Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Woehoew! Weer een kaartje mogen ontvangen! Dit keer uit Rusland. Wel heeft het kaartje veel regen gezien. Hij is erg verkleurd en hij is gebobbeld..
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik heb mijn eerste 3 kaarten verstuurd inmiddels. En heb net weer nieuw adres aangevraagd. Helaas... een profiel zonder tekst. Een beetje jammer. Wat doen jullie in zulke situaties? Ik ben van een plan een vrij lelijke kaart te sturen die ik nog had liggen .

Waar kopen jullie je kaartjes trouwens? Zijn er ook leuke webshops? Ik kom zelf namelijk niet verder dan de bruna haha.
Maaike, ik heb dat nog niet meegemaakt, maar ik zou gewoon een kaartje van je stad/omgeving sturen. Molens doen het denk ik ook wel goed. Hoelang is die persoon al lid? Heeft hij/zij al favorieten?

Dahlia, is hij erg beschadigd?

Ik kreeg zojuist 2 hurrays.. Echt binnen 5 minuten. 1 uit Duitsland (ik zou bijna zeggen "duh") en één uit Amerika. Dus.. ik mag nou 3 adressen aanvragen, want mag eindelijk 7 onderweg hebben

De Duitser vond mijn Duits erg goed en schrijft de hurray in het Engels? Nahja.. ik had in elk geval tekst, en ze waren blij. Altijd mooi

Ik denk dat ik gelijk maar aanvraag, haha.
Later is nu
Oké

Koeien naar Finland

Multiview naar Ukraine (ze is óveral blij mee.. mooi )

Mooi plaatje van Stad naar ... Duitsland.

En ach.. weer naar Dld vind ik niet eens zo erg ('t werd wel spannend, want was laatste adres ) want de landen van waar ik van krijg is wél gevarieerd. (klopt de zin? Nee volgens mij niet, nouja, jullie begrijpen)

Zo.. even hond uitlaten en posten, kan ik weer vol spanning gaan zitten wachten
Later is nu
Dreamer, Ja best wel.. Behoorlijk verkleurd. Zij had hem voor mij al ingescand dus kan het verschil dan ook (heel goed) zien. Wel jammer :(
Dat is inderdaad zonde..
Later is nu
Vijf adressen aangevraagd: naar Hong Kong gaat een hart, naar Duitsland een eekhoorn, naar Finland een paleis, naar Slowakije iets fleurigs en een kind mag een binnenlands tripje maken.

@Dahlia > jammer, dat het kaartje zo 'bereisd' is.

@Maaike > een profiel zonder tekst krijgt van mij vaak een (toeristisch) tekstloos kaartje (ik ga er dan vanuit dat ze geen Engels kunnen schrijven/lezen): ik plak de achterkant helemaal vol met plaatjes uit tijdschriften, stickers, etc.

@Dreamer > ik kreeg laatst een hoera van een Vlaming in het Engels geschreven, snapte ik ook niet helemaal.

Nu de tuin in, bladeren - heel veel bladeren - harken...
Ik stuur lege profielen meestal een toeristenkaartje met wat over mijn land
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ha Maaike, ook net begonnen? Ik zou ook een eenvoudig kaartje sturen van je stad of van Nederland, met een neutraal tekstje over postcrossing of over wat er op het kaartje staat. Veel plezier!

Ik heb zojuist mijn derde kaartje uit de brievenbus gevist! Had in mijn profiel gezet dat ik het leuk zou vinden als ze iets grappigs schrijven...lees ik toch tot mijn schrik dat deze afzender de gevangenis ingaat

Bij nader inzien (vrij onduidelijk handschrift en ik las het terwijl ik de trap op liep) staat er "Next week I have to go in prison of marriage - Lifelong "

Ik moest heel hard lachen! Dit is waarom ik dit doe. Kaartje was geen klap aan, maar de verrassing van zo'n verhaaltje vind ik schitterend!
OJNJ

Leuk

Lastig trouwens, iets grappigs schrijven.

Neferisis, maar was jij ook niet diegene laatst, die naar een Nl'se een kaartje Engels beschreven had? (zou ik ook zo kunnen doen.. ik heb gisteren m'n best maar weer eens gedaan op Duits.. )
Later is nu
Neferisis, zijn je kinderen weer veilig thuis gekomen toen het zo waaide?

_dahlia, wat leuk dat je weer een kaartje hebt ontvangen! Jammer dat ie zo beschadigd is, hopelijk volgen er nog veel mooie kaarten!

Maaike_92, is er een Paperchase winkel bij je in de buurt? Daar hebben ze heel vaak leuke kaartjes. Zelf ga ik hier in de buurt naar een museum daar verkopen ze art unlimited en nouvelles images (beide voor ¤0,90 maar). De Xenos verkoopt ook kaartjes en soms ook van Kontraste. Online bestellen heb ik nog niet gedaan. Ohja, en bij een leeg profiel stuur ik een typisch Nederland kaartje. Alleen bij mensen die echt onaardig doen in hun profiel stuur ik een lelijke kaart maar ik probeer zoveel mogelijke leuke kaartjes te sturen. Ik hoop dat er een reden is waarom ze hun profiel niet ingevuld hebben;).

Dreamer, wat ga je snel, alweer 7 onderweg mogen hebben! Ik begrijp je zin. Ik krijg ook uit verschillende landen kaartjes terwijl ik zelf vooral naar dezelfde landen moet sturen. Heeft denk ik ook te maken dat er veel NL mensen postcrossen. Ik denk zoals wij 'balen' van alweer Duitsland/Rusland/enz. dat ze in andere landen denken alwéér Nederland.

Oudejurknieuwejurk, hahaha wat moest ik lachen om jouw berichtje. Het is wel leuk als iemand er zo'n grapje op zet. Maakt de kaart toch weer speciaal.

Geen officials, wel 2 kaartjes. 1tje met Jack Russels (hoe blij wil je me hebben :D:D:D:D:D) en 1tje met aapjes. Verder nog een kaartje van een penvriendin die op wereldreis is. Maar man o man wat heeft zij een ander idee over wat mooi is dan ik heb...

Kijkt er iemand hier vanavond ook 'Boer zoekt vrouw'?
Hahaha, Nicolientje, die opmerking over die vriendin

Nee, geen BzV hiero. Heb vandaag foto's gemaakt van een kunstroute in Stad en vanavond evaluatie (met hapje en drankje.. )
Later is nu
Jeeej!! Ik heb weer een kaart ontvangen. En ik vind hem stiekem best bijzonder eigenlijk. Hij komt namelijk uit Israel. Wist niet eens dat dat land ook meedeed! Vind het wel heel cool :D

Ik merk wel dat ik het steeds moeilijker vind iets origineels op de kaarten te schrijven. Ik blijf altijd steken bij dingen over mezelf eigenlijk...
@OJNJ > blijk ik dus al 18 jaar in het gevang te zitten...

@Dreamer > ik heb inderdaad een keer een Engels verhaal op een NL kaart geschreven, nog helemaal in de flow na het lezen van het Engelstalige profiel. Om een Engelse hurray te schrijven na het lezen van een Nederlandse tekst op een ontvangen kaart is toch net even anders.

Leuk, zo'n kunstroute. Jammergenoeg ligt jouw stad te ver uit de route.

@Nicolientje > zoon had zijn fiets bij de bushalte neergezet, dochter was een echte bikkel en had doorgefietst. Ze kwam bekaf thuis en had 's avonds geen puf meer om te gaan stappen.

Ik kijk elke week trouw BZV, zeker nu er iemand meedoet die ik van vroeger ken.

@Dahlia > cool, een kaart uit Israel. Heb ik nog nooit ontvangen, wel ooit naar verstuurd, maar ik ben bang dat die binnenkort expired raakt.
Neferisis, zo jammer vind ik dat het als ze expired raken :( Hopelijk komtie nog aan!

Wel had ik een keer een kaart die al expired was, maar uiteindelijk toch nog aankwam. Dat was wel heel leuk!
Dat is inderdaad een verrassing, Dahlia

Ik kreeg vandaag een kaartje uit Oekraïne en uit Amerika Meisje uit Amerika is op dezelfde dag jarig als ik! Meisje uit Oekraïne een week eerder. Grappig.

Zoon uit Japan, dus ook weer gelukkig. Zeker omdat er op de postzegel een mythe uitgebeeld stond (Grieks) die hij vorig jaar op school leerde.

Wat leuk Neferisis, een bekende in BzV .. sja, dat zou ik dus niet weten, want ik kijk niet. De boeren ken ik in elk geval niet, dat heb ik wel 'gescand'. Ik ken wel een aantal vrijgezellige boeren, namelijk.
Later is nu
Ik kijk geen Bzv. Ik kan Yvon niet pruimen

Hier een aangekleed schaap uit Duitsland van mijn collega gehad. Die collega had vorige week moeten grinniken om het kaartje dat ik van de vriendin kreeg. Daar stond alleen 'Boe' op namelijk

'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Haha, die kaart is leuk Droomz!
Wat leuk voor iedereen die weer kaartjes heeft ontvangen!!

Neferisis, echt heel knap van je dochter om door te fietsen. Ik kan mij zoons oplossing goed voorstellen:). Wat leuk dat je iemand kent die mee doet aan BzV. Ik vind het echt zo leuk om te kijken en ben wel heel erg benieuwd wie jij kent;). Ik ga er eens over nadenken/piekeren. Waar zijn alle andere PC'ers? A., SG, enz.?

Dreamer, wat toevallig dat ze bijna tegelijk jarig zijn! Ik hoop ook op veel leuke verjaardagskaarten want bijna jarig:D.

Droomz, haha leuke kaart!

Vandaag een hurray uit Finland. Ze spaart NI en had al 1800 kaartjes ongeveer. Toch nog een NI kunnen sturen die ze nog niet had gelukkig. Ze was er heel blij mee.

Nu zo maar slapen. Ben moe en morgen vroeg met de trein mee want ga samenn met een klasgenoot reizen. Nu nog eventjes wat lezen in mijn boek, even ontspannen:).
'Ze spaart Nl"

Betekend dat dat ze kaartjes uit Nederland spaart? Of mis ik iets?

ik kreeg een bedankje via DM van het meisje in Estland, dat 3 kaartjes ineens stuurde. Ik stuurde haar een kaartje terug met een lachende gele ballon voor een blauwe lucht. Vond ze een mooi en positief kaartje. Ik ook eigenlijk wel

Ze heeft op haar profiel nog maar 1 ontvangen kaartje, dus ik kan me voorstellen dat ze er best blij mee is.

Zoon heeft even research gedaan: het adres van z'n Japankaartje is naar de Japanner gegaan op dezelfde dag dat hij z'n hurray kreeg. Zo snel gaat dat dus.

Zoon vroeg ook, redelijk, ongeduldig, wanneer we mijn kaartjes nou eens op gaan hangen Ik heb ze virtueel wel 'hangen' op facebook en op een blog.
Later is nu
Ik ontving vier kaarten die helemaal aansloten bij mijn profiel, dus de pc-week is voor mij goed uit de startblokken geschoten.

Er liggen twee kaarten klaar om morgen in de bekende bus geworpen te worden: een stilleven voor een Italiaan en postzegels voor een Nederlandse filatelist.

@Dahlia > mijn top drie van expired kaarten die uiteindelijk toch nog geregistreerd werden:

1. U.S.A. >> 274 dagen

2. Hong Kong >> 241 dagen

3. Wit-Rusland >> 153 dagen

@Dreamer > N.I. is de afkorting voor Nouvelles Images, een kaartenfabrikant die erg populair is bij veel postcrossers. Vooral de kaarten waarop een verzameling van een bepaald thema wordt afgebeeld. Bijvoorbeeld:

http://www.nouvellesimage ... ~cartespostales_mode~zoom

Wat gaat jouw zoon met zijn kaarten doen?

@Droomz > het lijkt wel een kaart voor een BzV-fan.

@Nicolientje > geen idee waar de andere fossielen gebleven zijn.

Welk boek ben je aan het lezen?
Neferisis: Wow 274 dagen? :O Das lang zeg. Dan ben je onderhand vergeten dat je die kaart verstuurd hebt. Wel heel erg leuk zeg!!
Ah.. bedankt Neferisis :-)

Mijn zoon heeft ze voorlopig op een plank boven z'n bureau staan, maar ze zullen wel in z'n kamer ergens opgehangen worden ofzo

wow wat hebben die kaartjes er dan lang over gedaan, maar wat leuk dat ze dan nog wel geregistreerd worden
Later is nu
Vier officials in de bus, soms waren de praatjes leuker dan de plaatjes, maar in ieder geval allemaal de moeite waard. Drie van de vier kwamen uit China, met een reistijd variërend tussen de 12 en 24 dagen.
Haha, da's toevallig. Mijn kaartje uit China is vandaag ook gearriveerd. Geen idee hoelang deze erover gedaan heeft, want ze moet me het ID nog sturen. Maar.. het is een zelfgetekende giraffe. Echt heel leuk. En lief. Die moeite heeft ze genomen, omdat ze geen giraffes kon vinden
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven