welk hondenras is dit? help

04-10-2012 21:19 53 berichten
ik ben al jaren op zoek naar een leuk hondje en ik zie net op marktplaats de dog of my dreams hihi.

het is een boomer mixje maar wat voor mix kan ik niet ontdekken,daarom vraag ik jullie hulp.

heb de eigenaar al gemaild maar helaas geen antwoord gekregen.

dus hoop echt dat iemand hier mij kan helpen.

gr banaantje
anoniem_63c84b3e3c4f6 wijzigde dit bericht op 05-10-2012 08:25
Reden: link weggehaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uit onderstaande begrijp ik dat een Boomer als ras niet bestaat en dus een kruising is van twee andere rassen en niet van een Boomer met een ander ras. Maar ik heb er geen verstand van, dus misschien heb ik het wel fout.

Geschiedenis van de Boomer

Boomers zijn geen rashonden, maar kruisingen van 1 of 2 harige hondjes van klein of middelgroot formaat.

De Boomerhype is ontstaan door een film met in de hoofdrol Boomer.

Helaas wordt deze kruising nu graag gefokt door broodfokkers.

Karakter van de Boomer

De Boomer kan elk karakter hebben.

Als er terrier doorzit zal het wat eigenwijzer zijn met meer jachtinstinct. Als er 2 gezelschapsrassen inzitten zal het meer een knuffelig hondje zijn.

Maar over het algemeen is het karakter niet te voorspellen omdat je te maken hebt met een kruising (vaak nog van een kruising van een kruising)..

Rasstandaard van de Boomer

De boomer is gewoon een kruising van 2 kleine rassen of meerdere rassen/kruisingen.

Dus er is geen 'ras'standaard.

Bron

Lijkt wel boomer X cocker spaniel.

Leuke kop heeft ie!
Een Boomer is geen ras, maar een type hondje met een wollig uiterlijk, dus alle Boomers zijn een mixje van van alles en nogwat aan kleine gezelschapshondjes. Dit hond (wat een schatje ) is dus een vuilnisbakje.
Waarom bel je de eigenaar trouwens niet gewoon op, heb je meteen antwoord i.p.v. dat wij hier gaan gissen.

Hij ziet er wel superlief uit
quote:Yvonne77 schreef op 04 oktober 2012 @ 21:25:

Uit onderstaande begrijp ik dat een Boomer als ras niet bestaat en dus een kruising is van twee andere rassen en niet van een Boomer met een ander ras. Maar ik heb er geen verstand van, dus misschien heb ik het wel fout. Dat klopt hoor. Een Boomer is gewoon een lief klein wollig hondje.
quote:_origami_ schreef op 04 oktober 2012 @ 21:25:

Lijkt wel boomer X cocker spaniel.

Dacht ik ook aan, of misschien de kleinere versie: king charles spaniel:

denk dat er ruwharige teckel in zit... als ik kijk naar de lengte van zijn lijf en zijn beharing.
Griffon vendeen? http://www.hondenplaza.nl ... it_basset_griffon_vendeen
Gewoon een mooie kruising, een boomertje is geen ras, maar kruising. Heb zelf ook twee kruisingen, 1 grote, kruising boxer/rottweiler/franse buldog, en 1 kleine kruising, Jack Russel-chihuahua.

Mooi hondje, zou de eigenaar bellen, zeker duidelijk vragen waarom ze het hondje zo snel al te koop zetten, en daar gaan kijken.
Kan de link niet openen dus het zelf niet checken, maar is de fokker wel koosjer? Neem aan dat je de hond niet echt zo van Marktplaats koopt zonder dat na te gaan hè?
wát een schatje! echt lief
quote:Illumi schreef op 04 oktober 2012 @ 21:34:

Kan de link niet openen dus het zelf niet checken, maar is de fokker wel koosjer? Neem aan dat je de hond niet echt zo van Marktplaats koopt zonder dat na te gaan hè?Dit is 'm:

En volgens mij is het niet van een fokker, maar van iemand die om wat voor reden dan ook zijn/haar pup verkoopt.
quote:Christiana schreef op 04 oktober 2012 @ 21:33:

Mooi hondje, zou de eigenaar bellen, zeker duidelijk vragen waarom ze het hondje zo snel al te koop zetten, en daar gaan kijken.Inderdaad! Waarom verkoopt hij/zij de pup?
Agossie.. wat een schatje..
Later is nu
ja wat een leukerd he!

ja ze weten zelf denk ik ook niet wat voor mix het is. maar ik ga ze morgen bellen en vragen waar ze hem gekocht hebben. en of het hondje nog te koop is,ik woon vlakbij dus wil graag komen kijken. er wordt alleen niet opgenomen en op mijn mail heb ik ook niets terug gekregen.

maar ben echt al heel lang op zoek naar zo'n hondje.

dus als iemand nog een idee heeft wat voor mixje het zou kunnen zijn....
Lijkt een schatje maar ik zou wel willen weten waar ZIj het dier vandaan hebben en waarom hij weg moet. Ik zou zelf nooit geld voor een pup willen hebben die ineens toch weg zou moeten. Ik zou hier dus zeker het fijne van willen weten want marktplaats lijkt me niet de geschikte plaats en al helemaal niet met de kreet 'doe een serieus bod', maar je kunt ook heel erg geluk hebben natuurlijk. Goed doorvragen en even niet met het hart kijken en luisteren maar met jouw hoofd! Ben benieuwd hoe het afloopt
Ik gok ruwharige teckel x jack russel.
[quote]max09 schreef op 04 oktober 2012 @ 21:49:

Lijkt een schatje maar ik zou wel willen weten waar ZIj het dier vandaan hebben en waarom hij weg moet. Ik zou zelf nooit geld voor een pup willen hebben die ineens toch weg zou moeten.

Mijn grote kruising ging voor een symbolisch bedrag weg, dit nest was een "ongelukje" en dit was dus absoluut niet gepland, zij vonden een goed tehuis het allerbelangrijkst, en wij hebben er een hele leuke (iet wat groot uitgevallen ) hond aan. (Een nest van 12 puppy's, die alle 12 goed gezond zijn, en totaal verschillend van elkaar).
Geinig hondje. Lijkt me iets van een Jack Russel in te zitten. In combinatie met een Shitzu, gezien het lange haar op de snuit
quote:hiltje schreef op 04 oktober 2012 @ 21:53:

Ik gok ruwharige teckel x jack russel.Ga ik in mee!
quote:lucky_birdie schreef op 04 oktober 2012 @ 21:32:

Griffon vendeen? http://www.hondenplaza.nl ... it_basset_griffon_vendeenDat was ook mijn eerste gedachte.
nee ik heb nog geen bod gedaan hoor, ik wil ook eerst weten waarom ze het hondje zo snel weg doen.

maar ben wel echt op zoek naar dit type hondje,en ik zoek al zolang ik wacht inderdaad liever nog wat langer en haal het hondje dan bij een goede fokker vandaan dan zomaar van marktplaats bijv.
Ik ga ook voor een kruising met een ruwharige teckel ivm de ietswat ruwharige vacht en de korte ietswat kromme pootjes, maar JR zie ik er dan weer veel minder in omdat die kop en lijfjes meestal minder gedrongen ogen. Cocker Spaniel zie ik er ook niet in, ondanks de lange oren, want ook die ogen toch wel anders vind ik qua kop (van die treurogen).
quote:banaantje28 schreef op 04 oktober 2012 @ 21:59:

nee ik heb nog geen bod gedaan hoor, ik wil ook eerst weten waarom ze het hondje zo snel weg doen.

maar ben wel echt op zoek naar dit type hondje,en ik zoek al zolang ik wacht inderdaad liever nog wat langer en haal het hondje dan bij een goede fokker vandaan dan zomaar van marktplaats bijv.Echte erkende fokkers van Boomers bestaan niet, want het is dus geen echt ras en er zijn helaas heel veel broodfokkers, dus daarom zou ik zelf eerder voor een particulier nestje gaan dan bij een fokker gaan kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven