Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Dank je Klaproosje, ik voel me vandaag op zich wel goed, alleen nog steeds last van mijn keel.

Heb vandaag al hard gewerkt voor mijn werk en ben nu met school bezig. Ga proberen om 3 artikelen samen te vatten voordat we gaan eten. In totaal zijn het 50 pagina's, dus maar snel aan de slag.

Jullie ook succes!!!! En blome, ik snap wel wat je bedoelt met het leren in weekenden, hoop dat je niet al te lang hoeft te leren!
Vandaag een relatief kort dagje gehad. Maar daarna ook echt vrij genomen van school.

Morgenmiddag ga ik weer verder en eerlijk gezegd heb ik genoeg te doen

Moet voor maandag een kleine applicatie bouwen, voor dinsdag 2 hoofdstukken doornemen. En voor vrijdag ook 2 en heb deze week veel minder vrije tijd want ik heb een dagje werk ertussen zitten wel voor school maar betaald :Imao:
Goedenavond! Het is hier rustig geweest vandaag! Hebben jullie allemaal een fijne studieloze zaterdag gehad?
haha..inderdaad rustig hier. Voor mij ook geen studieloze dag. Wel een studieloze ochtend. Vanmorgen even in centrum geweest en lekker rondgefietst door de stad zelf.

En nu ben ik al bijna sinds 4 uur bezig...wel met veel tussenpauzes haha.

Heb voor 1 vak waarvoor we een applicatie moeten maken bijna afgerond, maar op bepaald moment bleef ik haken, vanwege een foutmelding. Dus dat moet ik maandag even navragen bij de docent.

Verder voor een vak van dinsdag 1 hoofdstuk doorgelezen, en onderstreept.

En van het vak voor volgende week vrijdag alvast ervoor gezorgd dat ik h4 heb afgerond. En dan moet ik voor vrijdag h5+6 doornemen. En ben nu bezig met 5
Zo. De eerste week is afgerond en tot no toe viel het allemaal wel goed mee. Boeken zijn bijna allemaal gekocht, op één boek na, maar dat vak begint pas volgende week en we hebben dus nog geen boeken opgegeven gekregen.

Huiswerk is wel al een berg en heb er de hele dag tegenaan gehikt. Excuus is wel dat ik gister van 9 tot 17u non-stop colleges had op verschillende locaties (3 vakken) en dat ik dus doodop thuis kwam en heb uitgeslapen tot 11u Om het nog irritanter te houden, donderdag heb ik geen les, woensdag maar één vak drie uur lang, dinsdag ook maar één vak drie uur lang en maandag twee vakken van drie uur per stuk! Roostermakers zijn dan ook mijn irritatiepunt nr. 1 op dit moment!

Heb vanmorgen een mail gestuurd naar een docent i.v.m. een leeslijst, en had om 14u30 al antwoord gekregen. Na wat online zoeken ben ik toch naar de stad gegaan om de vier boeken al te lenen, want ik ben niet de enige die die boeken wil hebben natuurlijk. Die missie is dus al geslaagd, als ik ze zou kopiëren kost dat bij de goedkoopste maar 18 euro (voor bijna 900 pagina's). Nu ben ik de nota's aan het uittypen voor datzelfde vak, want de prof heeft de neiging van A naar F te gaan via C, D, B en E. Niet overzichtelijk dus.

Ik moet nog mijn twee talen onderhouden (huiswerk & woordjes/grammatica bestuderen), één daarvan wil ik graag vanavond nog doen. Dit moét echt gebeuren, want dagelijks werk (huiswerk dus) is voor 50% het eindcijfer.

Dan moet ik ook nog een tekst lezen (verplicht) en het eerste hoofdstuk aanduiden (moet van mijzelf) voor een ander vak. Ben stiekem wel blij dat het nog 'maar' zaterdagavond is.
@ saracenen

welkom terug! Hard bezig merk ik.

dames de komende weken en maand ga ik keihard aan de slag om alles netjes bij te houden. Want het is zeker dat mijn tante komt!!!!!!!!! in de 2e week november...volgens mij zijn de tentamens dan net voorbij en alles afgerond en begint de nieuwe periode pas.

Maar goed..ik ga dus hard aan de slag na deze week, want deze week zit ik nog een beetje krap kwa tijd!
Inderdaad een studieloze zaterdag! Heerlijk wezen shoppen met een vriendin, naar de kapper geweest, tapas gegeten en dan in de avond naar de voetbalwedstrijd. Heb er van genoten, nu spierpijn in mijn armen vanwege alle tasjes :$

Vandaag wil ik wel echt weer aan de studie. In ieder geval een aantal artikelen samenvatten die ik vrijdag al af had willen hebben en aan mijn opdrachten voor de werkcolleges en eindopdrachten werken. Kortom, ga nu lekker aan de slag!
Ook een studieloze zaterdag hier! En kwaad dat ik ben. Door drukte op werk en een grieperig hoofd is het zo ver: voorlopen op mijn planning doe ik niet meer. Grrr. Schop onder mn kont nodig.... Gelukkig moet vriendlief vanmiddag overwerken voor een deadline en heb ik dus het huis voor mezelf. Mijn doel van vandaag: minimaal 5 hoofdstukken lezen en samenvatten en verder gaan met mijn onderzoek. Succes allemaal.....
ik heb ook een studieloze zaterdag gehad en ben bang dat er vandaag ook niet zoveel gaat gebeuren. Baal er wel een beetje van !!!!

Succes iedereen
Studieloze zaterdag meldt zich! Nu aan de bak, moet iets af hebben vandaag. De zon schijnt, en die wil ik ook wel even zien vandaag, buiten zijn voordat de winter echt toeslaat (haat winter, regen, storm, sneeuw, ijs, bah bah bah).
Ik loop achter en moet vandaag echt flink aan de bak.

Afgelopen week met een doodzieke kat gezeten, die we helaas moesten laten inslapen( ze was pas 3). Behalve de zorg voor het beestje ook verdrietige kinderen, die mijn aandacht nodig hadden.

Ik moet vandaag 109 pagina's theorie doorlezen en een begin maken met het samenvatten ervan.

Vanavond uit eten met de familie, mijn vader is 70 geworden. Gelukkig heb ik morgen studiedag en zal dan in ieder geval tussen 9 en 13.30 met studie bezig zijn. Dan moet de samenvatting klaar zijn en loop ik weer bij.
Hoer wordt het hopelijk een studieloze zondag. Maar mischien dan ik toch iets voor de studie doe vanmiddag/avond. Straks ga ik richting centrum iets terugbrengen of ruilen en zo eerst naar de supermarkt.

En mischien dat ik vanmiddag toch wat ga doen.
Ik heb 2 artikelen samengevat, wel minder goed als ik zou willen, maar het waren echt droge teksten. Denk dat ik het belangrijkste er wel uit heb gehaald en anders vertrouw ik op mijn gezonde verstand ;) Nu aan de slag met de voorbereiding voor het werkcollege van woensdag. Moet nog 10 vragen en wil er maximaal 3 uur aan zitten ;) Eigenlijk wil ik zelfs al eerder klaar zijn dan om 18.00 uur, zodat ik ook nog wat andere dingen kan doen
Ik ga er weer mee stoppen voor vandaag... Einde van dit hoofdstuk komt in zicht. Het is nog niet af, maar ben een heel eind gekomen. Nu nog even genieten van een relaxte zondagavond!
hier heb ik ook minder dan gewenst gedaan, maar is neit zo heel erg. Het geen moeilijk vak maar heel veel leeswerk en teorie.

Uiteindelijk 10 pagina's gedaan. Maar het andere vak nogmaals doorgebladerd..maar that's it voor vandaag.
Nou daar gaan we dan. Ik heb de teksten van afgelopen vrijdag globaal overlopen. Ik heb dan het vak van morgen bijgewerkt, de tekst die we gaan bespreken gelezen, half taal 1 gedaan en half taal 2. Ik heb ook nog de konijnen gedaan, ben naar de markt geweest en heb koekjes gebakken. Dus an sich best nuttig
Haha saracenen, vooral het bakken van die koekjes! Kan heel nuttig zijn wanneer je aan het studeren bent ;) Ik ben echt bijna klaar met het samenvatten van het laatste artikel. Dan heb ik vrijwel alles gedaan wat ik wilde doen vandaag. In totaal dus weer 3 artikelen van mijn lijstje kunnen strepen, opdracht 1 aangepast, opdrachten werkcolleges gemaakt en tussendoor heb ik weten te ontspannen. Het enige dat ik nog wilde doen is de opzet voor de andere eindopdracht maken... Maar misschien dat ik daar nu nog even aan ga zitten!
Ja, nu heb ik er nog tijd voor. Als het echt volle bak wordt kan ik zulke dingen wel vergeten

Ik sleep mij nog even naar een tekst die ik moet vertalen. Als ik echt gek wil doen doe ik vanavond nog een tekst (= hw voor woensdag). Morgen ga ik verder met taal II dat ik pas overmorgen heb, heb toch maar les tot 13u en kopiëren (4 boeken ) zal geen halve dag duren (hoop ik).
janejane, wat sneu van je kat, ik heb een paar jaar geleden ook een jonge kat moeten laten inslapen. Ik vind het nog steeds naar om aan terug te denken en dat ik deze kat niet zo oud heb mogen zien worden.

Post TO hier nog wel eens? Ik zou het handig vinden als het topic een overzichtje had met wie wat doet (voor wie anoniemer willen zijn volstaat een globale omschrijving van soort studie). Nu zit ik steeds te puzzelen op posts, zou het thuisstudie zijn, deeltijd, voltijd, uni, hbo?
iedereen is hard bezig zeg!

Hier gisteren bijna niks gedaan op 10 pagina's na. wil vanmiddag wat meer doen.

Verder nu in de les, tenminste even pauze. En verder bezig met project. Heb een beetje een template voor het onderzoeksverslag opgesteld.
Ik sluit me graag weer aan in motiverende topics omdat ik vorig jaar alles heb gehaald, met wat geluk maar helaas een verkeerde mentaliteit, wil ik het dit jaar helemaal anders doen. Eerste periode (van 8 weken) heb ik me ingeschreven voor 24 ECTS (oeps) dus nu is het dweilen met de kraan open..ik ben heel goed in kontschoppen, maar niet zo goed in ontvangen..misschien kunnen jullie dat beter dan mijn vrienden/ouders. Dus Go Ahead!!!
Dus niekchic, jij hebt eind oktober 24 punten binnen gehaald? Met wat behulp van kontschoppen in dit topic. Toe maar!
@ niek

*geeft schop*

@hier

gaat het wel goed, loop wat achter op schema, maar eerlijk gezegd mag dat deze week wel. Heb het super druk met morgen na school een training tot 5 uur. woensdag volledige dag les en donderdag moet ik om 6 uur op om te helpen op een studiebeurs en vrijdag 2 uurtjes les en daarna weekend...

wat waarschijnlijk een schoolwerk weekend wordt
Shit zeg, kom ik er net achter dat ik de verkeerde hoofdstukken heb gedaan!

Ik moet uit 2 boeken werken, het ene hoofdstuk 4,5,6 en het andere 1,2,3. Ik heb het omgedraaid!

Morgenavond maar weer met goede moed verder...bah, ben er chagrijnig van.
Janejane, dat is balen zeg! Is het niet zo dat je uiteindelijk de hoofdstukken die je hebt gedaan, op een later tijdstip moet doen?

Gisterenavond weer naar school geweest, wel tijdens het college bijna 2 artikelen samen weten te vatten. Nu weer aan het werk... Zucht, waarom gaan de weekenden altijd zo snel voorbij? Heb nog niet echt het gevoel dat ik kan genieten van het weekend. Ach, laten we het er maar op houden dat ik er zelf voor heb gekozen en dat ik gewoon even een jaar moet doorzetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven