0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Koeka, dus dan is Biscuitje helemaal niet meer aan de borst? Jammer is dat he, al vond ik het ook wel weer lekker. Beetje dubbel gevoel. Net als met dat ik nu weer ga borstvoeden, vind ik ook dubbel. Ik verheug me erop, maar zie ook wel weer een beetje op tegen dat hele afhankelijke, dat nauwe contact tussen moeder en kind zeg maar. Wat het dus ook juist heel fijn maakt....

En die naam: ik ben heeeeeel benieuwd. We zijn er nog niet uit, maar hebben het er ook al een paar weken niet meer over gehad.
Morrie, ik heb je zo'n vivaberichtje gestuurd, dus als het goed is, kan je dat ergens onder "je profiel" lezen.

Maar ik weet niet precies hoe het allemaal werkt. Ik heb Zoyla recent ook een berichtje gestuurd, en vervolgens stond ze ineens vermeld onder mijn vrienden, maar ik heb geen flauw idee of ze mijn berichtje nu ook gezien heeft.
Vannacht heeft Biscuitje trouwens wel weer even gedronken. Was weer een rampnacht, dus ik heb ze maar even aangelegd en dat vond ze wel fijn, geloof ik.

Ben vandaag trouwens voor het eerst in mijn leven een single mom, aangezien koekpa vannacht bij zijn zieke moeder logeert.

Morgenochtend moet ik dus 2 kinderen eten geven, wassen en aankleden, en naar school en creche brengen voordat ik zelf ga werken. Bleggh, ik zie er nu al tegenop.
Hoi Koeka,

Er staat: Er heeft nog niemand een bericht achtergelaten. Dus ik denk dat het niet goed gegaan is .

Zet anders de naam in de ak. Elyane en Lien mogen hem best lezen (als Lien hem maar niet pikt ).

Ik zou er ook tegenop zien hoor, twee kinderen aankleden, eten, een naar school, ander naar de creche brengen en dat dan helemaal alleen. Maar het gaat vast lukken!

Is de moeder van Koekpa erg ziek?
Morrie, wij denken nog steeds dat we een jongen krijgen en ik denk dat jij een meisje krijgt, dus ik ga 'm lekker inpikken. Eerst eens kijken wat ik er van vind natuurlijk .
Morrie, kijk eens bij "vrienden" dan. Dat bericht moet toch ergens naartoe zijn gegaan? Misschien moet je me eerst accepteren voordat je het kan lezen ofzo. Onduidelijk hoor, hoe dat hier werkt. Anders zal ik inderdaad even op msn posten.

Lien, het is echt een naam in de lijn van Jonah, en daarom denk ik dat Morrie hem mooi zal vinden. Ik twijfel echter of het een naam voor jullie is..

Hmm, ik zal eens nadenken welke jongensnamen van mijn eerdere lijstjes aansluiten bij jullie namen. Is best moeilijk, want naar mijn mening passen de namen van onze dochters behoorlijk goed bij elkaar, maar de namen van onze zoons vallen dan weer niet in dezelfde categorie (alhoewel ik ze allebei krachtig vind en ze beide zowel een serieuze als een speelse kant hebben). Of wacht eens, ik geloof zowaar dat er een heel serieuze kandidaat van ons lijstje wel eens heel geschikt zou kunnen zijn voor jou, Lien! Zal em even op mail zetten.
Ik ben trouwens niet alleen met het oog op júllie mogelijke naamkeuze zo discreet hoor . Beide namen zijn nl. ook echte kandidaten voor ons, mochten wij in de toekoms nog voor een 3e gaan. Nog niks in de planning hoor, maar ik ben voor alle zekerheid toch maar een beetje zuinig op mijn lijstje met favorieten .
Jaaaaa. Koeka voor nummer drie! Leuk . Dan lever ik mijn niet gebruikte namen bij jou in, want een vierde komt er zeker niet .
Kiloknaller was vandaag mee naar klas van zus. Hij zat gewoon in de kring en deed alles mee, dat wordt een makkie in september zo te zien.
Wat leuk dat KiloKnaller mee was, was dat omdat jij moest meehelpen op school?

Schorrie heeft echt zin om naar school te gaan, zo leuk. Ik hoop dat het niet tegenvalt want hij weet volgens mij helemaal niet wat hij er van kan verwachten, dus waar hij die zin op baseert, geen idee. Hij zal het wel stoer vinden ofzo.

Ik zie ook niets bij vrienden staan Koeka. Mischien moeten we eerst vrienden zijn, voordat je me kunt berichten ofzo?
Jep. Had geen zin om oppas te regelen om mijn enige vrije dag en Kiloknaller kan prima zijn draai vinden in de klas. Dochter had destijds zin en vond het ook echt leuk, ondanks dat ze geen idee had. Kiloknaller is gewoon al een ervaren scholier .
Morrie, zie msn.

Vind het wel heel grappig dat ik bij jullie zó dicht in de buurt zat, Lien. Ben nu natuurlijk erg benieuwd welke naam het uiteindelijk wél is geworden, maar goed, da's nog even geduld hebben. Zijn jullie er voor beide namen al helemaal uit?

Ik vind het altijd een heel gedoe, helpouder spelen met uitjes op school. Maar ik geef me wel elke keer op, ook omdat ik graag een oogje in het zeil wil houden als koekie op uitstap gaat . De laatste keer dat ik meeging was met een herfstwandeling voor de kleinste kleuters, en toen waren er welgeteld 3 moeders en 2 juffen voor ruim 40 kleutertjes (leeftijd 2,5 tot 4 jaar) . Dat betekende dus 8 a 9 ukkies op één volwassene!! Heen en terug met de tram, drukke weg oversteken en vervolgens een boswandeling maken in een stadsbos met een grote vijver en loslopende honden. Verschrikkelijk. Ik was doodop toen we weer thuis waren. Echt zenuwslopend, want er waren voortdurend momenten dat er weer een kind een handje losliet en in sneltempo de andere kant opliep . Ben op zulke momenten ook best streng, en de grootste "uitbreker" uit mijn groepje vond mij op het laatst hélémaal niet lief meer, dat was wel duidelijk. Maar hij is wel heelhuids weer thuisgekomen, en dat vond ik toch net even belangrijker..

Maar kennelijk hebben ze toch iets geleerd van de slechte organisatie de laatste keer, want gisteren ging koekpa -voor het eerst- mee als begeleider op schoolreis naar de boerderij, Deze keer was er een schoolbus ingehuurd en hadden ze gezorgd voor één begeleidende ouder per 4 kindjes. Iedere helpouder kreeg bij aankomst al een kaartje met daarop "zijn" 4 kindjes voor die dag, de kindjes hadden een naamkaartje met hun symbooltje erop (poes, varkentje, bloem, emmer,..) en alle kleuters wisten precies bij welke ouder ze hoorden. Koekpa vond dat een hartstikke leuke en ontspannende dag was geweest en begreep absoluut niet waarom ik de vorige keer zo had lopen stressen .
Ja, wel degelijk een verschil hoor, zoals Koekpa het had was ik vast ook leuker geweest, zeg dat maar tegen Koekpa, dat hij een makkie had . Als ik meega op zo'n dag realiseer ik me inderdaad wel dat er tal van gevaren zijn voor dochter, maar goed, zij is wel redelijk voorzcihtig, dus geen reden om elke keer mee te gaan . Dat wordt wat met Terminator Kiloknaller.... ach... vent heeft kantor 15 minuten verderop, dan mag hij zulk soort dingen doen .

Ja, die naam, heb het vanochtend nog met vent over gehad en die zei zullen we niet toch... , hij was het helemaal met je eens dat naam goed past Koekie.
Heb ik nou iets gemist in jullie namen discussie? Ik zie niet over welke naam het gaat, of is dat ook weer via de vrienden gegaan .
ik had hem inderdaad al duidelijk gemaakt dat hij echt een makkie had..:-)

(Maar ik weet stiekem ook dat Koekpa gewoon ook net iets relaxter en makkelijker is met zulke hectische toestanden dan ik. Koekpa doet hier ook altijd de ochtendspits met de kinderen en draait daar zijn hand niet voor om. Afgelopen dinsdag moest ik dat voor het eerst dus allemaal zelf doen, en dat is voor mij echt stress hoor. Als de kinderen dan ook nog eens lekker tegenwerken, ben ik dan echt niet meer zo gezellig.

Haha, en ik nu heb net koekpa gerustgesteld dat jullie de naam toch niet namen. Koekpa vond het maar niks dat ik hem al weggaf, die ging er vanuit dat dit hem zeker ging worden bij een evt 2e zoon. Ik vind hem ook echt super, maar heb niet helemaal het gevoel dat het voor ons DE naam is, geloof ik.

Voor jullie echter....;-0

Trouwens, fijne vakantie!
Morrie, ik heb hem even via de mail gestuurd. Nu het inderdaad ook echt een kandidaat bleek te zijn bij Lien thuis, kan ik natuurlijk niet meer zeggen om welke naam het gaat (bovendien is de naam ook favoriet bij koekpa, dus als Lien hem niet gebruikt..., wie weet, ooit ).

Ik wilde de suggestie naar jou trouwens ook op de mail zetten, maar ik heb iets foutgedaan met reply-en waardoor hij ineens in de msn-mail terechtkwam. Bij het mailadres wat je daar hebt gebruikt kreeg ik trouwens een foutmelding, kan dat?

Oh ja, de moeder van koekpa is gelukkig niet heel ziek hoor, maar ze heeft een paar weken geleden een openhartoperatie ondergaan en nu mag ze de eerste 2 weken liever nog niet alleen thuis zijn. Het gaat al weer behoorlijk goed, maar ze moet nog heel rustig aan doen en heeft nog veel hulp nodig bij alle dagelijkse bezigheden. Vannacht ga ik er slapen.
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 25-04-2008 10:56
Reden: heel kromme zin
% gewijzigd
Koeka, ik ben aan het werk (al zou je dat niet zeggen) en hier kan ik niet bij de msngroep geloof ik. Ik probeer het zo nog even. Maar ik had op jouw naam al gereageerd via zo'n vriendenbericht, die zou je nu van mij moeten hebben gekregen. De jouwe had ik ook, bleek dat ik je nog moest accepteren....

Ik wacht qua naam wel af op baby Lien en vervolgens op baby Koeka hoor :)!

Een openhartoperatie klinkt toch nog wel pittig hoor, gelukkig gaat het goed. Heeft Koekpa broers en zussen?
Ik weet voor msn nooit wat ik moet typen voor onze groepsnaam. Als iemand dat hier kan posten dan kom ik er wel op, onze naam weet ik wel....
Bericht gevonden (jee, wat is dat "mijn viva" onduidelijk zeg), Morrie!

Ik vond de naam ook heel bijzonder, en dacht zelfs dat hij héél onbekend was, maar nu bleek dat hij ook al op Ely's lijstje stond. Grappig :-)!

Je boft Morrie, want op mijn werk kan ik niet bij het Vivaforum. Dat is dan weer een voordeel van zo'n thuiswerkdag ;-)!

Ik ga maar weer eens gauw even iets nuttigs doen, ik wordt tenslotte niet voor niks betaald..
http://groups.msn.com/
Gelukt, en gereageerd!

Thanks

Ik doe echt bijna niets vandaag. Eigenlijk moet dat toch ook kunnen zo af en toe, ik heb een hoop overuren gedraaid de afgelopen tijd. Maar toch voelt het als spijbelen....
Zo zeg, heerlijk weer, kindjes lief, maar wat kan Kiloknaller puberen... Arme jongen houdt echt niet van waterijsjes, maar ik wil hem niet een cornetto ofzo geven, want dat vind ik wat al te enthousiast in de dagelijkse ijsvoorziening..... En hij kiest dan uiteindelijk voor geen ijsje, dus waterijs is echt niet aan hem besteed en dat vind ik dan ook wel weer een beetje sip voor hem. Hij is intussen dan wel een driftbui verder en heeft het mokken inmiddels van zijn zus afgekeken, hopeloos
Kiloknaller is bij opa en oma in slaap gevallen om 17.00 en ze hebben 'm laten slapen tot 19.00, echt heel handig maar niet heus. Nu is hij klaarwakker... maar heb nu de plechtige belofte dat hij niet meer zijn kamer uitkomt. Ik ga zelf ook naar bed, dus hij zoekt het ook maar uit.
Ik ben ook al boos geworden op Schorrie. Dat hielp wel, hij kwam echt niet meer. Schorrie slaapt sowieso laat met dit weer, of hij nou wel of niet 's middags slaapt.

Maar gisteren sliep hij ineens uit tot 9.30 uur!!! Met een onderbreking om 7 uur, maar ok. 9.30 uur, dat hebben we in tijden niet meegemaakt.
Slaapt Schorrie dan nog 's middags? Dat is hier nooit meer, alleen als we onderweg zijn in auto ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven