Metalen gesp gebroken

11-10-2012 15:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is de pin van mijn favoriete broekriem gebroken toen ik hem met broek en al van de trap liet vallen.

De pin (dwars-staafje) waarmee het leren gedeelte vatzat aan de gesp is helemaal afgebroken van de ring (niet op een laspunt).

Als een sierraad stuk gaat, kan je het laten repareren bij een juwelier. Maar wat doe je bij niet-edelmetalen? Kan je zoiets ergens laten maken? En zo ja, waar?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Kan je er bij de schoenmaker/kleermaker niet gewoon een nieuwe gesp aan laten zetten?
Het ligt er aan wat voor soort metaal het is. Is het ijzer, staal of koper, dan kan er wel wat aan gedaan worden, maar er zijn metaallegeringen die stuk blijven als ze het zijn, daar valt niets meer aan te doen.
Ik vond die gesp juist zo leuk. Maar misschien is het een idee om die toch te vervangen. Hebben ze bij de schoenmaker losse gespen? Ik zal eens checken.

En ik vrees dat het inderdaad zo'n legering is, de breukrand ziet er niet echt 'lasbaar' uit als ik het zo bekijk.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Een fourniturenwinkel heeft ook gespen. Je kunt ook een riem bij de kringloop kopen en daar de gesp afhalen of op rommelmarkten kijken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien bij een smid?
een smid.. ik zie er nooit 1 in een winkelstraat eigenlijk..

Fourniturenzaak idd! Ik ga op zoek.. Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven