Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Ow janejane wat zonde! Hopelijk heb je er op een later tijdstip nog wat aan! Maar zonde van je tijd! Wel goed dat je het vanavond weer oppakt!!

Tijdens college artikelen samenvatten, hoe doe je dat? Dat wil ik ook. Ik ben mijn ogen en oren en handen aan het trainen zodat ik op een gegeven moment een paar dingen tegelijk kan doen maar dat wordt m vast niet

Als t allemaal lukt heb ik idd over een paar weken al bijna een half semester in the pocket. Maar 3/4 van de vakken zijn 3ejaarsvakken en ik zit in het tweede jaar dus ik weet niet of ik het ga redden. Ik hoop het wel hoor! Die opdracht voor donderdag is helaas nog lang niet klaar ben nog nauwelijks begonnen omdat ik het toch fout ga doen. Ik heb colleges van miss bitch en dit blok ben ik het mikpunt...nouja genoeg zelfmedelijden weer. Ik ga douchen en dan weer knallen tot ik honger krijg!

Succes allemaal vanavond!!
Zo ik ben inmiddels ook een maand bezig. Zelf begonnen met een werk/leer traject in de gehandicapten zorg. Door mijn vooropleiding werd ik ineens in het 2e jaar geplaatst met mensen die al jaar er dus op hebben zitten. De praktijkopdrachten die ze vorig jaar hadden moeten ze nu weer doen omdat ze nu van een productief niveau naar een eindniveau moeten.

Ik heb dus behoorlijk wat te doen omdat ik dit jaar en op productief niveau moet zitten en een deel van mijn opdrachten ook op eind niveau. Flink stressen, voor al omdat mijn begeleider meer vrij is dan werkt dus het duurt lang voor ik soms een handtekening terug heb.. Maar we gaan er voor en over 2 jaar heb ik gewoon dat papiertje (hoop ik!)
Week 2 is hier begonnen. Alle boeken heb ik nu gekocht, viel heel goed mee. Duurste boek qua prijs-'kwaliteit' was voor politieke wetenschappen, boekje van net 100 pagina's (recto-verso, dus eigenlijk 50) voor 22,50! Heb verder nog twee grammaticaboekjes aangeschaft, elk 11 euro, een reader van anderhalve vinger dik voor 10 euro en twee boeken voor literatuurwetenschap voor samen 26 euro.

Ik kwam er net achter dat ik nog niet heb geschreven wat ik nu juist studeer. Ik doe Russisch/Bulgaars (studie talen en culturen) en politieke wetenschappen.
Tja, ik moet ook zeggen dat ik maar half luister tijdens een college. Vooral het college dat ik gisteren had draagt voor mijn gevoel niet echt bij...

En je gaat het wel redden niek! Gewoon in jezelf geloven en die vrouw versteld doen staan!!!
goedenavond..allen,

hier vandaag na school bijna niks gedaan. Had les van 12.10 tot 15.50 en daarna een training tot 5..

maar heb de hele dag sinds ik opstond met hoofdpijn rondgelopen en nu nog. Dus heb school maar even laten zitten.

Ik moet wel zeggen dat ik er absoluut niks meer van snap bij ons. Want tentamens zijn in week 7/8 maar wij zijn 1 week later begonnen, maar bij ieder vak word er dus wat anders aangehouden. Bij he ene vak wordt de normale lesweken aangehouden en bij het andere vak loopt alles 1 week uit..dus ik volg het niet echt. En de tentamen staan ook nog niet in het rooster..dus het is gewoon weer erg overzichtelijk. Maar nu ga ik slapen!
Slaapwel Strawberry! Hopelijk komt je rooster snel online! Is dat niet statutair vastgelegd, dat dat voor een bep. datum online moet komen? In België wel.

Ik had les vanaf 13u en heb vanmorgen een verblijfspas geregeld (nouja, ik ga morgenmiddag terug) en heb geïnformeerd naar mijn stempas (over 2 weken zijn het gemeenteraadsverkiezingen), die nog niet is aangekomen en dat allang op de deurmat had moeten liggen.

Kwam om 17u thuis van de les en heb dan snel wat kleins gegeten om bij een verplichte bijeenkomst voor studentenverenigingen te gaan zitten. Heb daarna uit plichtsbesef nog iets gegeten met de rest van het bestuur. En nu ben ik nog niet eens op 1/3e van een tekst te vertalen, wat morgen voor 10u af moet zijn. Zucht.
Tekst is af! Vertaling heb ik geen zin meer in, maar onbekende woordjes zijn opgezocht en ik zou de tekst gewoon kunnen vertalen morgen in de les! :-)
Mijn opdracht is mislukt. Ben alles kwijt. Na al die uren werk stopt mijn pc ermee. Dus ik ben echt in dikke paniek. Hoe verkoop ik dit aan Ms Bitch?!
Ahhhh niekchic! Ik voel je paniek hier branden! Ik heb dat zo vaak gehad in het verleden en tijdens afstuderen van vorige opleiding (poef weg tientallen opdrachten, essays en onderzoeken e.d.). Is het niet zo dat word een deel van je werk heeft opgeslagen?

Ik voel me echt een slapjanus! Vandaag is mijn studeerdag en ik heb nog geen vinger uitgestoken. Ik moet echt nog een heel boek vol theorie en volgens mijn planning moet ik dit uiterlijk zondag samengevat hebben. En nog 24 uur werken komende dagen (gaap, waar haal ik de energie vandaan?)

Komt iemand me een schop uitdelen?
@Saracenen,

Mijn normale lesrooster is wel online. Maar het toetsrooster niet, en het enige dat we weten is dat tentamens in week 7 en of 8 zijn. Gelukkig zijn het er maar 2, maar verder zijn het projecten ed.

@niekchic,

balen, zijn de documenten verwijderd van je pc? Want soms kan je ze toch terughalen met bepalde programmas.

@BLome

Wow, je moet inderdaad veel energie hebben

*Schop*

Hier voel ik me weer niet al te best, heb wel wat gedaan buiten de lessen om. Ongeveer 5 pagina's samengevat waardoor ik nog maar 40 moet.

Maar ik voel me niet al te goed, dus laat het zitten.

En morgen doe ik ook niks want dan sta ik de hele dag op een beurs om wat extra centen bij te verdienen. En ik moet dan kwart voor 7 de deur uit en pas na half6 thuis..en dan heb ik wel rust verdiend.

Vrijdag een les, en daar is dat samenvatten voor. Maar vrijdag wordt het hoofdstuk waar ik mee bezig ben behandeld dus kan ik gelijk belangrijke punten eruithalen.
Helaas is er niks meer aan te doen. De techneut der techneuten heeft geen letter meer kunnen redden. Damn zeg wat is dit verrot. Heb een mail met 10000000 excuses gestuurd en om uitstel gevraagd. Ook mijn hand in eigen boezem gestoken dus ze kan vast niet weigeren!

Bij deze de schoppen die nodig zijn. Ook vast voor morgen! Dan ga ik de confrontatie aan met de docente want op die mail heb ik geen reactie gehad..
@niekchick

Hè bah. Balen zeg! Veel succes bij het gesprek met de docente!

Hopelijk komt het allemaal goed.
@ Niekchick: Kan me je frustratie goed voorstellen, jeetje al dat werk wat ineens weg is. Dat is echt je ergste nachtmerrie! Het is mij helaas ook wel eens overkomen en het is echt zo verrot. Maar misschien een klein lichtpuntje, je hebt het al eens gedaan, dus waarschijnlijk gaat het wel sneller nu. Maar het blijft ontzettend balen natuurlijk! Good luck, ook met je docent.

Ik ga nu ook weer aan de slag en kan ook wel een schopje gebruiken. Heb echt zo geen zin vandaag en afgelopen dagen 's avonds me niet meer tot studeren kunnen zetten, heb het druk en was echt kapot. Er moet dus eigenlijk we even wat gebeuren vandaag...
[quote]delmikra schreef op 13 september 2012 @ 20:31:

@ Blusher: vervelend dat je niet rustig kunt beginnen! Welke opleiding doe je? Wat ik nog weet van mijn afstuderen (was in 2009, dus niet heel lang geleden) is dat het proces allemaal een beetje vanzelf loopt. Je verzamelt de gegevens over het onderwerp, gaat deze analyseren en schrijft daar vervolgens een rapport over. Ik vond het heel leuk om te doen, maar goed, er zit ook een kleine onderzoeker in mij die er uit wil ;) Daarom maak ik me ook helemaal geen zorgen om mijn masterscriptie die ik dit jaar zal gaan schrijven!

Late reactie, sorry! maar alsnog;

Ik doe sociaal juridische dienstverlening. Helaas ben ik nog zoekende naar een goed onderwerp voor m'n scriptie. Wat het lastig maakt is dat ik een opdrachtgever moet hebben die een probleem heeft wat ik dus ga onderzoeken. Ik kan dus niet 'zo maar' een onderwerp bedenken en daarmee aan de slag gaan. Om eerlijk te zijn zit ik behoorlijk 'vast'. Continu ben ik aan het malen; welke organisaties kan ik benaderen en op welke manier. Ik heb het gevoel dat organisaties er niet zo op zitten te wachten, het is al druk en hectisch genoeg door alle bezuinigingen. Het is een negatieve gedachte - I know - maar waarom zouden ze tijd en energie stoppen in een wildvreemd iemand (ik)... de studiegenoten die iets hebben gevonden hebben dat via vrienden/bekenden gevonden.

Van school hoef ik voorlopig weinig te verwachten.. het begeleiden begint over een tijdje pas als we echt aan de slag gaan. Maarja, voor die tijd moet ik wel een probleemstelling hebben. Ik heb juist NU de begeleiding nodig..
Blusher, het is voor bedrijven toch juist aantrekkelijk? Er zal zonder verdere kosten een onderzoek worden gedaan waar ze (hopelijk) zelf beter van worden. Een probleem dat opgelost dient te worden is er bij 9 van de 10 organisaties toch wel. Gewoon bedrijven aanschrijven en kijken of ze zelf met een voorstel komen. Kop op!
Het is voor een organisatie inderdaad wel aantrekkelijk om een probleem door een student te laten onderzoeken. Maar het zijn vooral de verhalen die ik om me heen hoor waar ik wat pessimistisch van wordt, mede-studenten die god weet hoeveel organisaties hebben aangeschreven maar zonder resultaat..

ik ga vandaag weer wat mails de deur uit doen. Wie niet waagt..
Nou mijn uitstel heb ik gelukkig gekregen. Ze was in een goede bui vandaag! Een eerdere opdracht die ik terugkreeg heb ik ook gehaald, misschien was ze me daarom goed gezind. Anyhow dat wordt weer een paar dagen eraan trekken..weinig zin in maar het moet gebeuren. Heb de afgelopen dagen wat vakken later verslonzen omdat ik daar geen tijd voor had dus nu wordt het helemaal aanpoten. Die andere vakken moet ik wel snel bijwerken want de tentamens komen snel dichterbij!

Voor morgen 3 big-ass artikelen voorbereiden. Geen zin in dus een schop kan ik zeker gebruiken.

Hoe gaat het verder bij iedereen??
Ik ga trouwens investeren in een externe harde schijf. Dan hoop ik deze toestanden niet meer mee te maken! Iemand toevallig tips? Merk? Hoeveel geheugen?
Gelukkig dat ze je uitstel heeft gegeven. Weet je nog voor een groot deel wat je had geschreven? Vast wel

Wat voor merk laptop/pc heb je nu? Als je een fruitsoort hebt, zou ik er voor kiezen om iets van dat merk te nemen ;) En anders, ik heb zelf uit mijn Acer periode een Freecom harde schijf. Ook een fijn merk. Qua geheugen, hoeveel wil je er op zetten? Alleen verslagen (dan zou een USB natuurlijk ook voldoen) of ook echt films en muziek enz? Dan kan je tegenwoordig voor een redelijke prijs al kijken naar harde schijven van 500GB, 1TB of 2TB. Totaal afhankelijk van je budget

Hier gaat het wat minder, ben nog steeds niet opgeknapt. Heb veel last van mijn keel bij het slikken en hoewel het t ene moment af lijkt te nemen, kwam het t andere moment net zo hard terug. Heb na het eten een waterijsje gegeten en dat lijkt geholpen te hebben. Ben echter nog wel moe en heb nog niet heel veel gedaan voor school. Had 2 artikelen willen doen en als ik er voor had gegaan, had ik het kunnen halen. Maar helaas, ben nog niet eens klaar met het eerste artikel :(
@niekchic,

fijn dat je uitstel hebt!

Bij het kopen van een (externe) harde schijf let op de prijs en opslagruimte, en als je een beetje een snelle harde schijf wilt let op het aantal RPM. des te hoger des te sneller de schijf.

Wat ik je ook wilde aanraden is kijk naar hoeveel een normale harde schijf kost voor in een pc, want daar kan je een soort doosje voor kopen en dan word het een externe schijf..soms is dat goedkoper. Als je niet weet hoe dat moet, laat maar weten ik weet er als IT'ster alles vanaf!

@Delmikra

En al wat beter? En wat vooruit gekomen?

En die verkoudheid heerst, ik zit nu in de 3e week,,,en na de 2e week dacht ik dat het over was, en nu afgelopen dagen weer slecht gevoeld en nu weer wat beter. Dat hebben meerdere kennisen gehad, en de arts zei ook dat die soort griep/verhoudheid heerst.

@hier

gaat het wel ok, op het gesnotter na. Gisteren na de beurs helemaal moe. Dus niks aan school gedaan en van 10 uur 's nachts tot 9 uur 's ochtends geslapen.

Daarna naar de lessen en nu weer niks gedaan.

Maar dat komt morgen wel, dan is het schoonmaakdag in mijn kamer...want ik ben in 1 maand al 3 spinnetjes tegengekomen.

En daarna ga ik aan de studie :-)
@ strawberry, het gaat op zich wel beter. De keelpijn blijft (in plaats van aan de linkerkant, nu aan de rechterkant). Gisteren heb ik niet heel veel gedaan voor school, omdat ik me niet kan concentreren. Geen idee hoe het komt. Vandaag ga ik weer proberen veel te doen, opdrachten voor werkcolleges voorbereiden, artikelen samenvatten en misschien kijken naar mogelijke tentamenvragen.
Goedemorgen! Hoe gaat het hier?

Ik heb gisteren weer een hoofdstuk afgemaakt, nu dus weer verder met een nieuwe. Toch altijd wel weer lastig om weer een beginnetje te maken. Verder heb ik de laatste dagen steeds vaker hoofdpijn. Het begon eerst 's avonds pas, maar nu ben ik er mee wakker geworden. Voel me verder wel goed, dus denk dat het door inspanning/stress komt.

Succes voor iedereen!
Jij ook succes klaproosje! En pas goed op met die hoofdpijn, je moet natuurlijk wel je rust pakken!
Ik heb even heel veel te doen. Echt niet normaal. Goede nieuws is dat ik als het goed is een bijbaantje heb gevonden voor de zaterdag of zondag, niet zo heel ver hier vandaan. Volgende zaterdag heb ik mijn (betaalde! ) proefdag.

Vrijdag is bij mij de vreselijkste dag van de week: van 8u30 tot 17u15 les, met na 75 minuten telkens 15 minuten 'pauze', maar daarvan had ik maar 30 minuten effectief pauze omdat ik de rest van de tijd nodig had om naar een andere les(locatie) te gaan. Gelukkig had ik wat brood mee, dus dat kon ik wel 'stiekem' tijdens de lessen opeten.

Op zich vallen die lessen wel mee, maar ik had na 6 blokken schrijven wel een lamme hand. Daarna ben ik iets gaan eten met mijn vriend en daarna zijn we naar de bios geweest, omdat we vandaag 1,5 jaar samen zijn. We waren laat thuis en ik heb veel bijgeslapen. Ben eigenlijk nu pas echt in gang aan het schieten: alle vakken behalve Russisch ben ik aan het nalezen als het ware: nota's overtypen en aanvullen, cursussen lezen tot waar wij zijn gekomen, ... Morgen is het de grote Russisch-dag, want er staat weer veel huiswerk online.

Aan allen die ziek zijn, hun bestanden kwijt waren of keihard aan het soggen zijn: komaan! Zet 'm op! Doorbijten!

En voor diegenen die al veel hebben gedaan: goed zo! Volhouden!
@Klaproosje

Nog gelukt vandaag? Hopelijk al wat minder hoofdpijn, maar probeer meer te ontspannen als het stress is zou ik zeggen.

@Delmikra

Hoe ging het vandaag?? Hopelijk wat beter in beide opzichten?

@Saracenen,

gefeliciteerd met het 1,5 jaar samen zijn. En ach schoolwerk kan de hele avond of morgen nog wel.

Hier heb ik toch nog wat gedaan maar niet al te veel. Ben grotendeels beter van de verkoudheid maar nu voel ik me minder door de maandelijkse periode die altijd enorm onprettig is bij mij en mij letterlijk 1,5 dag ziek maakt.

Maar toch tussendoor wat gedaan aan een vak waarvan ik voor dinsdag nog 1,5 hoofdstuk(30 pagina's) moet doen. En ik ga er vrij snel doorheen. Ook van vak 2 voor vrijdag alvast 1 van de 2 hoofdstukken afgerond, dus ook nog 30 pagina's + 1 pagina aan opstel.

Dus in principe ben ik dan voor alle vakken waarvan ik tentamen heb bij. De andere vakken lopen grotendeels over 2 periodes en zijn projecten of mini projecten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven