Relatieproblemen, informatie+eigen ervaring
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:18
Informatie over "Typische relatieproblemen" en eigen ervaring
“Stel: Je ziet je vriendin zo’n 1 keer per week, je probeert, toont je interesses gedurende een 5 tal weken en ... niets.”
De eerste reactie van velen is je wederzijdse partij de rug toekeren. Je begint na te denken en vraagt je af ligt het nu echt aan mij. Je vraagt je andere helft, ligt het aan mij. 99% kans op ‘NEEN’. Is dat echt zo?
Met deze zin wil ik niemand ontmoedigen maar de kans bestaat er natuurlijk altijd in dat het aan jou ligt. Indien dat zo is zal ze dat natuurlijk niet toegeven, tenminste niet meteen. 1 ding is wel zeker, het begint aan je te knagen.
Vaak luidt het antwoord ook het ligt niet aan jou maar aan mij. Of het is nooit goed voor jou. Dan zit je daar wel mooi. Diep gedeprimeerd, bedachtzaam over de rede. Vaak is dat alles wat je krijgt. Het ligt aan mij. Jijzelf moet het maar aanvaarden. Erover praten... vaak geen optie. Over dit onderwerp wordt vaak niet graag gepraat. Er kunnen hierdoor ok relatieproblemen ontstaan en... ‘hoeveel relaties zijn er al niet stuk gegaan omwille van dit’. Bovendien kunnen er ook depessieverschijnselen optreden.
Indien deze problemen zich optreden over een langere termijn zou ik zo snel mogelijk een tirapeut contacteren indien het niet te laat is.
“Stel: je hebt seks met je vriendin en je ziet dat ze niet geniet, of dat zij er niet echt veel zin in heeft.”
Vele mannen zien het niet, zolang ze zelf maar genieten. Maar het genot van de vrouw is ook belangrijk. Bij vrouwen komt dit al veel minder voor. MAAR als dit vaker en vaker optreedt dat de andere partij geen zin heeft in seks dan begin je je zorgen te maken. Zij/hij staat het toe maar WAAROM? Ze/hij is niet aan het genieten...
Wel hiervoor zijn enkele (mogelijke) verklaringen:
-zorgen
-stress
-zij/hij staat het toe omdat jij het wilt.
-ziek
-de pil;spiraal
-...
“Stel: je hebt een relatie van enkele jaren en je constateert dat jij degene bent die de aanleiding geeft tot het intieme, constant opnieuw.”
Het is logisch dat mannen meer aanzetten tot seks dan vrouwen, de kans dat een vrouw opgewonden geraakt van het zien van een man is zeer klein. Het is volledig normaal dat een man dit meer doet dan een vrouw. Maar als de vrouw dit nooit doet kan dit een negatieve uitwerking hebben op de gevoelswaarde van de man.
mijn situatie + reactie:
ik ben ondertussen enkele jaren samen met een prachtig meisje. Gedurende de afgelopen maanden heb ik conclusies zitten maken en na zitten denken over hoe ik mijn relatie naar een beter niveau zou kunnen brengen. Enkele van mijn conclusies:
1) ze nam nooit initiatief om af te spreken niet 1 keer in 3 jaar
2) ze had nauwelijks zin om intiem te kussen
3) ze had permanent excuses om geen seks te hebben
(Bovendien zou ik een detail aan mijn profiel willen toevoegen. Ik probeer haar alles te geven alles van liefde en dan enkele weken na ik 2 jaar samen ben met mijn vriendin bedriegt ze mij (niet seksueel) een kus) ik vergaf het haar ze zei: “Als je er niet mee kan leven maak het dan uit.”
ik begon er een conversatie over met haar en vroeg waarom. Ik kreeg een enorme uitbrander: “jij bent nooit tevreden, ik kan niets goed doen voor je en ik toon interesse op andere vlakken.” Dit was het begin van pijn in mijn hart. Ik vroeg me af of ik wel had moeten nadenken over mijn relatie. Ik kwam er altijd gekwetst uit.
Maar ik beet me erdoor, zij is degene van wie ik hou en zou haar nooit loslaten. Wat dan ook , voor alles is er een oplossing.
2) Zoals altijd, ben ik rechtuit. Ik vertelde haar over hoe onze relatie in het begin was, hoe we onze intieme gevoelens toonde aan elkaar. Ik pakte het rustig aan. Ik ging langzamerhand mijn vraag benaderen, voorzichtig omdat ik niet weer een conflict wou. Tevergeefs, ik vroeg het haar zoals ik het zag; waarom ze niet meer wou kussen als vroeger. Ze zei dat ik dat constant wou doen en dat het haar irriteerde. Ik beet op mijn tanden en zei: ik begrijp het. Diep vanbinnen begon het meer en meer te wringen. Sinds toen geef ik GEEN aanleiding meer tot kussen. Mijn gedacht luidde: “ Zij zal het initiatief nemen en dan zal ze geen opgedrongen gevoel meer hebben van ik moet hem kussen”. Je zou zeggen dat zoiets zou opvallen bij haar, maar niets.
Ik bleef erbij dat zij nog steeds het meisje van mijn dromen is, alles wat ik wou.
In het begin van dit wil ik meedelen dat seks absoluut niet mijn prioriteit is in een relatie. Niet dat ik er elke dag aan denk of constant als ik een meisje zie. Ik apprecieer de behoefte van mijn wederzijdse partij.
Nadat ik haar had moeten vragen voor de zoveelste keer “Wanneer spreken we af” lag ik bij haar in bed. Enkele filmen kijken, gezellig. Ik had enkele geurkaarsjes aangedaan, de lichten uit en een romantische film. Alles voor een goede sfeer te creëren. Ik had stevig zitten nadenken over wat er mis met me was (nadat ik vier keer een excuus had gekregen om geen seks te hebben). Ik had alles perfect gemaakt tot in de details. Perfecte sfeer, massage, niets overhaast. Ik verwende haar compleet. Het was niet dat ik enorm veel zin had in ‘het intieme’ maar ik wou gewoon weten wat ze deze keer wou zeggen, of misschien zou ze het toestaan en zou ik me geen zorgen meer moeten maken. Op het moment dat ik in de buurt kwam van haar intieme delen zei ze vervolgens: “Ik ben moe, ik ge slapen schat”. Ik keerde vervolgens de rug naar haar, ze probeerde me vervolgens nog te knuffelen en vast te pakken. Maar ik had even geen zin in fysiek contact met haar. Het kwetste mij echt. Vanaf toen is er een schakelaar in mijn hoofd omgedraaid, ik heb het liefst geen seks meer met haar.
Na dit alles ben ik compleet verandert; ik wacht tot zij me vraagt wanneer ik haar wil zien, tot zij me kust en als ze me aanzet tot het seksuele zeg ik tegen haar neen sorry schat, ik heb gewoon zin in knuffelen. Niet omdat ik haar een wederzijds gevoel wil geven maar omdat het me hard geraakt heeft en me daar nu niet zeker bij voel, ik weet niet of ze het nu doet omdat ik het wil of dat zij het wil. Ik ben erg onzeker over de relatie met haar. Maar al bij al hou ik nog steeds zielsveel van haar.
Laat me weten wat jullie ervan vinden.
Mvg. Jeroen
“Stel: Je ziet je vriendin zo’n 1 keer per week, je probeert, toont je interesses gedurende een 5 tal weken en ... niets.”
De eerste reactie van velen is je wederzijdse partij de rug toekeren. Je begint na te denken en vraagt je af ligt het nu echt aan mij. Je vraagt je andere helft, ligt het aan mij. 99% kans op ‘NEEN’. Is dat echt zo?
Met deze zin wil ik niemand ontmoedigen maar de kans bestaat er natuurlijk altijd in dat het aan jou ligt. Indien dat zo is zal ze dat natuurlijk niet toegeven, tenminste niet meteen. 1 ding is wel zeker, het begint aan je te knagen.
Vaak luidt het antwoord ook het ligt niet aan jou maar aan mij. Of het is nooit goed voor jou. Dan zit je daar wel mooi. Diep gedeprimeerd, bedachtzaam over de rede. Vaak is dat alles wat je krijgt. Het ligt aan mij. Jijzelf moet het maar aanvaarden. Erover praten... vaak geen optie. Over dit onderwerp wordt vaak niet graag gepraat. Er kunnen hierdoor ok relatieproblemen ontstaan en... ‘hoeveel relaties zijn er al niet stuk gegaan omwille van dit’. Bovendien kunnen er ook depessieverschijnselen optreden.
Indien deze problemen zich optreden over een langere termijn zou ik zo snel mogelijk een tirapeut contacteren indien het niet te laat is.
“Stel: je hebt seks met je vriendin en je ziet dat ze niet geniet, of dat zij er niet echt veel zin in heeft.”
Vele mannen zien het niet, zolang ze zelf maar genieten. Maar het genot van de vrouw is ook belangrijk. Bij vrouwen komt dit al veel minder voor. MAAR als dit vaker en vaker optreedt dat de andere partij geen zin heeft in seks dan begin je je zorgen te maken. Zij/hij staat het toe maar WAAROM? Ze/hij is niet aan het genieten...
Wel hiervoor zijn enkele (mogelijke) verklaringen:
-zorgen
-stress
-zij/hij staat het toe omdat jij het wilt.
-ziek
-de pil;spiraal
-...
“Stel: je hebt een relatie van enkele jaren en je constateert dat jij degene bent die de aanleiding geeft tot het intieme, constant opnieuw.”
Het is logisch dat mannen meer aanzetten tot seks dan vrouwen, de kans dat een vrouw opgewonden geraakt van het zien van een man is zeer klein. Het is volledig normaal dat een man dit meer doet dan een vrouw. Maar als de vrouw dit nooit doet kan dit een negatieve uitwerking hebben op de gevoelswaarde van de man.
mijn situatie + reactie:
ik ben ondertussen enkele jaren samen met een prachtig meisje. Gedurende de afgelopen maanden heb ik conclusies zitten maken en na zitten denken over hoe ik mijn relatie naar een beter niveau zou kunnen brengen. Enkele van mijn conclusies:
1) ze nam nooit initiatief om af te spreken niet 1 keer in 3 jaar
2) ze had nauwelijks zin om intiem te kussen
3) ze had permanent excuses om geen seks te hebben
(Bovendien zou ik een detail aan mijn profiel willen toevoegen. Ik probeer haar alles te geven alles van liefde en dan enkele weken na ik 2 jaar samen ben met mijn vriendin bedriegt ze mij (niet seksueel) een kus) ik vergaf het haar ze zei: “Als je er niet mee kan leven maak het dan uit.”
ik begon er een conversatie over met haar en vroeg waarom. Ik kreeg een enorme uitbrander: “jij bent nooit tevreden, ik kan niets goed doen voor je en ik toon interesse op andere vlakken.” Dit was het begin van pijn in mijn hart. Ik vroeg me af of ik wel had moeten nadenken over mijn relatie. Ik kwam er altijd gekwetst uit.
Maar ik beet me erdoor, zij is degene van wie ik hou en zou haar nooit loslaten. Wat dan ook , voor alles is er een oplossing.
2) Zoals altijd, ben ik rechtuit. Ik vertelde haar over hoe onze relatie in het begin was, hoe we onze intieme gevoelens toonde aan elkaar. Ik pakte het rustig aan. Ik ging langzamerhand mijn vraag benaderen, voorzichtig omdat ik niet weer een conflict wou. Tevergeefs, ik vroeg het haar zoals ik het zag; waarom ze niet meer wou kussen als vroeger. Ze zei dat ik dat constant wou doen en dat het haar irriteerde. Ik beet op mijn tanden en zei: ik begrijp het. Diep vanbinnen begon het meer en meer te wringen. Sinds toen geef ik GEEN aanleiding meer tot kussen. Mijn gedacht luidde: “ Zij zal het initiatief nemen en dan zal ze geen opgedrongen gevoel meer hebben van ik moet hem kussen”. Je zou zeggen dat zoiets zou opvallen bij haar, maar niets.
Ik bleef erbij dat zij nog steeds het meisje van mijn dromen is, alles wat ik wou.
In het begin van dit wil ik meedelen dat seks absoluut niet mijn prioriteit is in een relatie. Niet dat ik er elke dag aan denk of constant als ik een meisje zie. Ik apprecieer de behoefte van mijn wederzijdse partij.
Nadat ik haar had moeten vragen voor de zoveelste keer “Wanneer spreken we af” lag ik bij haar in bed. Enkele filmen kijken, gezellig. Ik had enkele geurkaarsjes aangedaan, de lichten uit en een romantische film. Alles voor een goede sfeer te creëren. Ik had stevig zitten nadenken over wat er mis met me was (nadat ik vier keer een excuus had gekregen om geen seks te hebben). Ik had alles perfect gemaakt tot in de details. Perfecte sfeer, massage, niets overhaast. Ik verwende haar compleet. Het was niet dat ik enorm veel zin had in ‘het intieme’ maar ik wou gewoon weten wat ze deze keer wou zeggen, of misschien zou ze het toestaan en zou ik me geen zorgen meer moeten maken. Op het moment dat ik in de buurt kwam van haar intieme delen zei ze vervolgens: “Ik ben moe, ik ge slapen schat”. Ik keerde vervolgens de rug naar haar, ze probeerde me vervolgens nog te knuffelen en vast te pakken. Maar ik had even geen zin in fysiek contact met haar. Het kwetste mij echt. Vanaf toen is er een schakelaar in mijn hoofd omgedraaid, ik heb het liefst geen seks meer met haar.
Na dit alles ben ik compleet verandert; ik wacht tot zij me vraagt wanneer ik haar wil zien, tot zij me kust en als ze me aanzet tot het seksuele zeg ik tegen haar neen sorry schat, ik heb gewoon zin in knuffelen. Niet omdat ik haar een wederzijds gevoel wil geven maar omdat het me hard geraakt heeft en me daar nu niet zeker bij voel, ik weet niet of ze het nu doet omdat ik het wil of dat zij het wil. Ik ben erg onzeker over de relatie met haar. Maar al bij al hou ik nog steeds zielsveel van haar.
Laat me weten wat jullie ervan vinden.
Mvg. Jeroen
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:08
Wat goed Nikki11. Jij bent heel duidelijk geweest naar je vriend. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en een keertje direct zijn is niet erg denk ik.
Ik werd op den duur echt zenuwachtig van al dat "wachten" totdat mijn vriend weer eens zin had. Initiatief nemen durfde ik ook op den duur niet meer, want dat dan voellt hij druk. Pff. Ja, dat zijn vaak de opmerkingen die je dan van de andere kant hoort, maar jij als persoon met het hogere libido staat min of meer ook onder druk. Zo heb ik dat ervaren. De druk om je in te houden zo van "Laat ik maar niet teveel initiatief nemen, anders voelt hij druk en heeft hij het idee dat hij weer moet." of "Ik zal er maar over zwijgen, want hij heeft al zoveel aan zijn hoofd en hij is al zo vaak moe." Ik voelde op mijn manier ook druk en wel zo dat ik lichamelijke klachten kreeg zoals pijn in de hartstreek en slecht slapen.
Gelukkig is er bij ons nu ook meer balans. Misschien ben ik erg zwart-wit, maar als je seks ziet als een noodzakelijk kwaad in een relatie, kun je er toch beter niet aan beginnen. En natuurlijk ben je wel eens moe en heb je stress, maar dat is hoop ik toch niet 24 uur per dag, anders heb je toch wel een ander probleem.
Ik werd op den duur echt zenuwachtig van al dat "wachten" totdat mijn vriend weer eens zin had. Initiatief nemen durfde ik ook op den duur niet meer, want dat dan voellt hij druk. Pff. Ja, dat zijn vaak de opmerkingen die je dan van de andere kant hoort, maar jij als persoon met het hogere libido staat min of meer ook onder druk. Zo heb ik dat ervaren. De druk om je in te houden zo van "Laat ik maar niet teveel initiatief nemen, anders voelt hij druk en heeft hij het idee dat hij weer moet." of "Ik zal er maar over zwijgen, want hij heeft al zoveel aan zijn hoofd en hij is al zo vaak moe." Ik voelde op mijn manier ook druk en wel zo dat ik lichamelijke klachten kreeg zoals pijn in de hartstreek en slecht slapen.
Gelukkig is er bij ons nu ook meer balans. Misschien ben ik erg zwart-wit, maar als je seks ziet als een noodzakelijk kwaad in een relatie, kun je er toch beter niet aan beginnen. En natuurlijk ben je wel eens moe en heb je stress, maar dat is hoop ik toch niet 24 uur per dag, anders heb je toch wel een ander probleem.
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:10
quote:silver1977 schreef op 13 oktober 2012 @ 14:00:
Ja dat vraag ik me dus ook af , is er een "samen" , als er niets afgesproken wordt althans van haar kant uit.
Heeft ze geen behoefte om je te zien ?
Verschil in sexuele behoeften lees je hier zo vaak, in zo'n "korte" relatie al geen zin hebben voorspeld niet veel goeds.
Probeer eens rustig te praten, wat zit haar dwars, wat zit jou dwars. Kom je echt niet tot elkaar dan kapte ik ermee als ik jou was .
Volgens mij is ze het zo gewoon dat ik het haar vraag dat het haar niet eens opvalt dat ze hiertoe zelf geen initiatief neemt.
Over het feit dat ze geen behoefte heeft om me te zien heb ik het frequent over met haar. Ze zegt maar natuurlijk wil ik je zien. Ook krijg ik vaak sms'jes met "ik mis jou" enz...
Ik ben volledig akkoord met je laatste standpunt, dat voorspelt inderdaad niet veel goeds.
bedankt voor je reactie
mvg
Ja dat vraag ik me dus ook af , is er een "samen" , als er niets afgesproken wordt althans van haar kant uit.
Heeft ze geen behoefte om je te zien ?
Verschil in sexuele behoeften lees je hier zo vaak, in zo'n "korte" relatie al geen zin hebben voorspeld niet veel goeds.
Probeer eens rustig te praten, wat zit haar dwars, wat zit jou dwars. Kom je echt niet tot elkaar dan kapte ik ermee als ik jou was .
Volgens mij is ze het zo gewoon dat ik het haar vraag dat het haar niet eens opvalt dat ze hiertoe zelf geen initiatief neemt.
Over het feit dat ze geen behoefte heeft om me te zien heb ik het frequent over met haar. Ze zegt maar natuurlijk wil ik je zien. Ook krijg ik vaak sms'jes met "ik mis jou" enz...
Ik ben volledig akkoord met je laatste standpunt, dat voorspelt inderdaad niet veel goeds.
bedankt voor je reactie
mvg
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:18
quote:bjroen schreef op 13 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
Eindelijk iemand die zich in mijn situatie heeft bevonden, ik zou willen beginnen met te zeggen dat dit bericht me echt helpt. Hier kan ik tenminste iets bruikbaar uithalen. Ik apprecieer het ook dat je het volledig gelezen hebt. Vervolgens zou ik je willen bedanken om jou situatie te schetsen met oplossingen hier ga ik vast en zeker iets aan hebben.
(ps: ze heeft in vorige relaties geen sexueel contact gehad daar ik degene ben die haar ontmaagd heeft) Dus al een zorg minder.
Ik wil je enorm bedanken!
mvg.
Graag gedaan hoor, nogmaals ik weet hoe het voelt. Ik zou dus als ik jou was eerst beginnen met hoe het voor jou voelt en niet meteen de waarom vraag. Dit deed ik dus eerst ook maar dan kwam er ook niets uit. En haar op haar gemak stellen dat het niet erg is om over te praten en niets is om zich voor te schamen. Kan met de nodige humor, dat hielp bij ons in ieder geval.
Succes!
[...]
Eindelijk iemand die zich in mijn situatie heeft bevonden, ik zou willen beginnen met te zeggen dat dit bericht me echt helpt. Hier kan ik tenminste iets bruikbaar uithalen. Ik apprecieer het ook dat je het volledig gelezen hebt. Vervolgens zou ik je willen bedanken om jou situatie te schetsen met oplossingen hier ga ik vast en zeker iets aan hebben.
(ps: ze heeft in vorige relaties geen sexueel contact gehad daar ik degene ben die haar ontmaagd heeft) Dus al een zorg minder.
Ik wil je enorm bedanken!
mvg.
Graag gedaan hoor, nogmaals ik weet hoe het voelt. Ik zou dus als ik jou was eerst beginnen met hoe het voor jou voelt en niet meteen de waarom vraag. Dit deed ik dus eerst ook maar dan kwam er ook niets uit. En haar op haar gemak stellen dat het niet erg is om over te praten en niets is om zich voor te schamen. Kan met de nodige humor, dat hielp bij ons in ieder geval.
Succes!
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:24
quote:loreley12 schreef op 13 oktober 2012 @ 14:08:
Wat goed Nikki11. Jij bent heel duidelijk geweest naar je vriend. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en een keertje direct zijn is niet erg denk ik.
Ik werd op den duur echt zenuwachtig van al dat "wachten" totdat mijn vriend weer eens zin had. Initiatief nemen durfde ik ook op den duur niet meer, want dat dan voellt hij druk. Pff. Ja, dat zijn vaak de opmerkingen die je dan van de andere kant hoort, maar jij als persoon met het hogere libido staat min of meer ook onder druk. Zo heb ik dat ervaren. De druk om je in te houden zo van "Laat ik maar niet teveel initiatief nemen, anders voelt hij druk en heeft hij het idee dat hij weer moet." of "Ik zal er maar over zwijgen, want hij heeft al zoveel aan zijn hoofd en hij is al zo vaak moe." Ik voelde op mijn manier ook druk en wel zo dat ik lichamelijke klachten kreeg zoals pijn in de hartstreek en slecht slapen.
Gelukkig is er bij ons nu ook meer balans. Misschien ben ik erg zwart-wit, maar als je seks ziet als een noodzakelijk kwaad in een relatie, kun je er toch beter niet aan beginnen. En natuurlijk ben je wel eens moe en heb je stress, maar dat is hoop ik toch niet 24 uur per dag, anders heb je toch wel een ander probleem.
Wat fijn dat er bij jullie nu ook meer balans is. Ja het is precies hoe je beschrijft dat de druk ook bij jezelf komt te liggen. Ik ging me echt vanalles in mijn hoofd halen en was bang om het nog eens te proberen. Enerzijds om weer afgewezen te worden anderzijds omdat ik het gevoel had dat het toch averechts zou werken inderdaad.
En ik vind sex zeker niet het belangrijkste in een relatie, maar af en toe of geregeld intiem met elkaar zijn is toch wel weer een extra bevestiging, die ik in ieder geval nodig heb. Anders hoef je inderdaad geen relatie te hebben, maar kun je gewoon vrienden zijn.
Wat goed Nikki11. Jij bent heel duidelijk geweest naar je vriend. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en een keertje direct zijn is niet erg denk ik.
Ik werd op den duur echt zenuwachtig van al dat "wachten" totdat mijn vriend weer eens zin had. Initiatief nemen durfde ik ook op den duur niet meer, want dat dan voellt hij druk. Pff. Ja, dat zijn vaak de opmerkingen die je dan van de andere kant hoort, maar jij als persoon met het hogere libido staat min of meer ook onder druk. Zo heb ik dat ervaren. De druk om je in te houden zo van "Laat ik maar niet teveel initiatief nemen, anders voelt hij druk en heeft hij het idee dat hij weer moet." of "Ik zal er maar over zwijgen, want hij heeft al zoveel aan zijn hoofd en hij is al zo vaak moe." Ik voelde op mijn manier ook druk en wel zo dat ik lichamelijke klachten kreeg zoals pijn in de hartstreek en slecht slapen.
Gelukkig is er bij ons nu ook meer balans. Misschien ben ik erg zwart-wit, maar als je seks ziet als een noodzakelijk kwaad in een relatie, kun je er toch beter niet aan beginnen. En natuurlijk ben je wel eens moe en heb je stress, maar dat is hoop ik toch niet 24 uur per dag, anders heb je toch wel een ander probleem.
Wat fijn dat er bij jullie nu ook meer balans is. Ja het is precies hoe je beschrijft dat de druk ook bij jezelf komt te liggen. Ik ging me echt vanalles in mijn hoofd halen en was bang om het nog eens te proberen. Enerzijds om weer afgewezen te worden anderzijds omdat ik het gevoel had dat het toch averechts zou werken inderdaad.
En ik vind sex zeker niet het belangrijkste in een relatie, maar af en toe of geregeld intiem met elkaar zijn is toch wel weer een extra bevestiging, die ik in ieder geval nodig heb. Anders hoef je inderdaad geen relatie te hebben, maar kun je gewoon vrienden zijn.
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:25
quote:nikki11 schreef op 13 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Graag gedaan hoor, nogmaals ik weet hoe het voelt. Ik zou dus als ik jou was eerst beginnen met hoe het voor jou voelt en niet meteen de waarom vraag. Dit deed ik dus eerst ook maar dan kwam er ook niets uit. En haar op haar gemak stellen dat het niet erg is om over te praten en niets is om zich voor te schamen. Kan met de nodige humor, dat hielp bij ons in ieder geval.
Succes!
Dankje zeer,
ik zal het zeker eens op deze manier aanpakken en hopelijk zal het dan toch de verwachte reactie uitlokken. (In het verleden heb ik haar nog eens vertelt wat ik erbij voelde; de respons toen was "Stel je je weer aan? en "Jij moet ook altijd ruzie kunnen maken" . Maar hopelijk verloopt het deze keer anders he
bedankt! Mvg,
[...]
Graag gedaan hoor, nogmaals ik weet hoe het voelt. Ik zou dus als ik jou was eerst beginnen met hoe het voor jou voelt en niet meteen de waarom vraag. Dit deed ik dus eerst ook maar dan kwam er ook niets uit. En haar op haar gemak stellen dat het niet erg is om over te praten en niets is om zich voor te schamen. Kan met de nodige humor, dat hielp bij ons in ieder geval.
Succes!
Dankje zeer,
ik zal het zeker eens op deze manier aanpakken en hopelijk zal het dan toch de verwachte reactie uitlokken. (In het verleden heb ik haar nog eens vertelt wat ik erbij voelde; de respons toen was "Stel je je weer aan? en "Jij moet ook altijd ruzie kunnen maken" . Maar hopelijk verloopt het deze keer anders he
bedankt! Mvg,
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:35
quote:bjroen schreef op 13 oktober 2012 @ 14:25:
[...]
Dankje zeer,
ik zal het zeker eens op deze manier aanpakken en hopelijk zal het dan toch de verwachte reactie uitlokken. (In het verleden heb ik haar nog eens vertelt wat ik erbij voelde; de respons toen was "Stel je je weer aan? en "Jij moet ook altijd ruzie kunnen maken" . Maar hopelijk verloopt het deze keer anders he
bedankt! Mvg,
Bij zo'n reactie zou ik wel meteen direct reageren van 'Dit is hoe ik me voel en ik geef me bloot omdat ik om je geef, maar als jij denkt dat ik me aanstel dan geef jij waarschijnlijk minder om mij dan ik dacht'. En dan zou het voor mij ook klaar zijn denk ik. Maarja moeilijk om voor te stellen omdat het bij ons anders verliep natuurlijk en je toch van diegene houdt.
Ik wens je in ieder geval succes en hoop nog eens te kunnen lezen hoe het is verlopen!
groetjes!
[...]
Dankje zeer,
ik zal het zeker eens op deze manier aanpakken en hopelijk zal het dan toch de verwachte reactie uitlokken. (In het verleden heb ik haar nog eens vertelt wat ik erbij voelde; de respons toen was "Stel je je weer aan? en "Jij moet ook altijd ruzie kunnen maken" . Maar hopelijk verloopt het deze keer anders he
bedankt! Mvg,
Bij zo'n reactie zou ik wel meteen direct reageren van 'Dit is hoe ik me voel en ik geef me bloot omdat ik om je geef, maar als jij denkt dat ik me aanstel dan geef jij waarschijnlijk minder om mij dan ik dacht'. En dan zou het voor mij ook klaar zijn denk ik. Maarja moeilijk om voor te stellen omdat het bij ons anders verliep natuurlijk en je toch van diegene houdt.
Ik wens je in ieder geval succes en hoop nog eens te kunnen lezen hoe het is verlopen!
groetjes!
zaterdag 13 oktober 2012 om 17:00
Ze maakt geen afspraken met je, ze heeft met een ander gezoend en ze wijst je af in bed, klinkt voor mij niet als een liefdevolle relatie.
Ik vind je vriendin niet klinken als iemand die graag iets wil doen voor haar vriendje.
De opmerking:'anders verbreek je de relatie, als je me niet kan vergeven' nadat ze heeft gezoend met een ander, klinkt niet alsof ze dat heel erg zou vinden.
Pas je goed op jezelf? Dat je je niet in allerlei bochten wringt om haar te pleasen en te behouden? Want je eigenwaarde moet je niet verliezen in je relatie!
(dit commentaar geef ik, omdat ik zo'n type meisje ken. Die liet mannen voor haar kruipen, en gooide ze af en toe een bot toe, zodat ze wel bij haar bleven)
Ik vind je vriendin niet klinken als iemand die graag iets wil doen voor haar vriendje.
De opmerking:'anders verbreek je de relatie, als je me niet kan vergeven' nadat ze heeft gezoend met een ander, klinkt niet alsof ze dat heel erg zou vinden.
Pas je goed op jezelf? Dat je je niet in allerlei bochten wringt om haar te pleasen en te behouden? Want je eigenwaarde moet je niet verliezen in je relatie!
(dit commentaar geef ik, omdat ik zo'n type meisje ken. Die liet mannen voor haar kruipen, en gooide ze af en toe een bot toe, zodat ze wel bij haar bleven)
zaterdag 13 oktober 2012 om 17:10
quote:pop1980 schreef op 13 oktober 2012 @ 17:00:
Ze maakt geen afspraken met je, ze heeft met een ander gezoend en ze wijst je af in bed, klinkt voor mij niet als een liefdevolle relatie.
Ik vind je vriendin niet klinken als iemand die graag iets wil doen voor haar vriendje.
De opmerking:'anders verbreek je de relatie, als je me niet kan vergeven' nadat ze heeft gezoend met een ander, klinkt niet alsof ze dat heel erg zou vinden.
Pas je goed op jezelf? Dat je je niet in allerlei bochten wringt om haar te pleasen en te behouden? Want je eigenwaarde moet je niet verliezen in je relatie!
(dit commentaar geef ik, omdat ik zo'n type meisje ken. Die liet mannen voor haar kruipen, en gooide ze af en toe een bot toe, zodat ze wel bij haar bleven)
dankje voor je antwoord,
je hebt misschien wel gelijk, ik zal afwachten en zien hoe het evolueert , ik zal je opmerking zeker en vast in mijn achterhoofd houden.
mvg,
Ze maakt geen afspraken met je, ze heeft met een ander gezoend en ze wijst je af in bed, klinkt voor mij niet als een liefdevolle relatie.
Ik vind je vriendin niet klinken als iemand die graag iets wil doen voor haar vriendje.
De opmerking:'anders verbreek je de relatie, als je me niet kan vergeven' nadat ze heeft gezoend met een ander, klinkt niet alsof ze dat heel erg zou vinden.
Pas je goed op jezelf? Dat je je niet in allerlei bochten wringt om haar te pleasen en te behouden? Want je eigenwaarde moet je niet verliezen in je relatie!
(dit commentaar geef ik, omdat ik zo'n type meisje ken. Die liet mannen voor haar kruipen, en gooide ze af en toe een bot toe, zodat ze wel bij haar bleven)
dankje voor je antwoord,
je hebt misschien wel gelijk, ik zal afwachten en zien hoe het evolueert , ik zal je opmerking zeker en vast in mijn achterhoofd houden.
mvg,
zaterdag 13 oktober 2012 om 17:25
quote:bjroen schreef op 13 oktober 2012 @ 14:25:
[...]
In het verleden heb ik haar nog eens vertelt wat ik erbij voelde; de respons toen was "Stel je je weer aan? en "Jij moet ook altijd ruzie kunnen maken" .
Nou, nou, dat zijn me nogal wat responsen. Stelt zij zich dan niet aan met haar eeuwige hoofdpijn en moeheid?
Wat iedereen hier ook zegt. Laat niet over je heen lopen. Ook eens met wat pop1980 zegt.
[...]
In het verleden heb ik haar nog eens vertelt wat ik erbij voelde; de respons toen was "Stel je je weer aan? en "Jij moet ook altijd ruzie kunnen maken" .
Nou, nou, dat zijn me nogal wat responsen. Stelt zij zich dan niet aan met haar eeuwige hoofdpijn en moeheid?
Wat iedereen hier ook zegt. Laat niet over je heen lopen. Ook eens met wat pop1980 zegt.