Augustus 2012 deel 10!!
zondag 16 september 2012 om 14:05
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.
We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!
Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi
Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.
Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.
Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!
Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi
Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.
Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.
Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
woensdag 10 oktober 2012 om 15:16
quote:annepann schreef op 10 oktober 2012 @ 14:23:
Nico de osteopaat is ook boor la kinderen het is niet alleen t persen het kan ook een traumatisch ervaring zijn. Misschien is het zweverig maar veel kiss hebben er baat bij en het werkt dan ook. Waarom zou je het dan niet doen!Ja, dat vind ik heel zweverig. Waarom ik het niet op een "baadt het niet dan schaadt het niet" manier zou doen is omdat naar mijn mening ze in feite gewoon een massage geven, maar doen alsof ze daar allemaal (vermeende) medische kwalen mee verhelpen. Ze maken ouders onzeker omdat ze suggereren dat een baby die af en toe huilt iets fysieks zou mankeren, terwijl af en toe huilen heel normaal is voor een baby, dat is namelijk zijn enige uitingsvorm als hij zich even wat minder happy voelt. En ze houden ouders met baby's die echt iets mankeren weg bij kinderartsen omdat ze pretenderen dat zij echt dingen op kunnen lossen. Ik vind het zorgelijk dat er tegenwoordig zoveel mensen zo snel naar zo'n niet-bewezen therapie grijpen. Als ik kijk op topics over osteopaten hier op het forum dan blijkt dat ik niet de enige ben met deze mening, en dat ook zat mensen negatieve ervaringen hebben. Maar goed, ik ga me er niet meer druk over maken, ieder moet maar doen wat hij/zij zelf wil.
Nico de osteopaat is ook boor la kinderen het is niet alleen t persen het kan ook een traumatisch ervaring zijn. Misschien is het zweverig maar veel kiss hebben er baat bij en het werkt dan ook. Waarom zou je het dan niet doen!Ja, dat vind ik heel zweverig. Waarom ik het niet op een "baadt het niet dan schaadt het niet" manier zou doen is omdat naar mijn mening ze in feite gewoon een massage geven, maar doen alsof ze daar allemaal (vermeende) medische kwalen mee verhelpen. Ze maken ouders onzeker omdat ze suggereren dat een baby die af en toe huilt iets fysieks zou mankeren, terwijl af en toe huilen heel normaal is voor een baby, dat is namelijk zijn enige uitingsvorm als hij zich even wat minder happy voelt. En ze houden ouders met baby's die echt iets mankeren weg bij kinderartsen omdat ze pretenderen dat zij echt dingen op kunnen lossen. Ik vind het zorgelijk dat er tegenwoordig zoveel mensen zo snel naar zo'n niet-bewezen therapie grijpen. Als ik kijk op topics over osteopaten hier op het forum dan blijkt dat ik niet de enige ben met deze mening, en dat ook zat mensen negatieve ervaringen hebben. Maar goed, ik ga me er niet meer druk over maken, ieder moet maar doen wat hij/zij zelf wil.
woensdag 10 oktober 2012 om 15:16
@ziv: ik vind het ook lastig soms dat voeden op verzoek...dan wil ze na 1,5u alweer drinken terwijl ze volgens niet echt trek kan hebben...daarentegen slaapt ze snachts wel 6 a 8 u door dus haalt ze dat overdag in maybe...
Word straks als ik ga werken denk ik wel lastig met inschatten hoevvel ze dan per fles moet hebben en om de hoeveel tijd...
Hopelijk kan de osteo je verder helpen. Ik heb er geen ervaring maar hoor er wel lovende verhalen over.
@rammel: sterkte fijn dat je je iig beter voelt!
Mini lag net achterstevoren op dr zij in bed met dr duim in dr mond rond te kijken had dr op dr buik erin gelegd...
Word straks als ik ga werken denk ik wel lastig met inschatten hoevvel ze dan per fles moet hebben en om de hoeveel tijd...
Hopelijk kan de osteo je verder helpen. Ik heb er geen ervaring maar hoor er wel lovende verhalen over.
@rammel: sterkte fijn dat je je iig beter voelt!
Mini lag net achterstevoren op dr zij in bed met dr duim in dr mond rond te kijken had dr op dr buik erin gelegd...
woensdag 10 oktober 2012 om 15:18
Maat sterkte!!! Vind het echt rot voor je, weer 4 weken zonder man... Wat is zijn schema? 4 weken op, 2 weken af? Hij moet echt snel alweer weg... Zo jammer!
@mini, hij slaapt vandaag slecht en is heel wisselvallig qua humeur... Van lachen ineens in huilen.. Ook huilen in terwijl hij slaapt... Echt overstuur, en ineens is hij weer stil... Zo vreemd....
@mini, hij slaapt vandaag slecht en is heel wisselvallig qua humeur... Van lachen ineens in huilen.. Ook huilen in terwijl hij slaapt... Echt overstuur, en ineens is hij weer stil... Zo vreemd....
woensdag 10 oktober 2012 om 15:22
@nico: ik denk dat iedereen tich zn eigen manier van benaderen zoekt in deze gevallen. Is net als voorkeur hebben voor een huisarts of een homeopaat. Voor beide benaderingen is wat voor of tegen te zeggen en de ene osteo is ook de andere niet. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel en als je als ouders hierin je gevoel volgt en je kind is ermee geholpen zie ik er geen kwaad in.
Ik vind het wel generaliserend om te zeggem dat osteo's niet deugen en mensen bij de arts weghouden.
Ik geloof dat je als individu altijd zelf moet blijven nadenken en overwegen en noout blind op het oordeel van anderen moet varen of ze nou professioneel of onprofessioneel zijn.
Ik vind het wel generaliserend om te zeggem dat osteo's niet deugen en mensen bij de arts weghouden.
Ik geloof dat je als individu altijd zelf moet blijven nadenken en overwegen en noout blind op het oordeel van anderen moet varen of ze nou professioneel of onprofessioneel zijn.
woensdag 10 oktober 2012 om 15:26
Zivaa, als jouw meisje na een korte tijd jammeren zelf in slaap valt dan zou ik ook niet na een minuut al naar haar toegaan hoor. Alleen bij Minico werkt het niet met laten huilen, dat wordt al heel snel keihard krijsen. Wat dat betreft hebben alle baby's een andere gebruiksaanwijzing. Toch jammer dat je die er niet gewoon bijkrijgt bij de geboorte...
woensdag 10 oktober 2012 om 15:27
Als het een goede osteopaat is zal hij ook vragen wat er is. De osteopaat die ik heb gebeld 'wilde' mij niet helpen omdat mijn meisje zich niet oversterkt of raar gedraagt. Hij vertelde mij dat hij niet iets zou kunnen betekenen omdat haar gedrag volkomen normaal is. Bovendien hebben osteopaten over heg algemeen een opleiding fysio gedaan en zijn get dus niet zomaar kwakzalvers! Je moet alleen wel een goede treffen. En als door n massage vervelende problemen worden opgelost is er toch niets aan de hand?! Kinderartsen (maar ook gewone artsen) sturen je wat mij betreft vaak te snel naar huis met medicijnen zonder er al te veel moeite voor te doen in te onderzoeken. Ik los bepaalde problemen liever op met massage dan dat ik m'n mini vol prop met medicatie. En het dubbelvouwen en kraken van babiesgebeurt niet zoals vaak wordt gesuggereerd dat is dikke onzin.
woensdag 10 oktober 2012 om 15:34
@ann: klopt. En bij hoogopgeleide artsen heb je ook kwakzalvers die onnodig winst boeken met medicatie voirschrijven of alles afdoen met 'dat hoort er gewoon bij'. Heb zelf na jarenlang gekloot met artsen uiteindelijk bij een soort homeopaat een oplossing gevonden voor mn klachten dus ik geloof wel in een combi van alternatief en medisch.
Ieder lijf is uniek, daarom is het ook fijn om keus te hebben!
@nico: heb je ook enig idee waar het krijsen vandaan komt? Mijn mini doet dat alleen als ze schrikt of erg gefrustreerd is. Lijkt me wel lastig om daarmee om te gaan en die gebruiksaanwijzing zou wel handig zijn
Ieder lijf is uniek, daarom is het ook fijn om keus te hebben!
@nico: heb je ook enig idee waar het krijsen vandaan komt? Mijn mini doet dat alleen als ze schrikt of erg gefrustreerd is. Lijkt me wel lastig om daarmee om te gaan en die gebruiksaanwijzing zou wel handig zijn
woensdag 10 oktober 2012 om 15:36
Oh Bub, ik wil niet zeggen dat ze moedwillig mensen zouden bedriegen of weghouden van kinderartsen hoor, ik geloof wel in de goede bedoelingen van de meesten. Ik denk alleen ook dat het niet werkt (in ieder geval niet beter dan gewoon een massage) en dat door hun pretenties er mensen zullen zijn die niet naar een kinderarts toegaan omdat ze denken dat de osteopaat de problemen wel op zal lossen. Misschien in dat geval hun eigen fout en hadden ze maar beter zelf eerst alles moeten onderzoeken, maar niet elke ouder kan of doet dat.
woensdag 10 oktober 2012 om 15:47
woensdag 10 oktober 2012 om 16:10
maat! Dat is niet fijn hyperventilatie! Kun je geen pammetjes voirgeschrijven krijgen voor dit soort gevallen? Vooral als je alleen bent met mini lijkt me dat je zo snel mogelijk uit zo'n aanval dient te komen!
@nico: ja dachten de meeste ouders maar meer zelf na! Zouden een hoop kids beter af zijn denk ik!
@nico: ja dachten de meeste ouders maar meer zelf na! Zouden een hoop kids beter af zijn denk ik!
woensdag 10 oktober 2012 om 16:14
Slapen, ja ik vind t ook lastig hoor!! Het is bij ieder kind anders, merk wel dat ze gewoon erg onrustig is/slaapt als ze in de wagen ligt beneden, was met oudste ook zo en die was dus zodra ze boven ging slapen overdag en s nachts in eigen kamer gelijk een stuk rustiger. Nu weet ik t ook niet; of het goed is dat ze zo verdrietig is/schreeuwt. Weet alleen dat ik t niet meer trek om de hele godganse dag met haar rond te sjouwen en continu te voeden, dus er zal wat moeten gebeuren...
Echt krijsen lijkt me ook lastig nicole, hier wel echt huilen, maar niet dat overdreven 'kattengejank' wat de volgende stap is. Nb, om ze daar uit te krijgen; blazen in het gezicht. Even kort 'pufje', dan schrikken ze, na paar keer is t vaak over (hier wel iig).
net gelijk na voeding even stad in gelopen met de wagen, denk das wel relaxed en kan ze beetje om zich heen kijken. Viel gelijk in slaap. Ook goed, maar zodra ik nu thuis kom en weer stop met lopen is ze wakker, en schreeuwen maar... Pfff het is nu toch echt 'slaap' tijd,, maar ja; om haar nu weer een uur laten krijsen. Blegh wat een gedoe, baby1 was stuk makkelijker.....
Echt krijsen lijkt me ook lastig nicole, hier wel echt huilen, maar niet dat overdreven 'kattengejank' wat de volgende stap is. Nb, om ze daar uit te krijgen; blazen in het gezicht. Even kort 'pufje', dan schrikken ze, na paar keer is t vaak over (hier wel iig).
woensdag 10 oktober 2012 om 16:33
Vervelend, Zivaa! Misschien moet ze ook nog gewoon even bijkomen van de vakantie en de reis? Regelmaat heb je er natuurlijk ook niet al in 1 dag in.
Mijn ervaring is dat hoe meer hij slaapt, hoe makkelijker in slaap vallen de volgende keer weer lukt. Als hij in een vicieuze cirkel van oververmoeidheid zit is het echt lastig om hem daar weer uit te krijgen! Dan ben ik ook wat makkelijker en laat hem op schoot slapen. Elke slaap die hij dan pakt is meegenomen en helpt hem de volgende keer dan hopelijk om gewoon moe en niet oververmoeid in zijn bed te belanden.
En hier helpt ook om zo min mogelijk de hort op te gaan. Even naar de supermarkt in de kinderwagen is volgens mij al een hele belevenis voor Minico, en dan slaapt hij niet maar wil alles volgen. En vervolgens thuis niet meer slapen. Ik merk dat thuis heel rustig aandoen voor hem het beste is. Voor mij niet altijd, dus daar moeten we ook een middenweg in vinden, dat wel.
Dat blazen zal ik eens proberen! Maar nu even niet want hij slaapt weer. Een wonder om deze tijd, en niet eens ingebakerd! Hij heeft besloten om vanaf vandaag een modelbaby te zijn denk ik.
Mijn ervaring is dat hoe meer hij slaapt, hoe makkelijker in slaap vallen de volgende keer weer lukt. Als hij in een vicieuze cirkel van oververmoeidheid zit is het echt lastig om hem daar weer uit te krijgen! Dan ben ik ook wat makkelijker en laat hem op schoot slapen. Elke slaap die hij dan pakt is meegenomen en helpt hem de volgende keer dan hopelijk om gewoon moe en niet oververmoeid in zijn bed te belanden.
En hier helpt ook om zo min mogelijk de hort op te gaan. Even naar de supermarkt in de kinderwagen is volgens mij al een hele belevenis voor Minico, en dan slaapt hij niet maar wil alles volgen. En vervolgens thuis niet meer slapen. Ik merk dat thuis heel rustig aandoen voor hem het beste is. Voor mij niet altijd, dus daar moeten we ook een middenweg in vinden, dat wel.
Dat blazen zal ik eens proberen! Maar nu even niet want hij slaapt weer. Een wonder om deze tijd, en niet eens ingebakerd! Hij heeft besloten om vanaf vandaag een modelbaby te zijn denk ik.
woensdag 10 oktober 2012 om 16:47
woensdag 10 oktober 2012 om 17:04
Knuf Maat.
Ow meiden ik verwaarloos jullie wel he,er zitten gewoon te weinig uren in een dag en ik heb opzeker te weinig armen. Foutje van de natuur dat we er maar 2 hebben hoor.
Mama heeft vandaag d'r eerste chemo gehad. als t goed is verliest ze d'r haar niet en valt de misselijkheid ook mee. Ik vind d'r zo dapper, ze doet gewoon alles nog en wil zelfs werken als t goed gaat. Ik ben zwaar trots,daar kunnen veel mensen van leren. Denk dat mijn zeurende collega het zwaar met me gaat krijgen
Ow meiden ik verwaarloos jullie wel he,er zitten gewoon te weinig uren in een dag en ik heb opzeker te weinig armen. Foutje van de natuur dat we er maar 2 hebben hoor.
Mama heeft vandaag d'r eerste chemo gehad. als t goed is verliest ze d'r haar niet en valt de misselijkheid ook mee. Ik vind d'r zo dapper, ze doet gewoon alles nog en wil zelfs werken als t goed gaat. Ik ben zwaar trots,daar kunnen veel mensen van leren. Denk dat mijn zeurende collega het zwaar met me gaat krijgen
woensdag 10 oktober 2012 om 17:04
Zo, ik zit weer met madame op m'n schoot, want in d'r bedje liggen leverde wederom woest gebrul op. Zodra ik haar in mijn armen leg is het binnen 5 minuten: snurk.... Het is wel een beetje vermoeiend zo, kan helemaal niks meer doen. Maar denk dat het beste is om er maar gewoon aan toe te geven. En wat nico ook zegt: ik wil niet dat ze in een cirkel van oververmoeidheid terecht komt, omdat ze gewoon niet slaapt als ze niet op je ligt.
Wat betreft osteopathie: ik zou zelf niet naar een osteopaat gaan, zit qua mening aan nico's kant wat dat betreft. Ik heb zoiets van: babies zijn nou eenmaal moeilijk te begrijpen en soms erg lastig. Huilen en moeilijk doen hoort er helaas bij, het duurt nou eenmaal even voor z'n klein mensje aan de wereld gewend is. En als ik het gevoel had dat er echt wat met mijn kind is, zou ik naar de kinderarts gaan en het niet aan de homeopathische kant zoeken. Mijn man is helemaal anti-homeopatie en alternatieve geneeswijzen. Die gelooft niks als hij geen harde bewijzen ziet (tja, dat krijg je met die wetenschappers ).
@zivaa: Onze zoon was ook veel makkelijker als baby dan meisje, dus ik begrijp je frustratie!
@Maatje: wat naar van die hyperventilatie! Kun je daar niks voor krijgen wat mag in combinatie met de bv?
Wat betreft osteopathie: ik zou zelf niet naar een osteopaat gaan, zit qua mening aan nico's kant wat dat betreft. Ik heb zoiets van: babies zijn nou eenmaal moeilijk te begrijpen en soms erg lastig. Huilen en moeilijk doen hoort er helaas bij, het duurt nou eenmaal even voor z'n klein mensje aan de wereld gewend is. En als ik het gevoel had dat er echt wat met mijn kind is, zou ik naar de kinderarts gaan en het niet aan de homeopathische kant zoeken. Mijn man is helemaal anti-homeopatie en alternatieve geneeswijzen. Die gelooft niks als hij geen harde bewijzen ziet (tja, dat krijg je met die wetenschappers ).
@zivaa: Onze zoon was ook veel makkelijker als baby dan meisje, dus ik begrijp je frustratie!
@Maatje: wat naar van die hyperventilatie! Kun je daar niks voor krijgen wat mag in combinatie met de bv?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
woensdag 10 oktober 2012 om 17:53
Wat balen zeg Anne! Goed om te weten dat ze je wel geschikt vonden, maar juist ook weer extra zuur dat je gewoon prima bij deze baan paste maar het toch net niet geworden bent! Doe je daar al die moeite voor... Denk je dat ze misschien in de toekomst nog een vacature zullen hebben - dan heb je alvast een goede indruk gemaakt - of is het een zeldzame functie of kleine organisatie? Heb je nog meer ijzers in het vuur of nog niet?
woensdag 10 oktober 2012 om 17:53
@osteo: mijn oudste huilde niet een beetje maar echt veel en de artsen konden er niks mee, toen hij op dieet voeding zat en gespannen en huilerig bleef ben ik naar een osteo gegaan, na 2 behandelingen had ik een ander kind.. Die vrouw gaf me wat kalmerings tips mee en gaf me juist het vertrouwen dat ik het goed deed. Bij de jongste gozer vroeg ze me waarvoor ik gekomen was ze wad dus heel eerlijk.
@schoonmoe, het was gezellig echt! Ik pleurde haast naast de bank..
@laten huilen, wordt juffie ook hysterisch van!! Ontroostbaar!
@schoonmoe, het was gezellig echt! Ik pleurde haast naast de bank..
@laten huilen, wordt juffie ook hysterisch van!! Ontroostbaar!
woensdag 10 oktober 2012 om 17:58
Oh, en heeft iemand ervaring met een baby die het ritme omdraait en wat daaraan te doen? Ik probeer aan te houden: slapen - drinken - knuffelen/box - slapen etc., maar hij viel vandaag steeds tijdens/na de fles al in slaap. Maar dan na 1 of meer uur slapen is hij klaarwakker en kan ik hem nog wel eventjes bezighouden, maar gaat hij toch op een gegeven moment jammeren en knorren om de fles. Terwijl het officieel dan nog niet z'n tijd is. Als ik dan de fles al geef dan krijgt hij teveel op een dag, maar laten jammeren vind ik ook niet zo'n goed plan en hem wakker houden na de fles ook niet. Iemand een oplossing?