Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@rijst, lekker spul he!! Ik gebruik het ook om mn tattoos vet te houden dan zijn de kleuren mooier

@maat, wallen, check!! Wtf ik ben er een beetje klaar mee, gebroken nachten en baby gedoe, maar ja dat is ietwat laat he fijne dag mop! Lekker shoppen!

@anne, van mij mag ze gaan duimen, liefst twee duimen tegelijk en voorlopig mij met rust laten had ik al gezegd hoe lief ik haar vind!??

@juut, yeahhhh top dat nachtje!!

Rammeltje heeft de afgelopen dagen veel krampjes.. Toch maar weer strenger op mn voer letten, denk dat ik een beetje te laks ben geweest laatste dagen
Wat dat betreft mag dat van mij ook hoor! Ben t zat de speen er steeds in te duwen! ze is zich al wat bewuster van haar handjes, maar die duim uitstrekken blijkt nog lastig haha
Was weer in slaap gevallen. Er wordt hier veel gemaft

@Anne

Nutrilon standaard 1, 150 ml water op 5 schepjes en 1 schepje jpbm.
Ok rijst dan even een grotere speen proberen. Gaat het dan te snel voeg nog n beetje extra toe.
@Anne

Moet even kijken wat ik moet halen. Deze fles komt uit een of andere kadobox. Volgens mij is het een Kruidvatfles.

Snel douchen, gaan wandelen in het bos
Goedemorgen, hier ook een relaxdagje.

Ik heb vanaf nu officieel een hekel aan poezen/katten. Gisteren is mini aangevallen door een kat. Wij waren op bezoek bij mensen en aten daar. Mini lag in de woonkamer in de bak. Hij moest een schone luier dus ik verschoonde hem in de kinderwagen (ik kon het niet op tafel doen ivm eten). Mini was aan het huilen en voordat ik er erg in had stond de kat tegen de wagen aan de blazen en haalde 2 keer uit naar mini. De kattenbaas hield de kat tegen maar omdat het zo'n dikke grote kat is lukte het niet helemaal. Ik pakte mini snel op. Van schrik plaste mini toen in zijn blote billen mijn hele shirt onder. Gelukkig heeft mini er geen schrammetje aan over gehouden. De kateigenaar had dit nog nooit meegemaakt en denkt dat hij schrok van het geluid. Hij trad gelukkig wel hard op en ze voelden zich erg schuldig. Omdat we op bezoek waren bij mensen in hetzelfde appartementencomlex ben ik naar huis gegaan om ons te verschonen. Maar toen wilde ik eigenlijk niet meer terug naar die kutkat dus ben ik thuis gebleven. Man wat was dat schrikken. Gelukkig was het een hele dikke oude kat want anders was hij zo in de wagen gesprongen.

Juut, leuk filmpje!

Chryssa, maat 68??? Mijn mini zit nog steeds in 56.

Ok nu ga ik snel douchen, mini slaapt!
@Rammel

Kop op, over een week of wat is het allemaal anders

@Liz

Fok, wat een klotebeest. Had al een hekel aan die mormels

Maar het is gelukkig goed afgelopen. Goed gereageerd trouwens.
Juut we zijn er hoor!
Bevalt die fles rijst? Voor krampjes zijn die niet ideaal zeggen ze. Ik gebruik de difrax nu maar ook kv spenen passen erop. En andersom

Maat have fun! Jammer dat wij niet meer gaan!

Liz rot beesten en onbetrouwbaar! Goed gehandeld!

Fijne dag iedereen wij gaan naar opa (mijn pa)
@rijst, jaaaaaa na de 3 maand wordt alles makkelijker zeggen ze.. Nog 3 weken!!

@liz, wtf!! Idioot beest zeg!! Goed gehandeld had ik ook gedaan.

@katten, ik wil graag iedereen met een aversie tegen katten bij mij thuis uitnodigen mijn katten zijn de bomb!! Echt! Lief, luisteren goed (serieus!!) en grappig! Super lief voor kinderen ook..
@Anne

Eerst dronk Ukkie uit een Aventfles. Toen had ze ook wel krampjes. Het gaat eigenlijk wel goed. Morgen shoppen voor een grotere speen. Thanks voor je tips

Hoeveel/vaak drinkt jouw mini?
@liz: oei das schrikken! Ik heb ook een grote hekel aan katten, nu door jouw vethaal nog meer...ik vertrouw ze niet!

@maat: en hoe bevalt groningen??

@juut: fijn dat mini lekker heeft geslapen in zn eigen bed!

@rijst: mooi weer was het om te wandelen!

Wij zijn weer thuis. Mini net in een half uur 3 spuitluiers...ze moest echt moeite doen met poepen..komt denk ik omdat ik de afgelopen dagen anders heb gegeten...
Geen dank, ervaringsdeskundige haha

Hier drinkt meid nu 4x 120 ml + 4 schepjes en voor de nacht 150 ml + 5 scheppen en een flinke schep jbpm! Difrax fles + m speen.
@juut: knap zeg die draai van mini mijn mini kan wel dr hoofd lang en hoog rechtop houden als ze op dr buik ligt maar draaien nog niet..

Mijn mini is vanaf dag 1 al in de weer met dr handjes. Ze trekt regelmatig zelf de speen eruit om vervolgens haar vuistje of duim in de mond te doen
Rammel die ene van mij ook maar die is ook al 15 en heeft nog nooit gekrabd of gebeten.

De andere is wel een haaibaai. Maar gaat zelf weg.

Liefs beppe
Ik ben jaloers op al die foto's van baby's met spenen op het sub... Ik ben al 3x om de tuin geleid vandaag... Soppen ipv drinken. ik voel me zo'n gebruiks voorwerp op het moment.. Ik wordt soms gillend gek!!!

*allesiseenfase, allesiseenfase, allesiseenfase*
@Anne

Het is hier afwisselend, het drinken en het poepen. Ik ga morgen de gemiddelden berekenen. Zit ik toch in het voedingsgesprek

@Rammeltje

Hang in there
't Is hollen of stilstaan blijkbaar, mijn mini heeft juist al 3 dagen niet gepoept. Hij lijkt er niet onder te lijden, maar van mij mag 't wel weer eens! (en het liefst als man nog thuis is, ha ha!)

*hoopt dat als ze morgen op het CB gaan lopen zeuren mini hun hele kussen volschijt...*
Maat, wat jammer dat je vriend zo'n moeite heeft met huilende mini! Ik kan me voorstellen dat dat jou stress oplevert. Hij moet maar lekker oefenen met troosten (buikdrager, wandelen, wiegen, speen?). Het is net zo goed zijn kindje, dus hij moet er net zo goed mee om gaan als jij, toch? Ik hoop dat jullie een lekker zonnig dagje in de stad hadden!

Chrys wat een ellende om dat ticket! Omdat een of andere miep een adres verkeerd opschrijft ben jij halve dagen kwijt met boos zijn. Je hebt wel wat beters te doen op t moment!

voor Bub!

Liz vervelend van die kat zeg. Gelukkig liep t goed af...

Hier gaat t nog steeds best ok, vergeleken met een week geleden stukken beter! Mini slaapt nog steeds prachtige nachten en ik slaap ook steeds beter. En dat scheelt zo ontzettend. Vandaag lekker een stuk gelopen (mooi weer, mooie blaadjes, ik kon er van genieten!) en ergens geluncht.

Mini ziet er helemaal kek uit in z'n nieuwe outfit die ik gisteren (o.a.) heb gekocht. Wil m opvreten!

Morgen komt m'n moeder oppassen en dan ga ik lunchen met een vriendin. Zin in!

Dinsdag weer naar huisarts, tot die tijd blijf ik lekker aan de pammetjes. En na huisarts door naar t CB, ben benieuwd hoeveel mini weegt en hoe lang hij is.
@Kroos

Ben blij te lezen dat je weer kunt genieten. Het komt allemaal goed
Thanks Rijst, jij bent lief! En de rest ook trouwens :-)
Betere avond als gisteren. Vriend ligt al een hele tijd met zn zoon te kletsen op bed. En toen hij het op een brullen zette (Minimaatje ) heeft hij hem bij zich genomen en uiteindelijk stil gekregen met zn pink in de mond.

En ik lag een beetje te suffen op bed en door mn wimpers te kijken.

Groningen was leuk maar erg druk. Paar uurtjes rond gelopen, broodje gegeten en weer terug naar hotel.

@ kroos, fijn dat het beter gaat!! Snel van de pammetjes af hoor!

@ rammel
Kroos hug.

De rest ook :-)

@ duimen hoop het niet voor je Rammel, toch niet.

@ speen dat hoop ik nu weer wel voor je Rammel

@waarom, die van mij van 6 duimt te pas en te onpas, smerig spul en al erop gesmeerd. Niets help. Iemand nog ideetjes?

@ bub, ojee straks poopexplosie :-)

sorry verder zeefje. Morgen reageer ik meer.

Zit na te genieten als troste mama van dochter na vier judo lessen vandaag in haar poel 3e geworden en ze mag meedoen met de wedstrijdtrainingen 2 maal pw.

liefs beppe
Fijn Maatje, dat het beter gaat nu. Huilen van baby's is ook voor veel mensen wel iets waar je aan moet wennen. Ik kan er nu ook veel beter tegen dan in het begin. En ik merk dat mijn man er ook minder geduld mee had en heeft dan ik. Maatman moet maar even een goede inhaalslag maken!

Kroos, dat klinkt weer positief. Wat fijn!

Rammel, ik heb echt respect voor je hoe je het volhoudt, met een fles- en speenweigerende mini! En nog twee grotere kids erbij. Petje af hoor! Ik hoop voor je dat deze fase snel over is. Zijn er nog 'trucs' waarmee je mini voor de gek kunt houden? Speen in de melk dopen of drupje vitamine D erop ofzo? En dan het allerkleinste prematuurspeentje? Ik roep maar wat hoor, je hebt het vast allemaal al geprobeerd... Zuigt ze trouwens wel aan je pink of echt alleen maar aan de borst?

Liz, dat was even schrikken! Je stond er nota bene bij, dus het was ook geen kwestie van beter opletten ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat je voorlopig niet meer daar komt!
Ik heb net een mail gehad van zoete!!! Alles gaat goed, maar erg druk. Ze leest nog wel mee en gaat proberen er 2 december bij te zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven