Vrijdag Conisatie

dinsdag 9 oktober 2012 om 18:44
Hallo iedereen,
In september heb ik een uitstrijkje laten maken en
vorige week ben ik gebeld door de gynaecoloog omdat de cellen dusdanig onrustig zijn dat het weggehaald moet worden en een paar dagen later moest ik voor een afspraak langs komen.
Tijdens het gesprek ben ik mij kapot geschrokken, de cellen neigen naar kankercellen toe en moeten zo snel mogelijk worden verwijdert.
Nu moet ik aankomende vrijdag een conisatie ondergaan onder volledige narcose
Nog steeds een beetje ondersteboven van het nieuws ben ik vooral angstig en zie ik op tegen de operatie(nog nooit geopereerd).
Iemand nog wijze woorden voor mij?
In september heb ik een uitstrijkje laten maken en
vorige week ben ik gebeld door de gynaecoloog omdat de cellen dusdanig onrustig zijn dat het weggehaald moet worden en een paar dagen later moest ik voor een afspraak langs komen.
Tijdens het gesprek ben ik mij kapot geschrokken, de cellen neigen naar kankercellen toe en moeten zo snel mogelijk worden verwijdert.
Nu moet ik aankomende vrijdag een conisatie ondergaan onder volledige narcose
Nog steeds een beetje ondersteboven van het nieuws ben ik vooral angstig en zie ik op tegen de operatie(nog nooit geopereerd).
Iemand nog wijze woorden voor mij?

dinsdag 9 oktober 2012 om 21:14
@ Origami, is het ook niet zo dat het soms na zwangerschap niet/ minder snel weer terugkomt ?
Of is het sowieso de bedoeling dat nadat je kinderen hebt gebaard, je hele baarmoeder eruit wordt gehaald, uit voorzorg?
Laten ze die beslissing na je zwangerschappen bij jou?
Tja zoiets is misschien het overwegen waard, heb je daar geen onzekerheid meer over.....en zolang je je eierstokken maar behoudt kom je niet ineens in de overgang of zo. Maar lijkt me toch nog een best heavy beslissing.
Of is het sowieso de bedoeling dat nadat je kinderen hebt gebaard, je hele baarmoeder eruit wordt gehaald, uit voorzorg?
Tja zoiets is misschien het overwegen waard, heb je daar geen onzekerheid meer over.....en zolang je je eierstokken maar behoudt kom je niet ineens in de overgang of zo. Maar lijkt me toch nog een best heavy beslissing.
dinsdag 9 oktober 2012 om 21:23
quote:gwenni schreef op 09 oktober 2012 @ 21:14:
@ Origami, is het ook niet zo dat het soms na zwangerschap niet/ minder snel weer terugkomt ?
Tja zoiets is misschien het overwegen waard, heb je daar geen onzekerheid meer over.....en zolang je je eierstokken maar behoudt kom je niet ineens in de overgang of zo. Maar lijkt me toch nog een best heavy beslissing.In mijn geval gaat het dus om een soort die vrijwel zeker weer terugkomt. Omdat ik de conisatie al gehad heb (de baarmoederbesparende operatie) en die over het algemeen maar eenmalig kan is de volgende stap dus (áls het terugkomt) een baarmoederverwijdering. Gynaecoloog heeft het niet gehad over een preventieve verwijdering, maar het is wel zaak om kinderen te krijgen vóór het terug is. Die hele baarmoeder boeit me niet, moet ie eruit, dan is dat zo (lekker makkelijk gezegd, zal er tegen die tijd ook vast een flinke douw van krijgen), maar wil zo graag in ieder geval 1 kindje. Het meegemaakt hebben om zwanger te zijn, zien wat er van jou terugkomt in het kind wat uit jouw lijf komt. Een oerdrift die ontstaat ten opzichte van jouw kind, dát wil ik graag ervaren. Mijn vriend en ik waren er samen nog niet aan toe en had, toen alles ineens in sneltreinvaart ging, zo ontzettend het gevoel dat mother nature dat van me afpakte. De bitch! Natuurlijk, kindjes krijgen is een geluk, maar wil het zo graag in ieder geval geprobeerd hebben.
Tja zoiets is misschien het overwegen waard, heb je daar geen onzekerheid meer over.....en zolang je je eierstokken maar behoudt kom je niet ineens in de overgang of zo. Maar lijkt me toch nog een best heavy beslissing.In mijn geval gaat het dus om een soort die vrijwel zeker weer terugkomt. Omdat ik de conisatie al gehad heb (de baarmoederbesparende operatie) en die over het algemeen maar eenmalig kan is de volgende stap dus (áls het terugkomt) een baarmoederverwijdering. Gynaecoloog heeft het niet gehad over een preventieve verwijdering, maar het is wel zaak om kinderen te krijgen vóór het terug is. Die hele baarmoeder boeit me niet, moet ie eruit, dan is dat zo (lekker makkelijk gezegd, zal er tegen die tijd ook vast een flinke douw van krijgen), maar wil zo graag in ieder geval 1 kindje. Het meegemaakt hebben om zwanger te zijn, zien wat er van jou terugkomt in het kind wat uit jouw lijf komt. Een oerdrift die ontstaat ten opzichte van jouw kind, dát wil ik graag ervaren. Mijn vriend en ik waren er samen nog niet aan toe en had, toen alles ineens in sneltreinvaart ging, zo ontzettend het gevoel dat mother nature dat van me afpakte. De bitch! Natuurlijk, kindjes krijgen is een geluk, maar wil het zo graag in ieder geval geprobeerd hebben.

woensdag 10 oktober 2012 om 10:42
quote:woedie schreef op 09 oktober 2012 @ 20:57:
Hei, op je vorig topic had ik je al geantwoord, ik wou nog eventjes toevoegen dat ik denk dat die operatie een komende zwangerschap niet in de weg zal staan, dat zei mijn gyn. toch, maar ik denk wel dat er dan een ring moet worden gestoken om je baby op te houden , zodat het niet te vlug indaalt.
Hou je goed, hé!!! zal vrijdag aan je denken.Dankje woedie
Hei, op je vorig topic had ik je al geantwoord, ik wou nog eventjes toevoegen dat ik denk dat die operatie een komende zwangerschap niet in de weg zal staan, dat zei mijn gyn. toch, maar ik denk wel dat er dan een ring moet worden gestoken om je baby op te houden , zodat het niet te vlug indaalt.
Hou je goed, hé!!! zal vrijdag aan je denken.Dankje woedie

woensdag 10 oktober 2012 om 10:44
quote:impala schreef op 09 oktober 2012 @ 21:05:
Hier nog een hart onder de riem. Ik heb die operatie ca 15 jaar geleden gehad (onder narcose) en het viel mij toen ook enorm mee. En daarna heb ik nooit meer een slecht uitstrijkje gehad (wel even afkloppen natuurlijk
)
Wat fijn Impala!
Bedankt voor je hart onder mijn riem .
Hier nog een hart onder de riem. Ik heb die operatie ca 15 jaar geleden gehad (onder narcose) en het viel mij toen ook enorm mee. En daarna heb ik nooit meer een slecht uitstrijkje gehad (wel even afkloppen natuurlijk

Wat fijn Impala!
Bedankt voor je hart onder mijn riem .

woensdag 10 oktober 2012 om 12:58
Heeft geen zin hè, je druk maken. Dat verandert niets aan de situatie, want het moet nou eenmaal gebeuren. Waar maak je je druk over? Waar heb je zenuwen voor? Hou een lijstje bij de hand voor het geval er vragen bij je opkomen. Zodra je ze hebt opgeschreven zitten ze niet meer in je hoofd. Begin vast in een goed boek, zodat je iets om naar uit te kijken hebt als je thuiskomt uit t ziekenhuis. Zoek je lekkerste omaonderbroeken uit, om mee te nemen naar t ziekenhuis en voor thuis. Koop vast lekkere dingen voor als je zielig op de bank ligt en wil snaaien. Maak er gewoon een soort pyjamafeestje van!

woensdag 10 oktober 2012 om 16:40
quote:_origami_ schreef op woensdag 10 oktober 2012 12:58 Heeft geen zin hè, je druk maken. Dat verandert niets aan de situatie, want het moet nou eenmaal gebeuren. Waar maak je je druk over? Waar heb je zenuwen voor? Hou een lijstje bij de hand voor het geval er vragen bij je opkomen. Zodra je ze hebt opgeschreven zitten ze niet meer in je hoofd. Begin vast in een goed boek, zodat je iets om naar uit te kijken hebt als je thuiskomt uit t ziekenhuis. Zoek je lekkerste omaonderbroeken uit, om mee te nemen naar t ziekenhuis en voor thuis. Koop vast lekkere dingen voor als je zielig op de bank ligt en wil snaaien. Maak er gewoon een soort pyjamafeestje van!
Het heeft ook geen zin ben mezelf een beetje moe aan het maken, ik ben zenuwachtig voor de narcose omdat het de eerste keer is en ik er geen controle (dat kan ook niet) heb.
Bedankt voor de tips!
Het heeft ook geen zin ben mezelf een beetje moe aan het maken, ik ben zenuwachtig voor de narcose omdat het de eerste keer is en ik er geen controle (dat kan ook niet) heb.
Bedankt voor de tips!

zaterdag 13 oktober 2012 om 11:42
quote:_origami_ schreef op vrijdag 12 oktober 2012 14:27 Zo, daar ben je lekker op tijd vanaf. Is het je meegevallen, de narcose? Moet je een nacht blijven? Heb je die verschrikkelijke katheter ook?
Voel je niet verplicht snel te antwoorden, lekker soezelen de hele dag!
Hey origami, ik voelde me erg stoned de hele dag, niet helemaal 100%.
De narcose viel op zich mee maar ik had het gevoel naar gedroomd te hebben?
Ik mocht tegen vier uur naar huis en gelukkig had geen katheter(dat vroeg toen ik net uit de narcose kwam) maar ze hebben wel een oplosbare tampon geplaatst?
Nog bedankt voor je berichtje!
Voel je niet verplicht snel te antwoorden, lekker soezelen de hele dag!
Hey origami, ik voelde me erg stoned de hele dag, niet helemaal 100%.
De narcose viel op zich mee maar ik had het gevoel naar gedroomd te hebben?
Ik mocht tegen vier uur naar huis en gelukkig had geen katheter(dat vroeg toen ik net uit de narcose kwam) maar ze hebben wel een oplosbare tampon geplaatst?
Nog bedankt voor je berichtje!

zaterdag 13 oktober 2012 om 11:45
quote:goldmember schreef op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 Dat was snel!
Hopelijk mag je straks naar huis en heb je thuis iemand die je goed kan verzorgen.
Rustig aan doen de aankomende tijd!!
Mocht rond vier uur naar huis en heb mij lekker door mijn vriend laten vertroetelen.
Dinsdag moet ik weer werken als ik mij weer oke voel, maar zal het rustig aan doen.
Thnx!
Hopelijk mag je straks naar huis en heb je thuis iemand die je goed kan verzorgen.
Rustig aan doen de aankomende tijd!!
Mocht rond vier uur naar huis en heb mij lekker door mijn vriend laten vertroetelen.
Dinsdag moet ik weer werken als ik mij weer oke voel, maar zal het rustig aan doen.
Thnx!

zaterdag 13 oktober 2012 om 11:46

zaterdag 13 oktober 2012 om 11:47
quote:goldmember schreef op zaterdag 13 oktober 2012 11:37 Hoe voel je je vandaag Sharky? Hoop dat je al lekker thuis bent, rustig aan hè!
Hey goldmember!
Ik ben idd thuis en doe ff helemaal niks behalve een filmpje kijken, ben nog erg moe van gisteren maar met de buikpijn valt het tot nu toe gelukkig nog mee!
Bedankt voor je berichtje!
Hey goldmember!
Ik ben idd thuis en doe ff helemaal niks behalve een filmpje kijken, ben nog erg moe van gisteren maar met de buikpijn valt het tot nu toe gelukkig nog mee!
Bedankt voor je berichtje!