Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Ja, ik ga voor oktober De tweede vind ik wel een mooie datum dan. Ha, goeie naam hebben jullie voor dit soort buikgriep.

Succes met afscheid nemen van het huis Kittycat! Je man zal er denk ik niet zo'n moeite mee hebben?

De overkant is het Dragen en voeden-forum

Chili, de sauna, ik ben jaloers! Zal er voor mij weer een hele tijd niet inzitten helaas. Veel plezier!
Uk nr 2 is bij jou dus ook later dan nr 1 Wen! Hopelijk hoef je niet te lang meer te wachten.. Gelukkig is Bloem weer beter, kun je met een gerust hart bevallen.

Ik zal even wat foto's op hyves zetten Chili!

Ik heb er ook een heel cute filmpje van Chiquita op gezet
Ik zal zo ook eens kijken op de Hyve!

Ja, Uk nr. 2 is niet zo'n vlotte geloof ik Ik ben nog niet gerust hoor, wij kunnen nog aangestoken zijn dus nog een paar dagen lichte onrust hier.
Gelukkig, internet en telefoon aangesloten in het nieuwe huis!

Lucia, ik heb net op Hyves gekeken. Wat ontzettend schattig Chiquita zingend op dat filmpje. Ik was echt verbaasd hoe goed zij kan praten/zingen zeg. Ik geloof niet dat Tim al 5 woorden zegt, laat staan een liedje zingen!

Wen, ik heb inderdaad gemengde gevoelens betreffende de verhuizing. Beide huizen en locaties hebben z'n voor- en nadelen. Als die dozen maar 'ns doorgespit zijn. Elena kan nergens slapen want haar hele kamer staat vol. Dus voor het weekend moet die klus geklaard zijn. M'n man ziet het inderdaad allemaal wat positiever .

Bevallen op je uitgerekende datum zou wel mooi zijn! Ben je niet ontzettend nieuwsgierig nu naar het geslacht en het uiterlijk van de baby? Heb je een voorkeur voor jongen/meisje (mag ik natuurlijk niet vragen, sorry!).

We hebben dadelijk dus 2 oktober 2012 babies in dit topic!

Golfje, van je verlof aan het genieten?
Nog geen tijd gehad om te kijken want zodra er iets met geluid start wil Bloem 'filmpjes kijken'

Kitty, fijn dat hij het positiever inziet Gaat het nu over het algemeen ook steeds beter met hem?

Gek genoeg ben ik nu even helemaal niet nieuwsgierig eigenlijk. Een paar weken geleden wel, ik grapte gisteren al dat ik te vroeg gepiekt heb. Het voelt nu even helemaal niet concreet, dat baby krijgen. Een soort dipje denk ik, voor mijn gevoel zou ik altijd zo zwanger kunnen blijven. Ik zie mezelf nu ook niet bevallen, en dat had ik een paar weken geleden dus juist wel.

Jongen/meisje mag je van mij wel vragen hoor! Ik heb eigenlijk geen voorkeur, een meisje zou handig zijn ivm de kleertjes de eerste jaren maar een jochie vind ik ook leuk.
Lief he.. En op dit filmpje zingt ze een soort samenvatting , ze kan 'm ook helemaal. Maar ze vindt het geweldig om zichzelf terug te zien op camera, dus ze zong even snel, haha. Ze heeft een heel heleboel liedjes die ze zingt, van "olifantje in het bos" tot "er zat een klein zigeunermeisje". Ze zingt de héle dag..

Ze kan inderdaad goed praten, al hoor je daar op dit filmpje nog weinig van.

Wel wennen dit Kitty, kan me voorstellen.. Hopelijk zijn jullie snel een beetje gesetteld.

Dat gevoel van jou herken ik wel Wen, had ik ook op het laatst. Zo'n gevoel dat het eeuwig zo blijft..

Was het lekker in de sauna Chili? Heerlijk, ik ga binnenkort ook weer eens, is al heel lang geleden..
Wen, bevaldag vandaag ? Niet ziek geworden hoop ik?

Met m'n man gaat het wel goed. Ik kan niet zeggen steeds beter want vreemd genoeg heeft hij maanden geleden al een flinke sprong gemaakt, niet lang nadat hij uit het ziekenhuis kwam. Ineens leek hij weer helemaal de oude en dat heeft hij tot nu toe wel vast weten te houden, gelukkig maar.

Leuk zo'n vrolijk zingend meisje Lucia.

Ik durf nu eindelijk te schrijven dat ik het idee heb dat Elena een stuk gemakkelijker aan het worden is. Niet zo dwars, een stuk vrolijker. Naar bed gaan bijv is ineens niet meer zo'n probleem. Ook in het weekend, als ze overdag moe is, gaat ze uit zichzelf liggen. Ze raakt niet ineens meer helemaal overstuur als er iets niet helemaal gaat zoals zij in gedachten had (als ik Tim bijv een speen geven terwijl zij dat had willen doen). Ze lijkt ineens een stuk volwassener, vrolijker. Zingt, danst en vooral kletst de hele dag door (en die vragen!!).

Ik durf het nu eindelijk op te schrijven omdat ik niet de enige ben die dat gevoel had. M'n moeder bevestigd mijn gevoelens nu. Zij neemt ook een verandering waar. Laat deze fase nog maar heeeeeel lang duren! Helaas lijkt Tim nu de peuterpuberteit te bereiken..... .
Niet ziek, niet bevallen. Ziek kán nog natuurlijk (iemand de incubatietijd van buikgriep paraat? ), bevallen zal ergens de komende weken ook wel eens gaan gebeuren...

Eén tegelijk dan dus, Kittycat, l.ijkt me ook meer dan voldoende fijn dat Elena er 'door' is in ieder geval!
Volgens mij gaat het verspreiden van buikgriep vrij snel Wen, binnen een paar dagen dus hopelijk ben je eraan ontkomen.

Ja, ze wisselen elkaar lekker af .

Och als het met moeder en baby verder goed gaat dan is het toch ook prima als de baby wat later komt? Misschien voor de baby nog wat beter zelfs.

Golfje, hoe is het met je? Nog maar een paar weken voor jou, niet? Ben je tijdens je vorige bevallingen ook ingeleidt?
Ik lig in bed met mijn kersverse zoon Leon! Om 4 uur vannacht begonnen de weeën voorzichtig, en om half acht vanochtend is Leon in bad geboren, ik heb hem zelf aan kunnen pakken. De verloskundige was nog net op tijd voor de heftige laatste 20 minuten. Bloem was er bijna bij, die moest plassen bij de een na laatste wee en kwam precies na de geboorte weer boven, haha. Alles gaat goed hier! Binnenkort een uitgebreid verslag
Gefeliciteerd!! Wat klinkt het goed!! Is dit zijn echte naam of forumnaam? Wat grappig, jij ook een zoon als tweede!
Ik dacht toch nog even checken of Wen gereageerd heeft! Geweldig zeg, een zoon, en een mooie naam (ik neem aan echte naam!). En de bevalling lijkt ook helemaal te zijn gegaan zoals je gehoopt had. Ik hoop dat het verder nu ook allemaal goed gaat. Proficiat in ieder geval!
Ja, echte naam, mocht ik wat beters bedenken voor op het forum dan pas ik het dan wel aan

De bevalling was wel heftig, zo snel! De eerste twee uur wist ik niet zeker of het wel 'echt' was, en het uur erna wist ik dat wel
Ik hoop dat de cursus 'hypnobirthing' geholpen heeft dan! Inderdaad erg snel.
Supersnel inderdaad! Overweldigend is dat hè.. Mooie naam hoor! Hopelijk herstel je snel, komt de bv goed op gang en is bloem dol op haar nieuwe broer!
wen, van harte met jullie zoon!snelle bevalling inderdaad. mooi dat je je hem zelf hebt aangepakt!strakke timing van Bloem trouwens. wat vindt zij er nu van?

oh als ik dit lees wordt ik zo ongeduldig!ik wil ook.
Kan me voorstellen Golfje!

Zet je als je zin hebt een fotootje op hyves, Wen? Ben benieuwd naar je kleine mannetje!!

Even een klein dilemmaatje hier.. Chica wil heel erg graag oorbellen.. Ik vind haar nog te jong, man vindt het prima, omdat ze er zelf voor kiest..

Ik heb haar al verteld dat het prikken best pijnlijk is, een beetje als een prik bij het consultatiebureau, maar dat maakt haar niet uit, zegt ze..

Wat vinden jullie?
Lucia, zelf ben ik niet zo voor oorbellen op jonge leeftijd maar als ze er zelf naar vraagt lijkt me het wel moeilijk. M'n zus heeft het al tijden over Elena met oorbellen maar ik heb haar gezegd dat ik dat voorlopig niet wil en dat ik ook niet wil dat ze het Elena aanpraat. Gelukkig heeft Elena het er zelf nog niet over gehad. Maar nogmaals, als ze er zelf achterstaat, misschien alleen van die kleine knopjes?
VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Een zoon, Leon en wat een snelle bevalling! Hoop dat je heerlijk kunt genieten van je kleine hummeltje.

Lucia; als ze het zelf perse wil, dan zou ik het denk ik wel doen. Maar inderdaad kleine knopjes. Heeft ze het bij een vriendinnetje gezien?

Golfje; hoest verder met jou en de kids?

Kitty; fijn dat alles goed gaat met je man, ook nu hij weer aan het werk is. Hoe voelt het nu voor jou? Kan jij ook 'gewoon' weer verder gaan? Lijkt me erg moeilijk.

Sauna dag was heeeeerlijk. Ik zou willen dat ik het elke maand zou kunnen doen.
Chili, het tegenovergestelde is eigenlijk waar. Gewoon verder gaan is niet zo moeilijk als je het beiden razend druk hebt met full time banen, kinderen en huishouden erbij. Dan is er weinig tijd om erbij stil te staan (o ja, de verhuizing had ik niet eens genoemd!). En daar zit dus ook wel gevaar in, dat het 'vergeten' wordt en we gewoon weer op de oude manier verder gaan. Iets wat we moesten doen en nog steeds niet doen bijv is genoeg tijd maken voor elkaar. Dat komt er gewoon niet van. Al heb ik wel m'n ouders gevraagd of ze binnenkort nog een keertje terug willen komen zodat ik samen met m'n man een weekendje weg kan. Ik zit er momenteel ook wel een beetje doorheen moet ik zeggen. Zo'n verhuizing is erg vermoeiend!

Morgen komt Elena terug. M'n ouders komen haar brengen. Ik geloof niet dat ze staat te springen om naar huis te gaan. Wel heeft ze me een paar keer gevraagd of Tim niet naar opa en oma kan komen. Die mist ze blijkbaar wel!

Wen, hoe gaat het? Ik hoop dat de borstvoeding zonder veel ellende verloopt in het begin. Want dat is vorig jaar wel een domper op mijn kraamtijd geweest. Verder ben ik heel benieuwd of Leon ook weer het evenbeeld is van jou net als zijn zus .
Kan me voorstellen dat de verhuizing er in heeft gehakt Kitty. Hier zit alles tegen met de keuken. zitten nu al ruim vier weken zonder. En dus zonder water beneden... heel vermoeiend. Vriend hoopt vandaag dat in ieder geval weer aan te kunnen sluiten. Goed dat jullie wel tijd plannen om samen iets te doen. Ik zou niet weten wanneer wij dat hebben gedaan, samen even weg...

Hoe was het weerzien met Elena??

Ja, Wen hoe gaat het met het kleine hummeltje? Hoop dat alles goed gaat met jullie!

Hebben jullie nog cadeau ideeën voor Sinterklaas (komt doordat stomme topic dat ik er al over na ben gaan denken)? Waar spelen jullie meisjes veel mee? Ik zit te denken aan een poppenhuis voor haar verjaardag. En Golfje, jij tips voor jongens? Waar spelen jou mannetjes veel mee? Zit te denken aan een garage voor Sen.
Ik ben ook nieuwsgierig hoe het met Wen en haar kleine ventje gaat. en wat Bloem er van vindt.

Kitty. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om oude patronen te doorbreken. Had bedacht dat we nog n keer konden gaan uit eten voor baby er is,maar dat komt er ook nog niet van. hier is t ook al weer te lang geleden dat we samen weg zijn.geweest.

Vriend is vandaag weg met mijn.familie en.de kids voor n.dagje efteling. Ik.had er hoog zwanger geen.zin in,dus blijf lekker thuis.Uk heeft er slecht van.geslapen zo spannend vindt hij het. arm ventje.

sint tips vind ik lastig. Ze spelen het liefst in de tuin met n bal, bouwen met duplo of lego of spelen spellen. We hebben wel.n auto mat met garage,maar spelen er weinig mee. We hebben ook een kinder sjoelbak. Dat vinden ze allebei leuk. Ik ga dit jaar voor de praktische cadeau s denk ik,n.nieuw trainingspak voor voetbal,hun wekker is kapot,nieuwe sjalen mutsen etc. Natuurlijk ook wel iets van speelgoed,n leuk spel ofzo. Voor in de tuin wil ik ze stevige voetbal gaoltjes geven,het is alleen jammer dat ze er dan niet direct mee kunnen spelen.ivm weer. Voor de aanvulling haal.ik meestal bij de action allerlei kleine speelgoedjes,zoals.een spring veer. Hier krijgen ze ook nog op 6 andere plekken cadeaus. (2x opa /oma 2x overgroot oma en 2x ooms/tante.)Mijn ouders zijn gelukkig er wel altijd voor te vinden om n dagje uit cadeau te doen.Bijv. theater oid. Dat vinden allebei de jongens echt leuk. Ze snappen ook heel goed dat zo n bon echt n cadeau is. Andere oma laat zich helaas niet sturen. Die is dol op batterijen melk,zoals vorig jaar n flipperkast waar ze niks mee doen.
Heb je ook de duplo trein baan Golfje? Op dat topic is men daar heel enthousiast over. En wat voor spelen vinden de jongens leuk?

Zullen de kinderen vanavond wel erg moe zijn Golfje. Hopelijk kan jij lekker uitrusten en je eigen dingen doen. Nog even en dan heb jij ook weer zo'n heerlijk klein wurmpje!
Ja. de trein hebben we. is erg populair. toevallig is hij vrijdag nog opgebouwd door oudste met 3 vriendjes. voordeel is dat je er nog allerlei uitbreidingen bij kunt sparen zoals n brug,extra baan/wissels,dus weer wat te vragen voor de komende verjaardagen. alle auto s passen ook op de baan,de trein duwt ze dan vooruit. grootste nadeel is dat de kids m natuurlijk niet willen afbreken ik heb dus nu n rails room mn kook eiland en zo nu en dan komt de trein langs tijdens het koken!

wb oorbellen. als n kindje er zelf om vraagt zou ik het doen. ik zou wel even n tijdje aankijken of ze t dan nog wil. bijv. afspreken dat ze er voor haar verjaardag mag. kleine knopjes oid vind ik bij n vier jarige wel kunnen. Hangertjes lijken me ook gevaarlijk.
quote:kittycat5 schreef op 05 oktober 2012 @ 21:34:

Wen, hoe gaat het? Ik hoop dat de borstvoeding zonder veel ellende verloopt in het begin. Want dat is vorig jaar wel een domper op mijn kraamtijd geweest. Verder ben ik heel benieuwd of Leon ook weer het evenbeeld is van jou net als zijn zus .

Goed! hij is maar 1 dag afgevallen

Bv gaat goed, hij hapt alleen beroerd aan dus morgen komt de lactatiekundige langs. Foto op Hyves, ik zie de overeenkomsten wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven