Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:Allegaartje schreef op 01 oktober 2012 @ 20:56:

Ik was ook een weekendje weg, geen probleem hoor. Van dit soort vragen wordt je erg 'onrustig' hoor, Vaintje. Ik weet niet meer zo goed waarom je op zoek bent gegaan naar een minnaar, maar dat was vast niet met de bedoeling om je leven op z'n kop te zetten.

Er zijn hier inderdaad wel eens een paar gouden regels langsgekomen zoals Iddan aangeeft. O.a.: neem geen drastische besluiten in het eerste jaar en neem helemaal geen besluiten als er sprake is van verliefdheid. Daarbij sluit ik me aan bij Roodhaar; ik zie verliefdheid ook als een 'trick of the hormones' die maakt dat je niet goed in staat bent om een afgewogen beslissing voor jezelf en voor anderen te nemen. En ook als deze plaats heeft gemaakt voor liefde, dan weet je natuurlijk nog niet hoe het zou zijn als je met minnaar een leven zou delen.

Persoonlijk geloof ik trouwens niet dat minnaarrelaties een lang leven beschoren zijn. Ze fungeren hooguit als eyeopener die je iets leert over je thuisrelatie of zelfs als 'escape-relatie' die je helpt om uit een systeem te stappen waar je je alleen moeilijk aan kon onttrekken, maar ik denk dat het succespercentage daarna schrikbarend laag is. Dus als je een punt zet achter je relatie met Nr.1, doe dat dan in volle overtuiging voor jezelf en niet in de hoop dat je Nr.2 je wel vangt.....

Vaintje: ik heb wat terug zitten lezen. Daarna heb ik na zitten denken. Ik zag dat er in je huwelijk wel wat hobbels waren, maar dat er eigenlijk maar 2 dingen waren die je echt miste:

- het gevoel begeerd te worden

- spanning

Ik herinner me een scene uit de film The Wedding Crashers waar mediators bij scheidende stellen terugzoeken naar het punt dat mensen nog verliefd waren. Ergens daarna zijn de wegen gesplitst. Als je elkaar terug wilt vinden, moet je dus terug naar die afslagen.

In jouw geval denk ik dat er 3 afslagen zijn.

De afslag waarbij jij en je man gestopt zijn elkaar te begeren. Ik zeg bewust elkaar, want vaak voel je goed dat de ander niet meer laat blijken dat hij jou begeert, maar besef je minder dat je het zelf ook niet meer laat blijken.

De tweede afslag was toen je de grens overging om vreemd te gaan. Op dat moment ging je op zoek naar spanning. Het wordt daarna altijd moeilijker om nog eerlijk te worden, want als je dan opnieuw energie in je relatie steekt, wordt je extra geconfronteerd met je eigen gevoel van schuld/verraad. Op dat punt terug gaan is eng, want je moet dan de confrontatie aan.

De derde afslag is nog vers. Dat is het treffen van een man die meer geeft dan alleen sex. Waardoor je gevoel van verliefdheid gestimuleerd wordt en je denkt een nieuwe weg gevonden te hebben. Een nieuwe toekomst, een schone lei. Geen confrontatie met het verleden. Dat gecombineerd met alle prettige gevoelens van verliefdheid is heel krachtig.

Ik ben zelf ooit verliefd geworden op een ander, minstens 15 jaar geleden. Nooit wat mee gedaan, maar dat kostte me verduiveld veel moeite om me te beheersen. Omdat ik doodsbang was dat ik wel voor de bijl zou gaan, heb ik toen besloten tegen mijn man te vertellen wat ik voelde. Ik weet nog hoe eng ik dat vond, maar ik wist heel zeker dat als ik met hem oud wilde worden, ik ook het aan moest durven om hierover eerlijk te zijn.

Alles in me schreeuwde toen dat ik erover moest zwijgen. Want door te zwijgen kon ik mezelf dat extra gunnen. Zodra mijn man het zou weten, zou bedrog veel moeilijker zijn.....

Het kan best zo zijn dat je huwelijk werkelijk niet meer te redden is. Maar ik denk dat je ergens diep van binnen ook bang bent om terug te gaan naar de vorige afslagen. Op elke afslag ligt nog puin dat eerst geruimd moet worden om je relatie te redden.

Als je werkelijk overweegt om bij je man weg te gaan, dan zou ik eerst de weg teruggaan en open spel met hem spelen. Hij heeft er, zeker na 20 jaar, recht op om nog een kans te krijgen samen met jou een herstart te maken.

Het zijn mijn 2cts. Ik ken je natuurlijk helemaal niet, dus misschien zie ik maar een fractie van het hele verhaal. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte met het nemen van de juiste beslissingen.
Engeltje

Fijn dat jullie nog wel een goed gesprek hebben gehad

Gaartje en Roodhaarr, mooie posts voor Vain. Ik sluit me daar bij aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Allegaartje schreef op 01 oktober 2012 @ 21:12:

[...]

Ik lees het Angel. Wel goed dat jullie toch een afrondend gesprek hebben gehad, maar daar wordt de pijn niet minder van. Veel sterkte meid... geen fijne aanleiding om een minnaar los te laten, dit. Nee,de pijn word niet minder maar het lucht wel op.
quote:noppies schreef op 01 oktober 2012 @ 21:10:

Sterkte, Angel! Dat doet pijn..

Dank je wel Noppies.

Wat een leuke ava heb jij.

Eigen boezem?
Bagger voor je Angel, wel goed dat je haar de waarheid hebt gezegd! En toch nog een afsluitend gesprek hebt gehad, maar wat zal het moeilijk zijn nu zeg...

Roodhaar mooie post over die afslagen. Dapper van degene die wel terug durft te gaan en die confrontatie aangaat.

Iemand nog leuke dates in het vooruitzicht?

Mijn ex, degene met wie ik zo goed kan pratn, begint nu een beetje te 'happen' en wil afspreken, ik heb pas over ruim 2 weken tijd voor hem. Ik ben erg benieuwd of hij me opwindt, en we dus in bed belanden, of dat ik alleen maar voor een goed gesprek ga en het daarbij wil houden.

Koudwatervrees, of toch het besef dat hij niet de oplossing is voor onze problemen en mijn gevoelens onoverzichtelijk zou kunnen maken.

Ik heb gelukkig nog even tijd om dat de bedenken en maak me er maar niet teveel zorgen om.

Mijn vriend wil graag flirten met andere meiden maar nóg liever wil hij een trio en nu blijkt, na een open gesprek met een swingende vriendin, dat zij dat wel ziet (zien?) zitten met ons.

Swingen heb ik nog nooit gedaan dus dat zou voor zowel vriend als mij compleet nieuw zijn. Met bekende(n) zou ik het minder bedreigend / jaloersmakend vinden dan met onbekende (misschien wel single, of verliefde) vrouwen. Dus misschien ligt er wel een leuk en spannend avontuur voor ons samen in het verschiet, als de tijd er rijp voor is
quote:Rooss4 schreef op 01 oktober 2012 @ 21:18:

Engel, jeetje. Je hebt toch al heel wat meegemaakt met deze minnaar toch? Ik herinner me dat het onderwerp "andere dames" al eens eerder aan bod is geweest.

Wat ontzettend rot jôh, waardeloos dat iemand zich niet aan de afspraak kan houden.

Wat zal dat een pijn doen. Kan je dat thuis een beetje handelen, merkt jouw lief niks?

Ik hoop dat je af en toe heel hard kan huilen, dat helpt!

Klopt Rooss,ander half jaar geleden had ik dit onprettige feestje ook,alleen niet zo erg als nu.

Toen stond ik minder stevig in mijn schoenen door omstandigheden en heb ik gekozen voor doorgaan.

Nu sta ik veel stabieler in het leven en ben ik er klaar mee.

Thuis gaat redelijk,ik eet slecht,slaap niet en heb zware hoofdpijn en natuurlijk word dat opgemerkt door mijn lief.

Dat is wel een moeilijk iets om daar een draai aan te geven.

Dat hard huilen zit wat geblokkeert,dat komt vast nog wel een keertje.
Missdaisyduke,De dame in kwestie heeft thuis ook wat uit te leggen want ik stond op de speaker .

Sweet
MissDaisy, ik ik ik! Leuke date in het verschiet! En ik ben aan het stuiteren. Haha. Lang geleden dat ik zo stuiterde. Wist bijna niet meer dat ik dat nog kon
Lekker hoor sweet!

Geniet ervan!

(moet je lang wachten?)
Good for you Inez!!! Veel plezier alvast en natuurlijk ook veel plezier met het stuiteren en de voorpret :-D

Angel dát vind ik nu echt ontzettend cool, boontje komt direct om z'n loontje en dat mens heeft nu hopelijk mooi een probleem. Ik weet het, leedvermaak is niet netjes maar in jouw situatie vind ik dit toch gerechtvaardigd.

Ik hoop dat het je lukt dit verdriet in stilte snel wat draaglijker te krijgen en dat je veel afleiding hebt enzo..
Thanks engeltje, I will!

Nee, niet lang meer. Maar het mag ook wel weer eens naar máánden! *blaast het stof eraf en bladert het grote standjesboek nog eens door ter opfrissing van het geheugen*
quote:sweetinez schreef op 01 oktober 2012 @ 21:46:

Thanks engeltje, I will!

Nee, niet lang meer. Maar het mag ook wel weer eens naar máánden! *blaast het stof eraf en bladert het grote standjesboek nog eens door ter opfrissing van het geheugen*

Mijn god!Je heb spinnenrag!

Nou dan word het wel weer is tijd zeg
Ik vind het afslagen verhaal moeilijk te begrijpen. In theorie klinkt het best leuk maar hoe ga je terug naar het moment van vlak voor de 1e afslag? Hoe draai je de tijd terug? Hoe ondoe je de gedane schade?

Ik weet niet maar volgens mij kán dit helemaal niet.
quote:missdaisyduke schreef op 01 oktober 2012 @ 21:44:

Angel dát vind ik nu echt ontzettend cool, boontje komt direct om z'n loontje en dat mens heeft nu hopelijk mooi een probleem. Ik weet het, leedvermaak is niet netjes maar in jouw situatie vind ik dit toch gerechtvaardigd.

Ik hoop dat het je lukt dit verdriet in stilte snel wat draaglijker te krijgen en dat je veel afleiding hebt enzo..Op dat moment voelde het een beetje als mijn gram halen maar aan de andere kant is er ook een man gekwetst(swingman),en dat is toch vervelend.
MissDaisy, zijn jullie nog in therapie?

En een trio met een vriendin, is dat een goed idee? Dan nog je ex, dit gaat wel een beetje snel hè? Jij hebt ook dat topic op "relaties" toch? Een week of 2 zag je het even helemaal niet zitten zo uit mijn hoofd.

Spannende dates? Altijd.
quote:Rooss4 schreef op 01 oktober 2012 @ 21:50:

Ik vind het afslagen verhaal moeilijk te begrijpen. In theorie klinkt het best leuk maar hoe ga je terug naar het moment van vlak voor de 1e afslag? Hoe draai je de tijd terug? Hoe ondoe je de gedane schade?

Je kunt de schade niet ontdoen.

Dat is een feit. Daarom is het ook zo eng. Als je de tijd echt terug kon draaien en alsof er niets gebeurd was: ja, en dan is dit helemaal niet eng. Graag zelfs, handig zo'n tijdverdrijver.

Maar terugzoeken naar de momenten dat je nog wel gelukkig was, geeft een beter beeld van de relatie, dan uitvergroten wat er niet goed is. Als je namelijk het moment gevonden hebt waarop je elkaar nog wél wilde, dan geeft dat weer de motivatie om verder te gaan.

Littekens zullen echter blijven. Ik weet ook niet wat wijsheid is. Ik ken mensen die opeens geconfronteerd werden met een scheiding en een nieuwe lover en die graag de kans hadden gehad om te praten, te vergeven en opnieuw eraan te werken.

Ik ken zelfs een stel die dat na vreemdgaan, uit elkaar gaan, alsnog weer gelukt is.

Ze zijn inmiddels weer 20 jaar verder.

Wat ik altijd zo jammer vind, is dat je al terugblikkend vooral tot de conclusie komt dat het niet goed zat, nooit goed heeft gezeten en dat scheiden de beste oplossing is.

Ik kan me zo moeilijk voorstellen (maar dat ligt misschien wel aan mij) dat je na 1 heftige verliefdheid niet meer ziet wat 20 jaar relatie betekend heeft. Of eigenlijk kan ik me dat wel voorstellen, maar dan vooral omdát verliefdheid je in zo'n storm brengt.
Is dat wel zo roodhaarr, dat de momenten van geluk een beter beeld geven? Als de relatie in heden gewoon anders (minder goed) is, is ie dan niet gewoon minder goed? Het is toch ook een dynamisch iets, het verandert met je mee in de tijd.

Rooss, ik was die van dat topic ja, en de therapie is in gang gezet maar de frequentie is laag we hebben alleen nog een intake gehad. Wel al communicatie oefeningen / tips gekregen op papier en zelf bewuster gecommuniceerd met elkaar.

Het switcht vanbinnen bij mij en zowel in het willen van iets wat mijn vriend me niet kan bieden, als in het ervoor samen willen gaan. Mijn energie wordt van hem naar mijn eigen leven gezogen en weer terug en ik moet zeggen dat het een vermoeiende spannende periode is voor me. Niet alleen met vriend maar ook in mijn eigen leven (studie, stage, werk, huishouden)

Daarom snak ik toch ook wel naar wat spanning, iets 'rücksichtslos' misschien, om af en toe even dat gevoel te hebben dat de boog niet altijd gespannen hoeft te staan. Klinkt misschien raar om dat juist door Iets spannends te willen kunnen maar misschien snap je wel wat ik bedoel.

Mijn relatie met mijn vriend is momenteel niet dusdanig dat ik los kan laten samen met hem. Ik moet dat nu voor mezelf doen, om met hem op een positieve en constructieve manier verder te kunnen. Ik liep al erg lang op mijn sokken toen dit balletje ging rollen, misschien komt het ook daardoor.

Ik hoop die balans met hem wel weer te vinden maar momenteel kost het me eigenlijk vooral veel energie en heb ik momenten dat ik me er alleen door sla, hopend dat de tijd vliegt en we weer op 1 lijn zitten over een tijdje.
quote:Rooss4 schreef op 01 oktober 2012 @ 21:50:

Nou, tijdens een traject van relatietherapie (waar Roodhaar aan refereert) kan ik me voorstellen dat dat wel zo kan werken.. met goede begeleiding. Het is eigenlijk geen kwestie van de tijd terugdraaien maar je initiële gevoel voor je partner ' terughalen / opgraven ' in jezelf. Geen idee of het zou helpen natuurlijk, want als een minnaarrelatie je (bijvoorbeeld) heeft geleerd dat je eigenlijk in het verkeerde huwelijk zit, dan heeft het geen zin om 'terug' te gaan want dan zit je gewoon niet op de goede weg.

Mooie post Roodhaar, leuk om nog eens op te kauwen.

@Inez... you go girl, lang genoeg op de wachtbank gezeten! Geniet er van hoor !!

Ik ga nog lekker een ruime week op het bankje zitten.
Ik kom even uit de meeleesstand om te reageren op het verhaal van Vaintje.

Allereerst wil ik Roodhaarr en Allegaartje bedanken voor jullie positieve bijdragen in deze. En ja, ik ben het eens met jullie dat je je eigen relatie wellicht geen eerlijke kans meer geeft als je alles door een roze bril bekijkt. Ik heb ook heel erg vaak tegen Vaintje gezegd dat als ze ook maar enigszins een kans ziet om haar huwelijk weer op de rails te krijgen dat ze daar dan ook volledig voor moet gaan.

Dit is niet Vaintjes eerste minnaarsrelatie. Dat geeft m.i. inderdaad aan dat er iets (al langer dus) niet goed zit in haar huwelijk. Ik weet toevallig ook dat ze professionele hulp krijgt bij dit alles om uit te zoeken waarom ze er niet lekker inzit.

Ik heb in zoverre moeite met het afslag verhaal dat ik net als Rooss er niet in geloof dat teruggaan naar de tijd voor die afslag weer alles goed maakt. Mensen groeien en mensen ontwikkelen zich. Het kan zomaar zijn dat je partner zich daarin niet mee ontwikkeld of juist een andere richting op ontwikkeld. Dat is een geleidelijk proces maar over een periode van 20 jaar kan dat wel een totale scheefgroei in een relatie betekenen.

Ik heb haar ook nooit gezegd dat ze haar relatie op moet geven voor een minnaar. Ze moet eerst voor zichzelf bepalen of er een mogelijkheid is dat ze oud kan/wil worden met haar man. Daarna moet ze de conclusie voor zichzelf trekken wat ze doet.

Gezien het feit dat ze hulp krijgt daarin probeer ik mij zo veel als mogelijk te distantiëren van dat onderwerp. Het is haar traject en zij moet daarin haar eigen conclusies trekken met hulp van haar "coach".

Allegaartje, jij geeft aan dat je niet gelooft dat minnaarsrelaties een lang leven beschoren zijn. Ik weet niet of ik dat eens ben met je. Ik zou niet weten waarom die een korter leven beschoren zijn dan "normale" relaties. Ligt er natuurlijk wel aan hoe je erin stapt en nog aan 1001 andere zaken. Sleutelwoord hierin is en blijft mi communicatie.

Just my 2 cents........
Roos en Onrustig, een afslag nemen die niet de juiste is, wil niet zeggen dat je terug kunt gaan.. Maar je zult een nieuwe weg moeten zoeken om weer op het juiste pad te komen. Teruggaan en alles rechtbreien wat krom is lukt niet meer.. Dat is ook niet wat RH zegt. Je zult alleen wel conclusies moeten trekken uit de keuzes (afslagen) die je hebt genomen.. en op het moment dat je zo'n afslag nog maar kort geleden hebt genomen zullen de beslissingen die je neemt heel anders zijn dan over een tijdje.

Of minnaarrelaties lang standhouden of niet.. tja zijn daar statistieken voor? Feit wil wel dat je vaak met andere ogen naar een minnaar kijkt, en de beslissing vaak op basis van andere zaken neemt dan in een relatie die niet vanuit 'minnaar' standpunt is begonnen.

SweetIen.. *kus*
Mooie post Onrustig! Ik ben het met Roos en jou eens. Ikzelf heb ook na zitten denken over die afslagen, maar dan moet ik zo'n eind terugrijden. Die weg heb ik ondertussen achter me gelaten, ik kijk nu vooruit.
Mooie posts Gaar, Iddan en Roodhaar, dankjulliewel, ik ga even eea laten bezinken en overdenken. En ik neem de tijd, wil niets overhaasten.quote:Rooss4 schreef op 01 oktober 2012 @ 21:50:

Mijn eerste gedachte is ook dat ik mss wel terug kan gaan, maar ik kan niet open zijn tegen mijn man over het vreemdgaan. Mocht ik ons huwelijk een kans willen geven, dan is dit iets wat ik moet verzwijgen en voor eeuwig zelf mee moet leren dealen. Zoals Iddan dat ook doet (al gaat mijn vreemdgaan een stuk verder dan bij haar). Die schade zal ik altijd meedragen dus....

Dank ook voor het meedenken Roos, Sense, Meis, en dankjewel Onrustig
He, zo druk met mezelf dat ik anderen vergeet.

Angel, wat een shitgedoe zeg, pff. Zo kwetsend ook idd

Inez, wat een goed vooruitzicht! Geniet er lekker van. Ook jij dank voor alle wijze woorden die ik ooit van je gehoord heb, ik neem het allemaal mee, mijn hoofd is er zwaar van..
Ja dat is grappig dat je zegt Vaintje, (over dat vreemdgaan en verzwijgen) want ik zit ook over die afslagen na te denken. In mijn beleving is het een mooie theorie, maar de praktijk is weerbarstiger.

Ik wist dat ik door wilde met nr1 en daarom vond ik dat ik moest stoppen met nr2. Ik ben met nr1 een heel eind teruggegaan in de afslagen, ik ben echt weer opnieuw verliefd geworden een paar maanden geleden, maar dat opnieuw verliefd worden zat um niet in de afslagen nemen, maar meer dat we op de afgrond stonden....en ik niet wilde springen en hij ook niet. Of te wel het was/is meer opnieuw kiezen voor elkaar en van daaruit verder. (ik praat voor mijzelf zoals ik het heb ervaren). Alleen die nieuwe verliefdheid is écht wel anders dan op een nieuwe man. Want die man waarmee je verder wilt gaan, is gewoon de zelfde met alles eromheen. En dat maakt het echt wel anders. Ook zijn er dingen bij ons veranderd waar we toen over gesproken hebben, maar ik merk nu, nu ik een paar maanden verder ben, ook wel weer de oude wel bekende sleur. Maar ik zat vanmorgen nog te bedenken, toen ik kind naar school had gebracht, die sleur krijg je bij een nieuw liefje ook. Voor mij is belangrijk dat ik met nr1 verder wilde en dat stond als een paal boven water, en daar heb ik mijn keuzes op gebaseerd.

En dan nu het vreemdgaan. Ik kan nog zoveel afslagen terug gaan....maar ik ben vreemdgegaan, en ik voel me daar verdomde klote over. nog steeds, en dit is een geheim wat ik altijd bij me moet dragen, in deze relatie. En ik weet niet of het uit maakt Vaintje of je lang of kort bent vreemdgegaan maar ja dit is een pijnlijk punt, en de minder leuke kant van het vreemdgaan.

(ohw en nog één ding, toen ik in gesprek ging met mijn nr1 en mijn gemissen op tafel legde, bemerkte ik dat hij eigenlijk de zelfde soort dingen miste, ik hoor en lees het hier regelmatig, maar het doen slagen van een relatie is inderdaad met elkaar in gesprek gaan. En de gemissen die we allebei voelde waren o.m. een kus bij het binnenkomen, een voetje af en toe tegen je aan. Een compliment over het eten, o.i.d. dat soort gemissen, die simpele maar oooohh zo belangrijke dingen. Het elkaar vanzelfsprekend nemen, dat stukje dat zat niet goed bij ons.)
@Inez wat een heerlijk vooruitzicht!! spinrag laten verwijderen las ik ergens

@angel pff wat een verhaal! Echt shit voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven