Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Droomz: Lieve katten kunnen nooit oud genoeg worden. Maar dan wel gezond hè, als het lijden wordt dan is laten gaan het meest liefdevolle wat je kunt doen. Wat zul je 'm missen.
quote:lndie schreef op 02 oktober 2012 @ 18:13:

Ik heb vandaag één van de allerleukste kaartje tot nu toe ontvangen. Een leeuwenwelp. Zo schattig.Dat vraagt om een foto!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
@Nicolientje: Ik had inderdaad een nieuw kaartje gehad toen. Net zo één als ze eigenlijk dacht te hebben gestuurd. Eentje van mijn wensenlijstje. Veeeeeeeeeeel leuker. Hebben we beiden een mazzeltje jij en ik.
quote:_dahlia schreef op 02 oktober 2012 @ 18:21:

[...]

Dat vraagt om een foto! Helaas moet die nog gemaakt worden. De kaart was niet ge-upload. Ik kan 'm dus nog niet laten zien. Ik kwam er trouwens net pas achter dat er ook een leeuwenpostzegel op zit. Wat ben ik een gelukkig mens dat deze postcrosser mijn adres heeft gekregen. Ik voel me echt even heel speciaal, dat iemand dat allemaal voor mij doet.
quote:lndie schreef op 02 oktober 2012 @ 18:17:

@Droomz: Lieve katten kunnen nooit oud genoeg worden. Maar dan wel gezond hè, als het lijden wordt dan is laten gaan het meest liefdevolle wat je kunt doen. Wat zul je 'm missen.

Gelukkig hebben we er nog 2 van 6 rondlopen. Scheelt ook wel dat de oude kat al nooit zo actief was

Maar ik mis hem wel. Had ik niet verwacht (ik had meer een band met een andere kat (die overigens al een jaar of 6 er niet meer is).

Geen kaartjes hier vandaag Ik sta weer gelijk trouwens. 115 sent en 115 received.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:nicolientje2410 schreef op 02 oktober 2012 @ 11:07:

Ja, ik probeer ook alle kaarten ineens te sturen om zo een nieuw land te krijgen. Geleerd van de PC fossielen hier:). Of het ook echt zo is heb ik nog niet gemerkt maar hoe meer je onderweg hebt hoe groter de kans op een ander land want een land dat in je travel lijst staat krijg je niet nog een keer. Verder moet financieel te doen zijn natuurlijk.

Aan deze zin moest ik vannacht denken. (ja, ik word nogal eens wakker 's nachts.. ) Eigenlijk moet ik dus, zolang m'n Duitse kaart onderweg is, een nieuw adres aanvragen, want dan gaat ie niet naar Duitsland, toch? Het wachten is op een hurray

(en dat ik gisteren vergeten ben het kaartje te versturen helpt dan ook nog mee )

Droomz.. verdrietig van je kat
Later is nu
@ Droomz: wat verdrietig... en wat mooi dat je toch zo'n band kunt opbouwen met een beessie.

Zonet heb ik alweer een kaartje ontvangen, ben er een beetje van onder de indruk dat het me echt iets doet dat iemand de moeite neemt om iets moois uit te zoeken en er iets liefs op te zetten. Dit kaartje heb ik meteen ge-favoriet en ik heb de afzender een uitgebreide dankjewel gestuurd. En dan gaat-ie nu op mijn nieuwe kaartjeswand!
Wat goed, een kaartjeswand! Bij mij staan ze nog op het bureau, in een stapeltje. En vandaag helemaal geen postcrossingsactiviteiten. Ook niet voor zoon. Wij balen

(maar een hurray kan natuurlijk élk moment komen.. zooo spannend )
Later is nu
Fijn Indie, dat ze je toch nog een vervangende kaart heeft gestuurd. En wat leuk dat iemand een kaart+postzegel helemaal op jouw wensen heeft uigezocht, zo lief!!

Droomz, hopelijk gaat het een beetje nu kat ingeslapen is. Echt niet leuk maar gelukkig is hem een lange lijdensweg bespaard gebleven. Heb je een beetje steun aan de andere katten? Wil je nog een andere kat erbij?

Dreamer, dat klopt. Als je het vinkje bij herhaaldelijk dezelfde landen uit hebt staan krijg je zolang een adres in je lijst is niet nog een keer hetzelfde adres. Je kan dus beter ineens 10 kaarten sturen dan elke keer eentje. Want is Duitsland net geregistreerd is de kans groot dat je weer Duitsland krijgt. Stuur je er 10 tegelijk krijg je sowieso maar 1 Duitsland en 9 andere landen. Zo is het mij uitgelegd. In het begin stuurde ik ook telkens een nieuwe kaart zodra ik een hurray had (omdat ik er meer onderweg wilde kunnen hebben) maar nu wacht ik tot ze alle 10 aangekomen zijn en dan vraag ik dus 10 nieuwe adressen. Ik hoop dat er snel een hurray is dreamer!

Oudejurknieuwejurk, wat leuk dat jij ook al zo'n speciale kaart hebt gekregen! Echt leuk hoor. Is dit je eerste kaartje op je kaartjeswand?

Zo nog even wat nieuwe adressen aanvragen en dan heb ik mijn eigen ingestelde max voor deze maand al haast weer bereikt. Zal zo updaten waar alles heen gaat;).
IN principe krijg ik dus alleen een Duits adres als ik een Duitse hurray heb. Wachten op 10.. pff. Ik heb er in totaal nog maar 13 verzonden! (die geregistreerd zijn dan he)
Later is nu
Er gaan een NI naar Finland en een ree met gans naar Belarus. En als laatste een Holland kaart met schapen en een molen naar Oekraïne.

Wil ik de kaartjes gaan posten komt de regen met bakken naar beneden. Helaas maar dan gaan de kaartjes morgen wel met de post mee.

Dreamer, ja als Duitsland jouw kaart registreert heb je kans dat je weer Duitsland krijgt. Maar registreert land x jouw kaart en is Duitsland nog traveling krijg je misschien wel land x weer maar geen Duitsland. En het gaat vanzelf sneller. Hoe meer je onderweg mag hebben, hoe sneller het gaat. Ik dacht in het begin nooit 10 max traveling te halen en nu ben ik vijf maanden verder en is het wel zo. In het begin heb ik wel iedere keer een kaartje gestuurd zodra er een hurray was om te zorgen dat ik er zo snel mogelijk meer onderweg mocht hebben. Nu ik er max 10 traveling mag hebben is die 'druk' weg. Ik stuur er 10 tegelijk, dan wacht ik tot alles aan komt en dan stuur ik er weer 10 en zo verder.
De postbezorger bracht drie kaarten langs, deze waren gelukkig droog in de bus beland. Hier liggen twee kaarten klaar om te posten (een N.I. voor binnenland en een pauw voor Japan), maar het is mij nu te nat om richting brievenbus te gaan.

@Nicolientje > ik heb al veel bijnamen gehad, maar 'fossiel' is nieuw voor mij...

Je kunt vanaf 2013 gewoon nog de zegels gebruiken die nu in omloop zijn. Als je nu een zegel met een 1 erop koopt betaal je 50 cent, na 1 januari betaal je 54 cent voor exact dezelfde zegel. Hetzelfde geldt voor de Europa zegels, die kosten nu 85 cent en straks 90 cent. Kwestie van bijtijds hamsteren dus.

@Dreamer > ik kreeg vandaag uit Polen een Italiaanse kaart, paste volgens de afzender beter bij mijn profiel dan een lokale cityview. Iets wat ik alleen maar kan beamen.

Balen voor jullie dat er een (tijdelijke) PC stilte heerst.

@Droomz > het is altijd verdrietig als je afscheid moet nemen van een geliefde huisgenoot. Missen de andere katten hun oude vriendje ook?

@Indie > ik ben nog telkens blij verrast als iemand de moeite heeft genomen om iets speciaals van de post te maken, daarom haak ik, zelfs na al die jaren, echt niet af.

@OJNJ > waar kwamen de ontvangen kaarten vandaan en sloten ze aan bij jouw profiel?
@ Neferisis: Eéntje uit Wit-Rusland en één uit de UK. Vooral die laatste sloot prachtig aan. Meisje uit Wit-Rusland had ook duidelijk haar best gedaan om iets liefs uit te zoeken.

Wat mooi dat je nog steeds enthousiast bent over het Postcrossen!
Hier een hurray van de kaart die naar Japan is gestuurd, dus het gaat lekker hier!

Alleen mijn bus is wel een beetje leeg.

Hurrays kunnen inderdaad elk moment van de dag komen. Maakt het ergens ook wel weer leuk.

De andere katten missen de oude kat totaal niet. Raar eigenlijk . En nee, we nemen er sowieso geen kat meer bij. Toen we deze 2 namen (het zijn broers) zouden we in eerst instantie maar 1 erbij nemen.

3 vond mijn moeder eigenlijk wat teveel en vindt ze nog steeds.
fossiel?

nu ik weer over postzegels had herinnerde ik me dat ik nog een bestelling heb lopen bij collectclub. Ik hoop dat ik die deze week nog binnen krijg.

Gelukkig hoef ik het om die paar centen niet te laten, maar ik vind het toch erg jammer. Wel steeds meer betalen en wel bezuinigen op service. Straks weten inderdaad alleen nog de fosielen hoe een echt postkantoor er uit ziet.
Wat een grauwe dag! De kinderen vertrokken in het donker in volledig regenpak richting school. Het is officieel herfst. Straks maar eens chocolademelk, anijsblokjes en gevulde speculaas inslaan.

Ik kom maar niet op gang en heb daarom enkele adressen aangevraagd (en zo de klussen voor mij uit geschoven waar ik geen zin in heb): er gaat een culinaire kaart naar Oostenrijk, een tram naar Brazilië en een grachtenpand naar Letland.
Ja, jij bent een PC fossiel Neferisis! Eretitel vind ik:). Jij en nog een paar anderen hebben mij hier zoveel geleerd over PC, echt heel lief! Volgens mij was ik zonder jullie allang afgehaakt omdat 'ik er toch niets van snap'. Oh, dat word hamsteren met postzegels dus! Dankjewel. Het weer werd vanmiddag wel iets beter maar het is inderdaad herfst. Ik moet er nog een beetje aan wennen....

Ligaa, jij bent ook een PC fossiel:).Ik ga nog regelmatig naar het postkantoor (iedere week wel) voor postzegels en afleveren van pakketjes.

Ik loop 2 kaarten ontvangen voor... Een niet zo mooie uit China (krijg eigenlijk nooit mooie uit dat land) en een geweldige kaart uit Rusland!! Ben helemaal blij mee. Verder nog een RR kaartje die ook super mooi was, zo'n grote met een pinquin erop.

Vandaag eerste keer in de nieuwe röntgenkamers (met de allernieuwste systemen van Philips) mogen werken en jeetje wat voel ik mij daar op mijn plek. Dat wou ik altijd en ik wil dat nog steeds. Was echt zo tof om te doen. Hopelijk mogen we snel weer daar oefenen:).
Geen kaartjes, maar wel mijn herfstkaarten, zegels van de bosatlas, 125 jaar carre en nog een vel postcrossing zegels.

In mijn stad is geen postkantoor meer. Was echt een prachtige plek.

Ik heb nog geen adressen aangevraagd, geen schrifzin, dat verdienen de pcers natuurlijk
Geen post of hoera's. Net wel twee kaarten beschreven (een uil voor een Spaanse en het lokale raadhuis voor een Tsjechische), daarna was mijn inspiratie ook opgedroogd. Buiten is het verre van droog, ik hoop dat mijn kinderen niet van hun fiets afgeblazen zijn, het is hier echt onstuimig herfstweer.
quote:Ligaa schreef op 04 oktober 2012 @ 23:53:

Geen kaartjes, maar wel mijn herfstkaarten, zegels van de bosatlas, 125 jaar carre en nog een vel postcrossing zegels.

In mijn stad is geen postkantoor meer. Was echt een prachtige plek.

Ik heb nog geen adressen aangevraagd, geen schrifzin, dat verdienen de pcers natuurlijk

Ik was het al even weer kwijt he.. dacht eventjes "goh, bij ons ook.." haha.

Maar ik hoop dat ze echt een mooie invulling voor dat geweldige pand kunnen vinden! Ik heb wel ideeën, maar geen geld (en/of energie/opleiding/vulmaarin)
Later is nu
Hier is het postkantoor al tijden dicht. Zeker al sinds november vorig jaar.

Hier al een paar dagen geen kaartjes gehad, maar wl een stuk of 3 hurrays
Bij ons ook Droomz.. postkantoor dicht. Maar het was echt zo'n mooie locatie! Gebouw is natuurlijk nog steeds hartstikke mooi. Nodigt uit tot hotel annex galerie of zoiets.
Later is nu
Ons lelijke postkantoor uit 1975 is sinds 2010 gesloten. Het oude statige postkantoor uit de negentiende eeuw is in gebruik als sfeervolle boekhandel met o.a. een ruime collectie prachtige kaarten en gezellige leestafel. Mijn woonplaats heeft alleen nog twee postagentschappen in winkels. Mooie postzegels koop ik uitsluitend online.
Dat klinkt ook al als een mooie invulling van een mooi pand, Neferisis. Ben benieuwd wat er met de onze gebeurt. Of er al wat mee gebeurd is.. kom niet zo vaak meer in de stad.

Maar ik zie best wel een combi van hotel/galerie en boekhandel kan er natuurlijk ook altijd bij

heb een kaartje uit Taiwan!

Alleen.. zij heeft 'm niet zo mooi gescand. Kan ik haar plaatje eraf halen en dan m'n eigen scan erop zetten? Gaat dat dan net zo als je verzonden kaarten? Ik wil 'm namelijk niet voorgoed uit m'n gallery.

Ook weer zo'n fantastische postzegel, trouwens. Ben blij dat ik ook mooiere heb gekocht.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 06 oktober 2012 @ 12:14:

heb een kaartje uit Taiwan!

Alleen.. zij heeft 'm niet zo mooi gescand. Kan ik haar plaatje eraf halen en dan m'n eigen scan erop zetten? Gaat dat dan net zo als je verzonden kaarten? Ik wil 'm namelijk niet voorgoed uit m'n gallery.

Ook weer zo'n fantastische postzegel, trouwens. Ben blij dat ik ook mooiere heb gekocht.

Ja hoor, gewoon de afbeelding deleten en daarna je eigen scan uploaden, doe ik ook regelmatig.

Hier drie officials. Op een multiview bleek een kerk van een van mijn favoriete architecten afgebeeld te zijn. Ik heb nog maar een extra berichtje gestuurd na mijn enigszins lauwe hurray (ik ben geen fan van mulitiviews)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven