San Francisco

10-10-2012 18:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Volgende week ben ik 4 dagen alleen in San Francisco. Iemand goede tips wat ik daar kan doen in deze dagen?
Huur een fiets bij Blazing Saddles, fiets over de Golden Gate. Drink een drankje aan de andere kant van de brug, in Sausolito. Dan kun je met de ferry (die langs Alcatraz komt) terug naar SF. Heel leuk!
Boek een toertje naar Muir Woods.
In Sausolito kan je bij en heel klein zaakje heerlijke hamburgers eten. Het zit tegenover de pier waar de ferries richting stad vertrekken. Mensen staan er buien voor in de rij. Ben zelf geen liefhebber van junkfood, maar als ik in SFO ben, dan ga ik er altijd één halen
Als de Giants nog in de play-offs zitten zou ik zeker een kaartje proberen te bemachtigen en naar een wedstrijd gaan kijken in het AT&T- stadium!
Ga eten bij Plouf! Is super!!
En een fiets huren en fietsen over de Golden Gate. En naar de zondagsmarkt op Fishermans Wharf ( niet bij dat vreselijke toeristische gedoe, maar even naar het uiteinde toe)
En een (audio)tour op Alcatraz natuurlijk. Wel op tijd (= nu al) de ferry reserveren..
signoflife wijzigde dit bericht op 10-10-2012 19:25
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Heerlijk je neus achterna lopen in deze fantastische stad. Probeer ook een dagje naar Napa Valley te gaan; onvergetelijk.
Napa Valley vond ik 't leukst van SF.

Alcatraz 'n tourist trap waar ik al heel snel weer op 'n boot terug zat. Als het helder is kun je van daar trouwens wel mooie foto's maken van de skyline, dus daar moet je 'n beetje mazzel mee hebben.

Pier 39 is wel leuk.
Shoppen bij Macy's!
Shoppen!

Tenminste dat hebben mijn vent en ik uitgebreid gedaan.

Verder vond ik The Mission en Castro toffe / hippe wijken met wniet zoveel toeristen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
SFO, je wordt geroepen!
Macy's vind ik niet veel meer dan de Bijenkorf.

Op Union Square zijn veel winkels te vinden. Verder vind ik Marshalls altijd (ok... bijna altijd) feest.
Dimsum eten in Chinatown! Moet je wel een beetje avontuurlijk zijn, veel tentjes hebben nl alleen chinese menu's en ze spreken ook niet altijd goed engels, maar we hebben er super gegeten.

En inderdaad als je van wijn houdt is Napa Valley ook zeker een aanrader.

En ja Alcatraz is heel toeristisch, maar ik vond het wel de moeite waard. Wij waren er rond zonsondergang en dat was erg mooi.
Vergeet de kaarten Giants maar, die zijn onbetaalbaar in de play-offs. Wat je wel moet meenemen is een goede sweater en/of jas. Het begint weer koud te woorden en veel mensen vergeten dat wij in het andere Californie wonen, NOORD of zoals wij het hier noemen NorCal.

Wil je de stad ontdekken in zo'n korte tijd dan zou ik de "Hop on Hop of bus" gebruiken. Goede wandel schoenen zijn ook welkom want van Market Street tot aan Pier 39 is goed wandelbaar.

De rgeuliere plaatsjes schiet je bij Alamo Square, Golden Gate, Pier 39, Coin Tower (loop eens via Telegraph Hill naar beneden richting Embacaderro), Lombard Street / Hyde. Golden Gate Park en Golden Gate Bridge. In het park zijn diverse musea's.

Punten waar locals graag uit hangen zijn bv Doloris Park wat net iets ten westen ligt van Mission Street en 21st.

Fillmore is een straat met veel shopping en eet gelegenheden, ook net een blok van het drukke verkeer aan Lombard Street (deels Highway 101 door de stad) ligt het Marina District. Loop Steiner street in vanaf Lombard en er zijn hele leuke tentjes.

Een toer naar Napa Valley kun je boeken bij elke lokale reis organisatie. Als je niet van wijn houd maar een bier snob bent, niet getreurd er zijn diverse bars als de Toronado (Height District) die heel veel biertjes op tap hebben. Want er is meer dan Bud Coors en Miller.

Op Market Street zou ik vanaf blok 5th street tot 10th street overslaan. Veel homeless people waar je echt niet vrolijk van wordt. Veel plezier.
Hoewel Alcatraz toeristisch was vind ik het wel een aanrader. Hele goede audiotoer (volgens mij nog een prijs gewonnen?) die echt tot de verbeelding spreekt. Ik ben blij dat we er nog geweest zijn.

Vergeet ook het trammetje niet :-) Van Union Square hoppa naar zee. Ik hing helemaal voorop aan de zijkant, net alsof ik over de weg vloog haha.
Ik vond Alcatraz juist geweldig. Audiotoer gedaan. Ik heb er echt uren rondgehangen. Er was nog een ex-gevangene die kwam vertellen. Wij hadden die dag echt geluk want heel veel ex-gevangenen zijn al overleden. Je moet wel de kaartjes van te voren online bestellen. Dat scheelt enorm in de wachttijden. Je kunt dan gelijk de boot op. En ga vroeg!

Maar goed, ik vind dat soort musea sowieso geweldig.

Fietstocht naar Sausalito is ook. Daar hebben trouwens ook nog beroemde gangsters gewoon uit de tijd van Capone etc.

Wandelen door het Golden Gate park en dan even naar de Nederlandse molen of lekker bij de oceaan zitten

Naar de Victoriaanse huizen uit 'Full House'

Tour naar Muir Woods

Je kunt ook een auto huren en de touristic scene rijden. Dan rijd je met je auto ook over Lombard Street

Shoppen

Met de kabeltram rijden

Pier 39 met de zeeleeuwen bezoeken

Chinatown is wel leuk, maar daar vond ik eigenlijk niet zoveel aan. Veel goedkope prullaria en zooi in de winkels

Have fun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven