Gezondheid alle pijlers

griepprik?

09-10-2012 07:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nemen jullie elk jaar een griepprik? En waarom wel of niet? Ik bewust niet omdat ik toch nooit echt ziek ben.. Denken jullie dat de prik echt goed is?
Overigens heeft oudste een oproep gekregen, en die gaat hem halen. Hij is net een week ziek geweest, en ik zit er voor hem niet op te wachten dat hij weer ziek zou worden.

Via mijn werkgever ben ik uitgenodigd om er ook eentje te komen halen, ik twijfel nog maar begin te neigen naar wel.
Ik werk als apothekersassistente, maar krijg hem niet via werkgever. Ik kom natuurlijk veel in aanraking met zieke mensen, maar heb nog nooit griep gehad in al de jaren dat ik er werk. Niet nodig dus blijkbaar overigens heeft bij ons op het werk nooit iemand echt griep, waarvan ze langdurig (als in 2 weken) ziek zijn.
De prik word mij ieder jaar aangeboden door mijn werk.

Ik heb het jaren wel laten doen en ieder jaar ben ik daarna een aantal dagen niet lekker, hangerig, grieperig etc etc.

Als proef op de som heb ik de prik vorig jaar eens niet laten zetten. Geen griep gehad.

Ik heb dus besloten het risico op een flinke griep vanaf nu te nemen (met een grote kans dat ik het toch niet krijg) om te voorkomen dat ik me weer een aantal dagen niet fit voel.

Ik val niet binnen de risico groep. Mijn ouders bijvoorbeeld wel en ik geef ze dan ook groot gelijk dat zij de prik wel halen.
Follow your heart, but take your brain with you....
quote:gizz schreef op 09 oktober 2012 @ 07:54:

Kuuk, nit om het een of ander, maar als de beste man serieus meent dat je de griep/verkoudheid kan krijgen van zonder jas buiten lopen dan zou ik een andere arts zoeken.....Nou, misschien omdat je weerstand er een tik van kan krijgen misschien? In combi met een hartziekte probeer je je weerstand toch zo optimaal mogelijk te houden. Hij bedoelde er mee te zeggen dat alleen een griepprik niet tegen kan houden dat je ziek wordt.