Entertainment alle pijlers

Derek Ogilvie

13-10-2012 21:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was die niet ook ontmaskerd?

Ik zie net een voorstukje voor een programma waarin hij gaat fluisteren bij een familie die een dochter door een misdrijf verloren is.

Ik dacht dat hij allang geen gelovigen meer over had.
De ouders die dat laten gebeuren zouden wat mij betreft ook nagekeken moeten worden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 oktober 2012 @ 23:10:

Derek is ontmaskerd door Randi in de VS. het team van Randi heeft samen met DO een serie tests bedacht waarbij derek beweerde dat hij daar goed op zou scoren. O.a. met babies en voorwerpen. Als dmv die tests aangetoond kon worden dat derek significant beter scoorde dan de Niet-paranormale testgroep kon hij 1 miljoen dollar cashen. Hij faalde, hij scoorde zelfs slechter dan de testgroep en heeft vervolgens hemel en aarde bewogen om publicatie hierover tegen te houden.Bij die test van Randi kan je ook goed zien hoe hij werkt, hij probeert al direct 'contact' te maken met alle mensen daar ('Please call me Derek' en het dan vervelend vinden als alle medewerkers duidelijk zakelijk blijven) in een afgesloten ruimte zitten en met niemand kunnen communiceren/observeren tijdens de test, etc. Er is een man (naam kwijt) die die "observatie techniek" ook erg goed beheerst. Hij heeft een tijdje terug met een groep van 10 vreemde mensen 'testen' gedaan, dat hij ging voorspellen wat ze zouden gaan doen. De laatste test koos hij 1 iemand, die moest een kogel in een gat (hoe heet dat ding in een pistool/revolver?) stoppen en op hem schieten. Als hij dacht dat de kogel kwam zou hij wegduiken. Hij had zo goed als alles goed en achteraf legde hij uit hoe hij het wist.
Ik heb onlangs een reading gehad van Derek en deze zal ook te zien zijn op tv binnenkort. Derek wist over mij iets te vertellen wat mijn moeder en zusje niet eens wisten. Hij vraagt niets, niet zoals Char. Ik was eerst ook lichtelijk sceptisch, nu echt niet meer.
quote:_ebba schreef op 13 oktober 2012 @ 23:28:

Ik heb onlangs een reading gehad van Derek en deze zal ook te zien zijn op tv binnenkort. Derek wist over mij iets te vertellen wat mijn moeder en zusje niet eens wisten. Hij vraagt niets, niet zoals Char. Ik was eerst ook lichtelijk sceptisch, nu echt niet meer.

Klopt hij raadt maar wat en de rest wordt uitgezocht door de redactie. Vergis je niet in hoeveel informatie jij blootgeeft.

Hoe heb je je opgegeven bijvoorbeeld?
Het is steeds makkelijker voor mediums sinds www.google bestaat.
Thomaaas, bedoel je Gili? DIe man is zo leuk en zo lekker met beide beentjes op de grond...

http://www.youtube.com/watch?v=xyXMvhQ6 ... re=related
Mijn zusje heeft ons opgegeven. Behalve de omstandigheden van zijn dood, mag je verder niks doorgeven.

Wat Derek over mij wist, is nergens terug te vinden. Zelfs mijn moeder en zusje wisten dit niet.
dubbel
de man is absoluut begaafd, maar of het paranormaal is?
it's a big club and you ain't in it
@thomaas, je bedoelt Dan Brown. Is een engelsman die de coldreading technieken gebruikt maar ook uitlegt. Erg interessant inderdaad.
Derren Brown bedoel ik
Zwakbegaafd riony
Derek is ook sterk in je dingen aanpraten die je niet weet zoals: je weet het misschien niet maar ik weet dat je een miskraam hebt gehad.

ook doet hij graag algemene zaken personificeren.

bijv. Je was als kind vaak ziek (slagingskans 100%)

Je huilde veel of had eet of slaapproblemen...

Rugpijn, hoofdpijn en vermoeidheid zijn ook altijd succes verzekerd

evenals geldzorgen en twijfels over carriere
.
Het valt me op dat niemand ooit kritisch naar die Randi zelf kijkt. Zijn 'bewijs' is allerminst bewijs, allemaal aannames gekleurd door zijn eigen mening.
Randi is een wetenschapper. Je kunt zijn methodes en technieken nalezen op z'n website. Hij gaat er van uit dat dingen die je niet kunt bewijzen niet bestaan.

Randi is alles behalve een bedrieger!

Mensen zoals derek verdienen VEEL geld aan de 'gelovigen'. Hij doet het echt niet uit liefdadigheid hoor!

Op de website van Randi staan ook verhalen van mensen die met derek hebben gewerkt. Hij gebruikt een slimme combinatie techniek van raden en voorkennis.

Ik vind het trouwens ook super irritant dat Derek met zo'n zwaar accent spreekt.
En juist dat is een vreemde houding van een wetenschapper: die zouden juist een open blik moeten hebben. Dingen ontdek je niet door ze bij voorbaat uit te sluiten of genoegen te nemen met het feit dat je het niet gelukt is het te bewijzen.
Ik ben zelf bij zijn show geweest. Bij het kopen van de kaartjes willen ze je volledige naam, geboorte datum en plaats hebben. (ongeacht de manier van betalen).

Nou ik denk dat die info al wat leuke feitjes boven brengt in google. Daarbij worden de kaartjes aan een stoelnummer toegewezen dus je bent zo te vinden...

Derek wil eerst dat het publiek wordt opgezweept, dmv een ritmisch muziekje komt hij springend op en het publiek moet klappen. Mensen roepen letterlijk om zijn aandacht als hij een rondje door de zaal rent.

Als iedereen is opgezweept moet iedereen heel stil zijn en geconcentreerd denken aan zijn dierbare. Dan pikt Derek wat op! Jaaa hij krijgt een spirit door!! Dan zegt hij dat iedereen die zich aangesproken voelt twee handen in de lucht moet steken. Tot er een iemand overblijft..

De spirit geeft door dat het om een vrouw gaat, niet zomaar een vrouw, deze vrouw heeft regelmatig hoofdpijn... En ook wel eens buikpijn.. En er is iets met een tijd.., en met een 'R'..

Jaaaa we hebben een hit!! Deze mevrouw heeft last van hoofdpijn, buikpijn en haar hond Roland moet vaak op dezelfde tijd plassen!!! Omg ze heeft toen ze 20 jaar verhuisde wel buikpijn ervaren en deed dat af als spanning, maar in werkelijkheid had ze een miskraam! En dat kindje zit nu naast haar en wil haar waarschuwen dat ze ook wel eens tijd voor haar zelf mag nemen.

Die vrouw helemaal in de halleluja stemming natuurlijk, en dat herhaalde zich nog een paar keer....

Oh en te pas en te onpas laat hij zien dat hij zijn vootand mist, door zijn plaatje uit te doen. Je zou zeggen dat hij zich toch wel een brug of implantaat kan veroorloven...
Ik moet die man niet, net als Keith Bakker daar had ik meteen toen ik hem voor het eerst zag al een: "Daar klopt iets niet mee" gevoel over!
quote:lilyofthevalley schreef op 14 oktober 2012 @ 09:41:

En juist dat is een vreemde houding van een wetenschapper: die zouden juist een open blik moeten hebben. Dingen ontdek je niet door ze bij voorbaat uit te sluiten of genoegen te nemen met het feit dat je het niet gelukt is het te bewijzen.Heb je iets aan te merken op zijn onderzoeksmethoden? Als die gedegen zijn, is het resultaat wetenschappelijk betrouwbaar.
Ga in therapie!
Die verzonnen miskramen vind ik werkelijk weerzinwekkend. Hoe verzin je het :(
Ga in therapie!
Niet voor niks noemen wij hem altijd Derrek Occulti. Het kinderopvoedprogramma dat hij maakt vind ik helemaal weerzinwekkend. Niet echt liefdevol te noemen.
Het blijft me verbazen dat mensen er zo makkelijk intrappen. Char is ook ontmaskert. Maar werkelijk, als er een vrouw met een bord zit en vraagt of de naam van de overledene begint met een a of b en mensen gaan er bloedserieus op in, dan vraag ik me af, of er een steekje los bij je zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven