Gezondheid alle pijlers

griepprik?

09-10-2012 07:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nemen jullie elk jaar een griepprik? En waarom wel of niet? Ik bewust niet omdat ik toch nooit echt ziek ben.. Denken jullie dat de prik echt goed is?
Overigens heeft oudste een oproep gekregen, en die gaat hem halen. Hij is net een week ziek geweest, en ik zit er voor hem niet op te wachten dat hij weer ziek zou worden.

Via mijn werkgever ben ik uitgenodigd om er ook eentje te komen halen, ik twijfel nog maar begin te neigen naar wel.
Ik werk als apothekersassistente, maar krijg hem niet via werkgever. Ik kom natuurlijk veel in aanraking met zieke mensen, maar heb nog nooit griep gehad in al de jaren dat ik er werk. Niet nodig dus blijkbaar overigens heeft bij ons op het werk nooit iemand echt griep, waarvan ze langdurig (als in 2 weken) ziek zijn.
De prik word mij ieder jaar aangeboden door mijn werk.

Ik heb het jaren wel laten doen en ieder jaar ben ik daarna een aantal dagen niet lekker, hangerig, grieperig etc etc.

Als proef op de som heb ik de prik vorig jaar eens niet laten zetten. Geen griep gehad.

Ik heb dus besloten het risico op een flinke griep vanaf nu te nemen (met een grote kans dat ik het toch niet krijg) om te voorkomen dat ik me weer een aantal dagen niet fit voel.

Ik val niet binnen de risico groep. Mijn ouders bijvoorbeeld wel en ik geef ze dan ook groot gelijk dat zij de prik wel halen.
Follow your heart, but take your brain with you....
quote:gizz schreef op 09 oktober 2012 @ 07:54:

Kuuk, nit om het een of ander, maar als de beste man serieus meent dat je de griep/verkoudheid kan krijgen van zonder jas buiten lopen dan zou ik een andere arts zoeken.....Nou, misschien omdat je weerstand er een tik van kan krijgen misschien? In combi met een hartziekte probeer je je weerstand toch zo optimaal mogelijk te houden. Hij bedoelde er mee te zeggen dat alleen een griepprik niet tegen kan houden dat je ziek wordt.
Ik haal de griepprik wel ieder jaar, val ook binnen de risicogroep. Vanwege luchtwegen problemen, waar ik trouwens overigens weinig last van ervaar ( als klein kind wel maar 21 jaar later) Helemaal niet meer, maar alsnog krijg ik hem gewoon gratis aangeboden dus ik haal hem gewoon

heb nog nooit echt de griep gehad, maar heb ook nooit last van de spuit dus ik zet hem gewoon!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:polkat schreef op 09 oktober 2012 @ 07:04:

Ik ook niet. Ik ben doelgroep (astma), maar ben nooit ziek. Behalve toen met de hype rond de Mexicaanse griep: toen heb ik me wel laten inenten. En toen hebben we gezellig een week met ons hele gezin ziek thuis gezeten met..... Juist, de Mexicaanse griep. Dus ik ent niet meer

Wat is dit nu, voor een rare instelling?

Het kan toch ook gewoon zijn dat je bijv: de griep al eerder opgelopen had, dat je te laat was met enten. Dat jij net die pech hebt gehad, Overigens zijn zulke spuiten ook geen garantie dat je het NIET krijgt, maar je krijgt het in een veel mildere vorm. Zodat bijv: risicogroepen er niet aan dood kunnen zijn

als je slim bent, ga je toch maar weer de inenting halen.. Jij hebt gewoon een keer pech gehad, dat kan ook hé.

Ik kan je wel vertellen als jij echte, echte griep krijgt lig jij echt honds-honds beroerd op bed, een week lang als het niet langer is. Maar sommige mensen noemen wat koorts, en beetje misselijk al griep maar geloof me dat is geen griep.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik neem wel ieder jaar de griepprik ivm astma. Ik heb weinig last van mijn astma en nog nooit griep gehad. Maar dat wil ik ook zo houden dus neem de griepprik wel, schijnt namelijk dat ik nog zieker kan worden van griep dan "gezonde" mensen. Behalve een rode en zwaarvoelende plek op mijn arm heb ik ook geen nare bijverschijnselen van de prik.
Ik haal hem ieder jaar,ik hoor bij een doelgroep. Sinds ik hem haal ook nooit meer griep gehad.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ook aangeboden gekregen van werkgever (ziekenhuis). Ik kom dagelijks in het ziekenhuis voor m'n studie (en heb er gewerkt, sta nog onder contract, dus ik krijg de oproep nog) dus ik heb zoiets van: waarom niet?

Ik heb nooit last van de griepprik zelf, hooguit een paar uur een iets pijnlijke arm maar eigenlijk mag ik het niet eens een naam geven.
Ik kan het ook op mijn werk laten doen, maar heb er nog nooit een genomen. Ik vertrouw op mijn eigen lichaam en ga daar geen troep in laten spuiten die daar niet hoort. Het is immers maar een griepje, voor mij niet gevaarlijk.
Waarom wordt griep door zoveel mensen onderschat? Zijn mensen niet in de war met verkoudheid en denken ze dat ze daar een inenting tegen krijgen?

Ooit iemand horen zeggen: 'Ik neem geen griepprik, ik heb het recht om ziek te zijn en daar vrij voor te krijgen.'
De Huisarts heeft hem net bij me ingespoten. Hoor bij de doelgroep wegens allergieen. Werk in de zorg en kom veel met mensen in aanraking. Daarnaast vind mijn huisarts de griepprik van groot belang. En vertrouw ik daar op.
gewoonlijk kreeg ik ook altijd een griep-prik, maar deze keer werd me geadviseerd ivm prille zwangerschap om het over te slaan.

geen idee of ik nu over een tijdje alsnog een prik moet halen.
Ik krijg al vanaf mijn derde elk jaar een griepprik ivm astma. Inmiddels is daar nog een andere chronische ziekte bijgekomen en daardoor is mijn weerstand erg laag. Echte griep heb ik nog nooit gehad en hoop ik ook niet te krijgen. Mijn vriend krijgt ook al jaren een oproep en is de prik nog nooit gaan halen, maar twijfelt nu om het wel te doen. Hij heeft wel al een aantal keer echte griep gehad en heeft daar geen zin meer in.
Vorig jaar was ik bijna vijf maanden zwanger en heb ik hem ook gehad. In de eerste drie maanden van de zwangerschap wordt het afgeraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven