***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Wow, Framboos, wat eng idd. Gelukkig dat je vk direct langs kwam, ben je nu een beetje gerustgesteld?

Witchke, gewoon volhouden hoor, per dag wegen is eigenlijk niet zo goed, het is ook zo afhankelijk van wat je eet en drinkt!

Muis, mijn advies, een heel laag bod uitbrengen - 15%, en dat gewoon heel goed beredeneren.

Namelijk, obv vergelijkbaar onderzoek (andere woningen in de straat), punten die toch niet zo goed zijn / die jullie moeten verbouwen (ik zeg maar wat bedrag voor een keuken ofzo), artikel in de telegraag een paar weken geleden dat de huizenprijzen de komende 4 jaar enorm gaan dalen, etc.

Wij hebben voor beide huizen (zowel in NL als in CH) zo'n 15% minder geboden, en gezegd dat we echt niet meer zouden betalen. Beide makelaars wisten zeker dat het niet geaccepteerd zou worden, ze wilden het niet eens doorgeven. Wij zeiden dat het echt ons bod was. De verkopers hebben het beide keren geaccepteerd. Als je de enige bent en ze willen het verkopen komt het echt wel goed hoor.
Framboos! Wat zul je geschrokken zijn, kan ik me heel goed voorstellen, maar probeer te vertrouwen op de deskundigheid van de vk! En ga niet googelen hoor, wordt je vaak alleen maar ongeruster van (zo werkt het vaak bij mijn tenminste!) Hier ook geen ervaring met spataderen....

Witchke; ik zou ook niet elke dag wegen hoor! eens per week zou ik doen!

Hier ook een nachtbrakertje de laatste dagen. Snap er ook helemaal niets van. Luna heeft dus nooit nachts een fles ofzo gewild, is (bijna) nooit wakker geworden het eerste jaar. En sinds haar zondag wordt ze nu dus 2 keer per nacht wakker.........
pff ben inmiddels wel een beetje van de schrik bekomen....

De VK was niet echt onder de indruk van mijn "gezwel" en zei dat ze ook wel nog groter bestaan. Ik vertrouw maar op haar diagnose, heb geen zin om ook nog eens een keer naar de dokter te gaan! Zij heeft dit tenslotte vaak genoeg gezien bij andere vrouwen toch?

Tommy slaapt de laatste tijd enorm veel.Hij wordt tegen 8uur wakker, wil om 10:30 toch zeker weer plat, en slaapt tot een uurtje of kwart voor 2 2uur!! Gister heb ik hem maar wakker gemaakt om 13:45 want hij moest toch ook een keer eten!

Nu slaapt hij ook nog steeds.Ga er dus maar heen zo...

Het gekke is dat hij smiddags ook nog eens een keer behoefte heeft aan een uurtje slaap. En vervolgens savonds ook weer netjes zijn uurtjes maakt. Zou dit een fase zijn? meer slaap nodig?

Ik vind het natuurlijk erg relaxt...kom buiten het huishouden ook even lekker aan mijzelf toe.
Icke, ik heb helemaal niet gezegd dat ik het vervelend voor je vind dat je geen positieve test in handen hebt. Sorry! Hopelijk gewoon te vroeg getest? Ik duim voor je!
Framboos, dat was zeker ff schrikken, maar het schijnt wel vaker voor te komen, spataderen in je onderkantje. Niet leuk, maar ze verdwijnen weer na de bevalling gelukkig. Zahra slaapt ook best nog veel overdag, vanmorgen 1,5 uur en ik heb ze net ook weer op bed gelegd, meestal slaapt ze ook nog wel 1,5-2 uur 's middags. Ik denk dat het komt omdat ze nu best wel actief zijn met kruipen/lopen/praten etc. dan zijn ze gewoon echt moe denk ik. Ik merk dat Zahra ook echt verandert, ze is zich van veel meer dingen bewust en reageert daar ook meer op dan vroeger.

Mich, wat naar die bijholte ontsteking, wil je geen paracetamol nemen tegen de pijn? het lijkt me erg vervelend, zeker met 2 kleine kindjes en dan ook nog zwanger. Wat een rare reactie van je vriendin zeg. Mij maakt het persoonlijk helemaal niet uit wat het wordt, als het maar gezond is. Zeker als je al een vruchtwaterpunctie hebt gehad zoals je vriendin vind ik het al helemaal raar, ze mag blij zijn dat haar kind gezond is toch? Ik zou het helemaal niet erg vinden om 2 meiden te hebben, net zoals een vriendin van mij 2 jongens heeft en dat ook heel leuk vindt, die moet er niet aan denken om een meisje te krijgen, want ze vindt zichzelf een 'jongensmoeder'.

Lara, de melk (flesvoeding) is ook niet bij de prijs inbegrepen, die moet je ook zelf meenemen. Ik snap het wel, want er zijn ook kindjes die speciale voeding hebben dus dan is dat niet handig als ze dat allemaal in huis moeten hebben. Als ze gewone melk drinken natuurlijk wel. De rest van de voeding wel, brood en fruit en tussendoortje. Ik ben er aan gewend, maar het lijkt me wel makkelijk als je dat allemaal niet mee hoeft te nemen. Mag ik vragen wat je per uur betaald?
Layla: bij ons hebben ze alle normale soorten flesvoeding, maar als je moeilijke dingen wilt moet je het zelf meenemen geloof ik. Verder is alles inclusief. Ik was even een factuur aan het zoeken, maar die kan ik niet vinden. Het tarief is gelijk aan het tarief dat de Belastingdienst hanteert waarbinnen je subsidie krijgt. Wat betaal jij?

Micha: echt beroerd een voorhoofdsholteontsteking! (of was het bijholte? Ook heel beroerd!). Je kunt wel sprayen met zoutoplossing en stomen. Hopelijk helpt dat!

Ik moet nog tig wassen doen, sporten en opruimen, maar die zomerjas zit me dwars. Ik kan ook al niks op internet vinden en bij de H&M hadden ze maar 2 soorten en dat waren saaie kleuren.
Jeej net kunnen weerstaan aan een tom pouce, dat verdiend toch weer een beloning in gewicht vind ik. Idd elke dag wegen is niet goed, maar de verleiding is dikwijls heel groot. Ben er trouwens nog niet uit welk het beste gewicht zou zijn dat bij mij zou passen. Zou gewoon al blij zijn met maat 38, kan ik in zoveel meer mooie kleding. Ben 1.76m , welk gewicht zou dan passen bij maat 38?
Gelukkig is het "maar" een spatader en is er niets ernstigs Framboosje! Dat neemt niet weg dat het me een heel vervelende plek lijkt om een spatader te krijgen!

Mich, ik snap dus ook echt niet dat er vrouwen zijn die niet blij zijn met een (tweede of derde) zoontje. Ik heb ook weer mijn eerste vreemde opmerking te pakken:

Kennis van een vriendin van me: "Zo, nu hoop je dat het een meisje is, he?"

Ik: "Ik hoop alleen dat dit een goede zwangerschap gaat worden. Jongen, meisje of kameel, het maakt me niets uit."

Kennis van een vriendin: "Echt??? Ik zou het vreselijk vinden om nog een jongen te krijgen. Je hebt er al twee en daar moet ik al niet aan denken!"

Ik: "Oh." Dit zei ik. Ik dacht iets heeeel anders. Het was iets in de trant van "toevallig heb ik de liefste en leukste jongetjes die er zijn. Sowieso is elk kind, jongen of meisje, leuker dan dat lelijke snertkind van jou! O zo!" Dit durfde ik overigens niet te zeggen, maar ik had het graag gedaan!

Ik ben net met de jochies maar de speeltuin geweest. Steijn heeft heel de zandbak rond gekropen en Huug heeft tegen mijn been aan staan jammeren. Het was wel heel gezellig (jahaha, dat kan met twee jongens!) en ze kwamen als twee zandmonstertjes thuis!

Ick, ik heb jou als mijn lichtende voorbeeld genomen en net twee bodywarmertjes en twee spijkerjackjes met hoodies gekocht! Het was bijna gratis, dus ik zou niet goed wijs zijn geweest als ik ze had laten liggen!
Witch, welk gewicht bij je lengte past is moeilijk te zeggen. Ik ben bijvoorbeeld nooit (lees: voor zwangerschappen enzo) nooit boven de 55 kilo uitgekomen met 1.65 en toch was ik niet heel dun. Ik ben gewoon een enorme Sport Billy en hang liever op de bank dan in de sportschool. Een vriendin van me is even lang als ik, een stuk zwaarder maar veel slanker. Zij sport zich helemaal ongans, vandaar het verschil.
Oh Witchie, trouwens knap van je dat je een tompouce hebt kunnen weerstaan! (Als beloning zou ik een tompouceje hebben gegeten!)
Waar heb je die dan gekocht Muisje?

Jeetje zeg, ik vind het ongelovelijk dat je toch een leuke dag kunt hebben terwijl je twee jongens hebt! Arm kind!

Ik denk dat jij en Mich nog wel meer van dit soort opmerkingen zullen krijgen. Zo kortzichtig! (maar het woord "vreselijk" gebruiken vind ik echt veel en veel te ver gaan! -god ik zit me helemaal op te winden.)

Witch: moeilijk om een ideaal gewicht te bepalen. Ik ben 1.70 en ik woog altijd 67 kg. Toen had ik maat 38. Nu moet er dus nog 5 kilo af (dat moet al 11 maanden...).

Ik heb gisteren Puk in de zandbak gezet, maar hij deed maar weinig. Hij zat prinsheerlijk om zich hene te kijken naar de andere kinderen, maar wat dat betreft had ik hem net zo goed op het gras neer kunnen zetten. Speelt Steijn ook een beetje met het zand?

Ik heb toen trouwens ook een truttige kant in mezelf ontdekt... ik vond het gewoon een beetje smerig dat hij met zijn vieze zandhanden in zijn mondje zat. Moet ik nog even aan gaan werken ben ik bang

(en nog steeds geen was gedaan...)
quote:spitsmuisje schreef op 23 april 2008 @ 15:12:

Oh Witchie, trouwens knap van je dat je een tompouce hebt kunnen weerstaan! (Als beloning zou ik een tompouceje hebben gegeten!)*proest!*
Lolz spitsmuis !! Ik ga proberen al die lekkere dingen als vies te aanzien. Moeilijk hoor !! Wacht nog altijd op mijn weightwatcherspakket dat ik bestelde, heb het vorige week besteld, en volgens ww hebben ze het maandag opgestuurd.
Lara, ik kan me heel goed voorstellen dat die jas je ontzettend dwars zit! Ik ga morgen langs Teuntje, zal laten weten of ik daar leuke dingen zie. O ja, kan morgen niet naar Artis want ik moet allerlei vakantiespullen kopen, langs de drogist, boekhandel enzo... Jammer maar na de vakantie snel!

Witchke, goed dat je geen tompouce hebt genomen, maar is het zinnig om nu al na te denken over maat 38? Dat is nog zo ver weg, dus misschien eerst aan een andere grens denken? In maat 42 is volgens mij ook al een boel leuke kleding te vinden. Je vraag: ik had maat 38, woog toen rond de 68 kilo bij een lengte van 1.73.

Spitsmuis, dat heb ik dus ook: doe mij maar honderd (bij wijze van spreken dan) van deze allerallerliefste jongetjes! Een meisje gaat trouwens wel een deuk in de begroting veroorzaken als ik niet oppas. Vandaag al zulke schattige dingen gezien!

Wij zijn vanmiddag ook naar de speeltuin geweest. Morris vindt het ook heerlijk in de zandbak, en hij heeft iets nieuws ontdekt. Hij heeft vandaag geleerd het trapje naar de glijbaan op te klimmen en dan van de glijbaan te glijden. Zo lief!
Ja graag! Ik heb nog wel een jasje van Pointer gezien en anders bestel ik die. Ik zou alleen liever iets met cappuchon hebben.

Geeft niks van Artis, dan snel na de vakantie. Ik heb nu eindelijk uitgevonden waar de kinderboerderij hier in de buurt is (googel is je beste vriend...), dus als het mooi weer is gaan we daar even heen.

Wat lief van Morris! Ik ben zo verbaasd wat hij allemaal kan.
Jeetje Mich, ik val bijna van mijn stoel! Wat kan Morris al veel! (ik vond het al knap dat Hugo vandaag drie hele minuten zonder te huilen in de zandbak heeft gezeten!)

Lara, die spijkerjasjes zijn van Name It. Niet mijn favoriete merk, maar deze zijn wel erg leuk. (en niet duur!) Er zit een capuchonnetje aan dat je er af kan halen, heel handig. Overigens zijn de te gek gave stoere bodywarmertjes van de jongens ook van Name It.

De kinderboerderij? Dat vond ik als kind geweldig! Ik ga gelijk even uitzoeken of er hier in de buurt ook eentje zit!
hoihoi!!! het is hier weer gezellig zeg!!!!

Micha: spannend een meid !!!!!!

Witch: Goed zeg!!!!! Ik pas nu weer in de meeste kleren maat 38 en ben nu 66kg bij 1.67 m. Wil al jaren rond de 60 kg wegen, maar ben helaas niet gemotiveerd..... (ik was voordat ik ging werken altijd onder de 60 kg. maar al dat zitten in de auto doet niet veel goeds)

Framboos: Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Fijn dat de VK zo snel kon komen en je een 'beetje' gerust kon stellen.

Fleur zit van top tot teen onder de uitslag en we hebben geen idee wat het kan zijn. Ze heeft geen koorts en is gewoon vrolijk, maar het ziet er zo 'sneu' uit.
Oh Lara, Steijn zit ook altijd op zijn dikke billetjes in de zandbak een beetje rond te kijken en te lachen. Vandaag heeft hij voor het eerst actie ondernomen en is een beetje rond gaan kruipen! (dit wel nadat hij al een half uur in de zandbak zat!)

Drop, wat raar dat Fleur zo'n uitslag heeft! Nu had ik dit ook als kind (nog steeds, eigenlijk) en ik heb altijd een heel gevoelige huid gehad. Het deed vaak geen pijn, maar ik kreeg wel meer uitslag als mijn moeder niet met Neutral had gewassen. Misschien kan ze niet tegen een waspoeder? Uitslag van de zon? Eh?
Vijfde of zesde ziekte? Ehm...ander wasmiddel, badspul of creme?

Ik ga even Name-it googelen. ik heb daar trouwens wel leuke polo's en een romper van. Ze vallen wat smaller dus staan beter.

Vanmiddag wel even los gegaan bij de H&M aan polo's, een superleuke tuinbroek en een zwembroekje. Het is een blauwe met pijpjes en hoort strak te zitten, maar dat doet hij natuurlijk niet om die spillebeentjes. En toch staat het stoer.

Goed. Nu zit Puk zelfs in een donkere kamer te keten. Hopelijk wordt hij morgen wel gezellig wakker, want ik wil zwemmen (die nieuwe zwembroek moet aan en laat ik nu ook een nieuwe bikini hebben...).
Lara,

Waarom neem je voor Puk geen (stevige/iets dikkere) hoodie? Zit meteen een capuchon aan en staat echt super stoer! Is lekker zacht, dus zit ook heel soepel. Vorig jaar had ik er eentje voor Ruben en dat was echt een succes. Ik heb zelf wel zomerjassen maar draag ze amper. Meestal trek ik een vestje of een spijkerjasje aan. Ik merk dat ik dat nu bij Ruben ook wat heb: als het mooi genoeg is buiten dan is een zomerjas al snel te warm......Ach, deze jas was maar 9,90 dus dat kan wel voor erbij. Winterjasjes voor volgend jaar heb ik ook al in veelvoud in de kast liggen, shame on me.... 2 van Jottum(maat 86 en 92 vallen heel apart qua maat.... beide donkerblauw, model houtje touwtje) en 1 van oilily (grasgroen met een aap erop, voor de gein voor erbij)

Maar goed, ik zou dus niet snel veel geld uitgeven aan een specifieke zomerjas. Eerder aan de nieuwe aanwinsten van Muis; spijkerjasje, hoodie en bodywarmer. Kan allemaal apart maar de body warmer kan ook over de andere twee heen voor extra warmte.

Zo, dat was mijn relaas:)

Als iemand me nog wil inhuren als personal shopper?

Frambooske, he, wat naar die spatader!!! Ik hoop oprecht dat het bij deze blijft!! En dat ie geen pijn gaat veroorzaken.Ik heb het topic erover gelezen en het is wel fijn dat hij wrs gewoon weer weggaat na de bevalling. Die dingen op mijn hockeykuiten zitten er voor eeuwig en altijd:(

Heel begrijpelijk dat je het soms even zwaar hebt met de laatste loodjes hoor! Probeer je rust te nemen als Tommyboy slaapt en laat de boel zoveel mogelijk de boel (lastig met nesteldrang, I know) Plan gewoon voor de komende 6 weken iedere week een dag/dagdeel in dat Framboozeman een paar schoonmaakklussen voor je doet, is vast heel goed voor je gemoedsrust. Hij mag er ook wel wat voor doen:)

Fachat, ben je al bij de dokter geweest?

Xaloy, hoe is het met Compli? Is hij al getest op de ziekte van Lymme nav die tekenbeet? Dat is geen fijne ziekte en kan volgens mij goed behandeld worden als je er vroeg bij bent.

Lara,

Puk verheugd zich vast op zwemmen met zijn nieuwe zwembroek morgen dat ie er nu niet van kan slapen:)

Ruben was ook weer wakker net. Ben met hem op zijn kamertje gebleven, heb hem een slokje water gegeven en even vastgehouden. Hij was sneller bedaard dan gisteren, gelukkig.
Jaaaaaaaaaaaa!!! Wat kost dat?
Mich, sjiesis, is heb helemaal over Morris zijn kunsten heengelezen. Tegen de tijd dat jij bent bevallen fietst hij zonder wieltjes:)

Lara, als jij me zegt wat je nodig hebt dan stuur ik je vrijblijvend een offerte, geen probleem. Op basis van een vriendenprijsje natuurlijk en wel zwart, heb me nog niet ingeschreven bij de KVK. Het gaat nu opeens zo snel:)
Je hebt mijn gegevens!
Joepie, lekker een dagje thuiswerken. Morgen moet ik alleen even langs kantoor voor een belangrijke afspraak, geen idee nog wat ik met Finn ga doen, ik denk dat ik Finn op kantoor even afgeef aan een vriendinnetje (nu mailtje sturen)

Lekker mijn mannetje 4 dagen zien.

Ff bijlezen
Ha Icke ik kan ook wel een personal shopper gebruiken, maar dan wel voor mezelf. Finn ziet er altijd wel goed uit, daar kan ik me wel goed op uitleven. Werk je ook in CH?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven