Weekend weg met zus

10-10-2012 21:17 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus en ik willen begin volgend jaar een weekend weg. Ik heb niet zoveel inspiratie op het moment en ben op zoek naar tips/ideeën vanuit ervaringen van mensen. Voorwaarden:

-met trein of goedkope vlucht te bereiken vanuit zowel NL als Berlijn (waar mijn zus woont)

-we houden beide van kunst en cultuur, oude binnensteden, evt combinatie met moderne architectuur

-voor 's avonds zijn lekker en liefst bijzonder eten en 'alternatieve' kroegen belangrijk. Bandjes kijken zijn we ook fan van:-)

-shoppen: ook leuk, maar dan het liefst aparte winkeltjes, rommelmarkten etc

Ben benieuwd naar jullie ideeën. Bedankt voor het meedenken alvast!
Camden town (Londen). Camden market is een paradijs wat betreft alternatief uitgaan en shoppen en vol met locals ipv alleen toeristen. Echt super!!!!
Dublin?
Krakau! Prachtige historische stad, heel veel kroegen met vaak leuke (jazz)bandjes en je kunt er verrassend lekker eten. Is niet zo groot, dus in een paar dagen heb je het meeste wel gezien. Ook fijn is dat het er goedkoop is.
Porto!
Wat leuk jullie reacties! Ik ga in conclaaf met zus, ben benieuwd wat zij van deze lijst vindt. Mijn voorkeur tot nu toe, in willekeurige volgorde;-): Budapest, Istanbul, Dublin, Porto...
Wenen!alles wat jullie zoeken, dn vanaf rotterdam kun je nu ook redelijk goedkoop vliegen.
Ulgh Istanbul.. Ik vond dat zo stom!

Maar volgens mij ben ik echt de enige op deze planeet dus luister maar niet naar mij :-)

Ik zou gaan voor: Rome, Madrid of Budapest. Barcelona kan trouwens ook voor een tweede x erg leuk zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven