Gezondheid alle pijlers

eczeem wat smeer ik erop?

02-10-2012 14:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eczeem in mijn gezicht en hals. Volgens de dokter is het een allergische uitslag. Echter onmogelijk om zo te achterhalen waar het van is. Ben eten/kleding/cosmetica etc al nagelopen.

De dokter zegt dat ze wel antihistamine tabletten kan voorschrijven maar dat zou dan meer voor de jeuk zijn. Echter de uitslag jeukt niet. Het wordt nu wel steeds meer, droger en ook zichtbaarder en roder. Ik heb dus geen antihistaminetabletten voorgeschreven gekregen omdat ik aangaf geen last van jeuk te hebben. Kan ik er zelf wat opsmeren om het beter te maken? In ieder geval dat mijn huid niet zo droog, schilferig en rood is?

Misschien iets van vaseline of iets waar geen parfum inzit, dat lijkt me niet zo handig. Ziet er nou niet zo charmant uit ook.
Sudocreme.. helpt tegen de jeuk en roodheid. Bij mij tenminste..
Wat mij hielp toen ik exceem in mijn gezicht had was vooral shampoo van Sebamed.

Want je shampoo komt telkens over je geirriteerde gezicht,wat je ook smeert.

Verder een tijdje hormoonzalf (cortisonen) gehad van de huisarts,maar bij mij werkt nog altijd het beste tegen alle exceem (ik heb het met tijden op de raarste plekken) gewoon NIVEA,die blauwe blikken.

Sudocreme is een goede tweede.
Mijn ha zei dat het vanzelf wel zou uitdoven en dat ik er waarschijnlijk toch niet achter zou komen wat het was. En toen stond ik weer buiten.

Ik dacht ze zal wel gelijk hebben. Maar paar dagen later zou ik toch wel wat willen hebben om te smeren. Misschien kan ik morgen nog even bellen. Bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven