Zó vies gekookt

04-10-2012 18:38 51 berichten
Vandaag ratatouille gemaakt, maak ik vaker maar vandaag was het helemaal niet lekker. De aubergine was te gaar, de courgette niet gaar genoeg, er zaten meerder paprika's in maar eentje was ook knoert hard. Kortom het was mislukt. Nu zijn we gewend meestal lekker te eten. Weet niet of ik een super kok ben maar eigen man en kinderen vinden eigenlijk alles lekker dat ik maak. Vandaag dus niet. Omdat ik niet van verspillen houd hebben we het gewoon op gegeten maar ikzelf tegen heug en meug. Nou ben ik gewoon benieuwd, hoe doen jullie dat? Doe je het weg en smeer je dan wat boterhammen of eten jullie het dan ook gewoon op? Het was dus niet bedorven of zo maar gewoon helemaal niet lekker.
Indien helemaal niet lekker: wegtiefen! Jij hebt je best gedaan, weg met die poging...Volgende keer beter.
Meestal eet ik het op. Hevig teleurgesteld, dat wel.
Als het echt echt niet lekker is dan eet ik het niet op. Maar dat gebeurt me niet vaak gelukkig.

Enig idee waardoor het mislukt is?
Alle reacties Link kopieren
Meestal probeer ik verder te eten tot het echt niet meer gaat. En dat kan na een paar happen zijn of halverwege het gerecht. Ik beloof mezelf dan een hamburger van de grote gele M, later die avond!
Wij eten het gewoon op. Want ik vind het ergens ook wel zonde om eten weg te gooien. Hoewel ik het wel vaak moet doen, want ik maak veel te vaak teveel en aan gelijk in de koelkast/diepvries denk ik niet aan.
Meestal gewoon opeten tegen heug en meug. Of opleuken met heel veel kaas (dan vind ik alles wel lekker) maar weggooien doe ik niet heel snel. Tenzij gruwelijk aangebrand.
This is not kosher!
quote:nellaaa schreef op 04 oktober 2012 @ 18:40:

Als het echt echt niet lekker is dan eet ik het niet op. Maar dat gebeurt me niet vaak gelukkig.

Enig idee waardoor het mislukt is?Nee, geen idee, ik maak het vaak en is altijd goed. Had ook geen haast ofzo. Het ergste was nog dat het geweldig rook, dus iedereen kwam blij aan tafel, maar ging hevig teleurgesteld op weg naar het sportveld. Kan ik lekker even in mijn eentje sippen, hoef pas over een uurtje op de sportschool te zijn.
Nou heb ik nog nooit iets gemaakt wat echt heel vies was. Het was hooguit niet zo lekker.
Ik eet het meestal gewoon op, is ook zo zonde anders.

Zeker als het alleen maar gaat om een verkeerde garing van groente ofzo, als het echt oneetbaar is (per ongeluk halve pot kerrie erin omgekeerd of echt pikzwart ofzo ) gooi ik het weg.
quote:Wellhello schreef op 04 oktober 2012 @ 18:42:

Meestal gewoon opeten tegen heug en meug. Of opleuken met heel veel kaas (dan vind ik alles wel lekker) maar weggooien doe ik niet heel snel. Tenzij gruwelijk aangebrand.maar dan is het ook echt oneetbaar! Dit was niet oneetbaar dus tegen heug en meug. Zo zonde om zo veel eten weg te gooien.
quote:truffelmaffia schreef op 04 oktober 2012 @ 18:43:

Nou heb ik nog nooit iets gemaakt wat echt heel vies was. Het was hooguit niet zo lekker.Heb ik gelukkig ook niet vaak hoor. Kan me de vorige keer niet herinneren. Dit viel in de categorie niet zo lekker maar dan echt helemaal niet lekker.
Ik vind eten niet heel snel vies, maar als ik het wel echt vies vind ga ik het ook niet opeten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben absoluut geen sterren-chef.Ik zou nog niet bij de patatzaak kunnen werken.

Ik geef het meestal aan vriend die is een vuilnisbak en eet echt alles op .

Wel zijn we beiden erg blij als we uiteten gaan of bij ouders kunnen eten
Ja misschien heel makkelijk, maar ik gaar de groentes voor, dus heb het probleem nooit.

Kan je kiezen voor blancheren of echt bijna goed koken in de magnetron (of op een andere manier) en alles samenvoegen.

Of alles blancheren en de groentes die langer moeten garen in de pan er als eerste erin doen en zo het lijstje afgaan.

In de pan;

en klaar;

Succes de volgende keer!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sandt schreef op 04 oktober 2012 @ 18:46:

[...]

Heb ik gelukkig ook niet vaak hoor. Kan me de vorige keer niet herinneren. Dit viel in de categorie niet zo lekker maar dan echt helemaal niet lekker.

Maar waarom dan toch opeten???

Natuurlijk is het zonde om eten weg te gooien. En als het 2x per week gebeurd dan heb je zeker een punt (hoewel je dan misschien een cursus koken zou moeten overwegen).

Maar als het 1x per 5 jáár niet lekker is, nouja, dan valt het toch wel mee. Nu heb je je kinderen wel het goede voorbeeld gegeven; eten wat de pot schaft, maar tegelijkertijd hebben ze voorlopig geen trek meer in dat rattenspul. En gelijk hebben ze.
Mijn macaroni was vanavond ook niet helemaal gelukt: uitjes waren wat verbrand, maar toch opgegeten met een flinke lik ketchup om de smaak te maskeren.

Maar als het echt niet te eten is, gaat het de afvalbak in. Ooit eens spruitjes te lang op laten staan. Dat eet ik dus echt niet op! (Terwijl spruitjes mijn favoriete groente is).
Ik wordt er vooral heel chagrijnig van als het mislukt is. Dat gevoel overheerst dan zó dat ik niet eens meer zin heb om te eten. Neem een paar happen, maar laat het grootste deel toch staan.
quote:exces schreef op 04 oktober 2012 @ 18:52:

[...]

Maar waarom dan toch opeten???

Natuurlijk is het zonde om eten weg te gooien. En als het 2x per week gebeurd dan heb je zeker een punt (hoewel je dan misschien een cursus koken zou moeten overwegen).

Maar als het 1x per 5 jáár niet lekker is, nouja, dan valt het toch wel mee. Nu heb je je kinderen wel het goede voorbeeld gegeven; eten wat de pot schaft, maar tegelijkertijd hebben ze voorlopig geen trek meer in dat rattenspul. En gelijk hebben ze.Niks anders in huis. Doe altijd vrijdag uitgebreid boodschappen en de koelkast was nu echt héél leeg. Kinderen moesten sporten, dus dan werd het snel nog een broodje met chocopasta ofzo, ook geen leuk vooruitzicht.
Ik gooi het natuurlijk weg. Ik ga echt niet iets op zitten eten wat niet te pruimen is. En mijn vriend denkt daar net zo over. Als dit gebeurd gaan we dan meestal daarna wat makkelijks ophalen.
Weggooien en lekker een broodje pindakaas naar binnen werken.
quote:_origami_ schreef op 04 oktober 2012 @ 18:57:

Ik wordt er vooral heel chagrijnig van als het mislukt is. Dat gevoel overheerst dan zó dat ik niet eens meer zin heb om te eten. Neem een paar happen, maar laat het grootste deel toch staan.Dat dus ook hier, heb zo'n ontevreden gevoel. Moet zo sporten maar heb al gekeken of er nog wel chips oid te snaaien zijn als ik thuis kom. En gelukkig zijn die niet op.
quote:sandt schreef op 04 oktober 2012 @ 18:44:

[...]

maar dan is het ook echt oneetbaar! Dit was niet oneetbaar dus tegen heug en meug. Zo zonde om zo veel eten weg te gooien.Grappig. Ik vind het juist zonde om mijn avondmaaltijd en humeur te gaan verpesten door iets te eten wat ik niet lekker vindt.
Ach kan gebeuren! Overkomt iedereen weleens..

ik had laatst een ovenschotel gemaakt, en het smaakte echt nergens naar!! Alles leek wel taai, en droog. Bleeh.

Maar goed, als het echt niet smaakt eet ik het ook niet op, en dan maak ik wel iets wat er nog in de diepvries ligt. Maar als het enigzins te smaken is, eten vriend en ik het gewoon op haha!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Als het echt niet lekker is gooi ik het weg, eten we wel een boterham of zo of een diepvriespizza, die hebben we meestal wel in huis. Als het wat minder smaakt dan normaal vind ik het niet zo'n punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven