Weekend weg met zus

10-10-2012 21:17 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus en ik willen begin volgend jaar een weekend weg. Ik heb niet zoveel inspiratie op het moment en ben op zoek naar tips/ideeën vanuit ervaringen van mensen. Voorwaarden:

-met trein of goedkope vlucht te bereiken vanuit zowel NL als Berlijn (waar mijn zus woont)

-we houden beide van kunst en cultuur, oude binnensteden, evt combinatie met moderne architectuur

-voor 's avonds zijn lekker en liefst bijzonder eten en 'alternatieve' kroegen belangrijk. Bandjes kijken zijn we ook fan van:-)

-shoppen: ook leuk, maar dan het liefst aparte winkeltjes, rommelmarkten etc

Ben benieuwd naar jullie ideeën. Bedankt voor het meedenken alvast!
Kopenhagen is leuk.
shoppen...
Kopenhagen is zeker leuk, maar zijn we al geweest:-)
En Roermond ook al;-)
Lille?
Lille? Hmmm, vertel?
Praag of budapest. Beide mooie steden. Niet duur. Goed eten en drinken en veel leuke alternatieve kroegen met vaak live muziek.
Barcelona.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Praag ken ik al, maar zus nog niet, dus een idee en Budapest is ook een goeie misschien, hoewel onze ouders daar teleurgesteld in waren, maar die vinden deels andere dingen leuk;-)

Barcelona zijn we ook al geweest:-(
Praag?
Keulen!!!
Istanbul.
Iistanbul! Ga ik eens onderzoeken.... Is dat leuk voor een weekend? 2 of 3 nachten...

Keulen: Duitsland willen we niet, omdat zus er al op zoveel plekken heeft gewoond. NL en België ook niet.
Wenen
Ik ga toevallig dit weekend met oa mijn zus naar Istanbul. Ik verwacht dat dat heel leuk gaat zijn voor drie nachten.

Lille: historisch centrum en grootste rommelmarkt van Europa (maar dat is in september), prima met de trein te bereizen.
Istanbul is echt geweldig. Doen!
Sarajevo....
Istanbul is geweldig maar een weekend is echt niet genoeg, drie weken ook niet.
verba volant, scripta manent.
Istanbul, sarajevo, rome.

@mariannedavids een weekend istanbul is gewoon leuk maar idd niet genoeg. Maar 3 weken???
Florence is ook erg mooi..
quote:Ruza schreef op 10 oktober 2012 @ 22:28:

Istanbul, sarajevo, rome.

@mariannedavids een weekend istanbul is gewoon leuk maar idd niet genoeg. Maar 3 weken???Ik ben er meerdere keren drie weken geweest, er is zoveel te zien en te doen. Istanbul heeft net zoveel inwoners als Nederland, de geçekondu meegerekend. Het is niet alleen de Aia Sofia of de blauwe moskee aan de andere kant van het park, het Dolmahbahçe en het Topkapi museum en de harem, er zijn zoveel kleine musea, galerietjes, winkelcentra, geweldige restaurants, een bruisend nachtleven. Het handigst is om een auto te huren maar het OV in Istanbul is uitstekend, de tram of bus kost drie keer niks, als je van het Europese deel naar het Aziatische deel wilt ben je het snelst met een catamaran, muntje halen bij de kassa, ze varen vanaf Eminonu, de tram komt daar vlakbij. De dolmus is ook voordelig maar niet altijd comfortabel, dolmus betekent zoiets als "vol" waardoor je de kans loopt dat je op een krat vers gevangen vis moet zitten of naast een schaap alhoewel dat in Istanbul minder vaak voorkomt dan op het platte land.
verba volant, scripta manent.
Londen
Barcelona!
Rome!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven