Hoe erg is liegen?

04-10-2012 22:16 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een relatie. Een aantal maanden voor we elkaar echt leerden kennen, hadden we alleen virtueel contact. Hij had toen nog een scharreltje lopen, wat hij zei stop te hebben gezet, toen ons virtuele contact wat intensiever werd. Ik had toen zelf overigens een (al lange tijd slecht lopende) relatie.

Enkele maanden nadat ik mijn relatie had verbroken, hebben we elkaar in levende lijve ontmoet en vrij snel een relatie gekregen.

Het volgende is het probleem: ik denk vrij zeker te weten dat hij het scharreltje pas veel later heeft stopgezet dan hij het doet voorkomen. Op zich geen probleem (wij hadden toen nog geen relatie), maar het vermoeden dat hij tegen me liegt, vind ik erg vervelend. Maakt het ook moeilijker hem te vertrouwen.

Wat doe ik hier nou mee?
Ik zou het ook niet willen weten, en ik denk jij eigenlijk ook niet.

Want stel dat ie nu wel eerlijk zou toegeven dat scharrel en hij de dag voordat ie jou irl ontmoette nog sex hebben gehad? Zou je het dan daarbij kunnen laten, of zou je dan ergens je toch daar naar over voelen, zorgen over maken, je belazerd voelen?

( En heb je hem echt eerlijk verteld wanneer je voor de laatste keer sex hebt gehad met je ex?)

Als jij hem niet meer vertrouwt omdat ie in jullie datingfase vaag is geweest, dan gaat da niet meer goedkomen en kun je beter stoppen. masar misschien kun je geloven dat wat hij deed toen hij officieel nog vrijgezel was niets te maken heeft met jullie relatie.
IK vind het gek om "lopende zaken" stop te zetten als je elkaar nog niet eens IRL hebt ontmoet, maar dat ben ik dan weer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
en precies wat Lies zegt, wat voegt het toe te weten wanneer hij met wie scharrelde VOOR hij wat met jou kreeg?

IK mis het volledig!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:saranosa schreef op 05 oktober 2012 @ 14:57:

[...]

Het gaat er al lang niet meer om wat hij wanneer met wie heeft gedaan. Het gaat erom dat hij, nu we samen zijn, eerlijk en betrouwbaar is. Ook wanneer dat lastig is, daar kom je dan samen wel uit toch?

Wel grappig trouwens om te zien dat de vrouwen hier totaal anders reageren dan de mannen Ik ben een vrouw
quote:_flower_ schreef op 05 oktober 2012 @ 15:05:

Ik vind zelf eerlijkheid heel erg belangrijk.

Liegen in een relatie is voor mij dan ook absoluut onacceptabel.

Maar daar gaat het helemaal niet om. TO vraagt naar dingen die VOOR de relatie zijn gebeurd. Dat moet ze helemaal niet doen. Dat heeft niks te maken met de relatie die ze nu heeft. Dat haar vriend dus niet alles vertelt, want het is niet belangrijk, vind ik heel normaal.

Daarom zeg ik: eerlijkheid wordt overschat, en vrouwen zeuren teveel over dingen die voor de relatie zijn gebeurd.
Eerlijk zijn wordt idd overschat. Je hoeft niet eerlijk te zijn, je moet eerlijk doen!!!!

En dan is het in deze dus maar de vraag hoe eerlijk is TO met het zoeken naar een stok om mee te slaan op basis van dingen voor de relatie puur op het perse eerlijk moeten zijn.....

In mijn ogen niet echt eerlijk
Lieve mensen,

Jullie hebben me wel aan het denken gezet, waarvoor dank.

Ik begrijp inmiddels voor mezelf wat beter waar het probleem voor me ligt. En dat gaat inderdaad (zoals ik al eerder zei) niet over wat hij met wie gedaan heeft voor mij. Misschien eigenlijk ook nog niet eens zo over het liegen daarover.

Hij is gewoon erg gesloten, waardoor ik soms moeilijk zicht krijg op zijn gevoelens, ook die voor mij. Dat maakt onzeker en dat is uiteindelijk waar het om draait, maar had jullie er ff voor nodig om dat helder te krijgen.

Inmiddels een fijn gesprek met hem hierover gehad, dat helpt!

Nogmaals dank!

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven