Gezondheid alle pijlers

psychiaters

06-10-2012 22:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi

Ben bij psych geweest en depressie alsmede burnout,en wat nu , wat moet ik ermee?
Wat heeft de psych gezegd? Heeft hij een behandelplan voorgesteld?
nee niks,medicijnen om het rustig te krijgen en verder niks,ben bang
Geen idee. Wat moeten wij ermee?

Je geeft wel erg weinig info. Misschien kun je iets duidelijker omschrijven wat je hier zoekt.
Kan me niet voorstellen eerlijk gezegd. Heb je alweer een nieuwe afspraak?

Je bent trouwens erg summier in je tekst. Kun je misschien wat meer toelichten?
Behandeling voor de depressie/burnout.
Alleen medicijnen en verder niks?

Die psychiater probeert makkelijk te verdienen...

Als hij zo doet bij al zijn cliënten zou ik toch opzoek gaan naar een andere!

Van alleen medicijnen los je geen depressie/burnout mee op!
Oke nog meer info dan,ben erg moe en wilde liever niet naar een psychiater omdat dat zo zwaar klinkt.

Moeder van 3 en gewoon leven maar erg moe van alles dus ziek en dan naar de dokter vervolgens psych.

Ben gewoon bang voor het vervolg en die rotpillen,maar misschien is het wel allemaal beter zo .........
Hebben ze ook onderzoeken bij je gedaan? Zowel lichamelijk als geestelijk? Moe lijkt me niet voldoende reden om je een depressie en een burnout toe te schrijven.
Psycholoog of psychiater?

Sommige mensen hebben al baat bij medicijnen alleen, maar ik vind het wel vreemd dat er verder geen begeleiding lijkt te zijn. Hoe is het eerste gesprek gegaan? Heb je alle informatie goed meegekregen?
This is an unacceptable timeline
Ik zelf persoonlijk vind pillen nooit echt een oplossing!

Daarbij, misschien raak je er wel verslaafd aan omdat je er zo goed bij voelt...

Zelf zou ik weer een afspraak maken bij de dokter en aangeven dat je zo je bedenkingen hebt bij die pillen en gewoon eigenlijk met iemand wilt praten!

Een mens vol proppen met die troep is als laatste optie vind ik...

Succes met alles en sterkte...
Neem toch aan dat je nog een keer terug moet.... Een psychiater schrijft niet alleen medicijnen voor en stopt vervolgens de behandeling..... Hij/zij zal toch willen weten hoe het met je gaat na verloop van tijd en wat de medicatie doet....

Sterkte in ieder geval, is niet makkelijk, vooral als je nog een gezin hebt waar je voor zorgt...(alhoewel dat ook een pluspunt kan zijn...)
Je wordt door je arts toch niet naar een psychiater gestuurd omdat je vermoeid bent? Naar een psycholoog kan ik me nog voorstellen, maar die mogen toch geen medicijnen voorschrijven?
Daarbij komen steeds meer psychiaters terug van een behandeling met alleen medicatie en bestaat de behandeling tegenwoordig vaak uit een combinatie van gesprekken en medicijnen.

Ben ook benieuwd of je alles hebt meegekregen van t gesprek en welke onderzoeken aan de diagnose vooraf zijn gegaan....
Psychologen mogen inderdaad geen medicijnen voorschrijven. Ze kunnen wel adviseren maar een arts (psychiater/huisarts) moet het recept schrijven.
ik zei toch psychiater lijkt me duidelijk.

ben al 20 keer geweest en ik krijg alleen pillen en verder nog niks.

vind het raar dat dat zo gaat en met een gezin moet je heel goed uitkijken niet opgenomen te worden.

moe=levensmoe
Moemin, wat verwacht je precies van dit topic?
Het is allemaal niet echt duidelijk wat je nu allemaal bedoelt!

De mensen weten hier niet goed op te reageren...
Je hebt dus al 20 sessies gehad? Hoe verlopen die? Heb je al een beter idee waar die (levens)moeheid vandaan komt?
Ga in therapie!
Ga op zoek naar een andere psychiater, bij deze ben je dus duidelijk niet op je plek.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:moemin schreef op 06 oktober 2012 @ 23:13:

ik zei toch psychiater lijkt me duidelijk.

vind het raar dat dat zo gaat en met een gezin moet je heel goed uitkijken niet opgenomen te worden.

moe=levensmoe

Sorry maar ik begrijp nog steeds niet helemaal wat de situatie is.

Hoe gingen die 20 keer dat je naar de psychiater ging?

En wat bedoel je met het stukje over opgenomen worden? Heeft je psych dat voorgesteld, en wil je dat niet in verband met je gezin?

Je kunt sowieso bij je huisarts of psychiater aangeven dat je vragen hebt of dat je ergens niet tevreden over bent.
This is an unacceptable timeline
Je wordt echt niet zomaar opgenomen, ook niet als je een gezin hebt.

Ik vind het tegenstrijdig. Hoe kan je nu al 20 gesprekken gehad hebben en toch zeggen dat je alleen maar medicijnen krijgt? Je krijgt dan toch ook gesprekken?
Ga terug naar de huisarts, zie een andere psych te krijgen. Als je al 20 x geweest ben, gebruik je dan ook al 20 weken die medicatie?

Je hebt misschien wel andere medicijnen nodig, deze helpen dus niet. Antie depressie medicatie raak je niet aan verslaafd hoor, het is geen cocaïne!
quote:toetyfroety schreef op zondag 07 oktober 2012 00:16 Ga terug naar de huisarts, zie een andere psych te krijgen. Als je al 20 x geweest ben, gebruik je dan ook al 20 weken die medicatie?

Je hebt misschien wel andere medicijnen nodig, deze helpen dus niet. Antie depressie medicatie raak je niet aan verslaafd hoor, het is geen cocaïne! Het kan wel erg lastig zijn om eventueel met de antidepressiva te stoppen hoor.... Vaak ontwenningsverschijnselen en kans op een terugval..... Veel mensen vinden t eng om te stoppen met dit vooruitzicht....
quote:moemin schreef op zaterdag 06 oktober 2012 23:13 ik zei toch psychiater lijkt me duidelijk.

moe=levensmoe

En wat doe je dan tijdens die 20x dat je terug geweest bent?

Heb je dan een gesprek met die psychiater?

Hij zal je waarschijnlijk vragen naar je medicatie, of je verbetering merkt enz...( maar volgens mij las ik dat je iets krijgt om rustiger te worden, dus geen antidepressiva)

Hoe gaat t met je gezin? Heb je kleine kids, krijgen zij er veel van mee of 'loop je gewoon door en is alles redelijk bij het oude'?

Een opname kan juist voor alle partijen helpen, maar is ook heel heftig.

Dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven