griepprik?
dinsdag 9 oktober 2012 om 07:04
Ik ook niet. Ik ben doelgroep (astma), maar ben nooit ziek. Behalve toen met de hype rond de Mexicaanse griep: toen heb ik me wel laten inenten. En toen hebben we gezellig een week met ons hele gezin ziek thuis gezeten met..... Juist, de Mexicaanse griep. Dus ik ent niet meer
Zonder oorzaak geen gevolg
dinsdag 9 oktober 2012 om 07:51
Sinds ik een hartziekte heb laat ik me wel elk jaar inenten. Dit jaar sla ik hem over omdat we middenin een ivf/icsi-poging zitten. De spuit moet ik net halen in de week van de punctie en terugplaatsing.... In overleg met de gynaecoloog heb ik besloten om hem dit jaar dus over te slaan. Zijn woorden: "Ach, jij moet sowieso al geen koorts krijgen.. Veel vitamientjes eten en niet zonder jas naar buiten lopen voorlopig.."
Ik ben overigens nog nooit ziek geworden na de inenting. Maar ik kan me ook niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer griep heb gehad
Ik ben overigens nog nooit ziek geworden na de inenting. Maar ik kan me ook niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer griep heb gehad

dinsdag 9 oktober 2012 om 08:31
@wokmok het verhaal baat het niet schaad het niet klopt ook niet helemaal!
Want per saldo spuit je met de griepprik ook vele griepvirussen in BEWUST? (in kleine hoeveelheid waar je meestal niet ziek van wordt)
Steekt er een vorm van griep op die niet in deze coctail zat, lig je alsnog voor apengapen?
De afweging die je zou moeten maken, is e.v.t. griep krijgen erg en hoe erg. ben je een risico groep die er in theorie aan kan overleiden e.d. jep dat snap ik.
Maar is dit niet het geval gaat het om +/- een weekje ziek zijn, en belabberd voelen?
Waarna je immum systeem zijn werk doet en een volgende griep beter aan kan?
Per saldo als je gewoon redelijk gezond ben en leef en je aan een griepje niet doodgaat (of 10 keer per winter ziek ben e.d.)
Wat is dan het nut om bewust een 10 tal griepvirrusen te laten inspuiten?
Nee voor mij niet dan maar een keertje voor pampus liggen in de winter (a denk ik er op dat moment elf niet zo over
)
Want per saldo spuit je met de griepprik ook vele griepvirussen in BEWUST? (in kleine hoeveelheid waar je meestal niet ziek van wordt)
Steekt er een vorm van griep op die niet in deze coctail zat, lig je alsnog voor apengapen?
De afweging die je zou moeten maken, is e.v.t. griep krijgen erg en hoe erg. ben je een risico groep die er in theorie aan kan overleiden e.d. jep dat snap ik.
Maar is dit niet het geval gaat het om +/- een weekje ziek zijn, en belabberd voelen?
Waarna je immum systeem zijn werk doet en een volgende griep beter aan kan?
Per saldo als je gewoon redelijk gezond ben en leef en je aan een griepje niet doodgaat (of 10 keer per winter ziek ben e.d.)
Wat is dan het nut om bewust een 10 tal griepvirrusen te laten inspuiten?
Nee voor mij niet dan maar een keertje voor pampus liggen in de winter (a denk ik er op dat moment elf niet zo over

dinsdag 9 oktober 2012 om 08:51
Ik laat me wel inenten. Door medicatie heb ik geen bijna geen weerstand en door griep kan ik ernstig ziek worden. Dat risico wil ik gewoon echt niet nemen. Ik weet dat het daarmee niet zeker is dat ik geen griep krijg, er komen immers elk jaar meer virussen bij. Maar goed daar kan ik dan niks tegen doen
dinsdag 9 oktober 2012 om 09:05
dinsdag 9 oktober 2012 om 09:08
Ik zit niet in de risicogroep. Door mijn werk heb ik dagelijks met heel veel mensen te maken die in de herfst/winter/voorjaarsperiode doodleuk bij mij aan de balie staan te hoesten of te niesen.
Ik kan het me niet veroorloven om de griep te krijgen. Ik ben dan niet "+/- een weekje ziek", bij mij duurt het echte ziek zijn bijna 2 weken, en ben ik zeker anderhalve maand bezig om mijn weerstand en conditie weer op peil te krijgen
Elke mogelijk om de kans te verkleinen dat ik dus echt de griep krijg neem ik dus aan. Wel loop ik het risico op een zware verkoudheid maar dat sloopt me niet zo als de griep.
De afgelopen jaren heb ik de griepprik gehad, soms betaalde ik het zelf, nu heb ik een werkgever die de griepprik vergoedt.
Ik kan het me niet veroorloven om de griep te krijgen. Ik ben dan niet "+/- een weekje ziek", bij mij duurt het echte ziek zijn bijna 2 weken, en ben ik zeker anderhalve maand bezig om mijn weerstand en conditie weer op peil te krijgen
Elke mogelijk om de kans te verkleinen dat ik dus echt de griep krijg neem ik dus aan. Wel loop ik het risico op een zware verkoudheid maar dat sloopt me niet zo als de griep.
De afgelopen jaren heb ik de griepprik gehad, soms betaalde ik het zelf, nu heb ik een werkgever die de griepprik vergoedt.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!

dinsdag 9 oktober 2012 om 10:03
Ik val ivm een longziekte ook binnen de risico groep en krijg ook ieder jaar een uitnodiging. Het afgelopen jaar heb ik hem niet gehad en ik denk dat ik het dit jaar ook maar af sla.
Het punt is dat ik allergisch ben voor kippenei-eiwit en dat vaccin net met iets daarvan word aangemaakt. (geen idee hoe dat precies zit, maar de ha vertelde dat.)
Elke keer dat ik de prik wel nam vlamde mijn eczeem dagen lang helemaal op.
Het punt is dat ik allergisch ben voor kippenei-eiwit en dat vaccin net met iets daarvan word aangemaakt. (geen idee hoe dat precies zit, maar de ha vertelde dat.)
Elke keer dat ik de prik wel nam vlamde mijn eczeem dagen lang helemaal op.

dinsdag 9 oktober 2012 om 10:44
quote:waterplant schreef op 09 oktober 2012 @ 10:31:
Gegoogled. De werkzaamheid van het griepvaccin is nooit bewezen, wel is het zo dat het RIVM, die adviseren deze prik, toevallig ook voor de farmaceutische industrie werken. Iedere prik kost een tientje, er worden er 4 miljoen uitgedeeld per jaar, tel uit hun winst.
Het RIVM staat voor het RijksInstituut voor Volksgezondheid en milieu. Die werken niet in opdracht van de farmaceutische industrie, die werken in opdracht van de rijksoverheid.
Ongetwijfeld dat ze wel contacten hebben met de farmaceutische industrie, maar ze werken niet in opdracht van!
Gegoogled. De werkzaamheid van het griepvaccin is nooit bewezen, wel is het zo dat het RIVM, die adviseren deze prik, toevallig ook voor de farmaceutische industrie werken. Iedere prik kost een tientje, er worden er 4 miljoen uitgedeeld per jaar, tel uit hun winst.
Het RIVM staat voor het RijksInstituut voor Volksgezondheid en milieu. Die werken niet in opdracht van de farmaceutische industrie, die werken in opdracht van de rijksoverheid.
Ongetwijfeld dat ze wel contacten hebben met de farmaceutische industrie, maar ze werken niet in opdracht van!