Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Haha, wilde net m'n computer afsluiten, checkte nog één keer m'n mail en.. Hurray uit Duitsland. Kaartje deed er maar 3 dagen over!

Morgen nieuwe trekken. Leuk hoor
Later is nu
Haha, omdat ik het raar vind dat je net ontvangen/geregistreerde kaartje niet in de Gallery te zien is, selecteerde ik op Nederland. En wat zag ik? Van de 4 bovenste kaarten kwamen er 3 uit dezelfde Stad. Nouja, dat vond ik even grappig en het vermelden waard.
Later is nu
Gewijzigd dreamer. Hopelijk staat het er nu beter in. Zag alleen nog wat dubbel over de post onderin maar wijzig ik morgen anders nog wel even. Leuk dat je kaartje naar Duitsland er zo snel was. Hoeveel kaartjes mag je onderweg hebben?

Morgen tot laat naar school maar ga mobiel wel bij blijven lezen:).
Het staat er wel beter nu ja. Hoewel niet iedereen die associatie zal hebben als ik.
Later is nu
Pff.. trek net een adres en...: Duitsland. Word ik wel een béétje kriegel van, eigenlijk. EN nee. ik heb dat ene vinkje niet aan staan.

Wel leuk is dat hij eenzelfde hobby heeft als ik: bonsai.

Ik ga maar eens een mooie boom opzoeken.
Later is nu
Ik snap het al, jullie hebben een leven. Sorry.

Maar goed, ik vroeg mij even af: waarom stuurt iemand uit Nederland een kaartje van Venetie aan iemand in Italie? Mis ik iets?

Er zijn écht weer mooie kaartjes in de gallery, maar ik zie soms ook gewoon foto's, volgens mij. Zoals een hond, die door een kamer rent/loopt en dan 2 knieën zien, van iemand die ernaast zit. Soms zie je ook een foto van een landschap en de zender in beeld. Vindikookraar

~gaat weer weg..~

(oh..en het werd een klompvormig delftsblauw kaartje naar Duitsland )
Later is nu
Ik stuur meestal alvmn kaarten ineens weg. Dan heb e de meeste kans op verschillende landen.
Ik lees op app telegraaf dat de postzegeltarieven omhoog gaan. Binnen Nederland ¤0.54 binnen Europa ¤0.90 en kerstzegels ¤0.40.
Heb ik geen geduld voor Peacy

Ik heb de folder met nieuwe tarieven in huis, Ligaa.. maar nog niet ingekeken.
Later is nu
Je bent niet de enige zonder leven Dreamer.

@Ligaa: Ik hoorde het net op het nieuws. Slecht nieuws dus. Ik dacht toch dat wij met ons allen genoeg post in omloop brengen.

Bij mij is de afwisseling ook ver te zoeken. Voor de USA heb ik de USA terug gehad en na de hurray uit China kreeg ik ook gelijk weer China. Ik zou bijna blij worden dat mijn Duitslandkaart na twee weken nog niet geregistreerd is.

Vanmorgen NL gekregen, mijn eigen provincie. Ik ga waarschijnlijk haar eerste kaartje worden (2 send, 0 received), dus daar wil ik wel iets leuks voor uitzoeken.
Zolang mijn kaarten lang op reis zijn, kan ik financieel mijn maximale aantal onderweg houden. Voor iedere hurray vraag ik dan een nieuw adres aan. Zo probeer ik de kans op een bijzonder land te vergroten.
Gisteravond vier kaarten uitgezocht: Alice gaat theedrinken in Finland, Donald en neven varen naar Taiwan, een vliegtuig is met bestemming Italië opgestegen en een Aziatisch kaartje gaat vuurwerk afsteken in Polen.

@Dreamer > ik heb een leven, kan echter hier wel even posten.

Ik heb ooit kaarten van foto's laten maken, maar dan steeds tien afdrukken per onderwerp. Ik heb toen samen met een andere postcrosser, die ook foto's had aangeleverd, de kosten en de kaarten gedeeld. Ik had dus maar vijf stuks met dezelfde afbeelding, dan wordt de gallery nog niet zo saai.

Je hebt het vinkje niet aan staan, echter Duitsland heeft nou eenmaal veel deelnemers, dus als jouw kaart naar dat land geregistreerd wordt heb je grote kans dat je weer een Duits profiel krijgt als je daarna een adres aanvraagt.

Ik zou niet snel een Venetiaanse kaart naar een Italiaans adres sturen. Wellicht stond er iets over in het profiel of wilde diegene UNESCO kaarten en was dit de enige voorhanden?

@Ligaa > dat wordt dus snel zegels hamsteren en een trouwe klant blijven van PMK.

@Indie > heb je al iets passends gevonden voor jouw mede-provincie bewoner?

Het leven gaat door, dus ik ben de rest van de werkdag hier afwezig.
Dreamer, misschien stond dat in de wensenlijst van de italiaan? Ik weet het anders ook niet.

Ja, ik probeer ook alle kaarten ineens te sturen om zo een nieuw land te krijgen. Geleerd van de PC fossielen hier:). Of het ook echt zo is heb ik nog niet gemerkt maar hoe meer je onderweg hebt hoe groter de kans op een ander land want een land dat in je travel lijst staat krijg je niet nog een keer. Verder moet financieel te doen zijn natuurlijk.

Kreeg vanmorgen stats binnen voor september. Heb ze nog niet kunnen plaatsen hier. Doe ik zodra ik tijd heb:).

Zo meteen voorzitten van vergadering dus ik ga maar eens snel doorlezen waar het over gaat. Ik weet tot nu toe alleen dat het over echografie gaat... Dat is niet genoeg. Dus nog even snel aan de studie!!
Maar ik heb dus steeds alle kaarten die ik mag verzenden 'travelling'. En dan krijg ik een Duits Hurray en dan gelijk een Duits adres.

Afijn, nog 2 hurrays en ik mag nóg een kaartje extra

Nee.. de Italiaan had geen 'graag kaarten uit m'n eigen omgeving' in z'n wensenlijst staan (jaja, ik ging op onderzoek) en woont bovendien zélf in de regio bij Venetie.

Ik zag ook een Nederlander een kaartje van Canada naar een Canadees sturen. En nee, daar vroeg de Canadees ook niet om. WHY.. ik zou bijna een DM sturen naar zoiemand

Zat me al af te vragen of de gegevens verwisseld zijn ofzo, maar als je bij de postcardwall van de persoon kijkt, staat deze kaart bij verzonden items.

Ja..

ik ga wat anders doen, jullie hebben gelijk. Hier heb ik geen week vrij voor genomen, tenslotte
Later is nu
(oh en ze stuurde ook een Venetiekaart naar de US.. bijzonder beeld van NL krijgen ze daar dan )

Mocht deze persoon hier meelezen.. voel je vrij om uit te leggen. Ik snap het gewoon niet, maar in principe stuur je natuurlijk kaarten die je zelf mooi vindt. Dat snap ik wel.
Later is nu
Ik stuur ook al mijn kaarten ineens, eens per maand.

Kaartje naar Duitsland is ook aangekomen met een leuke hurray (oke, voor mij iets minder, omdat ik toen ik de kaart schreef nog 3 katten had en nu 2, maar de hurray op zich was lief. )
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ahhhh Droomz, wat naar. Wat verdrietig.
@Neferisis: Mijn provinciegenote houdt van vogels, dus daar fladdert er nu eentje van naar de brievenbus.

@Dreamer: Zeker voor een Italiaan lijkt me dat niet zo geweldig. Voor de US maakt het minder uit. Daar denken ze toch dat Europa één land is (om er maar even een vooroordeel in te gooien )
Jaaaaa mijn eerste kaartje!!!

Volgens mij heeft ze echt haar best gedaan een kaartje uit te zoeken die bij me past en ze heeft er een lieve boodschap op geschreven.

Ik vond 'm in de brievenbus toen ik net weer drie kaartjes op de bus had gedaan, dus ben nu een echte Postcrossert!
Jurk, welkom bij de club. En denk nu maar niet dat je vanaf nu weer rustig kunt zitten. De relatie met de brievenbus wordt alleen maar inniger.
Dank je, Indie.

Hij was wel oud en (vermoedelijk) ziek.

Leuk, Ouwejurknieuwejurk.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Halloo!

Ik ben er weer. Was "ff" op vakantie. Las net op internet (ik dacht Nu.nl) dat de postzegels in januari weer 4 cent duurder worden. Bah! Das dus niet leuk!

Ik heb, in de tijd dat ik weg was 4 kaarten ontvangen. Eentje uit Engeland, Duitsland, China en Finland!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ja... leuk Oudejurknieuwejurk!

Welkom terug Dahlia
Later is nu
Echt niet leuk dat de postzegels weer duurder worden. Mogen we de oude dan nog wel gebruiken of moet er dan weer bijgeplakt worden?

Zat zojuist in een stampvolle trein. Echt niet leuk! Ben ergens bij Rosmalen geloof ik en moet nog naar Arnhem... Gelukkig is het nu iets rustiger en dadelijk in Arnhem is de ergste spits voorbij. Hopelijk tref ik bij thuiskomst een blije brievenbus aan!
Ik heb vandaag één van de allerleukste kaartje tot nu toe ontvangen. Een leeuwenwelp. Zo schattig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven