Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
HOERAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Goed gedaan, wijffie!
quote:bentetje73 schreef op 24 april 2008 @ 19:24:

Nu ligt KK te zingen in bed over wat ze gedaan heeft vandaag (liehief! denk als in: "en toen was ik helpend handje en toen gingen we buiten spelen en toen gingen we ook nog gymen en toen had ik lekker drinken" op een of ander onduidelijk wijsje) .

Lief!

Jeetje Xop, schrik er ook van. Pas geleden had ik het er met Mims (of was het Toet of Lil?) over dat we bijna allemaal wel wat heftigs meemaken of hebben meegemaakt. Sommigen niet zo heel ingrijpend, sommigen heel heftig, sommigen slepende affaires. En dat jij dat gelukkig niet hebt en altijd zo opgeruimd bent en attent. Potverdorie zeg, had liever gehad dat dat zo gebleven was.

~zet een jonge klare op de bar~

En Bentetje, ik ben ook erg aan House verslaafd! Wel jammer dat ze per aflevering wel een keer "amylodoses" of "lupus" roepen, aan schimmels denken en de patienten érgens na het eerste reclameblok bloed beginnen te spugen. Of verpest ik je pret nu?
Bloes, Xop heeft ook haar portie wel gehad hoor... kijk maar eens in de AK in het topic over het tweelingmeiske van Pims vrienden...

Bentetje, dat doet Jootje ook vaak. Zijn dag zingen. Ik vind het ook erg schattig.

Ik heb House nog nooit gezien geloof ik.

Mado, ik heb je nog niet gesproken en ben ook wel benieuwd naar de intake. Ik had vanmiddag van Mams al een en ander vernomen.
Ach lieve Xop, wat vreselijk... jullie gezin heeft al zoveel heftigs meegemaakt de laatste jaren. Getverdemme!!! Heel veel sterkte voor jou, je moeder en jullie allemaal. Ik hoop vreselijk dat het "meevalt" (natuurlijk valt die kutziekte nooit mee, maar je snapt wat ik bedoel he?)

MEAVE!!! Jij superwijf van harte gefeliciteerd!

Ik had nog helemaal niet gereageerd op de stief van Mops... jeetje Mims, dat is ook wat. (Tis toch niet geiltje he? ) Maf en heftig. Het kán trouwens wel heel positief zijn. Dat zie ik althans bij mijn zusje. Sinds haar ex een vriendin heeft gaan de weekenden met nichtje daar veel beter: meer regelmaat, voldoende slaap etc. Hij alleen dacht daar niet altijd even verantwoordelijk over na, maar sinds hij een vriendin heeft gaat dit dus veel beter.

Verder ben ik vandaag ziek thuis gebleven, was al sinds dinsdag heel beroerd: hoofdpijn, koortsig etc. En dan natuurlijk gelijk weer pijn in mijn bek. Gisteren heb ik me naar mijn werk gesleept en de dag doorgeworsteld, maar gelijk besloten dat ik dat niet nog een dag zou doen, dus vanmorgen in bed gebleven, veel beter! Vanmiddag vond ik dat het wel weer ging, dus met Loentje mee naar zwemles gegaan (kijkles) hij moet nu door zo'n scherm zwemmen en durft niet zat ik in de kleedkamer met een hele grote vent snikkend op mijn schoot... Echt heel sneu en kreeg er flashbacks van, ik was ook altijd zo bang op zwemles. Zo gek, hij begon als een speer... maar ja.. De badmeester zei nog wel dat hij al helemaal op afzwemniveau zwemt, alles gaat goed, hij moet alleen nog ff door dat scherm... tja. Nu maar even nix forceren, komt vanzelf een keer. En we gaan in de vakantie oefenen met alleen Lientje en Loentje.

Enniewee, daarna voelde ik me weer kut, dus ik ga nu met een dekentje en een pot thee op de bank.
Ik bedoel niet dat Xop niets heeft meegemaakt, hoor. Maar wat weet ik nou verder van haar?

Pim; verdorie zeg, kiespijn sucks!
Jeetje Xop, wat heftig. Dat zullen spannende tijden worden zeg

Meave, gefeliciteerd!

Verder ben ik het alweer kwijt geloof ik. Ik weet alleen nog dat mijn antwoord op de straatvraag ik niet is.

Over de intake van Bikkel duik ik verder liever de achterkamer in.
Nav de straatvraag:

Ze liggen samen op Meis d'r kamer. Mag eigenlijk alleen in het weekend, maar ach, het is bijna vakantie. Ze slapen als roosjes, liggen dwarsover in bed, hebben dekbed en dekens half afgeschud. Kleiner dan klein. Liever dan lief. En weer neem ik me voor morgen liever te zijn, en geduldiger en aardiger. En elke dag lukt dat tegen een uur of vijf niet meer. Voel ik de energie langzaam uit mijn lijf trekken, voel ik een mist van ongeduld en stress mijn hoofd verwarren. Overdag gaat het nog best goed, heb ik a la Gordon (nee, niet de zanger!) goede gesprekken als ze boos worden, of huilen om niks. Snap ik de frustaties die je als peuter of kleuter hebt niet alleen, maar kan ze ook nog ombuigen naar iets anders, lukt het me ze weer te laten lachen. Herhaal ik vragen en opdrachten geduldig meerdere malen, zit op hoogoogte als er iets aan de hand is omdat dat beter praat, vertaal hun frustaties en troost ze. Maar al die kwaliteiten, alle kennis, geduld en begrip zweeft mijn lijf uit als de energie op is. En het ergste is, ze weten het ondertussen al. Dat mamma 's avonds niet altijd even gezellig is. "Dan ben je moe en word je chagrijnig he mamma" zegt Oudste dan begripvol (met veel te veel zorgzaamheid en wijsheid voor een vijfjarige). Nu slapen ze, hopelijk met fijne dromen. En morgen ben ik liever en geduldiger en aardiger. Echt!
quote:pimpel schreef op 24 april 2008 @ 21:01:

(Tis toch niet geiltje he? )

Whahaha, dat vroeg ik ook meteen!

Xop, heftig zeg! Sterkte!

Meave, gefeliciteerd!!!

En Pim, beterschap!
Toet: nóg liever en geduldiger???
Toet, naar aanleiding van jouw verhaal: mijn psych (jahah ) zei me doodleuk dat ik moest stoppen met streven naar perfectie. Liever de keren dát ik er ben er gewoon helemaal en goed zijn dan het gevoel hebben er constant te moeten zijn en er dan dus nooit helemaal zijn. (Wat hier dus speelt)

In de context van de straatvraag en van jouw verhaal, denk ik dat ongeveer hetzelfde werkt: perfect zijn we allemaal niet. Maar twee keer iets geduldig zeggen lukt ons (meestal ) wel gewoon toch? En moe en chagrijnig: dat zijn we ook allemaal wel eens. Ik denk dat wanneer het écht nodig is, je je daar wel overheen kunt zetten. Je laat immers op andere momenten al zien dat je het in je hebt. Maar als het niet écht nodig is, waarom zou je dan? Zoals uit je verhaal al blijkt snappen ze heus wel dat je ook wel eens gewoon moe en chagrijnig bent.

Mag ik ook een straatvraag stellen? Of die van Mims terugkaatsen? Waarom denken we ("wij vrouwen" ) dat we perfect moeten zijn om een goede moeder te zijn?
Volgens mij was het een retorische vraag, Q.

En dan serieus: Ik vind dat Toet zichzelf tekort doet door te denken dat ze een betere moeder zou kunnen zijn. Ze vergeet en passent even dat ze een supermoeder is. Beetje jammer vind ik.

Kinderen leren ook dat mensen ook wel eens hun geduld verliezen en niet te genieten zijn. Dat is helemaal niet erg. Natuurlijk heeft Meis daar begrip voor en houdt ze er rekening mee: ze is een dochter van haar moeder. Duhuh!

Maar leuke straatvraag dus Q. Ik neem um mee naar bed. Truste!
Daarom ging ik ook meer in op de post van Toet dan op de vraag, Bloes.
quote:qwertu schreef op 25 april 2008 @ 00:13:

Waarom denken we ("wij vrouwen" ) dat we perfect moeten zijn om een goede moeder te zijn?

Hoeft dat niet dan?

Tja, ik denk dat het bij mij voortkomt vanuit een stuk zorgzaamheid. Ik wil graag goed voor anderen zorgen en al zeker voor mijn kinderen en vindt daardoor dat zij niet de dupe zouden mogen worden van mijn slechte humeur, vermoeidheid of wat dan ook. Dat kan ik op mijn werk (de knop omzetten en me van mijn beste kant laten zien) en ergens vind ik dus dat mijn kinderen niet minder, eerder zelf meer verdienen.

Maar ja, aan de andere kant besef ik me heel goed dat ik geen superwoman ben en ook zo mijn beperkingen heb. Ik voel me dus wel vervelend als ik te kortaf reageer op de jongens, maar voel me er hooguit kortstondig schuldig over omdat ik weet dat het er nou eenmaal bij hoort. Bovendien weten ze echt wel dat ik van ze hou en er voor ze ben ookal reageer ik soms wat overtrokken.
goedenmorgen!

ben ik gemist gisterne? jahe?

Xop, wat erg. Ik begreep van jou dat ze dus al verschillende keren kanker overwonnen heeft. Nu wéér. Heftig!

MEAVE GEFELICITEERD!!!

Goed zeg! Topper!

en nee, ik blijf niet geduldig na 5x hetzelfde zeggen. Ik merk wel dat ik voor één onderwerp rustig kan blijven, maar als ze dan vervolgens met iets anders beginnen óf niet te luisteren of in mijn ogen te zeuren, dat ik dán ineens uit kan vallen. Zoiets van 'niet wéér'.

Verder probeer ik het idee dat ik alles perfect moet doen los te laten en dat lijkt best goed te gaan. Toch kan ik me nog wel eens schuldig voelen, naar de kinderen toe, als ik later bedenk hoe ik iets misschien beter op had kunnen lossen.

Toet, ik vind je al een topper als je geduldig en vriendelijk de hele dag kan ombuigen en leuk zijn. Ik haal soms 10 uur nog niet eens, op een zaterdag ofzo.

Pimpel, beterschap!

Zo

ik heb vandaag een half dagje werken en dan tassen inpakken ("zolang ben je daar toch niet mee bezig", zei Elvis, "we gaan geen 3 weken weg!".. nee, maar de kinderen dus wel. )

(neehoor, die gaan 2 weken weg en komen tussendoor wel naar huis voor verjaardag LE en voetbal LE en dergelijke... )

(kan ik mooi gaan leren, zodat ik net zo'n knappe meid word als Meave )

En voordat ik nog een heel verhaal ga loslaten tussen haakjes, ga ik eerst maar weer eens'

toedels

Later is nu
Goeiemorgen!

Dankdank voor het medeleven, ladies. Doet echt goed!

Zolang we nog geen zekerheid hebben over hoe ernstig enz, ga ik mee in mijn moeders levensmotto; "Een mens lijdt het meest aan het lijden dat ie vreest". En daar zit Echt wat in! (Maar goed, onderhuids sidder en beef ik met de rest van de familie mee, natuurlijk........)

Antwoord op straatvraag;

Na driemaal ben ik het superzat en wordt vaak (te) boos. En neem me voor om dat de volgende keer anderst edoen, maar jaaa.... Ben denk ik trouwens best wel streng daarin; kids moeten gewoon luisteren! En dus verlies ik mijn geduld als ze dat niet doen. Niet erg, maar af en toe word ik witheet, en dat moet dan weer effe niet..... Na ja, ben ook maar mens.

Pimmetje.... beterschap voor jou! He bah! Zwemverhaal van Loentje klinkt op ervaring met mijn nichtje. Zij zwom echt hartstikke goed, totdat ze door een ring onder water moesten duiken. Een vriendinnetje had tegen haar gezegd dat dat hartstikke eng was en dat ze wel vast konden komen te zitten enz enz. He-le-maal mis! Met veel geduld en aandacht is het gelukkig wel weer goed gekomen. Maar 't heeft wel langer dan noodzakelijk geduurd, die zwemlesperiode. Lekker mokkeltje, dat vriendinnetje!

Meave!!! Hartstikke goed, man! Gefeliciteerd!

Ha, en House!! Ik kijk erg weinig TV, maar dinsdagavond kijk ik ALTIJD House. Donderdagsavonds helaas niet; doe ik altijd administratie van bedrijf. Af en toe denk ik: "Okeoke, te voorspelbaar, te bot, laat maar". Maar na een paar keertjes missen, kijk ik weer en ben ik weer fan! NCI en Num3ers vind ik ook leuk, trouwens.

Maar leuk te weten dat tijdens de House-uren Bent en Bloes ook voor de buis zitten
anoniem_37374 wijzigde dit bericht op 25-04-2008 08:49
Reden: pfoe, de ergste fautjes weggehaald... shameshame
% gewijzigd
Hee, Mado en Dream tussendoor. Effe lezen...
Dream! Wat heb je nou gedaan en wat ga je nou ook alweer doen? Ik meende dat je een weekendje met Elvis wegging (waarheen eigenlijk?), maar wist niet dat je kids zo lang weggingen (met tussenpozen).

Geniet maar lekker van elkaar en vrije weekend (toch?) en kom gauw terug

TOEDELS
OHja, House kijk ik dus wel, maar nu zijn het herhalingen en dat vind ik nogal jammer (statement)

Elvis en ik gaan weekendje weg, de kinderen naar opa en oma en daar verheugen ze zich al wéken op. Als ze die weken thuis zouden zijn, zouden ze een aantal keren naar de naschoolse opvang moeten. Dat vinden ze ook wel leuk, maar opa en oma leuker. En als zij het leuk vinden, waarom dan niet, nietwaar. Ik genoot vroeger ook altijd enorm van 2 weekjes opa en oma, dat gun ik mijn kinderen ook. (en voor mij is het ook echt geen straf, moet ik zeggen)
Later is nu
quote:dreamer schreef op 25 april 2008 @ 08:40:

Toet, ik vind je al een topper als je geduldig en vriendelijk de hele dag kan ombuigen en leuk zijn. Ik haal soms 10 uur nog niet eens, op een zaterdag ofzo.

Ik kreeg van mijn Psych ooit een briefje mee met daarop de tekst

Goed is goed genoeg

die had het ook al door geloof ik

Meave meis; ik ben trots op je!!

Beterschap voor de pimpeltjes

en ik heb zin in morgen! (met nog wel een kleine kink in de kabel misschien; het dak boven de keuken lekt, dus misschien moet er morgen iemand thuis zijn voor een of andere klusser ofzo...)
Wijze psych! Moet ik ook eens ter harte nemen. Goed is goed genoeg! (Ik wil ook en een leuk/aardig mens zijn, een lieve moeder zijn, een interessante minnares zijn, een schoon huis hebbenm, er goed uitzien, een leuke carriere hebben enz enz. Pffff.... te belachelijk voor woorden, natuurlijk. Maar ja.....)
Morguh.

Jeemig, Xop. Ik wens je veel sterkte, moeilijk zeg. Je moeder klinkt heel sterk, wat een wijsheid in zo'n moeilijke periode, knap is dat.

En qua straatvraag.. vermoeidheid/weinig energie staat garant voor kort lontje naar oudste herten toe maar aan andere kant; soms vrágen ze er ook om, hoor. Ik ga niet 2398723 zeggen dat ze handen moeten wassen/schoenen aantrekken/weet ik veel wat. Maar over algemeen kan ik zeggen dat het hier best heel goed gaat, hertjes zijn lief en makkelijk en kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst heb moeten schreeuwen als een viswijf. Herken dat stukje van Toet wel, dat Meis al weet dat je moe en chagrijnig bent 's avonds. De dagen na mijn infuusjes ben ik op mijn slechtst, heel moe enzo en ik merk dat Yentl dan heel erg haar best doet om zo lief mogelijk te zijn en me te helpen met van alles. Prijs ik de hemel in maar zeg ook steeds dat dat helemaal niet hoeft, dat ze zichzelf mag zijn en dus óók wel 'ns chagrijnig ook al is mamma een beetje ziek. Dat vind ik wel moeilijk, wil niet dat ze het gevoel heeft dat ze voor mij moet zorgen ofzo.

Maar hee, was het niet zo dat ieder kind recht heeft op zijn/haar eigen trauma? Stond nog leuk artikel over in de LINDA. deze maand.

Gefeliciteerd, Meave! Goed man.
goed is goed genoeg, dat is mooi. Simpel en eenvoudige woorden, met ene mooie betekenis.

Hoorde net dat vrienden van ons uit elkaar zijn/gaan. Bah, wat ellendig.Kinderen zijn even oud als de onze (zijn onze achterburen), vind het heel erg voor ze.
haihai

ik heb weekend

Hè, bah, vervelende berichten zijn dat altijd he, Bentetje?

Goed is Goed Genoeg.. mooi

Heb het nieuwe Mind Magazine binnen en las ook een voorstukje van een artikel; dat mensen altijd bezig zijn meer en meer en meer te verdienen om meer te hebben, terwijl ze al zoveel hebben om gelukkig mee te zijn.

Moet ik tot m'n schande bekennen dat ik in en ingelukkig ben, dat er (als het goed is) vandaag een nieuwe elektronische agenda bezorgd zal worden en dat ik zeer 'Prinsesje Petronella' verwend-achtig wel een dag chagrijnig ben geweest omdat de mijne kapot was en er geen geld leek te zijn voor een nieuwe. Vond ik zelf ook wel erg, maar ik baalde zo.

Nouja, verder geniet ik wel enorm van wat ik heb en als ik maar blijf verdienen wat ik nu verdien, ben ik hartstikke tevreden

Goed weekend iedereen! Ik moet tassen inpakken

Later is nu
quote:xop720 schreef op 25 april 2008 @ 08:48:

Maar leuk te weten dat tijdens de House-uren Bent en Bloes ook voor de buis zitten

En Q.

Dream, fijn weekend!

Goed is goed genoeg klinkt mooi, maar ik word dan meteen schijtonzeker over wat dan "goed genoeg" is.

Naar bericht, Bent. Kon je het zien aankomen of komt het voor de buitenwacht uit de lucht vallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven