Baking soda in banana bread
maandag 1 oktober 2012 om 14:20
Hallo dames,
Aangezien ik al vele problemen op heb kunnen lossen dankzij t viva forum , hier nog een vraag op Amerikaanse websites lees je veel over banana bread.
Nu heb ik een lekker klinkend recept gevonden, maar nu weet ik niet wat een bepaald ingredient is, namelijk 'baking soda'. Wat wordt daar mee bedoeld en voor wat voor soort product moet ik zoeken in de jumbo?
K zal het recept even kopieren en plakken:
Greek Yogurt Banana Bread
Ingredients
2 cups all-purpose flour
1 cup sugar
3/4 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon sea salt
1/4 cup butter, melted
2 large eggs
11/2 cups mashed ripe banana (about 3 bananas)
1 (6-ounce) container nonfat Greek yogurt (I used Fage)
1/2 cup chopped walnuts (optional)
1 teaspoon vanilla extract
1 Cooking spray
Preparation
1. Preheat oven to 350°F.
2. Lightly spoon flour into dry measuring cups; level with a knife. Combine flour, sugar, baking soda, salt, butter, eggs, bananas, yogurt, walnuts, if desired, and vanilla in a large bowl, mixing well. Pour batter into an 8 1/2 x 4 1/2-inch loaf pan coated with cooking spray. Bake at 350° for 55 minutes or until a wooden pick inserted in center comes out clean. Cool 10 minutes in pan on a wire rack; remove from pan. Cool completely on wire rack.
Bedankt
Aangezien ik al vele problemen op heb kunnen lossen dankzij t viva forum , hier nog een vraag op Amerikaanse websites lees je veel over banana bread.
Nu heb ik een lekker klinkend recept gevonden, maar nu weet ik niet wat een bepaald ingredient is, namelijk 'baking soda'. Wat wordt daar mee bedoeld en voor wat voor soort product moet ik zoeken in de jumbo?
K zal het recept even kopieren en plakken:
Greek Yogurt Banana Bread
Ingredients
2 cups all-purpose flour
1 cup sugar
3/4 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon sea salt
1/4 cup butter, melted
2 large eggs
11/2 cups mashed ripe banana (about 3 bananas)
1 (6-ounce) container nonfat Greek yogurt (I used Fage)
1/2 cup chopped walnuts (optional)
1 teaspoon vanilla extract
1 Cooking spray
Preparation
1. Preheat oven to 350°F.
2. Lightly spoon flour into dry measuring cups; level with a knife. Combine flour, sugar, baking soda, salt, butter, eggs, bananas, yogurt, walnuts, if desired, and vanilla in a large bowl, mixing well. Pour batter into an 8 1/2 x 4 1/2-inch loaf pan coated with cooking spray. Bake at 350° for 55 minutes or until a wooden pick inserted in center comes out clean. Cool 10 minutes in pan on a wire rack; remove from pan. Cool completely on wire rack.
Bedankt
maandag 1 oktober 2012 om 14:30
maandag 1 oktober 2012 om 14:59
maandag 1 oktober 2012 om 15:03
maandag 1 oktober 2012 om 19:18
dinsdag 2 oktober 2012 om 14:14
woensdag 3 oktober 2012 om 06:06
donderdag 4 oktober 2012 om 10:11
quote:lolly-pop schreef op 04 oktober 2012 @ 10:09:
Dat is bakpoeder, geen baksoda.Ik kan ook het etiket lezen. Mij is vertelt dat je dit ervoor moet gebruiken. Nigella heeft het mijzelf vertelt , en geloof me dat haar bananenbrood goddelijk was. Die van mij toevallig bij een natuurwinkel gekocht maar is overal te krijgen.
Dat is bakpoeder, geen baksoda.Ik kan ook het etiket lezen. Mij is vertelt dat je dit ervoor moet gebruiken. Nigella heeft het mijzelf vertelt , en geloof me dat haar bananenbrood goddelijk was. Die van mij toevallig bij een natuurwinkel gekocht maar is overal te krijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 4 oktober 2012 om 10:20
In wijnsteenzuurbakpoeder zit ook wat baksoda (natriumbicarbonaat), maar is voornamelijk om te rijzen. Baksoda (volledig natriumbicarbonaat) kun je ook bij de natuurwinkel of drogist krijgen en is om het geheel luchtig te krijgen. Je zult de wijnsteenzuur dus best kunnen gebruiken, maar het is niet hetzelfde. Dus als je toch naar de natuurwinkel gaat zou ik het juiste ingredient kopen.
vrijdag 19 oktober 2012 om 01:33
Baksoda is idd iets anders dan bakpoeder. Bij Toko's (surinaams, aziatisch of turks) vaak wel te vinden. Wijnsteenzuur is iets anders dan baksoda of bakpoeder. Het is wel een soort rijsmiddel, dat in veel Amerikaanse recepten wordt gebruikt. Het heet dan Cream of Tartar.
Zelf koken is als toveren met smaken!