Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Shitttt anne!! Geen drogist om de hoek met spa blauw voer en flessen??

Ik heb eens met een brullende baby in de file gestaan, koude nutramigen moeten geven, ach germ vreselijk was dat! Ik duim voor je dat vent er snel is!
Even tussen door....

Trots op mezelf en op mn ventje.

Op mezelf omdat ik tussen 2 voedingen door 60 ml gekolft heb.

En trots op mn ventje omdat hij het in 1 keer oplurkt uit de fles!!

Hij was alleen erg verontwaardigd en gefrustreerd dat het op was dus nu maar Tietje toe!!
Yeahhhh maat!! Super!! Dat is nummer 2 die een hartig woordje met mijn dochter moet praten op de meet!!
Super Maat! Fijn zeg! Jouw mini snapt t meteen dus!

Anne, is je vent al in de buurt? En is mini nog tevreden aan t tukken?

Mijn mini is zwaar gefrustreerd van de fles. Hij drinkt er goed uit hoor, maar is zo pissig als het op is. Voorheen dronk hij zo 2x 20 minuten uit de tiet per voeding en nu is t na 15 minuten klaar en is hij ronduit nijdig. Hij ligt ook steeds naar mijn borsten te happen en ik wil niets liever dan m aanleggen, maar dat kan dus niet. Ik ben alleen dus er is niemand die m kan troosten die niet naar tiet ruikt, dat helpt natuurlijk ook niet. Boehoe...
Kroos heb je de LK al gesproken? Ivm pammetjes en BV er is nl vast iets wat mag.. een ontevreden kindje helpt ook niet mee he

Anne heb je het overleefd?
@ ann: oei das balen sleutels vergeten! Hopelijk heeft mini het volgehoudenn!

@maat: you go met kolven! ik moet nog steeds de lk bellen...maaar als mini zit te rellen dan kan ik niet bellen...

@kroos: sterkte met mini! komt je vriend snel thuis?
Kroos misschien kun je hem vaker wat kleinere hoeveelheden geven. Bv 7 of 8 x 120. Laat de voedingen toch 20 min duren. Door zelf pauzes in te lassen. En alleen op t einde te laten boeren ipv van tussendoor. 15 min over 150/180/200 is vrij kort nog. Heb je ook avent flessen in huis?? Speen 1 is namelijk kleiner dan de difrax s speen. Met de avent fles moet hij dan meer moeite doen waardoor hij vermoeider en meer verzadigd is. Ik zelf voeg nutriton toe om de voeding in te dikken zodat mini meer moeite moet doen en dat gaat heel goed. Het mag ook in combi met ha melk, maar dat kun je ook nog even navragen. Klokt hij ook bij het drinken? Dit kun je horen, maar vaak ook zien doordat er melk langs de speen in z'n mondhoeken gaat zitten of in straaltjes langs z'n wang gaat.
Kroos ook mijn mini hapt naar m'n tieten en zij heeft nog nooit borst gehad. Zij krijgt na het boeren direct de speen.
Anne dankjewel voor je superfijne adviezen!! Ik ga er absoluut mee aan de slag. We hebben vanmiddag en vanavond een fles van 135 gegeven en dat ging prima. Ik ga me ook even in Nutriton verdiepen! Tnx!!

Vriend kwam meteen naar huis en heeft op zijn werk besproken dat hij de komende tijd veel thuis zal werken. Mini wordt lekker door papa vertroeteld sinds hij thuis is, dus mama is happy!

Bub ik had de afspraak met de LK afgezegd omdat ik eerst de afspraak met HA morgen wil afwachten. Dan weet ik meer over mijn medicatie ed en kan ik concretere vragen aan LK stellen.
Ik zat ook zonder stroom bub!!!! Haha ben naar mijn schoonouders gegaan

Even snel, hier alles goed.. Kleine wil graag bij mama liggen, huilt iets meer dan anders.. Helemaal overeenkomend met oei ik groei!!!

Hij grijpt echt naar speeltjes, en lacht ook nog steeds vaak!!!! Ben een beetje druk dus reageer niet zo vaak, maar lees elke dag even bij!!!

Maat, wat goed van het kolven en de fles!!!!!

Tot morgen!!!!
Ik ben in de sportschool! De lenigheid is nog top, maar mijn conditie?! Pff dat roken helpt ook niet echt mee

Nu nog n uurtje zumba'en.. Ben benieuwd, is de eerste keer!
Anne wat ben jij toch een bikkel, al weer lekker aan t sporten! Top! Oh en ik heb je adviezen ter harte genomen, ik heb even een ander voedingsschema opgesteld om morgen uit te proberen.

Juutje wat leuk dat je die ontwikkeling zo ziet he? Ik kan niet wachten tot onze uk ook dingen gaat pakken en zijn eigen handen gaat herkennen. Af en toe pakt hij wel speeltjes vast, maar dat is nu nog vooral toeval volgens mij. Maar zo leert hij het natuurlijk.

Ik heb trouwens toestemming van mijn werk voor wat vakantie na mijn verlof! Ik zou 23 oktober al weer aan de slag moeten, maar dat is nu 5 november geworden. En dan werk ik de eerste week halve dagen. Ben ik heel blij mee!
Hi meisjes,

Vanochtend naar de kinderarts geweest voor zoon's 2-jaar controle. Gelijk gevraagd over meisjes ontlasting, maar volgens de arts is het niet abnormaal dat het zo groen is. Dus dan maken we ons maar geen zorgen.

Ik heb alweer de hele tijd een slaapweigeraar, meisje ligt alleen maar te piepen en haar speen uit te spugen, dus ik kan iedere drie minuten heen en weer lopen. Beetje vermoeiend wel.

Ik houd het dus kort, want niet echt relaxed forummen zo.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@ anne,.hoe was de zumba? Ik ga volgende week aqua zumba-en. Is voor mijn gewrichten wat beter.

@ kroos, fijn dat je vakantie mocht opnemen na je verlof. En dat je mag beginnen met halve dagen lijkt me ook fijn!

@ bubb, heb jij nog helemaal niet gekolft? Of flesje gegeven?
Ja zumba was leuk maar wel intensief pff!! Haha

Chrysa hoort bij de leeftijd zeker! Hier ook niet slapen en speen uitspugen piepen valt wel mee.

Nu douchen, fles geven, sexen en slapen
Even een tip als je goede adviezen nodig hebt over kv dan kun je 24 uur per dag de nutricia hulp lijn Belle tel.nr kun je vinden op nutricia.nl
@kroos: lekker dat je vakantie achter je verlof aan krijgt! Hoe voel je je verder?

@maat: ik heb nog niks gekolft of geflest...kan me er niet toe zetten of zo, weet niet wat het is...maar mini is nu bijna 8wk dus moet wel echt gaan oefenen nu...

@ann: heerlijk he zumba!!

Pfff ik ben echt moe. Lijkt alsof alle moeheid vanaf de bevalling er nu pas uit komt....mini slaapt goed en ik slaap ook maar voel me gister en vandaag echt kapot...Als het zo blijft vraag ik maandag bij de ha een ijzercheck.

Woensdag is het gesprek bij de woningbouw, hoop zo dat ze positief zijn en de ruil laten doorgaan!

Scheelt een hoop voor ons beide. Ik vind het erg opbrekend om alles zelf te moeten doen!
quote:kroos schreef op 01 oktober 2012 @ 18:44:

Anne dankjewel voor je superfijne adviezen!! Ik ga er absoluut mee aan de slag. We hebben vanmiddag en vanavond een fles van 135 gegeven en dat ging prima. Ik ga me ook even in Nutriton verdiepen! Tnx!!

Vriend kwam meteen naar huis en heeft op zijn werk besproken dat hij de komende tijd veel thuis zal werken. Mini wordt lekker door papa vertroeteld sinds hij thuis is, dus mama is happy!

Bub ik had de afspraak met de LK afgezegd omdat ik eerst de afspraak met HA morgen wil afwachten. Dan weet ik meer over mijn medicatie ed en kan ik concretere vragen aan LK stellen.

Heb je de afspraak bij het borstvoedingscentrum in de Watergrfsm ?

Is mij ERG slecht bevallen en rete duur !

Tema is na 3 uur uit je bloed, dus kolven, wegmikken en later wel geven is ok. Oxo geen ervaring mee.

Maar geloof me, bij zo'n centrum weten ze niks !

Je kunt beter naar het OLVG als je door wilt gaan met BV.

kus Matan XXX
@ myself, was je al bij je eigen ha geweest?

@ bubb, ik merk zelf ieder jaar ook dat ik moe word bij de weersomslag naar herfst. Als de bladeren vd bomen vallen.

Zou gewoon lekker aan je vermoeidheid toe geven hoor! (hoor wie het zegt...)

Heb je al wel een kolf aangeschaft? Hoe ga je dat straks doen als je weer gaat werken?
Moet ik op mn knieeen om hier mee te mogen posten ?

Nooit gehoord van hormonen, angst, vroeg geboorte, werktrubbels, andrere mening, drukte ( lees promotie en afstuderen) tijdens zwangerschap, lastig tegen oordelen kunnen etc ?

Wilde best de discussie aan hoor, maar ook niet het ( roze/blauwe) wolk verstoren.

Opmerking van Beppe:

botox in 1 zin met draagzak+fiets was voor mij te pijnlijk.

Vroeg me af wat een vrouw met 4 kinderen zonder baby in augustus het recht heeft om hier mij kritiek te geven.

Lieve meiden, ik mis jullie. Zal altijd anders blijven en ben geen makkelijke. Maar graag effe een reactie !

kus Matan !
ps. sorry voor de taalfouten: kind op buik en dyslectisch
Ik heb mini een keertje niet wakker gemaakt voor de 'laatste voeding', eens kijken wat er zou gebeuren. Hmmm, hij werd om 2 uur wakker, geen succes...

Ja kwimmie, I know, wij brabo's hebben eigenlijk geen kater. Maar deze x toch wel, haha! Misschien was het drinken van mojito's, wijn, rosé en borrels door elkaar niet zo'n goed idee.

Nico

Moest er lachen om je vergissing om naar het cb te gaan. Ben je toen maar weer terug naar binnen gegaan of ben je iets leuks met mini gaan doen? Tijdens het stappen met vriendinnen was mijn man gewoon thuis. Naar de kermis is mini gewoon mee geweest. Vond ie geweldig, al die lichtjes. En wij ook, hadden we weer een reden om ballen te gooien en touwtje te trekken.

Kroos

Fijn dat het weer beter gaat! Je klinkt weer veel positiever, top geregeld met je werk ook. Daar zag je tegenop toch?

Mooie foto's van jullie kindjes weer op het sub zeg!

Verlof

Ik begin 1 november weer met 32 uur (waarvan 4 uur thuis). Ben benieuwd of het allemaal goed te combineren zal zijn.

Anne

Haha, wat een actie van die sleutel... Was meneer wel in de buurt? Of duurde het lang?

Voeding

Mini blijft last houden van scheetjes (waar hij van moet huilen) en krampjes dus ik ben nu de nutrilon voor krampjes aan het proberen. Ben benieuwd.
@ liz... bleef k*tkind nou niet gewoon lekker doorslapen?! Beetje jammer!

Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje irritant ga vinden er iedere keer rond 5 uur uit te moeten. En nu vriend thuis is lig ik er toch steeds iets later in. Vanavond maar weer eens proberen er gelijk met huftertje in te gaan want overdag rust pakken lukt me ook nog steeds niet!!
Matan, volgens mij is het verstandig om gewoon te vertrekken. Mijn reactie dagen later en alleen. het had fijn geweest als je toen gereageerd had. Daar is volgens mij voor een volwassen hoogopgeleide vrouw geen excuus voor. Ik denk dat er meer schrijvers in jouw situatie zijn. je hebt je kans gehad en opmerkngen die je niet aanstonden stelselmatig genegeerd. Ik denk dat iedereen hier nu hetzelfde doet en er geen woorden meer aan vuil maakt. Ik heb er nu voor gekozen dit wel te doen. De laatste keer.
Maat, ben naar ha geweest, was goed. Daarover morgen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven