Geld & Recht alle pijlers

btw omhoog

27-09-2012 09:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf maandag gaat de btw omhoog. Wat betekent dit voor jullie? En weet iemand waarop de btw NIET omhoog gaat? Het ergste vind ik nog dat de bezine nog duurder word en ook verhoging voor gas en stroom.. En wat heeft het eigenlijk voor nut dat we meer btw moeten betalen?
quote:waterplant schreef op 27 september 2012 @ 12:18:

Ik zit nog steeds te dubben of ik mijn producten moet verhogen of 2 % verlies moet nemen. Ik baal er enorm van in ieder geval.Doe wat iedereen gaat doen: Verhoog je prijzen per 1 januari met 5 tot 10 %.
quote:Ivetje schreef op 27 september 2012 @ 13:31:

Ja hoor, wie wilde er ook alweer zo graag een cavia ipv een konijn? Kun je 'em nog ruilen voor een konijn misschien?
Of gewoon konijnenvoer en van die Playboy oortjes geven.
quote:toetyfroety schreef op 27 september 2012 @ 09:39:

Het nut ervan is o.a. dat het koninghuis meer kost, en dat geld moet ergens vandaan komen, toch?

Vat het niet verkeerd op, maar dit vind ik nu echt gewoon een foute opmerking! Hoezo het koningshuis? Ooit gedacht aan al die mensen die hun baan verliezen en die ww moeten krijgen? Vergrijzing en dus de aow die betaalbaar moet blijven in dit land dat een van de mooiste zorgstelsels ter wereld heeft? Dit heeft niets met het koningshuis te maken hoor...
quote:apatura schreef op 27 september 2012 @ 10:30:

Ik ga nog ff kleding shoppen dit weekend Dat was dus ook mijn plan!!
quote:Ivetje schreef op donderdag 27 september 2012 13:31 Ja hoor, wie wilde er ook alweer zo graag een cavia ipv een konijn?kan een cavia eigenlijk geen konijnenvoer eten?
quote:cupkeekie schreef op 27 september 2012 @ 19:59:

[...]

Dat was dus ook mijn plan!!

Kleding met voorbedrukte standaard labels hebben allang een nieuwe prijsstelling gekregen, ik vrees dat jullie te laat zijn en al meer betalen dan een maand terug...

Maar evenzo: geniet

Daarnaast vind ik een reactie van het koningshuis kost zoveel erg kortzichtig. Het is de door iedereen geadoreerde (lees: door de meeste stemmen verkozen) regering die dergelijke keuzes maakt. En niet met het koningshuis op het oog. BTW afdracht levert pecunia op voor de schatkist.

Daarnaast wordt op basis van onder andere de BTW afdracht de bijdrage aan Europa vastgesteld. Dus niks koningshuis, maar onder andere voor Europa.

Daarnaast: ook andere EU landen verhogen hun BTW percentage. Het speelt niet alleen hier.
5 tot 10% verhoging. klinkt interessant, jammer dat ik mijn bedrijfje zo de nek omdraai. Ik denk dat ik net als ander kleine zelfstandigen veel van mijn werkuren niet in rekening breng en zo het ga compenseren.
Wie heeft het over 5 tot 10% verhoging?
Zeg maar Spijker.
quote:julius schreef op 27 september 2012 @ 13:33:

[...]

Doe wat iedereen gaat doen: Verhoog je prijzen per 1 januari met 5 tot 10 %.Julius!
Ah niet goed gelezen

Ik denk dat dat overdreven is hoor, kan me niet voorstellen dat álles volgend jaar 5 tot 10% duurder gaat worden. Dat zou nogal fors zijn!
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven