Gezondheid alle pijlers

In de war?

30-09-2012 21:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

3 weken geleden heb ik mijn pil doorgeslikt. Ik kreeg toen last van mijn borsten en ben toen naar de huisarts gegaan. De huisarts zei dat ik beter kon stoppen met de pil en ongesteld kon worden en daarna weer kon beginnen met een nieuwe strip pillen. (Ik slik trouwens al 3 jaar Microgynon 30). Dit heb ik gedaan en inderdaad de pijn ging weg.

Na een week begon ik me opeens ontzettend emotioneel te worden en zelfs te twijfelen aan me relatie terwijl ik dit nooit deed en ik geen enkele reden zie om te twijfelen. Nu 3 weken later voel ik me nog steeds emotioneel en moe, ook mijn relatie heeft hieronder te leiden en ik heb nergens zin in...

Ik ben al naar de huisarts geweest en die zei dat ik het nog even moest aankijken. Ik word ondertussen echt gek van de emoties.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me helpen? Ik denk zelf dat me hormonen erg raar bezig zijn maar het duurt wel heel lang?

Alvast bedankt!
Heb je de neppe microgynon? Daar werd ik helemaal depressief van namelijk.
Hoezo neppe? Ik slik trouwens al 3 jaar de pil zonder problemen.. maar sinds ik die ene keer heb doorgeslikt en toch weer ben gestopt gaat het allemaal ineens niet goed.
Ben je al ongesteld geworden ondertussen?
@lilalinda ja, ik ben nadat ik de pil doorgeslikt had wel gewoon ongesteld geworden.
Zo herkenbaar! Ik moest direct stoppen hiermee, zelfde verhaal qua emoties, was ineens achterdochtig naar mijn partner, opvliegend en bordie-gedrag begon ik te vertonen. mag nooit meer aan de pil, ik kan niet tegen hormonen, mijn hele hormoonhuishouding bleek al jaren te zijn verstoord, het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar ff kort: heb jaren voor niks anti-depressiva geslikt en zelfs therapie gehad voor mijn stemmingswisselingen, nooit nodig geweest als ze direct hadden geweten dat het door de hormonen van mijn pil bleek te zijn!
@star-light hoe heb jij dit opgelost met je partner dan? Had je ook opeens twijfels? Ik snap helemaal niks meer van mezelf, rare hormonen..
De merkloze variant bedoel ik, Steridil 30.

Ik had altijd microgynon en toen ze hierop switchen kreeg ik die klachten.
Ik werd ook depri van microgynon. Vooral in de 3e week, bleef ik het liefst in bed met de gordijnen dicht. Ben toen overgestapt op koperspiraal, omdat ik die hormonentroep niet meer in mijn lijf wilde.
quote:mriekr schreef op 30 september 2012 @ 22:04:

@star-light hoe heb jij dit opgelost met je partner dan? Had je ook opeens twijfels? Ik snap helemaal niks meer van mezelf, rare hormonen..

Met al mijn ex-partners zag alles er anders uit, ik ben toen ik ooit begon met de pil en problemen kreeg in mijn belevings-en gevoels-emotie wereld mis-gediagnosticeerd met borderline.

Mijn partners hielden een relatie met mij dan ook niet vol, of andersom.

Ik ben in therapie gegaan, maar ondanks de therapie en de antidepressiva, leerde ik wel veel, maar ik bleef me kut voelen.

Mijn laatste expartner bleef erop hameren dat het zo opvallend was dat ik precies 1 keer in de maand "anders" was.

Maar ik bleef volhouden dat dat door wat anders kwam.

Ik ontmoette in mijn therapie een meisje met post-natale depressie en zei vertelde dat de oorzaak lag in jarenlang pil gebruik en het feit dat ze er bij haar achter waren gekomen dat ze niet tegen de hormonen van de pil kan.

Vanaf dat moment ging alles heel snel, ik plande een afspraak bij mijn psychiater die over mijn medicatie ging tijdens de deeltijdbehandeling waar ik in zat. En hij stelde voor om een onderzoek te starten.

Ik moest stoppen met de pil en na ongeveer anderhalve maand voelde ik me als herboren, ik voelde me weer net zoals toen ik 14 was! Ik mocht stoppen met de anti-depressiva en niet veel later werd ik ontslagen uit de GGZ!

2 jaar later een soort van bevestigings-test gedaan om te ervaren wat er gebeurd als ik weer de pil zou gaan slikken.

Mijn huidige vriend heeft me meegemaakt, ik was een totaal ander mens, vertrouwde hem niet, werd achterdochtig, kreeg huilbuien en zag het allemaal niet meer zitten, gelukkig wisten we nu waardoor dit kwam, hier had ik mijn bevestiging voor 12 weggegooide kut-jaren waarin ik zelf suicidaal was geweest door die troep.
Dus mijn advies, stop met de pil en wacht 3 weken (want er staat 3 weken voor voordat al die hormonen uit je lichaam zijn)

En ervaar dan eens een maandje hoe je dan bent.

Ik ben een ontzettend lief mens eigenlijk, terwijl ik met pil echt een bitch was die mensen flink kon provoceren, jaren lang gedacht dat ik dat echt was.
Ik ben nu ook anders nu ik gestopt ben met de neppil Microgynon. Niet meer zo huilerig (laatste keer dat ik 's avonds hard huilend in bed lag is alweer even geleden), verder merk ik nog niet echt andere veranderingen. Best fijn, niet meer zo huilerig zijn.
Ik was echt een drama met de Steridil. Mijn vriend wist van gekkigheid niet wat hij met me aan moest, kende me helemaal niet zo ('voor hem' weer aan de pil gegaan). Het had niet veel gescheeld of onze prille relaties was er aan onderdoor gegaan.
@ster_ Hoe kun je zien dat het de neppe is dan? Op mijn pakje staat gewoon microgynon 30. En @star-light bedankt voor je reactie. Ik snap gewoon niet dat ik twijfel aan mn relatie en dat het ook zo plotseling was toen ik de pil aan het doorslikken was.. kan.bijna geen toeval zijn toch? Ik ga inderdaad misschien toch maar stoppen..
ME hormonen?? MIJN hormonen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Dan lijkt het me het origineel. De neppe heeft Steridil.
Voor mij heeft de pil voor eeuwig afgedaan. De klachten die ik (sluipend in de loop van de jaren) kreeg, wegen niet op tegen het nut van de pil. Je stopt jezelf vól met een bom aan hormonen en daar kunnen maar weinig vrouwen écht tegen...

Ik ben nu bijna tien jaar geleden gestopt, en begonnen met de Mirena (ook hormonen, maar de gevolgen zijn ongelofelijk anders). Ik had hier járen eerder aan moeten beginnen...

Edit: toevoeging
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Ster_ schreef op 30 september 2012 @ 22:56:

Dan lijkt het me het origineel. De neppe heeft Steridil.Ah oke, toch bedankt.
Stoppen met die rommel!

Ik wist niet dat de pil zo'n invloed op je heeft, tot ik ermee stopte.....nooit meer voor mij!

Ik voel me energieker, vrolijker, echter, relaxter, heb geen hoofdpijn meer, ben afgevallen, geen obstipatie meer....libido veel groter en ga zo maar door! Ik wilde dat ik jaren eerder was gestopt. Vind het ook heel kwalijk dat dit soort best ernstige bijwerkingen, vooral in deze hoeveelheid, niet bij iedereen algemeen bekend zijn en dat artsen gewoon de pil voorschrijven zonder dit te melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven