Relatieproblemen, informatie+eigen ervaring
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:18
Informatie over "Typische relatieproblemen" en eigen ervaring
“Stel: Je ziet je vriendin zo’n 1 keer per week, je probeert, toont je interesses gedurende een 5 tal weken en ... niets.”
De eerste reactie van velen is je wederzijdse partij de rug toekeren. Je begint na te denken en vraagt je af ligt het nu echt aan mij. Je vraagt je andere helft, ligt het aan mij. 99% kans op ‘NEEN’. Is dat echt zo?
Met deze zin wil ik niemand ontmoedigen maar de kans bestaat er natuurlijk altijd in dat het aan jou ligt. Indien dat zo is zal ze dat natuurlijk niet toegeven, tenminste niet meteen. 1 ding is wel zeker, het begint aan je te knagen.
Vaak luidt het antwoord ook het ligt niet aan jou maar aan mij. Of het is nooit goed voor jou. Dan zit je daar wel mooi. Diep gedeprimeerd, bedachtzaam over de rede. Vaak is dat alles wat je krijgt. Het ligt aan mij. Jijzelf moet het maar aanvaarden. Erover praten... vaak geen optie. Over dit onderwerp wordt vaak niet graag gepraat. Er kunnen hierdoor ok relatieproblemen ontstaan en... ‘hoeveel relaties zijn er al niet stuk gegaan omwille van dit’. Bovendien kunnen er ook depessieverschijnselen optreden.
Indien deze problemen zich optreden over een langere termijn zou ik zo snel mogelijk een tirapeut contacteren indien het niet te laat is.
“Stel: je hebt seks met je vriendin en je ziet dat ze niet geniet, of dat zij er niet echt veel zin in heeft.”
Vele mannen zien het niet, zolang ze zelf maar genieten. Maar het genot van de vrouw is ook belangrijk. Bij vrouwen komt dit al veel minder voor. MAAR als dit vaker en vaker optreedt dat de andere partij geen zin heeft in seks dan begin je je zorgen te maken. Zij/hij staat het toe maar WAAROM? Ze/hij is niet aan het genieten...
Wel hiervoor zijn enkele (mogelijke) verklaringen:
-zorgen
-stress
-zij/hij staat het toe omdat jij het wilt.
-ziek
-de pil;spiraal
-...
“Stel: je hebt een relatie van enkele jaren en je constateert dat jij degene bent die de aanleiding geeft tot het intieme, constant opnieuw.”
Het is logisch dat mannen meer aanzetten tot seks dan vrouwen, de kans dat een vrouw opgewonden geraakt van het zien van een man is zeer klein. Het is volledig normaal dat een man dit meer doet dan een vrouw. Maar als de vrouw dit nooit doet kan dit een negatieve uitwerking hebben op de gevoelswaarde van de man.
mijn situatie + reactie:
ik ben ondertussen enkele jaren samen met een prachtig meisje. Gedurende de afgelopen maanden heb ik conclusies zitten maken en na zitten denken over hoe ik mijn relatie naar een beter niveau zou kunnen brengen. Enkele van mijn conclusies:
1) ze nam nooit initiatief om af te spreken niet 1 keer in 3 jaar
2) ze had nauwelijks zin om intiem te kussen
3) ze had permanent excuses om geen seks te hebben
(Bovendien zou ik een detail aan mijn profiel willen toevoegen. Ik probeer haar alles te geven alles van liefde en dan enkele weken na ik 2 jaar samen ben met mijn vriendin bedriegt ze mij (niet seksueel) een kus) ik vergaf het haar ze zei: “Als je er niet mee kan leven maak het dan uit.”
ik begon er een conversatie over met haar en vroeg waarom. Ik kreeg een enorme uitbrander: “jij bent nooit tevreden, ik kan niets goed doen voor je en ik toon interesse op andere vlakken.” Dit was het begin van pijn in mijn hart. Ik vroeg me af of ik wel had moeten nadenken over mijn relatie. Ik kwam er altijd gekwetst uit.
Maar ik beet me erdoor, zij is degene van wie ik hou en zou haar nooit loslaten. Wat dan ook , voor alles is er een oplossing.
2) Zoals altijd, ben ik rechtuit. Ik vertelde haar over hoe onze relatie in het begin was, hoe we onze intieme gevoelens toonde aan elkaar. Ik pakte het rustig aan. Ik ging langzamerhand mijn vraag benaderen, voorzichtig omdat ik niet weer een conflict wou. Tevergeefs, ik vroeg het haar zoals ik het zag; waarom ze niet meer wou kussen als vroeger. Ze zei dat ik dat constant wou doen en dat het haar irriteerde. Ik beet op mijn tanden en zei: ik begrijp het. Diep vanbinnen begon het meer en meer te wringen. Sinds toen geef ik GEEN aanleiding meer tot kussen. Mijn gedacht luidde: “ Zij zal het initiatief nemen en dan zal ze geen opgedrongen gevoel meer hebben van ik moet hem kussen”. Je zou zeggen dat zoiets zou opvallen bij haar, maar niets.
Ik bleef erbij dat zij nog steeds het meisje van mijn dromen is, alles wat ik wou.
In het begin van dit wil ik meedelen dat seks absoluut niet mijn prioriteit is in een relatie. Niet dat ik er elke dag aan denk of constant als ik een meisje zie. Ik apprecieer de behoefte van mijn wederzijdse partij.
Nadat ik haar had moeten vragen voor de zoveelste keer “Wanneer spreken we af” lag ik bij haar in bed. Enkele filmen kijken, gezellig. Ik had enkele geurkaarsjes aangedaan, de lichten uit en een romantische film. Alles voor een goede sfeer te creëren. Ik had stevig zitten nadenken over wat er mis met me was (nadat ik vier keer een excuus had gekregen om geen seks te hebben). Ik had alles perfect gemaakt tot in de details. Perfecte sfeer, massage, niets overhaast. Ik verwende haar compleet. Het was niet dat ik enorm veel zin had in ‘het intieme’ maar ik wou gewoon weten wat ze deze keer wou zeggen, of misschien zou ze het toestaan en zou ik me geen zorgen meer moeten maken. Op het moment dat ik in de buurt kwam van haar intieme delen zei ze vervolgens: “Ik ben moe, ik ge slapen schat”. Ik keerde vervolgens de rug naar haar, ze probeerde me vervolgens nog te knuffelen en vast te pakken. Maar ik had even geen zin in fysiek contact met haar. Het kwetste mij echt. Vanaf toen is er een schakelaar in mijn hoofd omgedraaid, ik heb het liefst geen seks meer met haar.
Na dit alles ben ik compleet verandert; ik wacht tot zij me vraagt wanneer ik haar wil zien, tot zij me kust en als ze me aanzet tot het seksuele zeg ik tegen haar neen sorry schat, ik heb gewoon zin in knuffelen. Niet omdat ik haar een wederzijds gevoel wil geven maar omdat het me hard geraakt heeft en me daar nu niet zeker bij voel, ik weet niet of ze het nu doet omdat ik het wil of dat zij het wil. Ik ben erg onzeker over de relatie met haar. Maar al bij al hou ik nog steeds zielsveel van haar.
Laat me weten wat jullie ervan vinden.
Mvg. Jeroen
“Stel: Je ziet je vriendin zo’n 1 keer per week, je probeert, toont je interesses gedurende een 5 tal weken en ... niets.”
De eerste reactie van velen is je wederzijdse partij de rug toekeren. Je begint na te denken en vraagt je af ligt het nu echt aan mij. Je vraagt je andere helft, ligt het aan mij. 99% kans op ‘NEEN’. Is dat echt zo?
Met deze zin wil ik niemand ontmoedigen maar de kans bestaat er natuurlijk altijd in dat het aan jou ligt. Indien dat zo is zal ze dat natuurlijk niet toegeven, tenminste niet meteen. 1 ding is wel zeker, het begint aan je te knagen.
Vaak luidt het antwoord ook het ligt niet aan jou maar aan mij. Of het is nooit goed voor jou. Dan zit je daar wel mooi. Diep gedeprimeerd, bedachtzaam over de rede. Vaak is dat alles wat je krijgt. Het ligt aan mij. Jijzelf moet het maar aanvaarden. Erover praten... vaak geen optie. Over dit onderwerp wordt vaak niet graag gepraat. Er kunnen hierdoor ok relatieproblemen ontstaan en... ‘hoeveel relaties zijn er al niet stuk gegaan omwille van dit’. Bovendien kunnen er ook depessieverschijnselen optreden.
Indien deze problemen zich optreden over een langere termijn zou ik zo snel mogelijk een tirapeut contacteren indien het niet te laat is.
“Stel: je hebt seks met je vriendin en je ziet dat ze niet geniet, of dat zij er niet echt veel zin in heeft.”
Vele mannen zien het niet, zolang ze zelf maar genieten. Maar het genot van de vrouw is ook belangrijk. Bij vrouwen komt dit al veel minder voor. MAAR als dit vaker en vaker optreedt dat de andere partij geen zin heeft in seks dan begin je je zorgen te maken. Zij/hij staat het toe maar WAAROM? Ze/hij is niet aan het genieten...
Wel hiervoor zijn enkele (mogelijke) verklaringen:
-zorgen
-stress
-zij/hij staat het toe omdat jij het wilt.
-ziek
-de pil;spiraal
-...
“Stel: je hebt een relatie van enkele jaren en je constateert dat jij degene bent die de aanleiding geeft tot het intieme, constant opnieuw.”
Het is logisch dat mannen meer aanzetten tot seks dan vrouwen, de kans dat een vrouw opgewonden geraakt van het zien van een man is zeer klein. Het is volledig normaal dat een man dit meer doet dan een vrouw. Maar als de vrouw dit nooit doet kan dit een negatieve uitwerking hebben op de gevoelswaarde van de man.
mijn situatie + reactie:
ik ben ondertussen enkele jaren samen met een prachtig meisje. Gedurende de afgelopen maanden heb ik conclusies zitten maken en na zitten denken over hoe ik mijn relatie naar een beter niveau zou kunnen brengen. Enkele van mijn conclusies:
1) ze nam nooit initiatief om af te spreken niet 1 keer in 3 jaar
2) ze had nauwelijks zin om intiem te kussen
3) ze had permanent excuses om geen seks te hebben
(Bovendien zou ik een detail aan mijn profiel willen toevoegen. Ik probeer haar alles te geven alles van liefde en dan enkele weken na ik 2 jaar samen ben met mijn vriendin bedriegt ze mij (niet seksueel) een kus) ik vergaf het haar ze zei: “Als je er niet mee kan leven maak het dan uit.”
ik begon er een conversatie over met haar en vroeg waarom. Ik kreeg een enorme uitbrander: “jij bent nooit tevreden, ik kan niets goed doen voor je en ik toon interesse op andere vlakken.” Dit was het begin van pijn in mijn hart. Ik vroeg me af of ik wel had moeten nadenken over mijn relatie. Ik kwam er altijd gekwetst uit.
Maar ik beet me erdoor, zij is degene van wie ik hou en zou haar nooit loslaten. Wat dan ook , voor alles is er een oplossing.
2) Zoals altijd, ben ik rechtuit. Ik vertelde haar over hoe onze relatie in het begin was, hoe we onze intieme gevoelens toonde aan elkaar. Ik pakte het rustig aan. Ik ging langzamerhand mijn vraag benaderen, voorzichtig omdat ik niet weer een conflict wou. Tevergeefs, ik vroeg het haar zoals ik het zag; waarom ze niet meer wou kussen als vroeger. Ze zei dat ik dat constant wou doen en dat het haar irriteerde. Ik beet op mijn tanden en zei: ik begrijp het. Diep vanbinnen begon het meer en meer te wringen. Sinds toen geef ik GEEN aanleiding meer tot kussen. Mijn gedacht luidde: “ Zij zal het initiatief nemen en dan zal ze geen opgedrongen gevoel meer hebben van ik moet hem kussen”. Je zou zeggen dat zoiets zou opvallen bij haar, maar niets.
Ik bleef erbij dat zij nog steeds het meisje van mijn dromen is, alles wat ik wou.
In het begin van dit wil ik meedelen dat seks absoluut niet mijn prioriteit is in een relatie. Niet dat ik er elke dag aan denk of constant als ik een meisje zie. Ik apprecieer de behoefte van mijn wederzijdse partij.
Nadat ik haar had moeten vragen voor de zoveelste keer “Wanneer spreken we af” lag ik bij haar in bed. Enkele filmen kijken, gezellig. Ik had enkele geurkaarsjes aangedaan, de lichten uit en een romantische film. Alles voor een goede sfeer te creëren. Ik had stevig zitten nadenken over wat er mis met me was (nadat ik vier keer een excuus had gekregen om geen seks te hebben). Ik had alles perfect gemaakt tot in de details. Perfecte sfeer, massage, niets overhaast. Ik verwende haar compleet. Het was niet dat ik enorm veel zin had in ‘het intieme’ maar ik wou gewoon weten wat ze deze keer wou zeggen, of misschien zou ze het toestaan en zou ik me geen zorgen meer moeten maken. Op het moment dat ik in de buurt kwam van haar intieme delen zei ze vervolgens: “Ik ben moe, ik ge slapen schat”. Ik keerde vervolgens de rug naar haar, ze probeerde me vervolgens nog te knuffelen en vast te pakken. Maar ik had even geen zin in fysiek contact met haar. Het kwetste mij echt. Vanaf toen is er een schakelaar in mijn hoofd omgedraaid, ik heb het liefst geen seks meer met haar.
Na dit alles ben ik compleet verandert; ik wacht tot zij me vraagt wanneer ik haar wil zien, tot zij me kust en als ze me aanzet tot het seksuele zeg ik tegen haar neen sorry schat, ik heb gewoon zin in knuffelen. Niet omdat ik haar een wederzijds gevoel wil geven maar omdat het me hard geraakt heeft en me daar nu niet zeker bij voel, ik weet niet of ze het nu doet omdat ik het wil of dat zij het wil. Ik ben erg onzeker over de relatie met haar. Maar al bij al hou ik nog steeds zielsveel van haar.
Laat me weten wat jullie ervan vinden.
Mvg. Jeroen
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:25
Ik vind het een lang en vaag verhaal.
Ik denk dat je verder komt met een goed gesprek met je vriendin, ipv hier een lang topic openen. Daarnaast lijkt het mij ook niet constructief dat je haar afwijst omdat zij jou heeft afgewezen.
Verder vraag ik mij af in hoeverre deze ´relatie´ ook maar enige toekomst heeft.
Ik denk dat je verder komt met een goed gesprek met je vriendin, ipv hier een lang topic openen. Daarnaast lijkt het mij ook niet constructief dat je haar afwijst omdat zij jou heeft afgewezen.
Verder vraag ik mij af in hoeverre deze ´relatie´ ook maar enige toekomst heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:26
Misschien moet je nog eens kritisch naar je tekst kijken en schrappen wat overbodig is en daar waar mogelijk de boel een beetje inkorten.
Een paar korte dooddoeners:
- Een relatie zonder seks is helaas niet altijd houdbaar. Seks zorgt voor verbinding
- Een relatie is werken; het moet van twee kanten komen.
- Vrouwen hebben nu eenmaal minder behoefte aan seks dan mannen.
Een paar korte dooddoeners:
- Een relatie zonder seks is helaas niet altijd houdbaar. Seks zorgt voor verbinding
- Een relatie is werken; het moet van twee kanten komen.
- Vrouwen hebben nu eenmaal minder behoefte aan seks dan mannen.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:30
quote:viva-amber schreef op 13 oktober 2012 @ 13:25:
Ik vind het een lang en vaag verhaal.
Ik denk dat je verder komt met een goed gesprek met je vriendin, ipv hier een lang topic openen. Daarnaast lijkt het mij ook niet constructief dat je haar afwijst omdat zij jou heeft afgewezen.
Verder vraag ik mij af in hoeverre deze ´relatie´ ook maar enige toekomst heeft.
Ik ben er volledig meer akkoord haar niet af te wijzen daar het zeker mij bedoeling niet is. De onzekerheid over het feit dat het wederzijds is houdt me tegen. Daarbij heeft een gesprek over dit onderwerp niet echt veel succes, het is niet bepaald iets waar ze graag een antwoord op geeft.
mvg.
Ik vind het een lang en vaag verhaal.
Ik denk dat je verder komt met een goed gesprek met je vriendin, ipv hier een lang topic openen. Daarnaast lijkt het mij ook niet constructief dat je haar afwijst omdat zij jou heeft afgewezen.
Verder vraag ik mij af in hoeverre deze ´relatie´ ook maar enige toekomst heeft.
Ik ben er volledig meer akkoord haar niet af te wijzen daar het zeker mij bedoeling niet is. De onzekerheid over het feit dat het wederzijds is houdt me tegen. Daarbij heeft een gesprek over dit onderwerp niet echt veel succes, het is niet bepaald iets waar ze graag een antwoord op geeft.
mvg.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:31
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:33
quote:registreerjenu schreef op 13 oktober 2012 @ 13:26:
Misschien moet je nog eens kritisch naar je tekst kijken en schrappen wat overbodig is en daar waar mogelijk de boel een beetje inkorten.
Een paar korte dooddoeners:
- Een relatie zonder seks is helaas niet altijd houdbaar. Seks zorgt voor verbinding
- Een relatie is werken; het moet van twee kanten komen.
- Vrouwen hebben nu eenmaal minder behoefte aan seks dan mannen.
Met deze 3 feiten ben ik het absoluut 100% eens,
bedankt
mvg.
Misschien moet je nog eens kritisch naar je tekst kijken en schrappen wat overbodig is en daar waar mogelijk de boel een beetje inkorten.
Een paar korte dooddoeners:
- Een relatie zonder seks is helaas niet altijd houdbaar. Seks zorgt voor verbinding
- Een relatie is werken; het moet van twee kanten komen.
- Vrouwen hebben nu eenmaal minder behoefte aan seks dan mannen.
Met deze 3 feiten ben ik het absoluut 100% eens,
bedankt
mvg.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:44
quote:bjroen schreef op 13 oktober 2012 @ 13:30:
[...]
Ik ben er volledig meer akkoord haar niet af te wijzen daar het zeker mij bedoeling niet is. De onzekerheid over het feit dat het wederzijds is houdt me tegen. Daarbij heeft een gesprek over dit onderwerp niet echt veel succes, het is niet bepaald iets waar ze graag een antwoord op geeft.
mvg.In een relatie praat men over dit soort zaken. Waarom wil je een relatie met iemand, als de gevoelens niet wederzijds zijn?
[...]
Ik ben er volledig meer akkoord haar niet af te wijzen daar het zeker mij bedoeling niet is. De onzekerheid over het feit dat het wederzijds is houdt me tegen. Daarbij heeft een gesprek over dit onderwerp niet echt veel succes, het is niet bepaald iets waar ze graag een antwoord op geeft.
mvg.In een relatie praat men over dit soort zaken. Waarom wil je een relatie met iemand, als de gevoelens niet wederzijds zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:47
Het is niet altijd zo dat mannen altijd meer zin in seks hebben dan de vrouw, bjroen. Er zijn hier ook veel topics van vrouwen die een partner hebben met een lager libido en vaak ook op allerlei manieren initiatief nemen. Het zeker niet logisch zoals jij beschrijft dat de man altijd de aanzet geeft. Je zit nu in een situatie waarin jouw partner nauwelijks aanstalten geeft, maar jouw post had net zo goed door een vrouw geschreven kunnen worden.
Heel vervelend voor je, maar het komt er dus op neer dat je vriendin geen seks (meer) wil. Ik vind wel dat je recht hebt om te weten wat er precies speelt bij jouw vriendin. Je kunt haar natuurlijk niet dwingen tot seks, maar je hebt wel recht op een serieus gesprek over dit onderwerp. Je kunt niet alles aanvoelen.
Sterkte ermee. Het is heel vervelend en zeker als de andere partij passief blijft.
Heel vervelend voor je, maar het komt er dus op neer dat je vriendin geen seks (meer) wil. Ik vind wel dat je recht hebt om te weten wat er precies speelt bij jouw vriendin. Je kunt haar natuurlijk niet dwingen tot seks, maar je hebt wel recht op een serieus gesprek over dit onderwerp. Je kunt niet alles aanvoelen.
Sterkte ermee. Het is heel vervelend en zeker als de andere partij passief blijft.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:49
quote:viva-amber schreef op 13 oktober 2012 @ 13:44:
[...]
In een relatie praat men over dit soort zaken. Waarom wil je een relatie met iemand, als de gevoelens niet wederzijds zijn?
Bedankt voor je reactie,
Zoals ik vermeldde blijven de antwoorden hetzelfde. Natuurlijk heb ik er al eens over gepraat maar de antwoorden bleven onveranderlijk. Nu dat ze gevoelens heeft voor mij is onbetwijfelbaar. Ze heeft duidelijk nog gevoelens voor me. Dat is niet het punt, ik probeer haar te begrijpen.
[...]
In een relatie praat men over dit soort zaken. Waarom wil je een relatie met iemand, als de gevoelens niet wederzijds zijn?
Bedankt voor je reactie,
Zoals ik vermeldde blijven de antwoorden hetzelfde. Natuurlijk heb ik er al eens over gepraat maar de antwoorden bleven onveranderlijk. Nu dat ze gevoelens heeft voor mij is onbetwijfelbaar. Ze heeft duidelijk nog gevoelens voor me. Dat is niet het punt, ik probeer haar te begrijpen.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:50
quote:loreley12 schreef op 13 oktober 2012 @ 13:47:
Het is niet altijd zo dat mannen altijd meer zin in seks hebben dan de vrouw, bjroen. Er zijn hier ook veel topics van vrouwen die een partner hebben met een lager libido en vaak ook op allerlei manieren initiatief nemen. Het zeker niet logisch zoals jij beschrijft dat de man altijd de aanzet geeft. Je zit nu in een situatie waarin jouw partner nauwelijks aanstalten geeft, maar jouw post had net zo goed door een vrouw geschreven kunnen worden.
Heel vervelend voor je, maar het komt er dus op neer dat je vriendin geen seks (meer) wil. Ik vind wel dat je recht hebt om te weten wat er precies speelt bij jouw vriendin. Je kunt haar natuurlijk niet dwingen tot seks, maar je hebt wel recht op een serieus gesprek over dit onderwerp. Je kunt niet alles aanvoelen.
Sterkte ermee. Het is heel vervelend en zeker als de andere partij passief blijft.
Bedankt voor je begripvolle en nuttige reactie.
Mvg.
Het is niet altijd zo dat mannen altijd meer zin in seks hebben dan de vrouw, bjroen. Er zijn hier ook veel topics van vrouwen die een partner hebben met een lager libido en vaak ook op allerlei manieren initiatief nemen. Het zeker niet logisch zoals jij beschrijft dat de man altijd de aanzet geeft. Je zit nu in een situatie waarin jouw partner nauwelijks aanstalten geeft, maar jouw post had net zo goed door een vrouw geschreven kunnen worden.
Heel vervelend voor je, maar het komt er dus op neer dat je vriendin geen seks (meer) wil. Ik vind wel dat je recht hebt om te weten wat er precies speelt bij jouw vriendin. Je kunt haar natuurlijk niet dwingen tot seks, maar je hebt wel recht op een serieus gesprek over dit onderwerp. Je kunt niet alles aanvoelen.
Sterkte ermee. Het is heel vervelend en zeker als de andere partij passief blijft.
Bedankt voor je begripvolle en nuttige reactie.
Mvg.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:53
quote:nettel schreef op 13 oktober 2012 @ 13:48:
Ok ik heb de eerste drie stel dat's overgeslagen.
Maar mbt de situatie: heb je wel eens aan haar gevraagd waarom ze geen seks wil? En dan bedoel ik niet in bed nadat ze je heeft afgewezen. Maar zegmaar tijdens het avondeten ofzo.
Zeker en vast, meestal praat ik er enkel op momenten over dat ze het minst prikkelbaar is en ik het onderwerp rustig kan benaderen. Maar dan krijg je antwoorden ik was moe of mijn hoofd stond er niet naar. Maar natuurlijk ik heb ENORM begrip voor haar en ik begrijp het ook. Sorry als ik een verkeerd beeld geef maar ik ben absoluut niet het soort man dat elke week seks nodig heeft absoluut niet. Maar het begint gewoon stilaan te wringen. Niet dat ik het nodig heb maar ik wil gewoon begrijpen waarom.
Ik hoopte het antwoord misschien hier te vinden
Ok ik heb de eerste drie stel dat's overgeslagen.
Maar mbt de situatie: heb je wel eens aan haar gevraagd waarom ze geen seks wil? En dan bedoel ik niet in bed nadat ze je heeft afgewezen. Maar zegmaar tijdens het avondeten ofzo.
Zeker en vast, meestal praat ik er enkel op momenten over dat ze het minst prikkelbaar is en ik het onderwerp rustig kan benaderen. Maar dan krijg je antwoorden ik was moe of mijn hoofd stond er niet naar. Maar natuurlijk ik heb ENORM begrip voor haar en ik begrijp het ook. Sorry als ik een verkeerd beeld geef maar ik ben absoluut niet het soort man dat elke week seks nodig heeft absoluut niet. Maar het begint gewoon stilaan te wringen. Niet dat ik het nodig heb maar ik wil gewoon begrijpen waarom.
Ik hoopte het antwoord misschien hier te vinden
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:55
Hallo Bjroen,
Als eerste vind ik het een beetje geneuzel dat mensen gaan reageren dat t OP te lang zou zijn...Reageer dan niet.
Verder herken ik best veel van je verhaal mbt het gedrag van je vriendin. Alleen was het bij mij andersom. Bij mij wilde mijn vriend dus niet. En wat ik ook deed, spannende lingerie, romantische sfeer, massages etc etc het was altijd, ik ben nu moe, zullen we het morgen doen? Beloofd! Nou en als het dan weer morgen was, stak hij weer hetzelfde riedeltje af. Heb hem ook vaker op de man af gevraagd of hij het niet meer spannend vond, of mij niet meer aantrekkelijk, of dat het te gewoon was geworden. Waarop hij altijd antwoordde nee, ik hou van je en er is nergens iets mis mee.
Maar er veranderde niets. Op een gegeven moment heb ik het ook maar opgegeven en gewacht tot er initiatief van hem kwam. Helaas kwam dat er bijna nooit (hooguit 1x in de maand). Waarna ik hem eerst ook steeds heb afgewezen, zo van nu voel ook maar eens hoe ik me voel. Want keer op keer afgewezen te worden doet gewoon pijn. Maar hem maakte dat blijkbaar ook niet veel uit. Als ik dan niet wilde dan niet. Even goede vrienden.
Ik moet er wel bij vermelden dat onze relatie verder wel prima was en hij ook altijd heel attent is gebleven en gezellig en dat we overal over konden praten etc. Alleen met het onderwerp sex had hij wat moeite.
Na een tijdje (zijn zo'n 2 maanden overheen gegaan zonder sex) heb ik het toch weer eens besproken en had ik al wat speeltjes besteld via internet (ik dacht dat maakt het misschien weer spannend, want zoiets hadden we nog nooit gedaan/gebruikt). Ik heb eens duidelijk verteld hoe het voor mij voelde. Dat ik bepaalde gevoelens en behoeftes had die ik alleen met hem wilde delen en dat ik hem op dat gebied erg miste. En dat het me pijn deed om steeds afgewezen te worden van de man van wie ik hield. Dat ik me daar onzeker over voelde en zelfs al begon te denken dat hij of een ander had en/of bij me weg wilde.
Ik denk dat op dat moment hij het licht heeft gezien. Hij had zich dat nooit gerealiseerd, maar het kwam gewoon echt omdat hij heel erg moe was en veel aan zijn hoofd had. Dat klopt ook, had ik ook, maar hij nam dat allemaal heel anders op en werd er niet alleen psychisch door geraakt maar ook echt fysiek moe van. Hij moest helemaal niet denken aan een ander. Het kwetste hem zelf een beetje dat ik zo over hem kon denken. En hij vertelde dat hij nooit gemakkelijk over sex had kunnen praten en dat hij zich zeg maar schaamde om erover te praten. We hebben toen afgesproken dat niets gek genoeg is om over te praten of voor elkaar om te schamen. En ik moet zeggen dat het sindsdien erg gezellig is in bed. We hebben die avond zelfs heel veel uitgewisseld (pratend) over sex en flink wat afgelachen, zeker toen ik vertelde over de speeltjes. En hij stond er zelfs voor open om ze te proberen wat ik eigenlijk totaal niet had verwacht.
We praten er nu meer over en hebben lol (humor is voor ons heel belangrijk om het voor hem gemakkelijker te maken om erover te praten) en ik weet nu dat hij vaker gewoon echt moe is en het niets met mij te maken heeft. Wat al een enorme opluchting is. Het is niet zo dat we het nu elke dag doen, maar wel vaker dan voorheen al mag het van mij best iets meer, maar dat komt misschien nog wel.
Wat ik dus wil zeggen is, praat erover met je vriendin, leg duidelijk uit wat jouw gevoelens zijn en dat het je pijn doet. En dan kun je zien hoe ze daarop reageert. Wuift ze het weg en doet ze er niets mee, jammer dan, maar dat passen jullie waarschijnlijk niet bijelkaar. Als ze echt om je geeft dan geeft ze je de antwoorden die je nodig hebt, of ze leuk zijn of niet.
Maar misschien heeft ze in het verleden of een vorige relatie nare ervaringen gehad met sex en is het voor haar moeilijk, dat kan natuurlijk ook. Maar dat kun je misschien ook eens voorzichtig vragen.
In ieder geval succes!
Als eerste vind ik het een beetje geneuzel dat mensen gaan reageren dat t OP te lang zou zijn...Reageer dan niet.
Verder herken ik best veel van je verhaal mbt het gedrag van je vriendin. Alleen was het bij mij andersom. Bij mij wilde mijn vriend dus niet. En wat ik ook deed, spannende lingerie, romantische sfeer, massages etc etc het was altijd, ik ben nu moe, zullen we het morgen doen? Beloofd! Nou en als het dan weer morgen was, stak hij weer hetzelfde riedeltje af. Heb hem ook vaker op de man af gevraagd of hij het niet meer spannend vond, of mij niet meer aantrekkelijk, of dat het te gewoon was geworden. Waarop hij altijd antwoordde nee, ik hou van je en er is nergens iets mis mee.
Maar er veranderde niets. Op een gegeven moment heb ik het ook maar opgegeven en gewacht tot er initiatief van hem kwam. Helaas kwam dat er bijna nooit (hooguit 1x in de maand). Waarna ik hem eerst ook steeds heb afgewezen, zo van nu voel ook maar eens hoe ik me voel. Want keer op keer afgewezen te worden doet gewoon pijn. Maar hem maakte dat blijkbaar ook niet veel uit. Als ik dan niet wilde dan niet. Even goede vrienden.
Ik moet er wel bij vermelden dat onze relatie verder wel prima was en hij ook altijd heel attent is gebleven en gezellig en dat we overal over konden praten etc. Alleen met het onderwerp sex had hij wat moeite.
Na een tijdje (zijn zo'n 2 maanden overheen gegaan zonder sex) heb ik het toch weer eens besproken en had ik al wat speeltjes besteld via internet (ik dacht dat maakt het misschien weer spannend, want zoiets hadden we nog nooit gedaan/gebruikt). Ik heb eens duidelijk verteld hoe het voor mij voelde. Dat ik bepaalde gevoelens en behoeftes had die ik alleen met hem wilde delen en dat ik hem op dat gebied erg miste. En dat het me pijn deed om steeds afgewezen te worden van de man van wie ik hield. Dat ik me daar onzeker over voelde en zelfs al begon te denken dat hij of een ander had en/of bij me weg wilde.
Ik denk dat op dat moment hij het licht heeft gezien. Hij had zich dat nooit gerealiseerd, maar het kwam gewoon echt omdat hij heel erg moe was en veel aan zijn hoofd had. Dat klopt ook, had ik ook, maar hij nam dat allemaal heel anders op en werd er niet alleen psychisch door geraakt maar ook echt fysiek moe van. Hij moest helemaal niet denken aan een ander. Het kwetste hem zelf een beetje dat ik zo over hem kon denken. En hij vertelde dat hij nooit gemakkelijk over sex had kunnen praten en dat hij zich zeg maar schaamde om erover te praten. We hebben toen afgesproken dat niets gek genoeg is om over te praten of voor elkaar om te schamen. En ik moet zeggen dat het sindsdien erg gezellig is in bed. We hebben die avond zelfs heel veel uitgewisseld (pratend) over sex en flink wat afgelachen, zeker toen ik vertelde over de speeltjes. En hij stond er zelfs voor open om ze te proberen wat ik eigenlijk totaal niet had verwacht.
We praten er nu meer over en hebben lol (humor is voor ons heel belangrijk om het voor hem gemakkelijker te maken om erover te praten) en ik weet nu dat hij vaker gewoon echt moe is en het niets met mij te maken heeft. Wat al een enorme opluchting is. Het is niet zo dat we het nu elke dag doen, maar wel vaker dan voorheen al mag het van mij best iets meer, maar dat komt misschien nog wel.
Wat ik dus wil zeggen is, praat erover met je vriendin, leg duidelijk uit wat jouw gevoelens zijn en dat het je pijn doet. En dan kun je zien hoe ze daarop reageert. Wuift ze het weg en doet ze er niets mee, jammer dan, maar dat passen jullie waarschijnlijk niet bijelkaar. Als ze echt om je geeft dan geeft ze je de antwoorden die je nodig hebt, of ze leuk zijn of niet.
Maar misschien heeft ze in het verleden of een vorige relatie nare ervaringen gehad met sex en is het voor haar moeilijk, dat kan natuurlijk ook. Maar dat kun je misschien ook eens voorzichtig vragen.
In ieder geval succes!
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:56
quote:miladila schreef op 13 oktober 2012 @ 13:51:
Mmm... ik snap het misschien niet helemaal, maar zijn jullie wel echt 'samen'? Ook in haar optiek?
Als zij nooit het initiatief neemt voor een afspraak en je afwijst in bed, kun je toch niet over een relatie spreken?
Bedankt voor je reactie,
Wel we spreken hier inderdaad wel van een relatie,(vroeger was het anders , de eerste 2 jaar maar nu we aan ons derde jaar bezig zijn komt er als maar langere periode tussen "intiem contact" met haar.). Ik probeer het te begrijpen waarom, en hoopte iemand te vinden die haar begreep en me kon helpen.
mvg.
Mmm... ik snap het misschien niet helemaal, maar zijn jullie wel echt 'samen'? Ook in haar optiek?
Als zij nooit het initiatief neemt voor een afspraak en je afwijst in bed, kun je toch niet over een relatie spreken?
Bedankt voor je reactie,
Wel we spreken hier inderdaad wel van een relatie,(vroeger was het anders , de eerste 2 jaar maar nu we aan ons derde jaar bezig zijn komt er als maar langere periode tussen "intiem contact" met haar.). Ik probeer het te begrijpen waarom, en hoopte iemand te vinden die haar begreep en me kon helpen.
mvg.
zaterdag 13 oktober 2012 om 13:58
Ik snap dat je begrip voor haar hebt, maar hoofdpijn, moe, ed.. Dat kan wel een paar keer. Maar niet altijd.
Hoe gaat dat gesprek dan verder, accepteer je haar smoesjes (want dat zijn het denk ik?). Of zeg je, dat je haar graag wil geloven. Maar dat het zo vaak gebeurd, en dat ze zelf zo weinig initiatief toont... Dat je echt denkt dat hier iets anders achter moet zitten.
Het antwoord op het "waarom" heeft ze alleen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het pijn doet. Of ze kan nare ervaringen hebben in vorige relaties, het kan ook zijn dat ze jou niet meer ziet zitten. Maar het enige wat je kan doen is hier over praten.
Hoe gaat dat gesprek dan verder, accepteer je haar smoesjes (want dat zijn het denk ik?). Of zeg je, dat je haar graag wil geloven. Maar dat het zo vaak gebeurd, en dat ze zelf zo weinig initiatief toont... Dat je echt denkt dat hier iets anders achter moet zitten.
Het antwoord op het "waarom" heeft ze alleen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het pijn doet. Of ze kan nare ervaringen hebben in vorige relaties, het kan ook zijn dat ze jou niet meer ziet zitten. Maar het enige wat je kan doen is hier over praten.
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:00
Ja dat vraag ik me dus ook af , is er een "samen" , als er niets afgesproken wordt althans van haar kant uit.
Heeft ze geen behoefte om je te zien ?
Verschil in sexuele behoeften lees je hier zo vaak, in zo'n "korte" relatie al geen zin hebben voorspeld niet veel goeds.
Probeer eens rustig te praten, wat zit haar dwars, wat zit jou dwars. Kom je echt niet tot elkaar dan kapte ik ermee als ik jou was .
Heeft ze geen behoefte om je te zien ?
Verschil in sexuele behoeften lees je hier zo vaak, in zo'n "korte" relatie al geen zin hebben voorspeld niet veel goeds.
Probeer eens rustig te praten, wat zit haar dwars, wat zit jou dwars. Kom je echt niet tot elkaar dan kapte ik ermee als ik jou was .
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:02
quote:miladila schreef op 13 oktober 2012 @ 13:51:
Mmm... ik snap het misschien niet helemaal, maar zijn jullie wel echt 'samen'? Ook in haar optiek?
Als zij nooit het initiatief neemt voor een afspraak en e afwijst in bed, kun je toch niet over een relatie spreken?
Mmm... ik snap het misschien niet helemaal, maar zijn jullie wel echt 'samen'? Ook in haar optiek?
Als zij nooit het initiatief neemt voor een afspraak en e afwijst in bed, kun je toch niet over een relatie spreken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:06
quote:nikki11 schreef op 13 oktober 2012 @ 13:55:
Hallo Bjroen,
Als eerste vind ik het een beetje geneuzel dat mensen gaan reageren dat t OP te lang zou zijn...Reageer dan niet.
Verder herken ik best veel van je verhaal mbt het gedrag van je vriendin. Alleen was het bij mij andersom. Bij mij wilde mijn vriend dus niet. En wat ik ook deed, spannende lingerie, romantische sfeer, massages etc etc het was altijd, ik ben nu moe, zullen we het morgen doen? Beloofd! Nou en als het dan weer morgen was, stak hij weer hetzelfde riedeltje af. Heb hem ook vaker op de man af gevraagd of hij het niet meer spannend vond, of mij niet meer aantrekkelijk, of dat het te gewoon was geworden. Waarop hij altijd antwoordde nee, ik hou van je en er is nergens iets mis mee.
Maar er veranderde niets. Op een gegeven moment heb ik het ook maar opgegeven en gewacht tot er initiatief van hem kwam. Helaas kwam dat er bijna nooit (hooguit 1x in de maand). Waarna ik hem eerst ook steeds heb afgewezen, zo van nu voel ook maar eens hoe ik me voel. Want keer op keer afgewezen te worden doet gewoon pijn. Maar hem maakte dat blijkbaar ook niet veel uit. Als ik dan niet wilde dan niet. Even goede vrienden.
Ik moet er wel bij vermelden dat onze relatie verder wel prima was en hij ook altijd heel attent is gebleven en gezellig en dat we overal over konden praten etc. Alleen met het onderwerp sex had hij wat moeite.
Na een tijdje (zijn zo'n 2 maanden overheen gegaan zonder sex) heb ik het toch weer eens besproken en had ik al wat speeltjes besteld via internet (ik dacht dat maakt het misschien weer spannend, want zoiets hadden we nog nooit gedaan/gebruikt). Ik heb eens duidelijk verteld hoe het voor mij voelde. Dat ik bepaalde gevoelens en behoeftes had die ik alleen met hem wilde delen en dat ik hem op dat gebied erg miste. En dat het me pijn deed om steeds afgewezen te worden van de man van wie ik hield. Dat ik me daar onzeker over voelde en zelfs al begon te denken dat hij of een ander had en/of bij me weg wilde.
Ik denk dat op dat moment hij het licht heeft gezien. Hij had zich dat nooit gerealiseerd, maar het kwam gewoon echt omdat hij heel erg moe was en veel aan zijn hoofd had. Dat klopt ook, had ik ook, maar hij nam dat allemaal heel anders op en werd er niet alleen psychisch door geraakt maar ook echt fysiek moe van. Hij moest helemaal niet denken aan een ander. Het kwetste hem zelf een beetje dat ik zo over hem kon denken. En hij vertelde dat hij nooit gemakkelijk over sex had kunnen praten en dat hij zich zeg maar schaamde om erover te praten. We hebben toen afgesproken dat niets gek genoeg is om over te praten of voor elkaar om te schamen. En ik moet zeggen dat het sindsdien erg gezellig is in bed. We hebben die avond zelfs heel veel uitgewisseld (pratend) over sex en flink wat afgelachen, zeker toen ik vertelde over de speeltjes. En hij stond er zelfs voor open om ze te proberen wat ik eigenlijk totaal niet had verwacht.
We praten er nu meer over en hebben lol (humor is voor ons heel belangrijk om het voor hem gemakkelijker te maken om erover te praten) en ik weet nu dat hij vaker gewoon echt moe is en het niets met mij te maken heeft. Wat al een enorme opluchting is. Het is niet zo dat we het nu elke dag doen, maar wel vaker dan voorheen al mag het van mij best iets meer, maar dat komt misschien nog wel.
Wat ik dus wil zeggen is, praat erover met je vriendin, leg duidelijk uit wat jouw gevoelens zijn en dat het je pijn doet. En dan kun je zien hoe ze daarop reageert. Wuift ze het weg en doet ze er niets mee, jammer dan, maar dat passen jullie waarschijnlijk niet bijelkaar. Als ze echt om je geeft dan geeft ze je de antwoorden die je nodig hebt, of ze leuk zijn of niet.
Maar misschien heeft ze in het verleden of een vorige relatie nare ervaringen gehad met sex en is het voor haar moeilijk, dat kan natuurlijk ook. Maar dat kun je misschien ook eens voorzichtig vragen.
In ieder geval succes!
Eindelijk iemand die zich in mijn situatie heeft bevonden, ik zou willen beginnen met te zeggen dat dit bericht me echt helpt. Hier kan ik tenminste iets bruikbaar uithalen. Ik apprecieer het ook dat je het volledig gelezen hebt. Vervolgens zou ik je willen bedanken om jou situatie te schetsen met oplossingen hier ga ik vast en zeker iets aan hebben.
(ps: ze heeft in vorige relaties geen sexueel contact gehad daar ik degene ben die haar ontmaagd heeft) Dus al een zorg minder.
Ik wil je enorm bedanken!
mvg.
Hallo Bjroen,
Als eerste vind ik het een beetje geneuzel dat mensen gaan reageren dat t OP te lang zou zijn...Reageer dan niet.
Verder herken ik best veel van je verhaal mbt het gedrag van je vriendin. Alleen was het bij mij andersom. Bij mij wilde mijn vriend dus niet. En wat ik ook deed, spannende lingerie, romantische sfeer, massages etc etc het was altijd, ik ben nu moe, zullen we het morgen doen? Beloofd! Nou en als het dan weer morgen was, stak hij weer hetzelfde riedeltje af. Heb hem ook vaker op de man af gevraagd of hij het niet meer spannend vond, of mij niet meer aantrekkelijk, of dat het te gewoon was geworden. Waarop hij altijd antwoordde nee, ik hou van je en er is nergens iets mis mee.
Maar er veranderde niets. Op een gegeven moment heb ik het ook maar opgegeven en gewacht tot er initiatief van hem kwam. Helaas kwam dat er bijna nooit (hooguit 1x in de maand). Waarna ik hem eerst ook steeds heb afgewezen, zo van nu voel ook maar eens hoe ik me voel. Want keer op keer afgewezen te worden doet gewoon pijn. Maar hem maakte dat blijkbaar ook niet veel uit. Als ik dan niet wilde dan niet. Even goede vrienden.
Ik moet er wel bij vermelden dat onze relatie verder wel prima was en hij ook altijd heel attent is gebleven en gezellig en dat we overal over konden praten etc. Alleen met het onderwerp sex had hij wat moeite.
Na een tijdje (zijn zo'n 2 maanden overheen gegaan zonder sex) heb ik het toch weer eens besproken en had ik al wat speeltjes besteld via internet (ik dacht dat maakt het misschien weer spannend, want zoiets hadden we nog nooit gedaan/gebruikt). Ik heb eens duidelijk verteld hoe het voor mij voelde. Dat ik bepaalde gevoelens en behoeftes had die ik alleen met hem wilde delen en dat ik hem op dat gebied erg miste. En dat het me pijn deed om steeds afgewezen te worden van de man van wie ik hield. Dat ik me daar onzeker over voelde en zelfs al begon te denken dat hij of een ander had en/of bij me weg wilde.
Ik denk dat op dat moment hij het licht heeft gezien. Hij had zich dat nooit gerealiseerd, maar het kwam gewoon echt omdat hij heel erg moe was en veel aan zijn hoofd had. Dat klopt ook, had ik ook, maar hij nam dat allemaal heel anders op en werd er niet alleen psychisch door geraakt maar ook echt fysiek moe van. Hij moest helemaal niet denken aan een ander. Het kwetste hem zelf een beetje dat ik zo over hem kon denken. En hij vertelde dat hij nooit gemakkelijk over sex had kunnen praten en dat hij zich zeg maar schaamde om erover te praten. We hebben toen afgesproken dat niets gek genoeg is om over te praten of voor elkaar om te schamen. En ik moet zeggen dat het sindsdien erg gezellig is in bed. We hebben die avond zelfs heel veel uitgewisseld (pratend) over sex en flink wat afgelachen, zeker toen ik vertelde over de speeltjes. En hij stond er zelfs voor open om ze te proberen wat ik eigenlijk totaal niet had verwacht.
We praten er nu meer over en hebben lol (humor is voor ons heel belangrijk om het voor hem gemakkelijker te maken om erover te praten) en ik weet nu dat hij vaker gewoon echt moe is en het niets met mij te maken heeft. Wat al een enorme opluchting is. Het is niet zo dat we het nu elke dag doen, maar wel vaker dan voorheen al mag het van mij best iets meer, maar dat komt misschien nog wel.
Wat ik dus wil zeggen is, praat erover met je vriendin, leg duidelijk uit wat jouw gevoelens zijn en dat het je pijn doet. En dan kun je zien hoe ze daarop reageert. Wuift ze het weg en doet ze er niets mee, jammer dan, maar dat passen jullie waarschijnlijk niet bijelkaar. Als ze echt om je geeft dan geeft ze je de antwoorden die je nodig hebt, of ze leuk zijn of niet.
Maar misschien heeft ze in het verleden of een vorige relatie nare ervaringen gehad met sex en is het voor haar moeilijk, dat kan natuurlijk ook. Maar dat kun je misschien ook eens voorzichtig vragen.
In ieder geval succes!
Eindelijk iemand die zich in mijn situatie heeft bevonden, ik zou willen beginnen met te zeggen dat dit bericht me echt helpt. Hier kan ik tenminste iets bruikbaar uithalen. Ik apprecieer het ook dat je het volledig gelezen hebt. Vervolgens zou ik je willen bedanken om jou situatie te schetsen met oplossingen hier ga ik vast en zeker iets aan hebben.
(ps: ze heeft in vorige relaties geen sexueel contact gehad daar ik degene ben die haar ontmaagd heeft) Dus al een zorg minder.
Ik wil je enorm bedanken!
mvg.