescheiden stel dat ook niet voor elkaar kunnen krijgen; dat je koters elk weekend, of als het niet anders kan om het weekend, ergens opgevangen kunnen worden?
Ga in therapie!
quote:Enn schreef op 28 september 2012 @ 00:28:

[...]

[...]

Nee hoor jij had het over wat anders al weer. Kinderalimentatie. Zie je wel? Het staat hierboven? Zie je het?Zolang de wet en de maatschappeljke gewoonten gericht zijn op de rol van vrouwen als verzorgers en mannen als verdieners, zal het erg moeilijk blijven om boven deze opgelegde rollen uit te stijgen, ook al willen 'we' iets anders.
Kweenie, Bi. Maar het zou wel een uitkomst zijn voor veel stellen. Volgens mij hebben we een oplossing gevonden die veel scheidingen kan voorkomen!
Ga in therapie!
quote:saaaaar81 schreef op 28 september 2012 @ 00:31:

[...]

Dingen verzinnen? Zoals kinderen meenemen naar een zwembad terwijl de andere ouder het nog niet wilt. Je dochters vagina een doos noemen die je uit moet baggeren. Niet voor je zoon opkomen als hij op straat gepest wordt.

In en in triest.Uit elke bewering blijkt dat jij jezelf beter vindt dan mij. Dat zegt alleen iets over jou, niet over mij.
Beger? Het zal wel beter zijn.

En nee, dat vind ik niet alleen, dat ben ik ook.

Maar goed, einde Armand-show wat mij betreft.
quote:dubiootje schreef op 28 september 2012 @ 00:34:

Kweenie, Bi. Maar het zou wel een uitkomst zijn voor veel stellen. Volgens mij hebben we een oplossing gevonden die veel scheidingen kan voorkomen!Zullen we patent aanvragen?
quote:dubiootje schreef op 28 september 2012 @ 00:34:

Kweenie, Bi. Maar het zou wel een uitkomst zijn voor veel stellen. Volgens mij hebben we een oplossing gevonden die veel scheidingen kan voorkomen!

Ik zeg: De scholen open 24/7.

Als we dan toch kapen, kan ik het ook.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2012 @ 00:37:

[...]

Zullen we patent aanvragen?
quote:saaaaar81 schreef op 28 september 2012 @ 00:36: Het zal wel beter zijn.

En nee, dat vind ik niet alleen, dat ben ik ook.

Truste saarrrrrr
Eigenlijk vind ik dat de staat hiervoor moet betalen. Algemeen belang enzo.

Trusten!
Ga in therapie!
Eindelijck weer eens een ouderwetsch gezellig topic
quote:dubiootje schreef op 28 september 2012 @ 00:39:

Eigenlijk vind ik dat de staat hiervoor moet betalen.Vanzelfsprekend, ze zullen zelf toch opdraaien voor eigen veroorzaakte shit en dan die kinderen erbij, gedoe man.
quote:amand1969 schreef op 28 september 2012 @ 00:24:

Omdat ik niet gezellig samen kan menstrueren, betekent dat niet dat ik niet een mening en een houding heb ten aanzien van de verzorging van kinderen na een scheiding hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven