Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Hmmm Roos, ik meen iets anders te lezen in 1 van je laatste mailtjes maar ok..

Het was geen giftig pijltje, het was iets wat ik me afvroeg. Als je er zoveel verdriet over hebt gehad dat je voor de trein wilde springen, hoe kan je dat dan een ander aan doen? Waarom doe ik heel veel moeite voor mijn eigen open relatie, maar kan ik wel vrolijk meewerken aan het bedrog van een ander? Zijn we niet gewoon allemaal mensen met onze zwaktes? Het gaat hier over minnaars en minnaressen. Daar hoort vreemd gaan bij. Als het zo zwart op wit geschreven wordt, maakt het het dan pas pijnlijk duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
blijft zoiets nou altijd pijnlijk? bij tijd en wijle dan..ik heb hier wel eens eerder gepost maar is al tijd geleden..heb nog steeds minnares..zij is getrouwd en ik ben vrijgezel hoewel ik regelmatig een vriendin heb..maar nooit serieus..hart ligt bij minnares..we hebben het inmiddels wel keer of 15 uitgemaakt maar nooit lang..of zij of ik nam weer kontakt op waar de ander weer op in ging..nu al bijna 3 jaar..zou het los willen laten maar zonder haar nog meer pijn..andersom ook..als het te heftig word neemt ze afstand en word ik weer niet vrolijk van..weet soms niet goed wat ik ermee aanmoet..komt dit jullie bekend voor??
In mijn laatste mailtjes? Waarin ik schrijf dat ik mijn verliefd wordende single minnaars zat ben en maar weer met vreemdgangers ga daten? Och, die mag je met een zakje zout nemen.

Ja, soms is het (voor mij) inderdaad even nodig om iets zwart op wit te zien. En vanmiddag merkte ik dat ik het even heel confronterend vond. Ik was dat hele vreemdgaan van die gozer bijna een soort van vergeten. Mijn eerste vriend.. jong en naief roosje.. en bij het lezen hiervan kwam dat even terug. En dat stukje gum ik inderdaad meestal uit als we het hier over vreemdgaan hebben. Dan ben ik meer "bezig" met gevoelens van mensen, niet zozeer met het uitwissen van de sporen en de leugens.

Ja, soms vind ik dat nog best confronterend allemaal.
Tja, dat kan..

Ik heb dat soort toestanden overigens nooit gedaan toen ik nog vreemd ging. Had alleen een anoniem email account. Ga me nu bijna afvragen of ik niet vreselijk naïef was...
quote:schaakmat777 schreef op 30 september 2012 @ 14:44:

[...]

Ik ben monogaam en dat zal altijd zo blijven. Heb nooit de behoefte aan iemand anders gehad. Koppels die elkaar een minnaar(es) toestaan zijn in hun liefde voor elkaar stiekem uitgeteld. Dit komt ongetwijfeld hard aan voor sommige, maar het is de waarheid. Want scheiden geeft vaak complicaties (kinderen,huis,rechter etc)

Je hebt helemaal gelijk. Net zoals mensen die meer dan 1 kind willen. Zodra je een tweede kind wil, bewijst dat je niet meer genoeg van je eerste kind houdt. Anders zou je nooit een tweede kind willen.

Mensen die trouwens 4 kinderen hebben, die houden al helemaal niet van hun eerste 3 kinderen. Je kunt namelijk slechts gevoelens voor 1 kind tegelijk hebben. Dat komt hard aan voor iedereen met meer dan 1 kind, maar ja, het is nu eenmaal de waarheid.

Overigens: dit soort redeneringen is exact de reden waarom ik het zelden in de gewone wereld tegen iemand vertel. Intussen krijgen we vaak de vraag wat toch het geheim is van onze relatie. Dat we nog steeds zo sprankelen samen.

Mijn man zei vandaag dat hij die vraag weer kreeg (na een feest waar we samen waren). Ik grinnikte en zei: 'ze zouden eens moeten weten.
Denk dat die pijn ergens wel blijft, omdat je als mens bent afgewezen door iemand van wie je hield. Dat raakt je in je ziel. Ook al ben je allang en breed weer gelukkig, ik denk dat het bij tijd en wijle heftig naar boven kan komen. Gek eigenlijk, want de pijn van mijn bevalling kan ik me niet meer invoelen..
quote:Julus schreef op 30 september 2012 @ 22:10:

Denk dat die pijn ergens wel blijft, omdat je als mens bent afgewezen door iemand van wie je hield. Dat raakt je in je ziel. Ook al ben je allang en breed weer gelukkig, ik denk dat het bij tijd en wijle heftig naar boven kan komen. Gek eigenlijk, want de pijn van mijn bevalling kan ik me niet meer invoelen..Dat is zo. Het schijnt dat we lichamelijke pijn niet meer kunnen invoelen als deze voorbij is. Maar geestelijke pijn kunnen we ook tientallen jaren later echt weer voelen alsof het weer vandaag is.
Mooie discussie en verhalen hier, ik blijf maar geboeid meelezen.

Toevallig had ik net met vriend een gesprekje over mensen uit het verleden. Hij ziet die als 'neutraal'. Ik heb zelfs voor mensen die me hebben belazerd (ex-vriendjes die vreemd gingen of vriendinnen die me een streek leverden) nu het gevoel, dat ik oprecht hoop voor ze dat ze nu gelukkig zijn. En ik besefte dat eigenlijk pas echt toen ik het zei. En dus die pijn van toen heb losgelaten. En ja (roos), ook ik wilde liever niet meer leven toen ik er achter kwam (wat ben ik achteraf overigens blij dat ik van ze af ben, en er nog ben)

Ik roep de pijn van toen liever niet meer op, ik kan het wel en kan er ook tegen, maar liever blijf ik in de 'losse' state of mind waarin ik dus zélfs diegenen die die pijn veroorzaakt hebben, het beste toewens.
quote:Allegaartje schreef op 29 september 2012 @ 00:49:

[...]

Woops, ben jij even on-topic dan! Bedoel je te zeggen dat er sprake is van 'echte liefde' en dat je last hebt van gewetensconflicten? Nou ja, ik wil niet nieuwsgierig zijn hoor... vertel niet meer dan je kwijt wilt Sorry, was even weekendje weg, dus late reactie. Maar ja, dat is het wel idd, ik geloof dat mijn minnaar en ik allebei echte liefde voor elkaar voelen. En ik weet niet hoe dan nu verder, met mijn man, hij met zijn vrouw, er zijn kinderen in het spel ook. Maar ook, hoe goed kennen we elkaar eigenlijk, moeten we alles op zn kop zetten of toch nog maar eerst doormodderen, elkaar nog beter leren kennen?
quote:vaintje schreef op 01 oktober 2012 @ 11:53:

[...]

Sorry, was even weekendje weg, dus late reactie. Maar ja, dat is het wel idd, ik geloof dat mijn minnaar en ik allebei echte liefde voor elkaar voelen. En ik weet niet hoe dan nu verder, met mijn man, hij met zijn vrouw, er zijn kinderen in het spel ook. Maar ook, hoe goed kennen we elkaar eigenlijk, moeten we alles op zn kop zetten of toch nog maar eerst doormodderen, elkaar nog beter leren kennen?

Dit klinkt natuurlijk wel erg als het nieuwe schoenen voor je je oude wegdoet. Het verraderlijke van sex is dat je daarmee hormonen losmaakt die verliefdheid kunnen stimuleren. Ik heb zelf altijd de neiging verliefdheid vooral te zien als een vat hormonen. Weinig realistisch beeld van de werkelijke waarde.

Als je verliefd bent, dan kun je nu eenmaal niet scherp zien.

Volgens mij is de echte vraag die je moet stellen: wil ik verder met mijn man, ook als er geen nieuwe liefde zou zijn?

En nog sterker: hoe zou je die vraag beantwoord hebben voor je verliefd werd?

Heb je dat antwoord voor jezelf, vaintje?
Ik denk het wel Roodhaarr, alleen durf ik het nog niet uit te spreken...
quote:dirk_1971 schreef op 30 september 2012 @ 11:38:

[...]

even in het algemeen bij een geheime minnaar(es) relatie.

Je telefoon en computer is uiteraard leeg,misschien de naam van de nr2 onder een neutraal item, niet onder iemand van het andere geslacht . Niet vertrouwen op een enkel wachtwoord. Niet vertrouwen op het feit dat de telefoon vastgelijmd zit aan je. Browser in privacy mode, geen geschiedenis. Enkel op je eigen pc's communiceren. Maar goed, ik ben ook redelijk paranoia instelt wat betreft veiligheid.

Tenzij je uiteraard van plan bent de bom op die manier bij je partner te plaatsen. Lijkt me niet de beste manier.

ik wil je even uit de droom helpen maar in het digitale tijdperk is weg ook zelden echt weg.

mijn vrouw heeft dit ook allemaal gedaan, maar als je technish goed onderlegd bent zal het je verbazen wat allemaal mogelijk is om dingen te kunnen zien en terug halen. ook al is dat zogenaamd verwijderd.

je moet er wat meer moeite voor doen dan alleen de browser geschiedenis te bekijken.

maar als je het niet meer vertrouwd ga je toch op onderzoek uit
quote:wovi12 schreef op 01 oktober 2012 @ 12:59:

[...]

maar als je het niet meer vertrouwd ga je toch op onderzoek uit

Ik zou met zekerheid kunnen zeggen dat ik niks zal kunnen vinden en met mij velen natuurlijk.

Het is waar wat je zegt maar is het ook niet zo dat dat minieme betrappingskansje het vreemdgaan ook net een beetje extra spanning geeft?

Ik mag trouwens hopen dat vóór iemand op een dusdanige manier gaat spitten, het gesprek al eens is aangegaan. Lijkt me een veel gezondere manier.
Roos daar heb je volkomen gelijk in, een gesprek is veel beter. we hebben hier een gesprek over gehad waarop ik het haar gevraagd heb of ze vreemd ging wat ontkent werd. Dit heeft me niet kunnen overtuigen dat er niks aan de hand was.

daarvoor gedroeg ze zich te anders.

vandaar dat ik zelf op onderzoek ben gegaan, maar ik had het liever van haar zelf gehoord toen ik het haar vroeg

p.s. ik snap ook wel dat niet iedereen dit zomaar kan, bedoel er alleen maar mee te zeggen dat digitaal niet zo veilig is als je zelf mischien denkt.
@wovi.. Ik werk in de ICT, en ben me heel (TE) erg bewust waar er lekken in het verhaal zitten. Maar met een anoniem account, met de browser in privacy mode (geen history), op je EIGEN pc (dus niet even de de pc van X gebruiken), heb je het aardig dicht hoor. Niet dicht genoeg om een moord te verhullen, maar dicht genoeg om ongelukjes te voorkomen.

Als je iemand van google met rode oortjes ziet lopen, dan heeft die mijn mail gelezen...

Meer in zijn algemeenheid: het feit dat je bepaalde data niet 100% kunt beveiligen wil niet zeggen dat je niet voor 99% moet gaan. Maar 1 wachtwoord, of 1 pincode is geen veiligheid.

Wil je die discussie verder aan gaan dan openen we lekker een topic over privacy en techniek op de digi peiler, want het gaat hier te ver.

quote:Rooss4 schreef op 01 oktober 2012 @ 13:07:

[...]

Ik mag trouwens hopen dat vóór iemand op een dusdanige manier gaat spitten, het gesprek al eens is aangegaan. Lijkt me een veel gezondere manier.

Je leest het in topics hier ook wel eens andersom. Mensen hebben een gevoel over de partner, maar kunnen het niet plaatsen. Uiteraard krijgt die partner een vraag, maar die ontkent (?uiteraard in een geheime minnaar relatie?) Dan wordt er gegraven in de PC/mobiel en komt de waarheid boven.

Het gevoel/Intuïtie dat de nr1 krijgt kun je niet voorkomen. Of je moet een wel hele goede toneelspeler zijn.
quote:vaintje schreef op 01 oktober 2012 @ 11:53:

En ik weet niet hoe dan nu verder, met mijn man, hij met zijn vrouw, er zijn kinderen in het spel ook. Maar ook, hoe goed kennen we elkaar eigenlijk, moeten we alles op zn kop zetten of toch nog maar eerst doormodderen, elkaar nog beter leren kennen?quote:vaintje schreef op 01 oktober 2012 @ 12:49:

Ik denk het wel Roodhaarr, alleen durf ik het nog niet uit te spreken...

Oohww joh Vaintje! wat een heftige ontwikkelingen.....wat zal je in verwarring zijn. Hoe lang ga je met minnaar? Is er niet die gouden regel? Neem nooit drastische beslissingen in een eerste jaar.....

Ik sluit me bij Roodhaar aan, de enige vraag die je je moet stellen, is dit de man (je nr1) met wie je oud zou willen worden, los van het feit of je een minnaar hebt......hoewel dat verdomde lastig is die vraag helder te kunnen beantwoorden, omdat minnaar in beeld is. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.
@Dirk ik zit zelf ook in de it vandaar dat ik weet dat lang niet zo veilig is als de meeste mensen denken
quote:vaintje schreef op 28 september 2012 @ 09:45:

Angel, natuurlijk mag je het hier ventileren, maakt toch niet uit dat je niet veel schrijft. Juist voor dit soort dingen moet ook een plek zijn. Knuff!Thanks Vaintje
Grappig al de ICT-ers hier... ware Sherlock Holmessen !quote:vaintje schreef op 01 oktober 2012 @ 11:53:

[...]

Sorry, was even weekendje weg, dus late reactie. Maar ja, dat is het wel idd, ik geloof dat mijn minnaar en ik allebei echte liefde voor elkaar voelen. En ik weet niet hoe dan nu verder, met mijn man, hij met zijn vrouw, er zijn kinderen in het spel ook. Maar ook, hoe goed kennen we elkaar eigenlijk, moeten we alles op zn kop zetten of toch nog maar eerst doormodderen, elkaar nog beter leren kennen?

Ik was ook een weekendje weg, geen probleem hoor. Van dit soort vragen wordt je erg 'onrustig' hoor, Vaintje. Ik weet niet meer zo goed waarom je op zoek bent gegaan naar een minnaar, maar dat was vast niet met de bedoeling om je leven op z'n kop te zetten.

Er zijn hier inderdaad wel eens een paar gouden regels langsgekomen zoals Iddan aangeeft. O.a.: neem geen drastische besluiten in het eerste jaar en neem helemaal geen besluiten als er sprake is van verliefdheid. Daarbij sluit ik me aan bij Roodhaar; ik zie verliefdheid ook als een 'trick of the hormones' die maakt dat je niet goed in staat bent om een afgewogen beslissing voor jezelf en voor anderen te nemen. En ook als deze plaats heeft gemaakt voor liefde, dan weet je natuurlijk nog niet hoe het zou zijn als je met minnaar een leven zou delen.

Persoonlijk geloof ik trouwens niet dat minnaarrelaties een lang leven beschoren zijn. Ze fungeren hooguit als eyeopener die je iets leert over je thuisrelatie of zelfs als 'escape-relatie' die je helpt om uit een systeem te stappen waar je je alleen moeilijk aan kon onttrekken, maar ik denk dat het succespercentage daarna schrikbarend laag is. Dus als je een punt zet achter je relatie met Nr.1, doe dat dan in volle overtuiging voor jezelf en niet in de hoop dat je Nr.2 je wel vangt.....
Hai Angel... is de confrontatie met minnaar al achter de rug??
quote:Rooss4 schreef op 28 september 2012 @ 12:17:

Och Engeltje, lieverd.. dit heb je niet verdient! Als ik het goed begrepen heb, hebben jullie samen een fijn swingsetje gevonden en nu gaat je minnaar er met "de dame" vandoor? Slordig, bijzonder slordig van beiden, zeker als je duidelijk hebt afgesproken dit niet te doen. Ik zou er in jouw plaats ook helemaal klaar mee zijn.

Ik vind het leuk om een klein fossielenmeetje te hebben hier. Hai Engel en engel, hai lieve Gaar!!

We hadden idd een heerlijk swingsetje gevonden,de volgende uitnodiging stond al in de agenda.

Ik vind het van beide zeer slordig.

Ik heb de dame in kwestie maar even ingelicht van haar stomiteit en gezegd dat ze dood kan vallen(luchte best op ).

Minnaar en ik hebben idd afspraken hier over,helaas vond minnaar het niet belangrijk genoeg blijkbaar.

Zaterdag onverwacht minnaar geproken,schrok zich rot dat ik het wist,ontkende ook niks,schrok ook toen hij zag hoe van slag ik was.

Ben uiteindelijk gewoon weggelopen.

Vanmiddag samen een rustig plekje gezocht voor een goed gesprek,hoop dingen duidelijk geworden,was toch ook nog wel een fijn gesprek ondanks de ellende.

Verder ben ik er klaar mee.

Dit doet zeer,heel zeer,vijf jaar innige minnaarschap naar de klote.

Rooss
quote:Allegaartje schreef op 01 oktober 2012 @ 20:57:

Hai Angel... is de confrontatie met minnaar al achter de rug??

Ja.

Ik schrijf net een stukje op reactie van rooss haar post.

Ik voel me doodongelukkig,wat een beerput zeg,bah!
Sterkte, Angel! Dat doet pijn..
quote:angel1971 schreef op 01 oktober 2012 @ 20:59:

[...]

Ja.

Ik schrijf net een stukje op reactie van rooss haar post.

Ik voel me doodongelukkig,wat een beerput zeg,bah!Ik lees het Angel. Wel goed dat jullie toch een afrondend gesprek hebben gehad, maar daar wordt de pijn niet minder van. Veel sterkte meid... geen fijne aanleiding om een minnaar los te laten, dit.
Engel, jeetje. Je hebt toch al heel wat meegemaakt met deze minnaar toch? Ik herinner me dat het onderwerp "andere dames" al eens eerder aan bod is geweest.

Wat ontzettend rot jôh, waardeloos dat iemand zich niet aan de afspraak kan houden.

Wat zal dat een pijn doen. Kan je dat thuis een beetje handelen, merkt jouw lief niks?

Ik hoop dat je af en toe heel hard kan huilen, dat helpt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven