Juli 2008

17-04-2008 11:35 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie verwacht een kindje omstreeks juli en heeft zin om te schrijven over de spannende tijd voor de bevalling, de bevalling op zich en de vermoeide tijd die daarna 18 jaar (?) gaat duren, sluit je hier aan.

Wat een mooie tabel! goed gedaan Annie!

Voor de tabel: ben 27!

Vandaag gaan we een proefritje maken in een auto: Mercedes A classe.. Ach, auto's zeggen mij niks, maar nu we een nieuwe gaan kopen (we hebben nu alleen de fiets!) vind ik het toch wel errug leuk!

Vriendlief zegt nu steeds vaker hoeveel zin hij heeft in ons kleine meissie! Vin'k zo leuk! Ik probeer em wel te waarschuwen voor de korte nachten enzo; maar dat schijnt ie ook in te zien. Heb trouwens voor het eerst de hik gevoeld gisteren! Zo grappig; een heel klein tikje om de paar seconden, heel ver weg in je buik.

Annie, ik had een beetje hetzelfde met de verschillende uitgerekende datum. ik ben officieel 9 juli (door de termijnecho) maar ik heb later in een andere echo (nekplooimeting) gehoord dat het kindje al ouder was (en ik 4 juli uitgerekend ben). Toen vroeg ik; moet ik dan de 4 juli aanhouden? en toen zei ze dat ik het maar gewoon bij het eerste moet houden. Maar ja, het scheelt natuurlijk wel 5 dagen...!
Jeetje wat een tempo hebben jullie er al in zitten! Gezellig!!!

Annie mooie tabel. Lekker duidelijk, maar de jongetjes zijn nog wel duidelijk in de minderheid. Ben trouwens wel benieuwd of het bij ons ook echt een jongetje wordt (iedereen, inclusief wij zelf waren er 100% van overtuigd dat het een meisje werd). Oja, nog voor de tabel: ik ben (nog een maandje) 31.

@annie: we hebben redelijk neutrale (strakke witte) meubeltjes gekocht. Het leuke en gezellige zal vooral van de accessoires moeten komen. En daar zijn we eigenlijk nog niet uit. Ik vind een kamer met vlinders heel erg leuk, maar vraag me toch af of dat niet te meisjesachtig is. We zullen wel zien.

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Krijgt de oudste een nieuwe kamer en jullie babietje de huidige babykamer, of maak je een nieuwe babykamer voor de kleine.

@huntsje: lekker hoor Barcelona. VInd ik zo'n geweldige stad. Het lijkt me alleen wel jammer om in periode's zoals de zwangerschap zo ver van mijn ouders te wonen. Maar daarom des te leuker als je moeder mee kan naar de echo. De mijne is ook mee geweest en die vond dat wel heel erg bijzonder.

@rozemarijn: word je echt sneller bruin tijdens de zwangerschap? Dat zou mooi zijn, want ik ben nu toch echt een wandelend lijk. Aan de andere kant durf ik nu ook bijv niet onder de zonnebank, omdat ik bang ben voor een zwangerschapsmasker.

Gaan er eigenlijk nog mensen even op vakantie voor juli? Wij hebben van de week een weekje Mallorca geboekt voor half mei. Lekker voor de laatste keer met zijn tweetjes een weekje niksen. Ik heb er nu al zin in!

ZO en nu ga ik even een strijkje wegwerken en dan ben ik klaar voor mijn verwenmiddag. Mijn lief bedacht zich dat ik wel wat extra verwend mocht worden en heeft een schoonheidssalon geboekt waarbij ik een gezichtsbehandeling en een lichaamsbehandeling uit mag kiezen om te laten doen. HEERLIJK!!!!
Hoihoi!

Biboo dat was inderdaad wel vroeg zeg, duimen maar dat dit kleintje wat langer blijft zitten!

Huntsje welkom! Wat leuk zeg, een meisje!

Lievelotje ook welkom! Wij gaan niet meer op vakantie vantevoren, heb een beetje het gevoel dat deze beeb wat eerder gaat komen. Volgend jaar maar weer! Lekker hoor, een weekje Mallorca, toen ik zwanger was van de oudste zijn we daar ook een weekje geweest. Welk appartement/hotel zitten jullie?

Annie mooie tabel heb je gemaakt! Beterschap voor je kleine mannetje!

Rozemarijn, ik hou me verre van de zon, veul te bang voor een (blijvend) zwangerschapsmasker Maar goed, de zon houdt zich ook verre van hier

Bloempje, leuk, ook al de eerste van januari 2007! Toevallig zeg! Wanneer is je eerste precies geboren?

Voor de tabel: ik ben 27 jaar. Zit op dit moment jammer genoeg al een paar weken thuis vanwege vermoedde dysmatuur, wat volgens de groeiecho gelukkig behoorlijk meeviel maar moest wel rust houden. Hoop binnenkort weer aan de slag te gaan!
Hallo allemaal,

Had eerder op de dag al een heel stukje geachreven maar toen had mijn PC er niet meer zoveel zin in. Weg stukje en weg verbinding.

Nu nog maar eens dus.

Uma, dysmatuur betekent toch dat je kindje kleiner is dan het zou moeten zijn bij de duur van je zwangerschap? Maar het valt dus gelukkig mee? Spannend hoor.

Lievelotje, voor mijn zoon kopen we inderdaad een nieuw ledikantnje waar hij wat langer in kan en een ladekast als commode en zijn meubels gaan naar de babykamer. Vandaag hebben we de gordijnen gehaald.

Rozemarijn, dat wordt wennen, een auto! lekker toeren dus. Zelf heb ik geen rijbewijs, lijkt me wel fijn maar zie er een beetje tegenop.

Zal de tabel ook aanpassen met onze leeftijden erbij, misschien is een kolom met de 'werktitels' van de baby's erbij ook leuk? Wij noemen de kleine 'Frummel', hebben jullie ook een naam?
Wat is het hier druk zeg!

Bloempje797 dat klopt, ik ken de persoon van het augustus forum!

Wij krijgen zo vaak bezoek (Barcelona is toch een aantrekkelijke bestemming ook in de winter...) dat ik het eigenlijk niet mis om ver van ouders te wonen....daarbij, wanneer de kleine er is komt mijn moeder ook over als kraamhulp, dat kennen ze hier namelijk niet...

Je blijft hier een paar dagen in het ziekenhuis en dan gaan ze er vanuit dat de moeders en schoonmoeders deze taken op zich nemen. Ik moet er niet aan denken om de hele familie er de hele dag bij te hebben na de geboorte...

We hebben het bezoek dat uit NL wil komen tegen die tijd dan ook vriendelijk verzoht om in een hotel te verblijven zodat we zelf bezoekuren kunnen bepalen zoals we in NL ook zouden doen!

We hebben vrijdag het ledikantje ontvangen uit NL! Staat zo mooi bij de commode die we al hadden ontvangen! Ik blijf er maar naar kijken! We hebben gekozen voor wit met een lichte kleur oranje.

Voor de tabel: Ik ben 29

Ik zal van de week weer wat meer schrijven, we hebben bezoek en dat neemt toch wat tijd en aandacht in beslag. ( ik geniet van de drop en de pindakaas...)

O en we noemen de kleine ¨het beestje¨ haha
Rozemarijn hoe beviel je proefrit gisteren? Is de keuze definitief gemaakt?

Uma, Wat is dysmatuur eigenlijk? Is 't dat wat Annie zegt? Dat maakt de zwangerschap natuurlijk wel extra spannend. Waneer heb je een volgende echo? Ik hoop dat je dan positief nieuws krijgt en het allemaal meevalt.

Wij hebben niet echt een werktitel voor de baby. Maar ik neig op dit moment toch wel om hem stuiterbal te gaan noemen. Wat een klein druktemakertje is het toch...

Fijne avond allemaal
Effe ego hoor, ben vandaag weer tante geworden. Mijn zusje heeft een mooie zoon gekregen vanmorgen, wat een lekker menneke. Ik lees morgen weer bij,

poehee, wat een dag!
Annie wat leuk, gefeliciteerd!!! Wat lijkt dat dan weer klein he?

Lievelotje, ik noemde het dysmatuur maar eigenlijk heet het negatieve dyscongruentie. Maar op de groeiecho toen was alles goed, ik heb over drie weken weer een groeiecho voor de zekerheid maar daar maak ik me eigenlijk ook geen zorgen over, mijn buik wordt gewoon niet zo groot (vorige zwangerschap ook niet).

Lekker hoor, zo'n klein schoppertje in je buik

Huntsje ik kan me voorstellen dat je vaak visite vanuit Nederland krijgt, ik had het wel geweten
He Huntsje, geef je groot gelijk. Bij mijn zoontje kwam er veel bezoek en die bleven dan een paar nachten maar dat is echt niet te doen met zo'n vers babietje. Ooooh, heb net mijn laatste dropjes op..

Uma, zoon was 14/1 uitgerekend en kwam op 31/12!

Nu even bijslapen, zoontje al twee nachten de hele nacht wakker. Beugh, ben moe..
@ Annie mooie tabel! Ook leuk met de kleurtjes voor de jongens, meisjes en de verrassingen De meiden hebben nog wel de overhand. Ik ben nog een maandje 29 en de werktitel van onze kleine is gewoon "de kleine" niet echt orgineel

Wat is er lekker veel geschreven dit weekend! Leuk. We hebben zaterdag de pretecho gehad met mijn zusje erbij. Dat was echt superleuk. Hij zag er zo tevreden uit en had al zulke lieve bolle wangetjes. Ik kan er echt geen genoeg van krijgen om naar de gemaakte foto's te kijken. Zijn voetjes waren al 5.3 cm groot, echt groot vind ik (voor zo'n klein menneke).

Wij hebben ook voor redelijk neutrale witte meubels gekozen en vrolijken de kamer verder ook op met leuke gekleurde accessoires (in leuke kleurtjes aqua, lime en oranje). Ook met het idee dat je dan om voor een volgend kindje je weer dezelfde meubels kan gebruiken met leuke nieuwe frutsels en zo toch weer een hele andere kamer kan krijgen.

Wij gaan niet meer op vakantie voor juli. We zijn wel in maart een weekje weg geweest in NL, helaas wel net in die week met heel veel maartse buien en toen het lekker koud was. Maar het was wel lekker om even samen weg te zijn. Volgend jaar moeten we met de kleine nog maar eens naar een wat warmere locatie

@ lievelotje, wat een lieve lief heb jij! dat hij zomaar bedenkt dat je wel eens even lekker verwend mag worden. Heerlijk.
Dag ladies,

Uma gelukkig maar dat je je geen zorgt hoeft te maken, want genieten van de zwangerschap lijkt me anders ook maar lastig.

Ja meggie wij blijven de enige twee met een klein mannetje in aantocht. Ze gaan het natuurlijk wel goed krijgen met al die vrouwen die rond die tijd geboren worden Misschien dat er zich binnenkort nog meer juli-dames met kleine mannetjes aanmelden.

Ik heb inderdaad wel een hele lieve lief! Was echt superlekker zaterdag. Echt even twee uurtjes helemaal niets en lekker verwend worden.

Gaan jullie trouwens nog iets van een zwangerschapscursus doen?
Hoi ben 33 jaar , info voor het tabel, gister een suprise babyshower party gehad, heel veel leuke spullen gekregen en niks dubbel, GEWELDIG.

van de week komt de kamer en dan kan ik lekker alles netjes op bergen , heb er echt zin in.
Leuk Biboo, dat de kamer komt! Krijgt de baby een nieuwe kamer?

Lievelotje, hahaha, nog maar 2 jongens idd. Terwijl er oms ons heen een echte jongens-boom gaande is. We weten niet wat we krijgen maar ik denk wel dat we ook weer een jochie krijgen.

Meggie, leuk dat de echo zo mooi was. Heerlijk van die bolle wangen! En 5,3 cm, geen idee of dat groot is, onze baby's zijn nu rond de 40 cm toch?

Bloem, niet teveel dropjes he! Waarom houdt Ruben jullie zo wakker? En slaapt hij overdag wel goed? Is zijn buikgriep over?

Uma, eigenlijk alleen maar even fijn dus die extra controle met je echo!

Heb in de tabel weer wat dingen aangepast, gaat me steeds makkelijker af, als iemand nog tips of aanvullende info heeft, kom maar op!

Ga nu lekker TV kijken, HNTM. Doei!
ja de kleine krijgt een nieuwe kamer, ik had niet echt op nog een kind gerekend dus alles was al weggeven, en zeker omdat het nu een meisje is , vondt ik het wel leuk alles weer nieuw
Hoi Annie, denk dat het een combinatie is van zijn buikje en nieuwe kiesjes. De buikgriep is over maar omdat hij een week niet goed gegeten heeft denk ik dat het allemaal nog een beetje pijn doet.
Biboo, leuk toch, lekker weer shoppen! Heb je 1 of meer jongens en hoe oud zijn ze?

Bloem, Mats was afgelopen weekend ook nog een beetje miepig. Maar eten gaat weer als vanouds en zijn humeur is ook weer goed. Lukt het jou nog om Ruben goed op te pakken enzo? Ik heb Mats leren traplopen, dat gaat al heel goed en ik pak hem zo min mogelijk op. Af en toe wordt die kleine in mijn buik geplet. Maar die schopt dan wel van zich af!
De testrit was erg leuk en de kans is groot dat we de babybenz willen.. over een tijdje hoor, want nu past ie nog niet voor ons huis (in centrum).

Hoeveel zijn jullie al aangekomen eigenlijk? Onze VLK houdt het niet bij, en zelf sta ik zo nu en dan op de weegschaal, maar echt vrolijk word ik niet van die oplopende weegschaal. Al een half jaar loopt ie omhoog.. Ben'k niet gewend! Maar goed, ik weet dat het alleen maar goed is voor de kleine in de buik hoor, dus eigenlijk slaat mijn gevoel nergens op!

wij hebben voor de kleine ook allerlei namen. Okay, misschien noemen we d'r het vaakst 'kleine'. Maar we hebben ook bijnamen, maar die lijken al erg op onze naam die we haar willen geven..maar dat hou ik nog even voor me

Vandaag een drukke dag gehad met de kids, kan me echt verheugen op mn verlof! Nog 4 weken.. maar wel met een vakantie ertussen
@ lievelotje Ik ben al met een cursus begonnen. Ik doe gewoon zwangerschapsgym en daarnaast nog zwagerschapszwemmen, allebei voornamelijk voor de gezelligheid Heb jij al een idee wat je wil gaan doen?

@ biboo wat ontzettend leuk dat je een suprise babyshower hebt gekregen! en niet alleen omdat je zoveel kadootjes hebt gekregen natuurlijk, maar het is gewoon superlief van je familie/vrienden (?)

@annie, ik ben 2 weekjes later dan je uitgerekend en onze kleine was nu 34 cm. Ik weet ook niet of 5 cm groot of niet groot is voor deze leeftijd, maar het is in ieder geval veel groter dan wat ik had gedacht. Toen ik onze kleine voor het eerst op de echo te zien kreeg (met 8 weken) was hij zelf nog geen 5 cm Ik zelf had superkleine voetjes bij mijn geboorte (ik kon pas met 1,5 jaar de kleinste schoentjes aan) maar mijn vriend is 1.96 m, dus onze kleine wordt later vast een hele grote jongen

@rozemarijn, wat leuk dat jullie nu weten watvoor auto jullie willen. Mijn vriend mag nu een nieuwe leaseauto uitkiezen, maar die is er nog lang niet uit. Aan de ene kant wil hij graag een supergrote auto met veel luxe extra's aan de andere kant wil hij ook niet een te hoog leasebedrag, dus daar zijn we dus nog niet uit.

Bij mij gaat het nu ook heel hard met aankomen. Ik ben nu (al?) 8 kilo aangekomen en heb op de "gym" van alle meiden wel ongeveer de grootste buik, terwijl ik ongeveer als laatste uitgerekend ben. Tja ik schipper in mijn gedachten dus ook wel heel vaak tussen trots zijn op mijn mooie buik (die wel echt alleen van voren zit) en wel moeite hebben met dat ik maar aan blijf komen. Vooral omdat het nog 13 weken duurt.... Maarja ik ben ook wel heel erg blij dat de kleine goed groeit!
Hoi allemaal,

Iedereen is natuurlijk druk aan het werk of lekker aan het geniten van het weer. Mats ligt lekker te slapen dus duik ik even achter de PC.

Rozemarijn, bij Mats was ik 18 kilo aangekomen. Nu een kilo of 9. Tot deze zwangerschap was ik nog 6 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap van Mats. Na de geboorte van deze uk hoop ik weer echt naar mijn oude gewicht te kunnen, maar het is ook niet erg als dat niet gebeurd.

Meggie, wat grappig dat je zo'n grote buik hebt. Wondelijk he, maak je er veel foto's van? Ik vergeet het nu steeds, wel jammer want het gaat zo hard. Hoe draag je het? Ik heb alles naar voren zitten en dan mooi rond. Behalve dat mijn kont veel dikker is geworden, zie je van achteren niks. Als mensen horen dat ik nog 2 maanden moeten hebben ze al medelijden. Ik zelf denk ook tegen die tijd er uit te zien als zo'n tuimelaar!
Jee wat een drukte hier! En een mooie tabel!

Heb er even over gedaan om bij te lezen hoor! Het bezoek is weer weg dus wat tijd voor mezelf...

@ Rozemarijn, leuk een baby benz... wij hebben vorig jaar een paar weken met deze auto het land mogen verkennen, rijdt heerlijk! Ben inmiddels bijna 4 kilo aangekomen, maar loop ook bijna een maand achter bij de meesten van jullie! als je mijn buik ziet denk je dat er wel al een kilo of 10 aanzit.....veel lucht denk ik..

@ Annie, Gefeliciteerd met je neefje!

@ Lievelotje, Heb me deze week opgegeven voor de cursus. Weet eigenlijk niet of dit anders is in NL, hangt er ook vanaf waar je de cursus doet denk ik. Het duurt hier 11 weken, 2 uur per week waarvan 1 uur theorie en 1 uur ontspanningsoefeningen. In eerste instantie werd er verteld dat dit alleen voor de zwangere zou zijn maar na aandringen mag mijn mannetje ook mee....Wat voor cursus ga jij doen?

@ Meggie, leuk de pretecho! Ik ben ook heel erg benieuwd, mag 16 mei! Heb je er ook een dvd bij gekregen (gekocht)?

Wij zullen as zaterdag nog even een lang weekend naar madrid en dan eind mei nog een paar dagen naar tenerife. Voor ons een vakantie in eigen land zeg maar maar wel lekker om er nog even tussenuit te gaan!

Gelukkig geen zwangerschapsmasker hier....zou wel erg vervelend zijn aangezien vanaf nu de zon elke dag stevig zal schijnen en het dus lastig is geen zonnestralen op te vangen
@ annie, bij mij staat mijn buik ook echt naar voren. Het grappige is dat ik zelfs nog wel een taille heb (alleen ruim 10 cm groter in omtrek dan eerst). De kleine zit namelijk nog maar tot net boven mijn navel (ik heb een lang bovenlijf), daarboven heb ik zelf dus nog wat ruimte Mijn baarmoeder ligt helemaal naar voren toe, dus misschien dat daarom mijn buik wel al zo uitpuilt... Ik vind het alleen sinds afgelopen weekend wel zwaarder worden. De Buik begint nu af en toe wel echt in de weg te zitten en is ook pijnlijker/gevoeliger.

@huntsje we hebben er ook een dvd bijgekocht. We vonden dat wel een leuk aandenken en zo kunnen we de kleine ook al aan de aankomende opa's en oma's laten zien (en alle andere belangstellenden. Nog heel veel succes met wachten op 16 mei. Nemen jullie nog familie of vrienden mee? Bij mij was mijn zusje mee en die vond het echt een super ervaring.
Hallo allemaal,

biboo wat leuk zo'n surprise babyshower. En dan nog allemaal leuke spullen krijgen ook. Helemaal geweldig. Dan is het maar goed dat deze week je kamertje komt, dan kun je echt beginnen met alles een plaatsje te geven. Heerlijk lijkt me dat.

rozemarijn, gaan jullie dan binnen een aantal maanden nog verhuizen, omdat je al wel voor een auto bent gaan kijken maar dat nu nog niet kan?

Ik ben begonnen met zwangerschapsyoga meggie. En afgelopen maandag was partneravond. Die mannen voelden zich vaak toch wel ietwat opgelaten (ooh wat zijn ze stoer, maar ondertussen)

Wat mijn gewicht betreft. Ik begin eigenlijk nu pas een beetje aan te komen, omdat ik het sinds een paar weken echt een stuk rustiger aan doe. In totaal ben ik nu 3,5 kilo aangekomen, maar 1,5 daarvan zijn van de laatste 3 weken, dus ik ben denk ik met een inhaalspurt bezig.

oja, even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar de grote dingen aangeschaft (kamertje, maxi-cosi, kinderwagen). Nu vind je overal van die lijstjes met wat je wel nodig hebt, maar hoor je ook heel vaak dat bepaalde dingen echt onzin zijn. Wat is jullie ervaring hiermee? Wat is echt onzin en waar zou je de eerste weken/maanden niet zonder willen.

Ik heb volgende week een weekje vrij en wil dan even baby-inkopen gaan doen dus tips zijn welkom!
Ik reageer even (ken Annie van het andere forum):

Onmisbaar:

- hydrofiele luiers (zeker 15 stuks) -> je gebruikt ze onder het hoofdje in bed, op het aankleedkussen, voor af te drogen.

- stuk of 7 slabbetjes en ook spuugdoekjes

- 7 rompertjes met korte mouw, 7 truitjes/shirtjes, 4 broekjes (ivm wassen)

- flesvoeding en flessen (ik gaf wel borstvoeding, maar het wilde maar niet lukken)

- sudocreme

- bepanthen (helpt geweldig bij tepelkloven)

- genoeg kraamverband

- borstvoedingsbh's

- tummy tub

- parasolletje voor op de kinderwagen

- factor 50 zonnebrandcreme

- muggenetje voor over het campingbedje en gewoon bedje

Niet gebruikt of amper:

- buikdrager

- apparaatje om snot uit de neus te halen

- schoentjes voor de eerste maanden (sokken zijn genoeg)

- spijkerbroeken het eerste half jaar (zit echt niet lekker)

- jasjes met capuchons (zit ook niet lekker)

- allerlei zwitsalproducten, in het begin gebruik je alleen een klein beetje wasgel of badolie

groetjes, Kobe (13 juli uitgerekend)
Hallo,

Ik had al eerder een keertje een oproepje gedaan wie er in juli uitgerekend waren maar er kwamen helaas niet veel reacties. Ben blij dat ik topic tegen kwam!!!!

Ik ben dus ook in juli (9 juli) uitgerekend en wil graag met jullie meekletsen!!

Groetjes Hanneke.
@hannes&kobe: gezellig nog meer juli-zwangeren! Ik hoop dat jullie zwangerschap goed gaat.

Kobe, bedankt! Echt super je lijstje. Ik zie altijd van die enorm lange lijsten met allerlei spullen en vraag me dan altijd wel af wat er nu echt nodig is en wat eigenlijk niet. En tips zoals van die spijkerbroekjes enzo zijn natuurlijk helemaal handig. Want het is natuurlijk wel heel erg verleidelijk om zijn klein mannetje in een stoer spijkerbroekje te hijsen.

hmm ik had gisteren bloed laten prikken. Belde de verloskundige net op dat ik morgen maar even ijzertabletten moet gaan halen ivm ijzertekort.Hopelijk ben ik dan weer een beetje minder moe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven