Zwarte koffie

10-10-2012 11:01 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou je daar nou echt aan wennen?

Ben een paar jaar geleden cold turkey afgekickt van de suiker in mijn thee, en wil dat eigenlijk ook van de koffie met melk & suiker. Calorie-technisch enzo.

Dus ik zit nu aan de zwarte koffie, maar ik vind 't niet echt lekker geloof ik

Wie vertelt mij dat dit net zo gaat werken als afkicken van de suiker in mijn thee?

Mijn dank is groot.
668, the neighbour of the Beast
hier hetzelde gedaan... thuis stevia zoetjes (ik weet sommigen vinden het ranzig). Op het werk zwart... hoe ik het heb gedaan... ik drink kleine kopjes... klinkt gek... maar zwart is heet beter te drinken, hoe groter de kop, hoe langer je er over doet... daarbij ben ik zwart ook eerder zat... eerste slokken gaan nog wel, daarna wordt het minder... dus met een kleine kop drink ik alleen de eerste slokken
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Waarom doe je er niet een wolkje melk in?

Dan is dat hele pittige er vanaf.
Koffie met zoetjes.. Thee zonder iets..

Dat stevia is goor bleh
quote:lilyrose2012 schreef op 10 oktober 2012 @ 11:06:

Koffie met zoetjes.. Thee zonder iets..

Dat stevia is goor blehis ook gewoon een kwestie van leren drinken, net als zwart... en ik wil geen zoetjes met aspartaan of een aanverwant iets
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Vrogger (20 jaar geleden) dronk ik ook met melk én suiker.

Ik ben toen begonnen met alleen een scheutje melk (gewone,niet de vette koffiemelk) en de suiker weglaten.

En toen ik daar aangewend was ook de melk weggelaten.

Nu...als ik per ongeluk een slok neem waar suiker in zit ga ik bijna over mijn nek.

Dus,ja het went écht!!
Omdat ik dan nog caloriëen drink Septembergirl

Terwijl ik dat met thee niet heb.

Ik wil het liefst gewoon koffie kunnen drinken zonder er over na te denken. Ik ken mezelf, als ik het met melk ga doen, dan gaan er gelijk sloten melk in
Heb je niet gewoon vieze koffie? Probeer eens een ander merk.

Of minder sterke koffie (minder schepjes).

Of de suiker steeds iets afbouwen.
Wat Biebeliee zegt. Precies zo!

Als je eenmaal gewend bent, is koffie met suiker zo ranzig.
Ik ben begonnen met koffie met suiker. Dat werd steeds minder, tot ik het gemakshalve maar gewoon zonder ging drinken. Kan me niet herinneren dat ik daar heel erg aan moest wennen.

Nu vind ik een sterke en loeihete espresso echt het allerlekkerste wat er is. Zoals lollypopje zegt: hoe heter hoe beter ;)
quote:Marels schreef op 10 oktober 2012 @ 11:08:

Omdat ik dan nog caloriëen drink Septembergirl

Ik wil het liefst gewoon koffie kunnen drinken zonder er over na te denken. Ik ken mezelf, als ik het met melk ga doen, dan gaan er gelijk sloten melk in

Welnee, dan is het gelijk niet meer te zuipen.

Niet eng spastisch doen over een paar calorieën Marels, echt niet.
Het ging bij mij vanzelf. Eerst koffie met 1 klontje suiker. Op een gegeven moment vond ik dat te zoet worden. Half klontje suiker en na een paar weken dacht ik: bleuh! En sinds dien drink ik zwart. Was heel vaag, maar mn smaak in koffie is dus vanzelf veranderd.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Overigens heb ik zwarte koffie leren drinken, omdat ik op een stageadres zo'n stille Willy was, dat ik niet durfde te vragen of iemand de melk en suiker even door wilde geven
Ja het went

Ik ben lang geleden om dezelfde reden gestopt met suiker en melk, en vind het nu enorm smerig als er iets in mijn koffie zit.

Hoe lang drink je al zonder? Volgens mij duurde het helemaal niet lang voordat ik er aan gewend was.
Hier ook ooit begonnen met koffie met melk en suiker en toen koffie met alleen suiker.

Daarna inderdaad even wennen aan koffie zonder suiker, maar dat duurde niet echt lang. Goeie koffie... zodat je de echte koffiesmaak proeft. Kleine kopjes, ja.

Nu vind ik een heerlijk sterke espresso (of ristretto) het hoogtepunt van mijn dag (op koffiegebied dan ), hoewel ik zo af en toe een lekkere cappuccino ook niet te versmaden vind. Als er melk in mijn koffie zit, moet er ook suiker (of een zoetje) in, dat wel. Alleen melk vind ik echt niet lekker. Alleen suiker eigenlijk ook niet meer echt.
Regel goeie koffie.

Ik heb t ook gedaan. Ben nu 1,5 week zonder!

Begonnen door melk in de koffie te doen of steviazoetjes.

Steeds minder melk gaan gebruiken.

Een keertje te veel zoetjes in de koffie

En een keertje mijn zoetjes vergeten mee te nemen naar school. Toen heb ik maar gewoon zwart genomen en t bleek niet eens echt vies.

Het went vanzelf.
Been there, done that, got the T-shirt.
En geen Senseo nemen. Dat is überhaupt niet te zuipen, mét of zonder suiker en melk
quote:Thila schreef op 10 oktober 2012 @ 11:10:

Overigens heb ik zwarte koffie leren drinken, omdat ik op een stageadres zo'n stille Willy was, dat ik niet durfde te vragen of iemand de melk en suiker even door wilde geven Agossie
Ja, het went... een soort van...

Ik drink het liefst een cappuccino met een beetje suiker en na 2 zwangerschappen drink ik niet meer zoveel koffie als daarvoor, maar als ik het drink dan is het wel zwart. De smaak van koffie, met of zonder melk/suiker bevalt me nu gewoon wat minder. Het zwartdrinken heb ik "cold turkey" gedaan. Even een dag doorzetten en je weet niet beter.
Ik heb nooit koffie met iets erin gedronken. Dus misschien er nooit aan beginnen? Maar das nu een beetje laat zeker.
Zwarte koffie is zo lekker!

Misschien moet je een keer een andere koffie proberen? Thuis drink ik heel veel koffie, maar bij mijn schoonouders heb ik na 2 bakken al een misselijk gevoel. Die koffie vind ik echt niet lekker.

Mijn moeder zet hele sterke koffie, ook niet lekker!

Ben ooit begonnen met melk en suiker, vervolgens kwam ik in het ziekenhuis te liggen en daarna geen melk meer in mijn koffie.

Na de tweede keer in het ziekenhuis verdween de suiker.

Maar ja, da's misschien een beetje rigoureus; een ziekenhuisopname
Ik heb Nespresso, dus dat zou goed moeten zijn he

Wel niet de slapste koffie die er is, zeg maar.

Hoewel ik wel de mildste genomen heb net.

Ik drink overigens niet zoooooo veel koffie, dus ik zal best een weekje ofzo moeten wennen....
quote:Marels schreef op 10 oktober 2012 @ 11:23:

Ik heb Nespresso, dus dat zou goed moeten zijn he

Wel niet de slapste koffie die er is, zeg maar.

Hoewel ik wel de mildste genomen heb net.

Ik drink overigens niet zoooooo veel koffie, dus ik zal best een weekje ofzo moeten wennen....

Das de beste koffie!!

Misschien wel met de gele en de blauwe lungo's dan beginnen?
Ik had de gele lungo ja

En de Cosi, die drink ik ook wel, maar ik drink momenteel alles als Lungo

Whoehahahaha, ristretto-lungo enzo

Nee hoor, zo erg ist niet. Die drink ik eigenlijk niet.
Ik drink ook alles als lungo

Behalve de ristretto want die bewaar ik voor de cappuccino.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven