help!!

04-10-2012 12:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
een meisje van 16 en ik een jongen van 20 hebben al een paar weken een serieuze relatie, maar haar ouders weten het en verbieden het haar om nog langer met mij een relatie te hebben, we kunnen het samen zo goed vinden en haar ouders kennen mij niet eens, ik lig nu al 1 uur te janken en ik voel me echt klote wat moet ik doen? een gesprek met die ouders aan gaan of?

ze verbieden het door het leeftijdsverschil
Waarom verbieden ze het?
Waarom verbieden ze het?
Papegaai
Is dit niet de andere kant van een eerder topic over deze situatie?
quote:_origami_ schreef op 04 oktober 2012 @ 12:47:

Papegaai Gelijkertijd he, gelijkertijd!
leeftijdsverschil
quote:daikan schreef op 04 oktober 2012 @ 12:48:

Is dit niet de andere kant van een eerder topic over deze situatie?Linkje graag
nee dat was een totaal ander topic
One link for Leo..

nog nooit iemand die me leuk vond
quote:iemand999 schreef op 04 oktober 2012 @ 12:48:

leeftijdsverschil

Nouja, het is op die leeftijd nogal een verschil ja. Eigenlijk vind ik jouw suggestie om met de ouders te gaan praten, wel een goeie (als

lEeftijd het enige is natuurlijk)
Ik snap die ouders een beetje, 16 en 20 vind ik ook wel een groot verschil (qua leeftijdsfase, ervaring etc.). Wel radicaal om het gelijk te verbieden zonder je ooit ontmoet te hebben. Wat is de reden daarvoor?

Wat niet helpt: huilen, smeken, boos worden.

Wat kan helpen: je volwassen opstellen, proberen of je ze kunt spreken, proberen te begrijpen waar hun tegenstand vandaan komt en die bezorgdheid wegnemen door te laten zien dat je betrouwbaar bent en echt van hun dochter houdt.

Wat vindt je vriendin er zelf van?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:iemand999 schreef op 04 oktober 2012 @ 12:49:

nee dat was een totaal ander topicGaat het wel over hetzelfde meisje? Dat op 14 september (dik 2 weken geleden!) nog 15 was?
Een paar weken noem je geen serieuze relatie.

Heb je je vriendin gesproken? Wat vinden haar ouders bezwaarlijk aan het leeftijdsverschil? Zijn ze bang dat jij haar onder druk zet om seks te hebben bijvoorbeeld?
Ga in therapie!
quote:_origami_ schreef op 04 oktober 2012 @ 12:53:

[...]

Gaat het wel over hetzelfde meisje? Dat op 14 september (dik 2 weken geleden!) nog 15 was?een andere zei vroeg mij mee uit naar de film en daarna is de vonk overgesprongen en was ik super verliefd ze is zelfs op mn werk geweest we vinden elkaar echt super lief alleen tja dr ouders
quote:dubiootje schreef op 04 oktober 2012 @ 12:55:

Een paar weken noem je geen serieuze relatie.

Heb je je vriendin gesproken? Wat vinden haar ouders bezwaarlijk aan het leeftijdsverschil? Zijn ze bang dat jij haar onder druk zet om seks te hebben bijvoorbeeld?serieus bedoel ik mee ik gebruik dr niet ik heb dr niet om seks mee te hebben of te zoenen maar gewoon om leuke dingen mee te doen en hand in hand te lopen
Dus op 14 september ging je nog voor je 15 jarige collega. In de tussentijd heb je een nieuwe 16jarige opgeduikeld en dat noem je een serieuze relatie. Hoe is dat bij die ouders gebracht?
quote:_origami_ schreef op 04 oktober 2012 @ 12:59:

Dus op 14 september ging je nog voor je 15 jarige collega. In de tussentijd heb je een nieuwe 16jarige opgeduikeld en dat noem je een serieuze relatie. Hoe is dat bij die ouders gebracht?ik heb ze nog geen 1x gezien of gesproken en toch schrijven ze me al af
iemand999, je klinkt een beetje, hoe zal ik het zeggen... onvolwassen. Vervelend voor je dat dit gebeurt, maar kun je je verplaatsen in haar ouders? Begrijp je hun reactie?

Probeer jezelf niet te zien als slachtoffer, daar kom je echt niet verder mee. Dit is niet persoonlijk naar jou bedoelt want ze kennen je niet eens. Zo gek is het niet dat haar ouders denken dat je meer van haar wilt dan handje vasthouden.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Praat met haar ouders, is echt een goede optie.

Jou 'vriendin' moet ook gewoon rustig een gesprek aan gaan met haar ouders, en vragen toch een keer voor ontmoeting.

Ik zelf was net nog geen 16 toen ik mijn vriend leerde kennen, en hadden toen ook een leeftijdsverschil. Maar, ik ben nog steeds harstikke gelukkig met hem. al 6 jaar lang, en mijn ouders zijn dol op hem. Dus niets is onmogelijk, en ik snap haar ouders ook, het is even een shok, maar als ze jou leren kennen vast en zeker dat het beter word.

Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Goh, duidelijke titel. (hint: iets over je onderwerp erin zetten?)

Ik snap wel dat ze het leefftijdsverschil groot vinden, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed kan gaan. Over twee jaar zijn jullie 18 en 22, dan liggen de verhoudingen alweer heel anders. Je draagt de oplossing zelf al aan: probeer met haar ouders in gesprek te gaan, en laat daarbij je volwassen kant zien. Dan heb je nog een kans dat het goed komt.
quote:iemand999 schreef op 04 oktober 2012 @ 13:03:

[...]

ik heb ze nog geen 1x gezien of gesproken en toch schrijven ze me al afWat ben je negatief zeg. Grote kans dat vriendin het tegen haar ouders verteld heeft en er zij niet zo positief instaan (wat op zich begrijpelijk is toch?). Jij zegt nu meteen dat je bent afgeschreven. Wat een onzin! Doe een beetje je best. Ga er eens langs, stel je aan ze voor, neem evt een bloemetje mee voor moeder en laat zien dat jij de hoofdprijs bent. Laat dat zeikerige toontje hier.
Wat ben jij een zeikerige piepert. Gedraag je naar je leeftijd, je bent verdorie drie jaar jonger dan ik. Schaam je dood, vlegel.
Je wast hem wel de oren Confi!

TO, vraag gewoon of je mag komen praten. Biedt aan je vriendin voorlopig alleen bij haar ouders thuis te zien. Laat zien dat je serieus bent en de bezorgdheid van haar ouders respecteert.

Ik kan me voorstellen dat haar ouders bezorgd zijn. En al een paar weken een serieuze relatie???
quote:iemand999 schreef op 04 oktober 2012 @ 12:43:

een meisje van 16 en ik een jongen van 20 hebben al een paar weken een serieuze relatie, Hier ben je me al kwijt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven