Daddy issues en mannenkeus

04-10-2012 17:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Even een vraagje ik ben zonder vader een geruime tijd opgevoed en heb hem nooit gekent.

Dat laat zijn sporen achter natuurlijk. Vraag me af of mijn mannen smaak hier ook aan te wijten is.

Ben nu alleenstaande mama en hb een rot relatie achter de rug met een stuk oudere en achteraf geen betrouwbare goeie vent.

Merk dat ik vaak trek naar oudere mannen met een bepaalde kracht. Zijn dit onverwerkte vader issues of stom toeval? En hoe verwerk ik mijn verleden betreffende mijn vader. Dacht dat ik dat al had gedaan maar misschien werken dingen door en is het totaal niet verwerkt

Wie weet er meer of kan uit ervaring spreken?
Herken het wel een beetje.

Vader wel in beeld maar gedroeg/gedraagt zich niet als vader. Heeft asperger syndroom en nja...echt een vader is het niet te noemen. Laten we het daarop houden.

Ik trok ook naar oudere mannen (nog steeds hoor maar er is een heel verschil tussen 16 en 25 en 23 en 29) en zocht die mannenliefde die ik mistte van mijn vader bij seksuele contacten met mannen. Dat werkt niet he.

Het belangrijkste voor mij was om mijn eigen gedrag te herkennen en toe te geven aan mezelf. Toen ik dat eenmaal deed leek het net of iemand het licht had aangedaan en kon ik dat gedrag ook doorbreken.

Ondertussen een fijne relatie met een hele lieve jongen.

Ik denk dat je vooral kritisch naar jezelf en je situatie moet kijken. Wees heel eerlijk tegen jezelf. Is niet makkelijk, tranen kunnen vloeien. Maar als je eenmaal helder hebt voor jezelf wat er gebeurd is en nu aan de hand is ben je vaak al een heel end.
Ik denk het niet, in principe.

Ik denk dat mensen die door hun ouders slecht behandeld zijn, accepteren dat hun partners hen slecht behandelen.

En als je om 1 of andere reden onzeker bent, wil je misschien een kerel die zelfverzekerd overkomt.

Dat kan ook iemand overkomen die wel een betrokken vader heeft.

Maar als jouw moeder een slechte relatie had, had ze misschien minder aandacht voor jou.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:haarklover schreef op 04 oktober 2012 @ 17:14:

Ik denk het niet, in principe.

Ik denk dat mensen die door hun ouders slecht behandeld zijn, accepteren dat hun partners hen slecht behandelen.

En als je om 1 of andere reden onzeker bent, wil je misschien een kerel die zelfverzekerd overkomt.

Dat kan ook iemand overkomen die wel een betrokken vader heeft.

Maar als jouw moeder een slechte relatie had, had ze misschien minder aandacht voor jou.Daarbij is die slechte relatie dan het voorbeeld dat je gehad hebt.
Hier ook en ook altijd (veel) oudere mannen. Mijn langste relatie had ook veel gelijkenis met de relatie tussen mijn ouders, maar het heeft wel lang geduurd voor ik dat door had.

Inmiddels al weer 3 jaar heel gelukkig met mijn huidige vriend, die heel anders is en ook niet in goede aarde valt bij mijn ouders, maar dat beschouw ik wel als compliment. Hij is ook nog 7 jaar ouder, maar voor mijn doen is dat vrij jong.
Mijn vader overleed toen ik nog een kleuter was en mijn ex-man en vriend waren ook resp 10 en 20 jaar ouder. Ook op een bepaalde manier (dwingend) dominant. Dat soort mannen trok aan naar mij toe. Een link? Vast... na een therapie en retraite nu helemaal in balans en de vrije-blije-vrolijke-relaxte-niet jaloerse mannen kruisen mijn pad. (waarvan ik er inmiddels eentje gevangen heb )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven