Ik wil ook een eigen stoppen met roken topic!!
donderdag 11 oktober 2012 om 21:59
Want ik stop. Ik heb nog 2 sigaretten die ik nu op ga roken en dan moet het maar eens voorbei zijn met die onzin.
En ik wil een eigen hup-ruza-hup topic.
Dus komt u maar met de aanmoedigingssmileys en onvoorwaardelijke steun. Want ik ga het nog zwaar krijgen van een pakje per dag cold turkey stoppen.
En ik wil een eigen hup-ruza-hup topic.
Dus komt u maar met de aanmoedigingssmileys en onvoorwaardelijke steun. Want ik ga het nog zwaar krijgen van een pakje per dag cold turkey stoppen.
donderdag 11 oktober 2012 om 22:17

donderdag 11 oktober 2012 om 22:19
Wat goed van je! Ik ben vorig jaar november cold turkey gestopt (rookte zo'n 20 sigaretten op een dag). Ik ben nog één keer teruggevallen in mei toen mijn relatie uitging, maar toen was het na één pakje ook alweer klaar. Ik heb er haast nooit behoefte meer aan, en ben blij dat ik gestopt ben! Ik had altijd vreselijke hoestbuien, en die zijn eindelijk verleden tijd! Dat vind ik het fijnste van gestopt zijn.

donderdag 11 oktober 2012 om 22:27
Wat ook goed helpt bij het stoppen met roken:
Vertel het aan je grootste vijand!
En denk, als je dreigt het stoppen op te geven aan die persoon, hoe die jou zal uitlachen en meewaarig zal denken: tsss die heeft geen ruggegraat.
Denk je echt wel 2 keer na voordat je besluit te stoppen met stoppen met roken!
(zelf rookte ik 1 pakje shag per dag, nu ruim 7 jaar gestopt)
Vertel het aan je grootste vijand!
En denk, als je dreigt het stoppen op te geven aan die persoon, hoe die jou zal uitlachen en meewaarig zal denken: tsss die heeft geen ruggegraat.
Denk je echt wel 2 keer na voordat je besluit te stoppen met stoppen met roken!
(zelf rookte ik 1 pakje shag per dag, nu ruim 7 jaar gestopt)

donderdag 11 oktober 2012 om 22:28
quote:fiddeldee schreef op 11 oktober 2012 @ 22:14:
* Het kost veel geld
* Je krijgt er gele tanden van
* Je krijgt er gele vingers van
* Je gaat er enorm van uit je mond ruiken
* Een niet roker waarmee je zoent heeft het gevoel dat hij een asbak leeg eet.
* Je kan er dood aan gaan
* Het kan enorm ordinair staan
* Mensen om je heen kunnen er dood aan gaan
* Je huid verouderd sneller
Een motivatielijstje om te lezen als je weer wilt beginnen
En dan de stress-vermindering! Je hoeft je nooit meer af te vragen;
- Of jij tijdens de overstap bij de trein nog tijd hebt om nog snel even een sigaret te roken
- Of je sigaretten wel in je tas zitten (en dan de paniek als je ze bent vergeten!)
- Of je wel een aansteker bij je hebt
- Of je wel genoeg hebt om het weekend door te komen (en je hoeft dus nooit meer s'avonds nog naar de supermarkt/benzinepomp te gaan voor sigaretten)
En van het bovenstaande lijstje denk je nu misschien "Lekker belangrijk", maar ik ben nu 6 maanden gestopt en heb inderdaad meer geld, een mooiere huid, geen vies hoestje meer, meer adem, wittere tanden, stink niet meer en kan eindelijk eens de hele dag lekker naar parfum ruiken.
You can do it!!!
* Het kost veel geld
* Je krijgt er gele tanden van
* Je krijgt er gele vingers van
* Je gaat er enorm van uit je mond ruiken
* Een niet roker waarmee je zoent heeft het gevoel dat hij een asbak leeg eet.
* Je kan er dood aan gaan
* Het kan enorm ordinair staan
* Mensen om je heen kunnen er dood aan gaan
* Je huid verouderd sneller
Een motivatielijstje om te lezen als je weer wilt beginnen
- Of jij tijdens de overstap bij de trein nog tijd hebt om nog snel even een sigaret te roken
- Of je sigaretten wel in je tas zitten (en dan de paniek als je ze bent vergeten!)
- Of je wel genoeg hebt om het weekend door te komen (en je hoeft dus nooit meer s'avonds nog naar de supermarkt/benzinepomp te gaan voor sigaretten)
En van het bovenstaande lijstje denk je nu misschien "Lekker belangrijk", maar ik ben nu 6 maanden gestopt en heb inderdaad meer geld, een mooiere huid, geen vies hoestje meer, meer adem, wittere tanden, stink niet meer en kan eindelijk eens de hele dag lekker naar parfum ruiken.
You can do it!!!

donderdag 11 oktober 2012 om 22:59
quote:freeasabirdie schreef op 11 oktober 2012 @ 22:28:
[...]
You can do it!!!
Ja, en ook:
-Je hoeft niet meer in een restaurant naar buiten te loeren om te kijken of je direct in de regen buiten gaat staan roken.
-Je hoeft op je werk niet steeds je jas aan te gooien om buiten een sigaret in de winter/herfst/ sneeuw/ vrieskou te gaan roken.
-Je zit niet meer bij een ellelange vergadering te wiebelen op je stoel omdat je zo enorm snakt naar een sigaret.
[...]
You can do it!!!
Ja, en ook:
-Je hoeft niet meer in een restaurant naar buiten te loeren om te kijken of je direct in de regen buiten gaat staan roken.
-Je hoeft op je werk niet steeds je jas aan te gooien om buiten een sigaret in de winter/herfst/ sneeuw/ vrieskou te gaan roken.
-Je zit niet meer bij een ellelange vergadering te wiebelen op je stoel omdat je zo enorm snakt naar een sigaret.

vrijdag 12 oktober 2012 om 08:15
Goedzo Ruza!
Ik heb 23 augustus 2010 samen met (je ziet me al snel meeschrijven) dit topic m'n laatste sigaret uitgemaakt. Voordat de TO dit topic opende was ik toevallig nog naar de huisarts geweest om hierover te praten. Ik had me al ingelezen op internet en ik vond de adviezen om nadat ik was gestopt met roken alles maar dan ook werkelijk àlles wat ik met roken associeer te vernietigen en weg te gooien. Dat heb ik gedaan. Asbakken weg, aanstekers weg, mascotte-sigarettenmaker weg, kleding in de was en gewoon stoppen! Ook is het heel belangrijk om je rituelen te veranderen!!
Meeschrijven in het topic heeft geholpen maar ik heb ook een beetje virtuele steun gehad aan Silkquit . Dit programma houdt voor je bij hoeveel dagen je niet heb gerookt, hoeveel levensdagen je heb gered en hoeveel geld je heb bespaart. Motiveert best Ook ben ik meteen meer gaan bewegen, beetje hardlopen, op de fiets naar m'n werk (8 km) zodat ik meteen kon 'voelen' wat stoppen met roken met me deed. Ik voelde van de ene week op de andere zo fit, ik had ineens zoveel meer energie en adem! Heerlijk gewoon!
Nu ruim 2 jaar later nooit meer gerookt, ik eet heel gezond en ik sport nog steeds. Ik voel me zoveel beter dan alle jaren toen ik nog rookte (en dronk maar dat is een ander verhaal).
Kom op, als je echt wil stoppen dan is het echt een eitje maar je moet ècht ècht willen!!
Ik heb 23 augustus 2010 samen met (je ziet me al snel meeschrijven) dit topic m'n laatste sigaret uitgemaakt. Voordat de TO dit topic opende was ik toevallig nog naar de huisarts geweest om hierover te praten. Ik had me al ingelezen op internet en ik vond de adviezen om nadat ik was gestopt met roken alles maar dan ook werkelijk àlles wat ik met roken associeer te vernietigen en weg te gooien. Dat heb ik gedaan. Asbakken weg, aanstekers weg, mascotte-sigarettenmaker weg, kleding in de was en gewoon stoppen! Ook is het heel belangrijk om je rituelen te veranderen!!
Meeschrijven in het topic heeft geholpen maar ik heb ook een beetje virtuele steun gehad aan Silkquit . Dit programma houdt voor je bij hoeveel dagen je niet heb gerookt, hoeveel levensdagen je heb gered en hoeveel geld je heb bespaart. Motiveert best Ook ben ik meteen meer gaan bewegen, beetje hardlopen, op de fiets naar m'n werk (8 km) zodat ik meteen kon 'voelen' wat stoppen met roken met me deed. Ik voelde van de ene week op de andere zo fit, ik had ineens zoveel meer energie en adem! Heerlijk gewoon!
Nu ruim 2 jaar later nooit meer gerookt, ik eet heel gezond en ik sport nog steeds. Ik voel me zoveel beter dan alle jaren toen ik nog rookte (en dronk maar dat is een ander verhaal).
Kom op, als je echt wil stoppen dan is het echt een eitje maar je moet ècht ècht willen!!

vrijdag 12 oktober 2012 om 08:25
Hè Ruza. Hebben wij niet samen in november in een topic geschreven ( had jij ook geopend) stoppen met roken? Ik heb toen best een lange tijd meegeschreven. Ben vorig jaar op 23 nov. Gestopt en met succes. Ga Champix gebruiken. Dat helpt zo goed. Zit volgend jaar weer in de verzekering. Maar het belangrijkste is dat je het zelf wilt.
Mijn man is na 4 maanden weer begonnen met roken. Het was of roken of scheiden
Hij is nu happy en ik ben het.
Ik vind verse rook wel lekker ruiken maar wat ben ik vreselijk blij dat ik niet meer rook na 26 jaar een zware stoomboot geweest te zijn!!
Succes, als je er zelf achter staat lukt het!
Mijn man is na 4 maanden weer begonnen met roken. Het was of roken of scheiden
Hij is nu happy en ik ben het.
Ik vind verse rook wel lekker ruiken maar wat ben ik vreselijk blij dat ik niet meer rook na 26 jaar een zware stoomboot geweest te zijn!!
Succes, als je er zelf achter staat lukt het!
vrijdag 12 oktober 2012 om 08:30
Ik rook al 3 maanden niet meer, meer dan een pakje per dag, heel eigenwijs en toch cold turkey gestopt.
Serieus, als ik het kan,kan jij het ook.
Ik lag in het ziekenhuis met een stel met het iq van een weekdier te samen, die waren allemaal gestopt, hoe dom ze ook waren, dat konden ze wel.
En ik niet?
Stom maar dat was mijn turning point, dezelfde dag nog gestopt.
Serieus, als ik het kan,kan jij het ook.
Ik lag in het ziekenhuis met een stel met het iq van een weekdier te samen, die waren allemaal gestopt, hoe dom ze ook waren, dat konden ze wel.
En ik niet?
Stom maar dat was mijn turning point, dezelfde dag nog gestopt.