veel met uiterlijk bezig
zondag 14 oktober 2012 om 23:15
Oei.. dit kan dwangmatig worden, ik zou er een beetje afstand van proberen te nemen. Natuurlijk is het belangrijk er verzorgd uit te zien maar doorslaan is iets wat je zeker niet moet doen.
Je moet jezelf niet onzeker gaan voelen omdat je haar een keer een stuk minder zit. Jammer dan voor iedereen die er tegenaan moet kijken, maar je blijft nog steeds dezelfde persoon. Natuurlijk moet je niet met ontzettend vet haar en versleten kleding gaan lopen, maar er is ook een middenweg, probeer die een beetje te vinden!
Je moet jezelf niet onzeker gaan voelen omdat je haar een keer een stuk minder zit. Jammer dan voor iedereen die er tegenaan moet kijken, maar je blijft nog steeds dezelfde persoon. Natuurlijk moet je niet met ontzettend vet haar en versleten kleding gaan lopen, maar er is ook een middenweg, probeer die een beetje te vinden!
zondag 14 oktober 2012 om 23:20
Je bedenken dat een slechte haar dag of een puistje eigenlijk gewoon een non issue is. Ik begrijp dat het niet leuk is maar waarom gelijk je onzeker voelen? Dacht je dat Beyoncé nooit een puistje had? Het is menselijk. Iedereen heeft zulke dingen. Als ik me een dag onzeker voel dan bedenk ik me altijd dat ik helemaal niks te klagen heb. Dat mensen die bijvoorbeeld brandwonden hebben opgelopen of een andere verminking hebben waarschijnlijk dolgraag alleen maar een puistje zouden hebben.
Het is een bepaalde mindset, uiterlijk is niet alles en er is inderdaad zoiets als een middenweg.
Het is een bepaalde mindset, uiterlijk is niet alles en er is inderdaad zoiets als een middenweg.
zondag 14 oktober 2012 om 23:50
Het enige waar je misschien de mist mee ingaat is dat je geluk in de buitenkant zit voor jou terwijl je waarschijnlijk liever afgerekent wordt op je binnenkant. Uiterlijke verzorging is helemaal leuk maar als een dwang krijgt moet je er misschien eens mee stoppen en kijken of het je na een week je een vrijer gevoel geeft of dat het je angstig maakt. In het laatste geval zou ik er eens serieus mee aan de slag gaan.
zondag 14 oktober 2012 om 23:58
had ik vroeger ook. Dan waren mijn ogen bijvoorbeeld een beetje dik (ik was allergisch) en dan voelde ik me volslagen bespottelijk. Eén puistje en ik voelde me mismaakt.
Ik zie nog weleens foto's uit die tijd en nu vind ik dat ik best een knappe meid was en dat ik me helemaal onnodig het leven zuur heb gemaakt. Wel vind ik het nog steeds terecht dat ik voortdurend aan de lijn deed. Teveel vet stond me niet.
Ik zie nog weleens foto's uit die tijd en nu vind ik dat ik best een knappe meid was en dat ik me helemaal onnodig het leven zuur heb gemaakt. Wel vind ik het nog steeds terecht dat ik voortdurend aan de lijn deed. Teveel vet stond me niet.
it's a big club and you ain't in it
maandag 15 oktober 2012 om 00:06
maandag 15 oktober 2012 om 04:26
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:52
Stacey, ten eerste waarom verklein je alles? nageltjes, zonnebankje etc..?
Extensions zijn vaak de pest voor je haar en werken verslavend. Teveel onder de zonnebank is heel slecht voor je huid, maargoed, ik neem aan dat je dit soort dingen ook wel zelf weet.
Waarom niet investeren in een goede kapper die je haar in lagen knipt of met een volumepermanent bewerkt, je zonnebankbezoek beperken tot 1 keer per maand en je nagels zelf doen (er zijn tegenwoordig hele goede french manicure pennen op de markt).
Wenkbrauwen laat ik ook doen, neem niet aan dat je dit wekelijks laat doen toch?
Ik bracht vroeger ook heel veel geld weg naar de nagelstyliste maar baalde er altijd van dat je gezette nagels maar een week of 2 echt mooi zijn en dan moet je er alweer heen.
Ik hou er ook van om er goed verzorgd bij te lopen maar kan en wil niet zoveel geld meer aan mijn uiterlijk uitgeven dus kijk ik hoe het anders kan.
Nu ik 38 ben heb ik de zonnebankbezoekjes ook tot een minimum beperkt.
Extensions zijn vaak de pest voor je haar en werken verslavend. Teveel onder de zonnebank is heel slecht voor je huid, maargoed, ik neem aan dat je dit soort dingen ook wel zelf weet.
Waarom niet investeren in een goede kapper die je haar in lagen knipt of met een volumepermanent bewerkt, je zonnebankbezoek beperken tot 1 keer per maand en je nagels zelf doen (er zijn tegenwoordig hele goede french manicure pennen op de markt).
Wenkbrauwen laat ik ook doen, neem niet aan dat je dit wekelijks laat doen toch?
Ik bracht vroeger ook heel veel geld weg naar de nagelstyliste maar baalde er altijd van dat je gezette nagels maar een week of 2 echt mooi zijn en dan moet je er alweer heen.
Ik hou er ook van om er goed verzorgd bij te lopen maar kan en wil niet zoveel geld meer aan mijn uiterlijk uitgeven dus kijk ik hoe het anders kan.
Nu ik 38 ben heb ik de zonnebankbezoekjes ook tot een minimum beperkt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 17 oktober 2012 om 10:25
Als je je goed voelt door jezelf tot in de puntjes te verzorgen is dat helemaal prima. Het uiterlijk krijgt echter een andere betekenis als je te dealen krijgt met ernstige dingen in je leven, geliefden die ziek worden of dood gaan. Dan word een perfect uiterlijk iets onbenulligs om je druk over te maken. Uiteindelijk gaat het om de inborst, uiterlijk goed verzorgd kan enorme schijn zijn.
Neem jezelf wat meer zoals je bent, leg de lat niet zo hoog. Een puistje of bad hair day gaan weer over en maken je geen minder mooi mens.
Neem jezelf wat meer zoals je bent, leg de lat niet zo hoog. Een puistje of bad hair day gaan weer over en maken je geen minder mooi mens.